Gå till innehåll

FordPrefects MTT dagbok!!


FordPrefect

Recommended Posts

  • Svars 201
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sen jag startade denna dagbok har jag iaf ökat min BR. Har runt 2000$ nu plus att jag tagit ut en del. Jag hoppas på ett framgångsrikt spetember med pokerspelande som ska gå hand i hand med andra året på universitet. Ska bara köra SnGs o turneringar inte larva mig på cashgames som jag endå suger på :) Denna månad ska en stor turneringsvinst komma har jag bestämt mig för. Målet för sepember är att utöka BR till minst 2500$.

 

så kvar till mål: 530$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju trots allt bra ändå, ett tag var du nere under isen tyckte jag.

Bra mål för september, jag tror minsann jag också ska dra in en turneringsvinst under september. ;) Ialla fall ett finalbord. :roll:

Har du lirat Ladbrokes 6500$ 10+1 som startar kl 22:00 ?? Denna är grymt lös och med ABC spel så kan du gå långt i princip varje gång.

Mellan 600-800 deltagare, och efter 60 minuter så är hälften oftast borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag blev det bara 9 SnGs. BLev så jävla utdregn så blev knappt nån vinst. bland annat åkte jag ut som 4a då jag hamna all in med QQ mot KT. K på river. O så var jag all in med AA mot 99 o klonk 9 på river. Less blir man. Får ta o lägga in runt 20 SnGs imorrn o försöka att inte ha sån här oflyt som idag.

 

idag: +31$

kvar till mål: 431$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har startat morgonen med att sätta mig vid ett 0,25/0.50$ bord på party. Fiskigt värre. Har dock haft lite flyt med korten så har gått 110$ plus på 15 min :)

 

BraccaDaxxa checks.

bachelorman bets [$2].

faygo111 folds.

chuck4646 calls [$2].

BraccaDaxxa calls [$2].

** Dealing Turn ** [ 8c ]

BraccaDaxxa checks.

bachelorman bets [$3].

chuck4646 calls [$3].

faygo111: bach ..u still here

BraccaDaxxa raises [$30].

bachelorman is all-In [$19.92]

chuck4646 folds.

** Dealing River ** [ Qs ]

BraccaDaxxa shows [ Qh, Qc ] three of a kind, queens.

bachelorman doesn't show [ Ac, As ] a pair of aces.

BraccaDaxxa wins $7.08 from side pot #1 with three of a kind, queens.

BraccaDaxxa wins $56.14 from the main pot with three of a kind, queens.

 

 

 

***** Hand History for Game 2650733169 *****

$50 NL Texas Hold'em - Sunday, September 04, 04:20:37 EDT 2005

Table Table 36619 (6 max) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: niceguy3088 ( $60.95 )

Seat 4: bachelorman ( $0 )

Seat 5: faygo111 ( $147.49 )

Seat 6: chuck4646 ( $12.48 )

Seat 2: BraccaDaxxa ( $120.17 )

Seat 3: kane42 ( $20.25 )

BraccaDaxxa posts small blind [$0.25].

kane42 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to BraccaDaxxa [ 4h Ac ]

faygo111 calls [$0.50].

chuck4646 calls [$0.50].

niceguy3088 calls [$0.50].

BraccaDaxxa calls [$0.25].

kane42 checks.

** Dealing Flop ** [ As, 3c, Ah ]

BraccaDaxxa checks.

kane42 checks.

faygo111 checks.

chuck4646 checks.

niceguy3088 checks.

** Dealing Turn ** [ 3d ]

BraccaDaxxa checks.

kane42 checks.

faygo111 bets [$1].

chuck4646 folds.

niceguy3088 folds.

BraccaDaxxa calls [$1].

kane42 folds.

** Dealing River ** [ Ad ]

BraccaDaxxa bets [$8].

faygo111 raises [$16].

BraccaDaxxa raises [$27].

faygo111 calls [$19].

BraccaDaxxa shows [ 4h, Ac ] four of a kind, aces.

faygo111 doesn't show [ 3h, Jh ] a full house, Aces full of threes.

BraccaDaxxa wins $72.50 from the main pot with four of a kind, aces.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näh att nöta SnGs är inte min grej. Utvecklar inte mitt spel och är enformigt. Ska satsa på MTTs helt igen. Splittar min BR till 4 siter så jag har 500$ på varje. Siterna jag ska spela på är ladbrokes, expekt, partypoker och fulltilt så där kan ini hitta mig (dock med olika användarnman på alla). Mitt mål blir att försöka gå över 600$ på alla siter i Augusti.

 

Spelade en live turnering igår 100 +30kr 8 seater unlimited rebuy. Var 36 personer med o jag kom väl inte allt för bra men det var för att jag var all in med KK och blev callad av 77 och utdragen. Surt!

 

Fick förresten min första Royal igår när jag dumt nog spelade lite cash (aldrig mer). Satt med QT i hjärter. Flop K (hjärter) 2 6. check hela vägen runt. Turn hjärter J. Drömkortet för mig då det gav mig massor outs. Jag betta och fick bara med mig 1. River hjärter A. Grym river. får lite betalt då en annan sitter med QT off. Dock var det ju på fixed :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har jag varit med om en riktigt sugig utdragning av en oerhört dålig spelare i en MTT. Sitter med en fin stack efter 30min i en turnering på 5300 o average runt 2000. En annan vid bordet har samma stack o jag sitter med A5 o limpar in. flop A95 två klöver. Jag hamnar all in med den andra stora stacken o han visar T4klöver. man börjar fundera vad han gör med tanke på att han aldrig kan vara favorit i ett sånt läge med den handen. Självklart kommer det ett klöver på river och jag åker ur. Jag förstår inte hur fiskar kan spela poker när det är tydligt att dom inte har en aning om hur man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

näh ni det verkar inte finnas nån nisch som verkligen passar för mig :D...har testat allt. Visst jag förlorar inget utan vinner lite men det känns inte som nån utveckling i spelet. Ska då istället gå tillbaka till ruta 1 och spela NL cash på lägre bord. Självklart kommer jag även spela MTTs men det blir mest på bodog där jag har $300 undanlagt till det.

 

Har nu $1250 på party vilket bli min rulle för detta cash game projekt. Eftersom jag spelar flera bord samtidigt fungerar min strategi så här. Det minsta antal bord jag vill spela är 2st då 1 är alldeles för otillfredställande o tråkigt :)

 

jag tänkte börja med o spela NL $25 och hade tänkt mig att ha en rulle på 1500xbb för varje bord jag spelar. Vilket innebär att jag ska ha $375 i rulle för varje NL $25 bord Dock sägs det ju att man ska ha 3000xbb men det blir lite annorlunda med fler bord samtidigt tycker jag. Eftersom jag nu har $1250 så blir det alltså att jag kan spela 3st NL $25 bord samtidigt. När jag sedan passerar 1500$ så kan jag gå upp o spela 4st bord samtidigt. Självklart så går jag ner i antal bord o i nivå när jag hamnar under gränserna igen.

 

När jag så har över $1500 när är det dags att gå upp till 2st NL $50 bord? Funderade själv på detta och kom fram till att nbär jag går över 2000$ så borde detta gå. Sen gå upp till 3st bord när jag har 4500xbb osv.

 

Vad tror ni om denna strategi? Är det för låga BR krav. Ska jag istället köra att jag ska 2000xbb för varje bord eller t.o.m 3000xbb? Detta äventyr ska utspela sig på partypoker.

 

Kom gärna med förslag om förbättringar i strategin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...