Kongoolle Postad 11 Maj , 2005 Rapport Postad 11 Maj , 2005 Spelade en Turnering på Expekt NL hold em och vi var 25 kvar av 200st och jag hade runt 15 000 i marker när jag får 66 i handen och BB är 1000. Stämningen är ganska tight på bordet för det är bara 5 st kvar till ITM så alla typ väntar på att folk skall åka ut. Jag synar BB och en kille höjer ytterligare 1000 och jag synar. Bara han och jag i potten nu och floppen kommer 6s,8d och Qc. Jag sitter med triss och kastar in 5000$ i potten och han synar mig. Turn som kommer är Ad och jag har ingen som helst read på killen men gissar att han har nåt bra par eller Ak och möjligen AQ eftersom han höjde mig Preflop men detta är bara en amatörs gissningar. I det här läget går jag All in och hoppas väl på en syn då jag tror att mina triss är kanon kort. Han synar mig och visar upp AA så han slår ut mig med sin triss. Är det rätt spelat eller är det bara "otur"? Försökte hitta min hand och klistra in exakt vad som hände men vete fan hur man får fram det på expekt. Så hoppas att ni fattar det jag skrev ändå hehe. (Rubrikpill - Kubo) jezaja - Mer pill Citera
Papa Kubo Postad 11 Maj , 2005 Rapport Postad 11 Maj , 2005 Kongoolle, tanken med gruppen Poker Hand History är att vi diskuterar specifika situationer som uppstått i specifika händer. För att kunna föra en vettig diskussion måste en hel del viktig information medfölja handen i fråga. Innan du postar en tråd i Poker Hand History är det rekommenderat att du läser genom riktlinjerna för PHH. Din postning följer inte riktlinjerna ovan och har därför flyttats till turneringspoker. Citera
Nidson Postad 11 Maj , 2005 Rapport Postad 11 Maj , 2005 Är det rätt spelat eller är det bara "otur"? Ja. Citera
Papa Kubo Postad 11 Maj , 2005 Rapport Postad 11 Maj , 2005 Rätt och rätt spelat, jag tycker man kan ha flera synpunkter på spelet. 1 Om bordet är väldigt tajt kanske man inte ska limpa med pocketsexor. Höj eller lägg dig. 2 Blir man höjd, synar och floppar tretalet på en hyfsat ofarlig bräda kanske man ska försöka mjölka lite istället för att betta ut riktigt stort. Citera
nizze Postad 13 Maj , 2005 Rapport Postad 13 Maj , 2005 Rätt och rätt spelat, jag tycker man kan ha flera synpunkter på spelet. 1 Om bordet är väldigt tajt kanske man inte ska limpa med pocketsexor. Höj eller lägg dig. 2 Blir man höjd, synar och floppar tretalet på en hyfsat ofarlig bräda kanske man ska försöka mjölka lite istället för att betta ut riktigt stort. Enda felet i första meningen är "kanske". Limpa aldrig med små pockets i detta skedet av turneringen, om du nu inte är stor chipleader eller väldigt shortstacked (allin då isf). Många som inte spelat så mycket har problem med att växla ner i senare skeden av turneringar, spela endast stål, speciellt om bordet är så tight som du säger. Råkar du nu träffa setet om du väl är inne så är ju allin enda alternativet, otur om han har träffat högre set. Citera
Hjort Postad 13 Maj , 2005 Rapport Postad 13 Maj , 2005 Många som inte spelat så mycket har problem med att växla ner i senare skeden av turneringar, Bra för dem, det är då man ska växla upp. Jag synar BB Det är en dödssynd i turneringspoker. Är det rätt spelat eller är det bara "otur"? Rejält dåligt spelat preflopp. Lite som att göra självmål i fotboll. Citera
Big Less Postad 13 Maj , 2005 Rapport Postad 13 Maj , 2005 Många som inte spelat så mycket har problem med att växla ner i senare skeden av turneringar, spela endast stål, speciellt om bordet är så tight som du säger. Poll. Välj en av nedanstående 1. Du har inte spelat så mycket som du tror. 2. Du försöker lura killen. 3. Du skriver på tvärtomspråket. Sent i en turning (=höga blinds) och väldigt tight bord, det är ju sådant en pokerspelare drömmer våta drömmar om! Då är man glad bara man får kort, skitsamma om det är 72o eller AA. Citera
Mikey Postad 13 Maj , 2005 Rapport Postad 13 Maj , 2005 Rätt och rätt spelat, jag tycker man kan ha flera synpunkter på spelet. 1 Om bordet är väldigt tajt kanske man inte ska limpa med pocketsexor. Höj eller lägg dig. 2 Blir man höjd, synar och floppar tretalet på en hyfsat ofarlig bräda kanske man ska försöka mjölka lite istället för att betta ut riktigt stort. Enda felet i första meningen är "kanske". Limpa aldrig med små pockets i detta skedet av turneringen, om du nu inte är stor chipleader eller väldigt shortstacked (allin då isf). Många som inte spelat så mycket har problem med att växla ner i senare skeden av turneringar, spela endast stål, speciellt om bordet är så tight som du säger. Råkar du nu träffa setet om du väl är inne så är ju allin enda alternativet, otur om han har träffat högre set. Hehe ja det är ju snarare tvärt om att man ska ligga lågt i början Trappa senare upp ju högre blindsen blir i förhållande till din och dina motspelares stackar. 66 är ju en kanonhand, eller är det bara jag som tycker det? Det krävs ju ett högre pp för att du inte ska vara favorit i handen. Det där är ju en riktig guld hand, och det är sådana man vill ha i det skedet. Att det ligger höga kort på bordet, och att man träffat set. Sannolikheten att den andra killen träffat ett högre set är ju inte enorm. Jag skulle inte ha lagt mig där. Däremot hade jag bettat på floppen. Du har väl inte något emot att vinna potten där och nu? Eftersom bordet är tight och så nära bubblan har du alla chanser i världen att sno åt dig blinds! Citera
psykologen Postad 13 Maj , 2005 Rapport Postad 13 Maj , 2005 Jag tycker det var helt okej spelat. Alt höjning preflop. Sen är det bara att mjölka så mycket som möjligt på floppen och hoppas på det bästa om det inte är en riktigt hemsk flopp med färgchans osv. Det är mycket sällan man blir slagen med ett set. Citera
Hjort Postad 13 Maj , 2005 Rapport Postad 13 Maj , 2005 Jag tycker det var helt okej spelat. Alt höjning preflop. Hur är det ok att limpa in en 1/15 av sin stack samtidigt som man ger en slumpmässig hand i stora mörken chansen att dra ut en? Citera
Kotoryu Postad 14 Maj , 2005 Rapport Postad 14 Maj , 2005 Jag vet inte om det framgår vilken position du hade vid bordet, vilken plats du låg på eller hur många spelare det var. 25 spelare kvar betyder väl antagligen 8 vid bordet. I tidig position skulle jag kanske folda här. Sitter jag på knappen och alla har foldat skulle jag gå all-in. Däremellan ... tja, det beror på. Citera
vetgirig Postad 14 Maj , 2005 Rapport Postad 14 Maj , 2005 Med par så är det bara 1 gång av 8 som man får triss - så egentligen finns bara två spel - när man inte väljer att kasta korten - som jag ser det, med ett mindre par: - Alla in för att stjäla mörkarna. - Limpa in för att få se floppen. Att höja då mörkarna är stora kostar för mycket. Om man har ett stort par som AA,KK eller QQ så vill man höja för att stoppa andra med ett mindre par från att få se floppen för billigt och att det slutar med att man sitter där med sitt stora par när det andra paret floppat triss. I detta fallet så råkade du ut för någon hade AA och ni båda träffa triss och AA vann. Hade bara du träffat så hade AA-spelaren givit bra betalt till din triss. Sånt som händer. Citera
Mikey Postad 14 Maj , 2005 Rapport Postad 14 Maj , 2005 Med par så är det bara 1 gång av 8 som man får triss - så egentligen finns bara två spel - när man inte väljer att kasta korten - som jag ser det, med ett mindre par: - Alla in för att stjäla mörkarna. - Limpa in för att få se floppen. Att höja då mörkarna är stora kostar för mycket. Om man har ett stort par som AA,KK eller QQ så vill man höja för att stoppa andra med ett mindre par från att få se floppen för billigt och att det slutar med att man sitter där med sitt stora par när det andra paret floppat triss. I detta fallet så råkade du ut för någon hade AA och ni båda träffa triss och AA vann. Hade bara du träffat så hade AA-spelaren givit bra betalt till din triss. Sånt som händer. Han har ju dock 15bb vilket går utmärkt att höja med utan att stoppa in hela degen, tycker jag! Många är så försiktiga i detta läga, så att de bara skulle syna din all-in med ett högt pp. Med 15bb har du inte enorma marginaler att röra dig med, men det går fortfarande. Att blindsen är 1000 eller 100 spelar ju absolut ingen roll om de är propotionellt lika stora i förhållande till stacken. Om blindsen hade varit 100 och du satt med 1500 skulle du kanske höja och tveka en all-in i det läget? Många blir lite skraja när blindsen går upp till över 1k Jag brukar dra gränsen nånstans runt 9-10bb då jag lägger in hela stacken om jag får en hand jag vill spela! Citera
nizze Postad 14 Maj , 2005 Rapport Postad 14 Maj , 2005 Många som inte spelat så mycket har problem med att växla ner i senare skeden av turneringar, spela endast stål, speciellt om bordet är så tight som du säger. Poll. Välj en av nedanstående 1. Du har inte spelat så mycket som du tror. 2. Du försöker lura killen. 3. Du skriver på tvärtomspråket. Sent i en turning (=höga blinds) och väldigt tight bord, det är ju sådant en pokerspelare drömmer våta drömmar om! Då är man glad bara man får kort, skitsamma om det är 72o eller AA. Har väl kanske inte spelat så mycket, men jag livnärde mig på turneringar förra sommaren, och då fungerade den taktiken bra. Det jag menar är ju att man måste känna av bordet, är det tight så stealar man ju givetvis när man ser läget. Däremot så kan jag limpa in på suited connectors och Axs i början av turneringar, vilket inte är något jag skulle göra i blindrunda 4 och framåt. Axs, är ju en raise-hand enligt mig i ännu senare skede, med avsikt för att steala från de tightare vid bordet. Antagligen är jag en sån som man stealar från i detta fall! Citera
Recommended Posts