Gå till innehåll

Lånat ut pengar


mattsan

Recommended Posts

Every month the magazine Uncut interviews a different Rock God.One of the questions they ask is always this one........................

Imagine I have a suitcase containing $75 million.all you have to do to pick it up and walk away is accept that in doing so a Chinese guy will fall off his bicycle and die.Do you pick up the suitcase?

This month Mark 'E' Everett (Eels) answered by saying.

"No .I don't need the money.I'm gonna let that guy live.But if I was poor and frightened I don't know I would be as generous"

 

Så du tror inte svaret hade varit annorlunda om det var anonymt? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Every month the magazine Uncut interviews a different Rock God.One of the questions they ask is always this one........................

Imagine I have a suitcase containing $75 million.all you have to do to pick it up and walk away is accept that in doing so a Chinese guy will fall off his bicycle and die.Do you pick up the suitcase?

This month Mark 'E' Everett (Eels) answered by saying.

"No .I don't need the money.I'm gonna let that guy live.But if I was poor and frightened I don't know I would be as generous"

 

Det citatet säger ju iofs ingenting..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Every month the magazine Uncut interviews a different Rock God.One of the questions they ask is always this one........................

Imagine I have a suitcase containing either the chopped off head of your mother or the head of a random chinese dude.all you have to do to is pick which one you want it to be .Which one do you choose?

This month ibmachine answered by saying.

"...."

 

FYP ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar mest livepoker och det är ofta folk som vill låna. De har alltid massor av ursäkter om varför de har dåligt ställt just nu men de skall betala tillbaks "inom en vecka". Jag brukar svara att de kan få låna pengar som då skall betalas tillbaks "inom en vecka" men de pengarna skall endast gå till nyttigheter, dvs mat och husrum. Hittils är det endast en kille som lyckats låna och han spelade inte bort dem. Men det tog nog en månad innan jag fick tillbaks dem, men han kunde lika väl fåt dem. Det är skillnad på beloppet för att låna till mat än ett inköp.

 

Hur som helst är mitt råd att du lägger de pengarna på erfarenhetskontot. Alla människor gör misstag. Ditt kostade 1K. Se till att använda det. Glöm det alltså inte. Men var inte bitter över det. Var öppen mot dig själv och det blir lättare att gå vidare i livet.

 

Själv blev jag totallurad av en helyllebilförsäljare i ungdomens glada dagar. Trodde jag gjort världens kap. Välvårdad merca. Röd och glansig. Körde hem. Det regnade på natten. På morgonen hade färgen runnit av och... ja fy fan. Då kände man sig rätt korkad och jävligt förbannad!

Hur det gick med den historien kan jag berätta över en öl på CC i Götet... :-)

 

God natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle verkligen inte släppa en sånhär grej i första taget, precis som du nämner är principen viktig. Skulle själv planera in en semester till orten med nån av mina vänner som gillar ryssfemmor. De är passligt aggressiva och respektingivande.

 

Om man inte kan släppa en sån här grej, hur kan man då släppa t.ex. AA när man vet att man är utdragen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

tror du som sagt får sikta framåt och genom erfarenhet vara mindre blåögd vid nästa tillfälle en person behöver låna pengar utav dig. Gäller även goda vänner som du känner utanför datorn , pengar kan leda till mycket problem. Visst en telefonräkning på 400:- som lån är la en sak, men pengar till spel är livsfarligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra råd, men fillaivi registrera Jun 2009 och gjort 62 inlägg + senast inlägg 2009-09-20.

Ganska mycket talar för att han/hon inte kommer se ditt råd, och även om gör är nog det över 2 år gammla problemet löst nu.

 

Menar inte ditt inlägg är meningslöst, kan vara nyttigt för andra att läsa, men finns nog ingen poäng i att rikta svaret till fillaivi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...