Gå till innehåll

FordPrefects MTT dagbok!!


FordPrefect

Recommended Posts

  • Svars 201
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Innan jag drar igång kan jag ju berätta lite kort om mig själv och mina mål med denna MTT satsning.

 

Jag är en 23årig student som pluggar och bor i Uppsala. Har spelat poker i ca 3-4 år på nätet och det har gått upp och ner. Jag ligger plus totalt och tänker satsa ungefär 30% av det jag totalt plussat på denna nya satsning. Jag har spelat på många olika siter och har spelat både CG, MTTs och SnG-grind. Har insett att det är i MTTs jag har min stora fördel så därför detta val att bara satsa på dessa. Brukar dock ha rätt svårt att hålla mig borta från CG men kommer verkligen att försöka att göra det iaf. Till hösten blir det att åka till USA och studera där borta i ett år så det ser man fram emot och hoppas att pokern kan ge mig lite extra pengar tills dess. Jag har lirat en del live och det har gått ganska okej.

 

Långsiktiga Mål:

Vinna över 2000$ i en turnering

Få ihop en rulle på 10000$

Kvala in till en större live-turnering

 

Kortsiktiga mål (till 1 feb 2007):

Vinna över 500$ i en turnering

Få ihop en rulle på över 3000$

Kvala in till en större online turnering (med inköp över 50$)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det hela startat. har lyckats spela två små turneringar på party och haft lika pflyt i båda :(

Första var en 5$ med 444 deltagare där jag spelade kanon fram till en 2 outare på river, ska posta handen snart.

Den andra var en 10$ där jag väldigt tidigt fick QQ o hamna all in mot A7 på brädan 589. Klart han klonka hålpipan.

Welcome back riggen som Sulla så fint sa :)

Det är bara att svälja o komma igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en intressant hand från första turneringen, hur spelar ni dessa?

 

***** Hand History for Game 5521387546 *****

NL Texas Hold'em Trny: 30867157 Level: 2 Blinds(30/60) - Thursday, December 21, 07:48:29 ET 2006

Table Regular (893584) Table #25 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: HERO ( 5740 )

Seat 5: Barry292 ( 7890 )

Seat 6: moguai74 ( 4460 )

Seat 7: ROFICOPTER ( 3140 )

Seat 8: stuoli ( 3360 )

Seat 9: puckie555 ( 5170 )

Seat 4: ca88sa ( 5390 )

Seat 2: testarossa6 ( 6560 )

Seat 10: Pointsman111 ( 2070 )

Seat 3: iclestu ( 2650 )

Trny: 30867157 Level: 2

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ad 7d ]

Barry292 calls [60]

moguai74 calls [60]

ROFICOPTER folds

stuoli folds

puckie555 calls [60]

Pointsman111 folds

HERO [60]

testarossa6 folds

iclestu folds

ca88sa checks

** Dealing Flop ** [ Ah, Kh, 7h ]

ca88sa checks

Barry292 bets [120]

moguai74 calls [120]

puckie555 folds

HERO calls [120]

ca88sa folds

** Dealing Turn ** [ 8s ]

Barry292 bets [240]

moguai74 calls [240]

HERO calls [240]

** Dealing River ** [ 5d ]

Barry292 checks

moguai74 checks

HERO bets [540]

Barry292 folds

moguai74 folds

HERO does not show cards.

HERO wins 1950 chips

 

Här kommer den hemska handen jag åkte ut på :(

 

 

***** Hand History for Game 5521501418 *****

NL Texas Hold'em Trny: 30867157 Level: 6 Blinds(200/400) - Thursday, December 21, 08:55:24 ET 2006

Table Regular (893584) Table #9 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: Phil8308 ( 7680 )

Seat 2: Boule68 ( 18862 )

Seat 3: SolGoldberg ( 7080 )

Seat 6: norfolkboy2 ( 21380 )

Seat 9: Madouglas ( 4850 )

Seat 10: HERO ( 14966 )

Seat 5: khumarbaz ( 18660 )

Seat 8: everwatso ( 10628 )

Seat 4: altclaus ( 11320 )

Trny: 30867157 Level: 6

Blinds(200/400)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 5d 8d ]

altclaus folds

khumarbaz calls [400]

norfolkboy2 folds

everwatso folds

Madouglas folds

HERO raises [1200]

Phil8308 folds

Boule68 folds

SolGoldberg calls [800]

khumarbaz folds

** Dealing Flop ** [ 5c, As, 3d ]

SolGoldberg checks

HERO checks

** Dealing Turn ** [ 5h ]

SolGoldberg bets [400]

HERO raises [1200]

SolGoldberg is all-In [5480]

HERO calls [4680]

** Dealing River ** [ Ac ]

HERO shows [ 5d, 8d ]a full house, Fives full of Aces.

SolGoldberg shows [ Ad, Js ]a full house, Aces full of Fives.

SolGoldberg wins 14760 chips from the main pot with a full house, Aces full of Fives.

 

jag raisade pf för jag hade spelat tight ganska länge på det bordet och jag tänkte variera mitt spel lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Hej alla PFare. Vet inte om nån kommer ihåg mig eller så men tänkte göra en nystarts på min MTTsatsning nu till sommaren (började egentligen för en vecka sen) och jag tänkte ha en dagbok som en extra sporre. Först tänkte jag sätta in pengar på många siter med det blev istället att jag satsade på en site. Sen 23/5 satte jag in den jämna summan 740$ på denna site. Här kommer några resultat för den första veckan:

 

Antal turneringar spelade: 19st

Antal ITM: 5st

Antal Final Table: 3st

Antal vunna: 2st

Total Vinst: 1430$

 

Det har börjat bra och igår vann jag en rebuy turnering för 11$ som gav 1000$ vilket var ett väldigt skönt tillskott på rullen. Jag kommer att lira turneringar som kostar upp till 50$ men oftast blir det sånna mellan 5-20$.

 

Har en hel del målsättningar för denna satsning. För det första så ska jag plugga och bo i USA i ett år frånochmed 1 Augusti så då måste jag byta site och tar gärna emot tips för siter som tilllåter US players som har bra MTTs. Mitt mål för juni är att ta upp min rulle till 3000$ då jag även ska jobba under denna månad. Totalt fram till 1 Augusti är mitt mål att nå 5000$. Detta kanske är ett väldigt högt satt mål, vad tror ni?

 

Jag hoppas att det finns folk som kan tänka sig vara intresserade att läsa denna dagbok.

 

mvh Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WB, minns din bubbling på Ladbrokes som det vore igår, hemskt. ÄR MTT fantast myselfe så ska bli nice som fan att följa :)

 

Ja den där bubblingen ligger kvar nånstans i mitt undermedvetna, går inte helt att förtränga men men.

 

Spelade en $10 000$ guaranteed 30+3 på Bodog denna kväll och lyckades komma 4a. Fick så oerhört dåliga kort på Final Table att det var sorgligt. Tillsammans med de höga blindsen som var blev det väldigt svårt. Blev iaf en vinst på 800$ så det känns bra. Hade tänkt o lägga in lite händer från turren men jag har ingen aning om händerna sparas på Bodod, någon som vet?

 

Har nu redan lyckats nå upp till målet för Juni med en BR över $3000 så det känns väldigt bra. Har som ett litet extra-mål nu att kunna nå över $3500 innan Juni är slut (mkt tack vare att det ska bli en grind-helg med en polare snart). Sen för Juli får vi se om det blir som mål att ha en BR på $4000 eller om jag får sätta nya högre mål. Oavsett så kommer jag vara grymt nöjd om jag har en BR på $4000 när jag lämnar Sverige för USA.

 

Jag hoppas det finns folk som vill joina mig i min Sommar MTT liga :)...någon intresserad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite NL $50 nyss och följande hand uppstod. Vad tycker ni om hur jag spelar denna och vad sätter ni motståndarna på för händer i detta läge?

 

Jag har 66

 

NEW HAND

machine2005 posts the small blind $0.25

gyuri73 posts the big blind $0.50

 

DEALING POCKETS

surfball calls $0.50

clutch1 folds

wheelieguy calls $0.50

DFDFF10 has joined the table

HERO calls $0.50

drthundr2 raises $1.50 to $2.00

machine2005 folds

gyuri73 folds

surfball folds

wheelieguy calls $1.50

HERO calls $1.50

 

DEALING FLOP (Qs,6d,3h)

wheelieguy checks

HERO checks

drthundr2 bets $7.25

wheelieguy calls $7.25

HERO raises $9.75 to $17.00

drthundr2, it's your turn. You have 10 seconds to act

drthundr2, it's your turn. You have 5 seconds to act

drthundr2 calls $9.75

wheelieguy calls $9.75

 

DEALING TURN (Js)

wheelieguy checks

HERO goes all in $41.75

drthundr2 goes all in $26.85

wheelieguy goes all in $26.50

$14.90 is not called, return back to HERO

 

DEALING RIVER (8d)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det tre spelade MTTs varav det gick väldigt bra i alla tre till en början, när det sen började gå ner mot 20-30 spelare kvar gick det mindre bra och jag blev utslagen. Spelade ganska slaskigt i dessa turrar dock så det var nog inte menat att det skulle bli nått :)

 

Köpte in för sammanlagt 77$ och cashade endast ut 24$ så inte speciellt imponerande. Körde dock även lite CG igår så det blev nästan 100$ plus iaf. Kollade lite på min statistik sen nystarten och jag har på de 21 spelade dagarna 8 dagar som jag gått back varav 72$ är den största förlusten på en dag så det känns bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BRAAAAAAAAAAAA början på denna dag. CG all in pf med AA mot QQ. TORSK. Det var det inköpet.

 

Har nu bestämt mig för att lämna Titanpoker efter att ha byggt upp lite BR där. För det första för att de inte tillåter US players o jag ska snart flytta till USA o för det andra för att det är onödigt att spela på en site som inte är skattefri och som inte tillåter US players :)

 

Har satt in mina pengar på PokerStars istället så har nu 1400$ på PS och ca 2000$ på Bodog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar en del mtt själv så kul att läsa om likasinnade

 

är det många turneringar på ladbrokes eller?

(ute efter TNL såklart..;-) )

 

vad brukar inköpet ligga på dessa turneringar?

 

bra elelr dåliga spelare?

 

Många guaranteed?

 

Har tyvärr inte så bra koll på ladbrokes längre men när jag spelade där fanns det en hel del garanterade turneringar då på buy in mellan 5-30$. Finns dock sidor som erbjuder mer o bättre turneringar :)...På ladbrokes är det ganska bra spelare, bättre o söka upp amerikanarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första halvtilten sen nystarten, därför man inte ska spela Omaha. Ligger back 107$ idag vilket är mesta backet sen nystarten så nu blir det paus tills mina pengar kommer från Titanpoker. Bankrullen hade ju tagit sig över 3500$ för första gången imorse men sen blev man utdragen i en 100$ pott + att 100$ försvann på Omaha så nu är det bara att vara lite ledsen o tänka på annat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är bra jävligt ibland. Spelade två turneringar idag och när jag hamna all in så var läget inte så bra men floppen var ju lovande men sen blev man rövknullad i båda på turn o river.

 

Första turren all in med 55 mot AT...flop 5T3...turn A...river T....YES

 

Andra turren all in med AQ mot KK...flop 4QQ...turn K...YEEEEEES

 

Kan de inte bara floppa sina grejjer så man slipper bli glad :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Längesen man skrev här då :)

 

Lyckades komma till finalbord i en $40k guaranteed igår men där fick man motriggen, KK åker på spö mot 66. O sen den avgörande all in med TT mot AK o där lyckades man inte klonka rätt sida av myntet. Blev iaf en liten vinst på $1,4K så nu har jag lyckats nu alla sommarens mål tror jag. Mitt nya mål blir att plussa totalt 2000$ i Juli vilket känns möjligt då det bara krävs 500$ till.

 

Kör just nu bara på två siter och på FTP blir det bara MTTs och på den andra siten är det NL $100 och MTTs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...