Gå till innehåll

Hopplöst


Riggdevil

Recommended Posts

Nu spelade jag en Extreme Speed Two Seat sit & go för 16 spelare. Då vi var 3 kvar satt jag med 600 och de andra hade över 6000 var. Jag var m a o illa ute men efter disciplinerat spel med bra handselektion stod jag slutligen som vinnare. Bara ett litet exempel 8-)

 

WP! Måste vara något sorts levelrekord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 183
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om man tänker efter riktigt noga så inser man att de flesta av mina trådar har skapats för att provocera fram goda råd om sådant som sällan tas upp i forumet :-). Jag ifrågasätter gärna saker som andra tar för givet och det får jag grymt mycket skit för precis som nytänkande vetenskapsmän som blir hånade av äldre kollegor.

 

Nu spelade jag en Extreme Speed Two Seat sit & go för 16 spelare. Då vi var 3 kvar satt jag med 600 och de andra hade över 6000 var. Jag var m a o illa ute men efter disciplinerat spel med bra handselektion stod jag slutligen som vinnare. Bara ett litet exempel 8-)

Sorry om jag blir förvirrad, men handlar tråden om att du försöker sluta med pokern?

 

Eller om att du ska bevisa att du är en väldigt bra pokerspelare, som inte plussar pga grym oturlig varians?

 

Eller vill du, som du säger provocera fram goda råd om sånt som sällan tas upp? Vad är det som sällan tas upp som du fått fram genom den här tråden?

 

Jag tycker det verkar som att du egentligen inte har nåt mål med tråden, eller... målet är inte så viktigt, utan det är att hålla på och tjafsa för tjafsandets skull, o bevisa saker som inte spelar så stor roll.

 

Vart vill du komma med tråden? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jajjamen! Därför ska du hålla dig till flippar och minimala startstacks, där turen har största betydelsen.

Och samtidigt hålla dig ifrån alla normala turneringar, där skickligheten vinner över turen.

En sanning med modifikation eftersom de värsta händerna brukar vara regular winners i MTT´s (särskilt om chipleaders synar all in) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men dom här diskussionerna hör väl för fan inte hemma i spelberoendedelen!!! Lås skiten eller flytta den till lämpligare del av forumet. Off topic kanske?

Låt den här delen användas av folk som verkligen behöver den och tar seriöst på den istället för en i*i*t som uppenbart levlar.

Jag la in tråden i spelberoendedelen för att jag seriöst funderade och fortfarande funderar på att sluta. Att den sedan blev alltmer oseriös beror knappast på mig utan på alla som väljer hån framför rådgivning. Istället för att bara ignorera valde jag att kommentera kritiken och det får jag som vanligt alltid skit för. Ingen hänsyn tas till andras omogna fånerier utan allt är mitt fel och den uppfattningen lär tyvärr leva kvar i enlighet med er attityd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så konstigt att det kommer syrliga kommentarer när du tydligt inte tar åt dig av dom goda råd du fick utan istället började urskulda dig och argumentera mot bättre vetande.

Sen att du hävdar att du är minst lika bra som bevisligen bättre spelare än du och skyller på diverse orsaker att inte framgångarna har kommit framstår som absurd.

 

Du kanske ska fundera på hur det kan komma sig att så många "hånar" dig.

Är det fel på alla andra och det är bara du som har rätt?

Tänk på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kom du fram till detta?

 

fwiw så har jag knappt lirat 500snger $50->$500. är plus på dem iaf, men inte överdrivet mycket exkl rakeback.

Alla brukar ju ropa efter statistik så nu upprepar jag min begäran om nick och site eller åtminstone ett utdrag från sharkscope. Själv har jag sällan haft rulle för att spela så högt som 100-dollars och uppåt och därför går det inte att jämföra på den nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svara på det här:

 

Återigen, vad exakt är det du ifrågasätter då? I det jag har utläst från dina andra trådar handlar det om rigg/otur/varians. Vad är det du ifrågasätter egentligen?

Läs mitt första inlägg igen så förstår du vad det handlar om. Nästan alla de övriga inläggen handlar om att besvara ifrågasättanden. Any further questions? (som di säger i Amerikat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så konstigt att det kommer syrliga kommentarer när du tydligt inte tar åt dig av dom goda råd du fick utan istället började urskulda dig och argumentera mot bättre vetande.

Sen att du hävdar att du är minst lika bra som bevisligen bättre spelare än du och skyller på diverse orsaker att inte framgångarna har kommit framstår som absurd.

 

Du kanske ska fundera på hur det kan komma sig att så många "hånar" dig.

Är det fel på alla andra och det är bara du som har rätt?

Tänk på det.

När jag har fått goda råd som har framlagts på ett seriöst och sakligt sätt så har jag också besvarat dem på ett respektfullt sätt, kom inte och påstå något annat. Varför kan inte du m fl fatta att mitt spelmässiga problem till stor del handlar om dåligt MM och inte om dåligt spel?! Jag har sett flera erkända spelare skriva att det inte spelar någon roll hur skicklig man är om man inte följer bankrullekraven. Kan du försöka omvandla den informationen till att inse att jag inte behöver vara en sämre spelare än andra här i forumet utan att det handlar om spel på för hög nivå. Du är hånfull och respektlös mot mig enbart p g a mina uttryckta uppfattningar och inte genom att ha studerat mitt faktiska spel. Jag har för övrigt även förklarat varför jag under 5 års tid har spelat på för hög nivå och medgett att det är ett spelberoendeproblem. Alltså har jag snarare erkänt än förringat en tydligt brist ifråga om poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många gånger har du oemotsagt accepterat hånfulla och sarkastiska råd som främst syftar till att höja sin status på din bekostnad? Det här forumet genomsyras ju av en testosteronstinn machoattityd som knappast ger en gemytlig stämning.

Ja det är ju i många fall sant. Men i detta fallet är det ju inte så konstigt, när du till och med själv säger att du med dina inlägg "försöker provocera fram goda råd om saker som inte tas upp".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag har fått goda råd som har framlagts på ett seriöst och sakligt sätt så har jag också besvarat dem på ett respektfullt sätt, kom inte och påstå något annat. Varför kan inte du m fl fatta att mitt spelmässiga problem till stor del handlar om dåligt MM och inte om dåligt spel?! Jag har sett flera erkända spelare skriva att det inte spelar någon roll hur skicklig man är om man inte följer bankrullekraven. Kan du försöka omvandla den informationen till att inse att jag inte behöver vara en sämre spelare än andra här i forumet utan att det handlar om spel på för hög nivå. Du är hånfull och respektlös mot mig enbart p g a mina uttryckta uppfattningar och inte genom att ha studerat mitt faktiska spel. Jag har för övrigt även förklarat varför jag under 5 års tid har spelat på för hög nivå och medgett att det är ett spelberoendeproblem. Alltså har jag snarare erkänt än förringat en tydligt brist ifråga om poker.

 

läs denna post igen och fundera

 

Varför inte LÄRA SIG att multitabla?

 

LÄRA SIG poker är inte aktuellt då du redan kan detta.

 

En ytterligare reflektion: Någon som har dåligt MM och som vi antar är vinnade sng spelare (vi drar till med ROI 7%). Kommer denna spelares BR alltid att minska? Han kommer alltid att busta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din inskränkta uppfattningsförmåga och genomkorkade sarkasmer tänker jag inte kommentera mer än så här. Vad trött jag blir på folk som inte reflekterar lite över vad jag menar.

 

Jag tycker verkligen att du ska reflektera över vad jag skrev. Verkligheten gör så att jag tyvärr inte är så sarkastisk som jag önskar att jag vore. Och min uppfattningsförmåga är det inget vidare fel på.

 

 

När jag har fått goda råd som har framlagts på ett seriöst och sakligt sätt så har jag också besvarat dem på ett respektfullt sätt, kom inte och påstå något annat.

 

Det är mer respektfullt att faktiskt ta till sig vad någon skriver när det är för att hjälpa dig de svara på dina frågor.

 

Varför kan inte du m fl fatta att mitt spelmässiga problem till stor del handlar om dåligt MM och inte om dåligt spel?! Jag har sett flera erkända spelare skriva att det inte spelar någon roll hur skicklig man är om man inte följer bankrullekraven. Kan du försöka omvandla den informationen till att inse att jag inte behöver vara en sämre spelare än andra här i forumet utan att det handlar om spel på för hög nivå.

 

Det finns ingenting som säger att du inte både kan ha dålig MM och spela dåligt. Du är säkert bättre än en del här på forumet men också säkerligen sämre en väldigt många. Jag förstår att det är svårare att acceptera att man inte är duktig på poker än att man har dålig MM men jag tror verkligen du borde fundera mer på vad andra skriver till dig istället för att "svara respektfullt" på de som inte hånar dig och gnabbas med alla som är lite syrliga när de upprepar ungefär samma saker som folk har gjort i dina trådar ett bra tag.

 

Jag har för övrigt även förklarat varför jag under 5 års tid har spelat på för hög nivå och medgett att det är ett spelberoendeproblem. Alltså har jag snarare erkänt än förringat en tydligt brist ifråga om poker.

 

Det är bra men det innebär ju inte att det även finns andra brister i ditt pokerspelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många gånger har du oemotsagt accepterat hånfulla och sarkastiska råd som främst syftar till att höja sin status på din bekostnad? Det här forumet genomsyras ju av en testosteronstinn machoattityd som knappast ger en gemytlig stämning.

 

Jag faller inte i den fällan utan låter deras kommentarer passera obemärkt.

Att ignorera är bäst i det långa loppet och vad dom tror skiter jag fullständigt i för det är ingen kukmätartävling.

 

Men när du fått seriösa råd och sen ignorera dom eller argumentera mot så får du skylla dig själv om du får skit tillbaks.

För hur kul är det att ta sig tiden och ge ett bra råd som inte tas emot.

 

Du säger mot dig själv flera gånger som redan kommenterats men du har inte gått i svarsmål mot det. Genom det så framstår du som omogen och inte intresserad av att få några svar på dina frågor.

 

Hoppas verkligen du du tar till dig av dom bra råd du fått och några av dom sarkastiska inläggen har faktiskt varit bra råd fast du inte kan se det.

För du kan inte se bortom din stolthet och envishet.

 

Tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...