Gå till innehåll

FordPrefects MTT dagbok!!


FordPrefect

Recommended Posts

Har tyvärr inte fortsatt i näreten av så bra som det började men är på plus iaf. Har spelat totalt 100 nu iaf.

 

Spelade SnGs: 100

Vunna: 17

Tvåa: 11

Trea: 9

ITM 37%

ROI 24% (tror man räkanar ut det så) :D

Jo det stämmer, jag fick det till 23,64%, eller mitt fina Excelark räknade ut det.

 

Bra dagbok, jag läser allt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 201
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har haft några dåliga dagar de senaste och det har kännts som man inte vunnit ett enda race, men det blir väl så ibland. Det hela började den 11/6 då det gick riktigt bra o jag plussa 268$. Sen efter det gick det riktigt utför. -118$ blev resultatet dagen efter, för att sedan följas upp med två svaga plussdagar på 41$ och 20$. Sedan kom en till riktigt dålig dag på -99$. Igår den 16/6 hoppades jag att de skulle vända men när klockan visade 22.00 var jag över 100$ back för dagen och inget var roligt. Jag beslöt mig för att ta ut mina pengar från party och satsa på nått annat då jag tröttnat på deras eviga disconnections, + att jag behövde miljöombyte. Dock sparade jag hela 50$ och spelade klockan 23 en 10+1$ turnering med 661 deltagare. Denna gick bra och jag slutade fyra och fick hem ca 400$. Blev dock lite besviken för hade hela tiden top3 som mål. Detta innebar dock att jag kom på plus för dagen och det kändes bättre igen.

Har nu endast 1500kr kvar att vinna i Juni för att nå mitt mål. Tror nog att det ska gå med 14 dagar kvar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som min dagbok säger har det tyvärr inte blivit, vad har hänt med det seriösa nötandet? Det är skärpning som gäller. Ska ta paus från pokern idag och imorrn och sen köra stenhårt från och med torsdag hoppas jag iaf. Har kört lite smått cashgame och tiltat bort en del känns det som, men endå gått +-0. Känns verkligen inte som CG är min grej men endå kör jag det lite då och då. Man borde nästan tro att jag skulle inse att det är MTTs och SNGs jag verkligen är bra på. Har en rulle nu på ca 2000$ på party och från och med torsdag ska den öka stadigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 4589558602 *****

NL Texas Hold'em Trny:25205400 Level:2 Blinds(30/60) - Sunday, June 25, 10:56:51 ET 2006

Table Regular(744620) Table #35 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: HERO ( $4323 )

Seat 3: humpy069 ( $6678 )

Seat 4: momto3 ( $2733 )

Seat 6: padmaster999 ( $4665 )

Seat 7: Sporty1981 ( $3336 )

Seat 8: mathew1111 ( $3356 )

Seat 9: fubjar1 ( $2793 )

Seat 10: deaner420 ( $2814 )

Seat 1: StarfishFlop ( $3270 )

Seat 5: TheBxBandit ( $1371 )

Trny:25205400 Level:2

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ac Qd ]

humpy069 calls [60].

momto3 folds.

TheBxBandit calls [60].

padmaster999 folds.

Sporty1981 folds.

mathew1111 folds.

fubjar1 folds.

deaner420 calls [60].

StarfishFlop calls [30].

HERO raises [160].

humpy069 calls [160].

TheBxBandit folds.

deaner420 calls [160].

StarfishFlop folds.

** Dealing Flop ** [ Jh, 4h, 4s ]

HERO bets [225].

humpy069 calls [225].

deaner420 folds.

** Dealing Turn ** [ 5h ]

HERO bets [423].

humpy069 calls [423].

** Dealing River ** [ Jc ]

HERO checks.

humpy069 checks.

HERO shows [ Ac, Qd ] two pairs, jacks and fours.

humpy069 wins 2076 chips from the main pot with

 

Den som kan sätta honom på rätt hand är ja jag vet inte vad, lika "bra" som honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en andra plats i en liten MTT igår nådde jag Junis mål på 10 000kr plus, kändes bra det :)

Spelade lite mer MTTs sen på kvällen/natten, bästa position var då en 7e plats i en 2500$ guaranteed.

 

Mitt mål för Juli är lite lägre då jag ska bort på semester en del men jag lägger det på 7000kr endå. Men en rejäl MTT klonk så är man ju där direkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Tänkte sätta igång denna dagbok igen ordentligt då jag tänkte dra igång mitt MTT spelande igen efter ett långt uppehåll. Behöver dock lite tips/hjälp från mina kära pokerkollegor :)....Jag tänkte köra på 5 olika siter och har inte bestämt mig för inom vilka nätverk jag ska spela så kom gärna med tips på var ni tycker att de bästa MTTna finns. Så från de nätverk nedanför vilka 5 ska man välja?

 

» Prima Poker

 

» B2B

 

» iPoker

 

» Tain

 

» Tribecka

 

» Cryptologic

 

» OnGame

 

» Boss Media

 

» Party Gaming

 

» Poker Stars

 

» Action Poker

 

» Paradise Poker

 

» Full Tilt Poker

 

» Ladbrokes

 

» Ultimate Bet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer köra upp till 50$ som mest...men oftast blir det nog mellan 10-30$.

 

FTP har ju rätt bra MTT's för $24+2, men det vet du säkert redan :)

 

FTP har jag ingen direkt koll på så jag kolla in de där turneringarna och de såg riktigt fina ut. Får vara glad att jag FTP som en av siterna.

 

Jag kommer att sätta igång med spelande inom några dagar då jag fått klart mitt projekt i skolan. Bankrullen kommer se ut som föjande:

 

FullTiltPoker: 500$

 

Ladbrokes: 500$

 

Partypoker: 500$

 

Pokerstars: 500$

 

Bet365: 350$

 

Funderade först på att köra 400$ på varje site men sen så anade jag att jag kommer att spela större och mer MTTs på de först nämnda siterna så la upp det så här istället. Visst kan jag ha det mesta på neteller och bara sätta in när jag ska köra men det känns inte lika bra. hehe. Vad tycker ni om detta och om sjäva fördelningen av rullen? (

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...