Mr_Tight Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 Vet inte om det är allmänt känt men omaha manager visar för mig en bb/100 som är dubbelt så hög som den verkliga (bara för SvS). Antar det är samma grej om man spelar holdém? Felet verkar bestå i att mjukvaran tror att bb=2,5 på 2,5/5 (och bb=1 på 1/2). Exempel nedan, ser ut som jag sprungit runt 60bb/100 men sanningen är alltså 30bb/100 (=15PTBB/100), blir tydligt om man räknar på det: Spara på kommentarerna kring mitt minimala sample etc. Hajar att den inte är sustainable. Syftet var inte att visa winrate utan visa på ett fel i omaha manager som troligen även gäller om man lirar holdém, är det så? Citera
bigdwarf Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 Vet inte om det är allmänt känt men omaha manager visar för mig en bb/100 som är dubbelt så hög som den verkliga (bara för SvS). Antar det är samma grej om man spelar holdém? Felet verkar bestå i att mjukvaran tror att bb=2,5 på 2,5/5 (och bb=1 på 1/2). Exempel nedan, ser ut som jag sprungit runt 60bb/100 men sanningen är alltså 30bb/100 (=15PTBB/100), blir tydligt om man räknar på det: Spara på kommentarerna kring mitt minimala sample etc. Hajar att den inte är sustainable. Syftet var inte att visa winrate utan visa på ett fel i omaha manager som troligen även gäller om man lirar holdém, är det så? byt ut bb/100 mot BB/100 i HM så får du ptbb/100 istället. bb=big blind BB=big bet(som betyder bigblindx2) Citera
Qhunden Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 CS_PROFFS Är du for real? Smiskar upp CS i brygga vilken dag som helst. Citera
BadPitt Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 t om willros har 23bb/100 iofs är han kungen, men han äger redbet nu Citera
Iggan Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 byt ut bb/100 mot BB/100 i HM så får du ptbb/100 istället. bb=big blind BB=big bet(som betyder bigblindx2) Plus att det visar 2.5/2.5 och då räknar HEM 2.5kr som bigblind, så hälften av det får du riktiga bb/100 och hälften av det ptbb/100 Citera
Mr_Tight Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 Plus att det visar 2.5/2.5 och då räknar HEM 2.5kr som bigblind, så hälften av det får du riktiga bb/100 och hälften av det ptbb/100 My point exactly Citera
ypsil0n Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 My point exactly min visar inte så på texas. 2,5/5 står det där och när jag räknar min bb/100 manuellt stämmer den mot den bb/100 som visas i HM. Citera
Mr_Tight Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 min visar inte så på texas. 2,5/5 står det där och när jag räknar min bb/100 manuellt stämmer den mot den bb/100 som visas i HM. Ok, bra att veta, kanske bara är en omaha-grej då Citera
bigdwarf Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 Ok, bra att veta, kanske bara är en omaha-grej då bara omaha i guess, min visar också 2,5/5...hela min värld raserade för några sekunder när pasteta sa det där, halverad BB/100 liksom...ouch! Citera
Trillske Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 kingk, om det är dig jag stött på i chatten (sa att du var upp typ 72k 10-12 dagar in i oktober) kan jag lova att du varit rungood som ett jävla helvette på mitt lilla sample iaf. Men det kanske inte var du. Finns väl fler som har det bra. Citera
KINGDONK Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 kingk, om det är dig jag stött på i chatten (sa att du var upp typ 72k 10-12 dagar in i oktober) kan jag lova att du varit rungood som ett jävla helvette på mitt lilla sample iaf. Men det kanske inte var du. Finns väl fler som har det bra. Nop, det är inte mig du stött på i chatten, min chatt har varit avstängd i ett år förutom under någott dygn, men då upptäckte jag att jag inte kunde hålla fingrarna i styr så jag bad svs banna mig igen. Har velat svara på frågor flera ggr men inte kunnat. Btw så har jag bara lirat 2-3 sessioner i oktober. Jag är inte någon av de nicken som någon nyss brainstormade ut, en av anledningarna till att jag skapade detta konto var för att jag tiltade på att det blev coolt att skriva att CSPROFFS var bästa spelaren på 2.5/5 här på pf, vilket jag inte håller med om. Han är säkert en stabil vinnare men ganska förutsägbar enligt mig, sen har han gjort några helsjuka utdragningar på mig vilket har tiltad mig ännu mer. Men som sagt han är nog en stabil vinnare, och jag hoppas att han inte tar illa upp. Jag är sjukt sugen på att outa mitt nick och få lite kommentarer, men jag tror inte att det innebär något positivt för mig eftersom jag misstänker att vissa kommer att börja undvika mig i HU. Jag funderar på att starta en dagbok och då kommer jag givetvis posta under mitt SvS nick, anledningen till varför jag funderar på det är att förhoppningsvis skulle det innebära att jag börjar lägga ner betydligt fler timmar på pokern, minst 1k/händer per dag är mitt mål. Ska fundera någon dag över detta och kolla med lite kompisar om de tror att en dagbok skulle innebära en sämre winrate. Citera
struve Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 alltså lol...ENBART positiv varians..jag har fortsatt med väldigt liknande siffror sen jag postade mitt resultat t o m på högre nivåer. "finns ingen möjlighet att hålla 40bb över större sample", seriöst vad vet du om detta? Du gissar ju bara. "Finns riktlinjer vad gäller winrate", vadå, tror du att det finns någon universiell regel som säger att de bästa spelarna bara kan vinna max 20bb i långa loppet? jag lovar dig att skulle spelarna hålla samma kvalite för all framtid (kommer inte att hända i know) skulle min winrate hålla en rätt så lik nivå... Här är (enligt en sajt som heter pokertableratings) http://www.pokertableratings.com/stars-top-winners-year/0.5-1-NL de största vinnarna på Stars NL100 detta året. ptbb/100 ligger i medel på 3.52 och några enstaka spelare ligger på siffror runt 10 ptbb/100, dvs 20 big blind/100. Nu kanske siffrorna ligger lite högre på SvS pga djupare stackar och lägre rake. Men att i längden kunna hålla 35-40 big blind/100 verkar orimligt. Citera
greywolf Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 och sen kör du dom siffrorna i en varianssimulator så får du en uppfattning om hur många spelare som har dom siffrorna och är run good/run bad edit: och sedan kan vi ju göra en uppskattning på hur denna pop. ter sig på ex pokerforum dvs vilka som är run good och tror dom är bättre än dom är vilka som snabbt kan ta sig upp i nivå vilka som whinar osv..och så sen stora massan som grindar och ligger någorlunda nära förväntat värde. Citera
Trillske Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Rejken brukar inte räknas in när man räknar bb/100. Hursomhelst, vad man än tror osv, så är ett faktum att winraten kan avvika vansinnigt över 200-300 tusen händer. Blixten behöver inte slå ner för att den ska avvika 6-7bb, och slår blixten ner (vilket den faktiskt gör ibland) kan den avvika bra mycket mer. Jag håller med skaran som tror att din förväntade winrate inte alls är lika hög som resultatet. Vänta tills du har blandat in en swing/colddeck på typ 70-80 tusen händer eller så i ditt sample. För sådant händer också, ingen spelare är odödlig i längden. Men orka bry sig? Var glad att du vinner pengar, klättra i nivå, och skit i om du inte haft högre förväntat värde än tom dwan för det är väl i slutändan pengarna som är viktiga. Citera
Partyjack Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 Btw så har jag bara lirat 2-3 sessioner i oktober. :shock: :shock: :shock: Hade jag en förväntad BB/100 på 40 (som du verkar ha), så skulle jag fan knappt kunna lämna datorn en minut. Citera
KINGDONK Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 :shock: :shock: :shock: Hade jag en förväntad BB/100 på 40 (som du verkar ha), så skulle jag fan knappt kunna lämna datorn en minut. i know, jag är alldeles för bortskämd.Jag tänker rätt ofta i banor typ, tänk om man vetat det man vet nu om poker fast för 5 år sedan, fan då skulle man spela dygnet runt ovh göra hur mkt pengar som helst. Om 3 år kommer jag säkert tänka likadant, typ varför spelade jag inte dygnet runt 2009 osv. Jag har insett detta och tänker göra en del ändringar i mitt liv så att jag får mer tid över för pokern. Eventuellt skulle en dagbok kunna fungera som en sporre, så det kan mkt väl dyka upp en i november. Citera
Iggan Postad 22 Oktober , 2009 Rapport Postad 22 Oktober , 2009 i know, jag är alldeles för bortskämd.Jag tänker rätt ofta i banor typ, tänk om man vetat det man vet nu om poker fast för 5 år sedan, fan då skulle man spela dygnet runt ovh göra hur mkt pengar som helst. Om 3 år kommer jag säkert tänka likadant, typ varför spelade jag inte dygnet runt 2009 osv. Jag har insett detta och tänker göra en del ändringar i mitt liv så att jag får mer tid över för pokern. Eventuellt skulle en dagbok kunna fungera som en sporre, så det kan mkt väl dyka upp en i november. Snälla skapa en dagbok och börja grinda så ska du se att du är låååångt ifrån 40BB/100 Citera
Trillske Postad 24 Oktober , 2009 Rapport Postad 24 Oktober , 2009 Sherban? Eller sch eller vad fan. Citera
bigdwarf Postad 24 Oktober , 2009 Rapport Postad 24 Oktober , 2009 fan trillske visste inte att du höll på med coachning.... Citera
Trillske Postad 24 Oktober , 2009 Rapport Postad 24 Oktober , 2009 fan trillske visste inte att du höll på med coachning....wat Citera
folder Postad 24 Oktober , 2009 Rapport Postad 24 Oktober , 2009 Vet inte om det är allmänt känt men omaha manager visar för mig en bb/100 som är dubbelt så hög som den verkliga (bara för SvS). Antar det är samma grej om man spelar holdém? Felet verkar bestå i att mjukvaran tror att bb=2,5 på 2,5/5 (och bb=1 på 1/2). har du nyaste HHC? Hade samma problem förra somaren men det löste sig när jag laddade ner hy HHC. Citera
Mr_Tight Postad 24 Oktober , 2009 Rapport Postad 24 Oktober , 2009 har du nyaste HHC? Hade samma problem förra somaren men det löste sig när jag laddade ner hy HHC. Nix, tack för rådet! Citera
Recommended Posts