Gå till innehåll

FordPrefects MTT dagbok!!


FordPrefect

Recommended Posts

  • Svars 201
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan inte hålla mig.

Vem vet nångång kanske man sitter där på WSOP med Doyl Brunson på ena sidan o Jackie Chan på andra,...

Inte visste jag att Jackie spelade poker :)

 

Men lycka till med dagboken! Du borde även kolla in €10-€15-turneringarna på 24h. Maken till dåligt motstånd får du leta efter, även om strukturen inte gillas av alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du har så rätt så!

 

Det känns tungt just nu så vet inte om jag orakr återberätta detta just nu. Spela samma turnering som igår idag igen o gissa jo visst kom jag på plats 11 igen :(....Pokerlivet är hårt!

 

Inte får man uppleva final table o inte får man nu några leaderboard poäng. O inte får man några cash heller för den delen. Måste säga att det suger att verkligen bara få skitkort i slutet. Satt o blev uppäten tills jag tillslut fick calla mina sista 5000 i chips med grymma 79off. Åkte förstås ut med tanke på den flyt jag har.

 

Det är väl bara o ta nya tag men inte känns det skoj detta inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inte skrivit här på ett tag men spelade en 5$ NL med 161 deltagare på ladbrokes imorse.

 

Allt gick så bra så o folk försvann allt eftersom. Lite segt i början men jobba mig upp o låg i top 5 med 20 kvar o var då ITM.

 

Sen när det var 11 kvar låg jag 4 på 21000 i chips o d börja hända tråkiga grejjer. Sitter med KK o höjjer lite fint, en kille med ca 9000 i chips trycker all in o jag callar. Glad ser jag att han sitter på 77 men desto ledsnare blir jag när en 7 dyker upp på turnen. jaha skit också tänker jag. Åker ner på 8 plats o kommer till final table. Drar upp AA i bb ganska snabbt o en kille höjjer lite smått. Jag trycker all in o han sitter med KQoff. Jippi tänkte jag såklart. Flop KQT. Skit tänkte jag. O så var sagan slut o det enda jag fick var dubbla insatsen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inte skrivit här på länge men spelade en 10$ NL 6 seater på ladbrokes idag...111 deltagare...

 

Slutade med att jag vann och plussade 322$.....kändes fint d inte bara för pengarna utan för att jag för första gången vann en buy in multi turnering...och så fick jag även en del leaderboard poäng som kan ge mig en plats i leaderbord rullen nästa lördag...

 

Kom 3a i samma turnering för 4 dagar sedan och cashade då in 150$....

 

Det går uppåt och nu med sommarlov o allt blir d o plugga rejält med poker o fortsätta mtt satsningen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta som kan hända i en mtt hände idag....

Jag spelade en 10$ NL 6 seater med ca 120 deltagare o tar mig till final table o då ITM.

 

En hand som hände precis innan final table kan jag berätta o först.

 

är 11 kvar i turneringen o alla spelar försiktigt för att komma ITM. Får 44 o höjjer 2x bb o en går med. flop 4 6 9. fint tänkte jag. Den andra kille går all in o jag callar. Han sitter med JJ o jag tänker bra med den potten tar jag ut honom o går upp som 2a i turneringen. Men vips förstördes det med en J på turn. Går ner o blir lowstack.

 

Men det värsta som hände var sen då det var 8 personer kvar.

 

Helt plötsligt stannar allt upp o klienten disconnectar. Jag tänker va fan jävla ladbrokes o stänger ner o går in på datan bredvid o loggar in där. Är inne en hand o disconnectar igen. Så fortsätter det tills blindsen ätit upp halva min stack o jag är väldigt lowstack. Kommer in igen på handen A6 o går all in. En tvekar länge o callar tillslut med A8 o jag är borta. fy fan vad tråkigt det var!!!

 

vann bara 50$ istället för en troligtvis bättre placering som jag hade på g. Men det är bara o ta nya tag o hoppas att nästa gång så får jag spela även slutet på turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har som mål nu i sommar att komma upp mig lite i pokern men tyvärr jobbar jag d första 6 veckorna så har satt som mål att få ihop 150$ i veckan under den perioden o sen när jag är ledig kommer jag självklart öka mina mål.

 

Har spelat två turneringar idag.

 

Bör2jade när jag kom hem från jobbet med en 10$ buy in 2000 guaranteed NL turnering. var 221 deltagare o jag slet mig fram till en 19 plats. top 20 var ITM så var glad för d för vara nere för räkning ett tag. Åkte dock ut på ett slarvigt sett då jag försökta bluffa over the top på en kille som jag trodde köpte min bb. han satt visst med AA o jag var ute.

 

Spelade sedan leaderboard freerollen på ladbrokes där jag kom på plats 27 o vann 100$. Är väldigt nöjd då d var 180 deltagare o alla är väldigt bra turneringsspelare då dom tagit sig in i freerollen.

 

har haft sommarlov sen 3 juni som var en torsdag så räkna d som vecka 1 med bara helgen. vann 360$ den helgen så nådde mitt mål med marginal så var nöjd. Andra veckan börjar närma sig sitt slut o jag är än så länge 220$ plus denna vecka så om jag inte får ett dåligt avslut nu lördag o söndag vilket jag tvivlar på så har jag nått mitt mål även denna vecka.

 

Nån som tycker mina mål är för höga eller så?

 

är bara runt 1700$ plus på pokern så 150$ i veckan kanske låter mycket. Men jag känner att jag verkligen är ganska bra på poker o har ganska stor potential. mycket pga att jag älskar poker o att jag älskar huvudräkning o räkna matte snabbt så att räkna odds i huvudet snabbt är verkligen min grej. O så läser jag mycket böcker o ser på filmer från wsop o massa sådant för att ta in allt jag kan. Kolla även mycket på när andra spelar nätpoker i större turneringar o så.

 

Fast kanske inte är nån som läser o följer mig?...bara en liten kommentar hitills :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dagbok, fortsätt gärna posta resultat! :D

 

En fråga bara, av dina rapporter att döma hamnar du alltid itm i turneringarna, stämmer det eller är det endast itm-resultat du väljer att berätta om?

 

Jaja, iallafall en trevlig dagbok ...

 

/Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog en turnering som jag spelat som jag inte var ITM nyligen o som jag berättat om. Det var denna 2000 guaranteed 10$ buy in för 3 dagar sedan som jag kom på plats 65 av 220 o spelade riktigt dåligt då mest pga alldeles för mycket bluffande från min sida.

 

Tack för era kommentarer.

 

Ska spela min favoritturnering nu strax. 10$ buy in 6 seater NL :)...Hur d går får ni veta senare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sådan där riktig sugdag då man egentligen inte skulle öppnat ladbrokes överhuvudtaget. Kommer hem från jobbet runt 18 o är svintrött. Men inte tänker jag på att jag är för trött för poker trots att jag konstaterat att jag är det efter jobbet några dagar innan. Sätter mig vid ett cashbord o spelar bort ett inköp på ca 30 min. Spelade som en apa visst att floppa top pair med AQ är okej men inte värt o gå all in på. Åkte även ur en 10$ turnering direkt då jag gick all in med 99. Spelade även 2 st 20 seater SnG. Kom 4 i den första då jag drog in nutflush på turn men så drar en annan in kåk på river o jag åker ut på sämsta ITM platsen. Sen på den andra SnGn åkte jag självklart ut på bubblan. Då jag skulle sno lite blinds med A7 o sprang in i AJ. Massa back på en dag då jag egentligen inte ens skulle spelat. FAN. Näh inge mer spel efter jobbet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag vill ifrågasätta ditt MTT resultat. Men som jag förstår det så spelar du dina tuneringar på Ladbrokes, vilket jag vet är sant eftersom jag tror mig minnas att spelat vid samma bord som dig ngn gång.

 

 

Men då undrar jag varför det inte finns några leaderbords poäng på dig detta år där? Om du vunnit tuneringar så måste du ju ha en hel del av dessa.

 

Jag har följt din dagbok lite och skulle kolla upp dina leaderbords poäng och sökte på FordPrefect som du skriit här att det är ditt namn där.. men den visar inte en poäng. Och det skulle säga att du inte har varit på några finalbord ännu.

 

 

Har jag sökt på fel namn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp du har sökt på fel...Du måste söka på Ford_Prefect...har det som mitt namn på ladbrokes men som mitt nick när jag spelar har jag FordPrefect...testa så ser du att jag har lite poäng.

 

 

Så där ja då klarnade det lite.

 

Hoppas du skriver mycket mer och skriv gärna ut namnen på personerna du spelar nyckelpotterna mot.. det tycker jag skulle vara intressant.

 

Och vi kanske ses i mina favorit tuneringar där.. 10$ rebuy.

Längre blindsperioder än i de andra tuneringarna :)

 

Och lycka till i fortsättningen oxå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har har man inte skrivit på ett tag, beror nog på att jag inet kört några serösa turneringar på ett tag. Har kört en hel del cashgame där jag plussat på expekt men backat på ladbrokes. Har bara 2 veckor kvar på sommarjobbet och när det är över så kommer den stora satsningen på turneringspokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

snacka om att den här handen sög.

 

Sitter med 35$ på ett bord. Får KK. spelar på ett 0,25/0,50NL 6 seater. personen före mig höjer till 1$ o jag reraisar till 3$. En kille bakom mig höjjer till 6$. Personen som höjde först callar o jag går all in. Det visar sig att en sitter på A7off o den andra på AKs. Det var ju bra med tanke på att de i princip har 2 outs o dra ut mig på. På floppen ja visst ett jävla A. Är så trött på att det alltid regnar A:n på borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja....Detta var ju lite sorgligt...

Spelade en weekly raked hands freerol på ladbrokes ikväll...

550 deltagare ca....vinnaren vann en 11000$ kryssning.....grattis till dig Perosa....Själv kom jag på plats 2....BLÄ....gick dock in i heads up med 1/15 av hans stack då han slog ut alla på final bordet med grymma händer varje gång....o mot mig jo första heads up handen drar han up KK....jag var ute...

Fick trösta mig med att jag får spela en satelit imorrn till kryssningen, är på 1100$ buy in med ca 70 deltagare där 1 på 10 vinner kryssning....önska mig lycka till :)

 

Hör av dig om du finns på forumet perosa :)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja....Detta var ju lite sorgligt...

Spelade en weekly raked hands freerol på ladbrokes ikväll...

550 deltagare ca....vinnaren vann en 11000$ kryssning.....grattis till dig Perosa....Själv kom jag på plats 2....BLÄ....gick dock in i heads up med 1/15 av hans stack då han slog ut alla på final bordet med grymma händer varje gång....o mot mig jo första heads up handen drar han up KK....jag var ute...

Fick trösta mig med att jag får spela en satelit imorrn till kryssningen, är på 1100$ buy in med ca 70 deltagare där 1 på 10 vinner kryssning....önska mig lycka till :)

 

Hör av dig om du finns på forumet perosa :)...

 

Villken tid spelas den? tänkte jag skulle kolla om det är på kvällen då jag själv tänkt lira lite då.

 

edit - hade du inte hellre vunnit 900 dollar än inköpet till den där turnerneringen? då endast 6 vinner något av runt 50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat spela lite mer cashgames nu när semestern börjat....spelar 0,25/0,50 NL....Är även nyfiken på om det finns någon som spelar på ungefär samma nivå som är sugen på o snacka poker över msn?....tycker om o disuktera poker där samtidigt som man spelar :)

 

 

 

Jag spelar på samma nivå.. på ladbrokes.. så nog skulle vi kunna dela med oss av våra erfarenheter med varandra..

 

kan söka upp dig på ladbrokes ngn dag eller tvärt om..

 

Otur för dig med kryssningen.. hoppas du lyckas bättre i satteliten.. den spelas väll ikväll kommer kanske in och hejar fram dig till kryssningen

efter att jag kommit hem från jobbet idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...