Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

I och med dagens spel där många väljer att 3betta frekvent, springer man ofta in i en 3bet med sin A-Q. Mot frekventa 3bettare utvärderar jag situationen för att avgöra om jag ska syna eller 4betta.

Men om man blir 3 bettad av någon som har 3-4%(3bets) känns det knivigare. Hans range har dig antagligen slagen och det är svårt att floppa bra. Känns som det är lite vekt att vika A-Q short handed mot 3bet, men säg att vi floppar väldigt bra 3-4-Q, kanon flopp för A-Q, men eventuell en väldigt dålig flopp mot hans hand.

Tycker ofta denna situation slutar med att man vinner en lite pott på floppen eller förlorar en stor. Väldigt svårt för vår A-Q att få ut något vidare värde från hans range på en flopp. Desto lättare för hans range att få ut värde av vår A-Q så att säga.

Så hur tänker ni och hur spelar ni era A-Q mot spelare med hyfsat tight 3bets range? (Och hur väljer ni att spela den mot spelare med en mer frekvent 3bet stats?)

Postad
Om han är en normal spelare på de nivåer vi pratar om nu och därmed har 3-4% som OP skriver, vilket är ruskigt ruskigt tight med trebetar är det väl bara och vika.

FYP

men beror såklart på stackdjup också.

om vi säger att raisen är 3*bb och 3betten är 10*bb, hur stort 4-bet-foldar vi då? känns svårt att få det profitabelt.

Postad
Om han är ruskigt ruskigt tight med trebetar är det väl bara och vika. Annars fyrbetfoldar jag. Annars brukar jag variera lite beroende på vad den berömda känslan säger.

Är det inte bättre att ha andra händer som A2s-A5s till att 4betbluffa med? Känns dumt att göra om AQ till bluff imo.

Postad
Om han är ruskigt ruskigt tight med trebetar är det väl bara och vika. Annars fyrbetfoldar jag. Annars brukar jag variera lite beroende på vad den berömda känslan säger.

AQ är perfekt att ha i sin 4betfoldrange, exempelvis om han synar din 4bet floppar du helt ok sen finns det givetvis en hel mängd andra fördelar så det tycker jag fler borde anamma

Postad

AQ har fina blockers.

Men alltså de här "frekventa 3bettarna" gör det i regel av inkompetens snarare än kompetens på låga nivåer vilket inte betyder så mycket mer än att de har uppenbara och trevliga luckor vi kan utnyttja på olika sätt.

"Hans range har dig antagligen slagen och det är svårt att floppa bra"

Den svarar du ju liksom själv på.

Postad
AQ är perfekt att ha i sin 4betfoldrange, exempelvis om han synar din 4bet floppar du helt ok sen finns det givetvis en hel mängd andra fördelar så det tycker jag fler borde anamma
Den här typen av inlägg är väl ett incitament för att stänga ner hela forumet?
Postad
AQ har fina blockers.

"Hans range har dig antagligen slagen och det är svårt att floppa bra"

Den svarar du ju liksom själv på.

Menar att hans range har oss slagen pre och även om vi floppar bra så kan vi ligga riktigt risigt till. Floppar vi bra och floppen inte passar honom däremot, så får vi nog inte ut speciellt mycket. Kan väll säga att vi har väldigt dåligt implied värde mot hans range pre....

Postad
Det + att han och sorken aldrig spelar klart sin HU borde samla ihop till en avstängning imo.

Var ju han som postade efter mitt inlägg som ansåg att han skulle uppmuntras så skyll inte på mig.

Matchen mot sorken ska spelas klart snarast möjligt.

Postad

Förstår hurni tänker med att 4b folda AQ och jag antar att det funkar hyffsat effektivt typ 0.5/1 om fi enbart shovar stål 100 av 100.

Men frågan blirju snarare om fi foldar tillräckligt ofta för att det skall bli profitabelt? Och om han gör det är det väl bara att börja 4b alla hyffsade blockers som finns ända tills han öppnar sig och börjar stoppa massa småpar och sämre A'n än AQ.

Dom värsta nitsen ere helt enkelt att bara folda sig förbi lr totalt kör över, förhoppningsvis försöker dom justera sitt spel och innan dom fattar varför dom var just nitts från början hardu hunnit rycka ett par BI's :-)

Lär dig irritera folk genom poker, titta på nabbes for ex. han kan få vem som helst att skicka in AJo pree in i hans AA

Postad
Förstår hurni tänker med att 4b folda AQ och jag antar att det funkar hyffsat effektivt typ 0.5/1 om fi enbart shovar stål 100 av 100.

Men frågan blirju snarare om fi foldar tillräckligt ofta för att det skall bli profitabelt? Och om han gör det är det väl bara att börja 4b alla hyffsade blockers som finns ända tills han öppnar sig och börjar stoppa massa småpar och sämre A'n än AQ.

Dom värsta nitsen ere helt enkelt att bara folda sig förbi lr totalt kör över, förhoppningsvis försöker dom justera sitt spel och innan dom fattar varför dom var just nitts från början hardu hunnit rycka ett par BI's :-)

Lär dig irritera folk genom poker, titta på nabbes for ex. han kan få vem som helst att skicka in AJo pree in i hans AA

Måste klargöra att det är ett brott att 4betfolda AQ innan folk börjar tro att jag menade allvar.