uber Postad 11 Maj , 2005 Rapport Postad 11 Maj , 2005 Primas 12K Guarantee, 80 spelare kvar, top 30 ITM. Blinds 300/600, jag har ~9300 i min stack. Hittar AKo precis innan knappen. Alla foldar fram till mig och jag höjer upp till 1800. SB höjer upp till 3000 jämnt. Jag och SB har lika stora stackar. Till frågan; Vad gör ni och varför? * RP - QoS * Citera
Stoneburg Postad 11 Maj , 2005 Rapport Postad 11 Maj , 2005 Det var ju inte sådär vansinnigt mycket information. Vad är din image? Hur har SB spelat tidigare? Försvarat blinds aggressivt eller inte alls? Är han loose/tight passiv/aggro? Har du försökt sno mycket blinds? Antagligen har du ju en bättre hand än honom. Han kan ju mycket väl sitta på ett svagare äss eller t.ex KJ och få för sig att försvara. Enda alternativen är väl syn eller all-in. I och med att du kommer att ha position på honom är syn ett vettigt alternativ tycker jag, men det vore inte helt fel att gå all-in heller. Däremot vore det helt fel att folda så vida du inte har en read på honom som extremt super-tight. Svårt att säga att en sak är helt fel eller helt rätt när man får så oerhört lite information. Caro säger i en av sina böcker att val som verkar svåra oftast blir lätta bara man lägger till mer information. Citera
vetgirig Postad 11 Maj , 2005 Rapport Postad 11 Maj , 2005 Det hela är ett läge då många vill stjäla mörkarna för att öka stacken - Sb kan tro att det är det du försöker göra. Höjningen till 3000 kan vara ett sätt att testa om du har bra kort eller ej - Sb vill inte kasta bort hela stacken om du har något. Men det kan även vara ett sätt att locka in dig i spelet med mycket bra kort. Du vet inte vilket som gäller. Du har position och bra kort. Uppfattar du Sb som bättre spelare än dig så gå all in - annars syna. Synar du och missar floppen och motståndaren går all-in så har du möjligheten att lägga dig. Sb kan ha ett pocket pair. Du har fortfarande 2/3-delar kvar av stacken. Synar du och träffar floppen så är det bara och gå all in oavsett vad motståndaren gör. Hade motståndaren höjt till 4000 så har du bara 2 alternativ all-in eller fold. Eftersom AK är en bra hand och du är slagen av få - så är det då så gott som alltid bäst att gå all-in. Citera
uber Postad 11 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2005 Det var ju inte sådär vansinnigt mycket information. Vad är din image? Hur har SB spelat tidigare? Försvarat blinds aggressivt eller inte alls? Är han loose/tight passiv/aggro? Har du försökt sno mycket blinds? Antagligen har du ju en bättre hand än honom. Han kan ju mycket väl sitta på ett svagare äss eller t.ex KJ och få för sig att försvara. Enda alternativen är väl syn eller all-in. I och med att du kommer att ha position på honom är syn ett vettigt alternativ tycker jag, men det vore inte helt fel att gå all-in heller. Däremot vore det helt fel att folda så vida du inte har en read på honom som extremt super-tight. Svårt att säga att en sak är helt fel eller helt rätt när man får så oerhört lite information. Caro säger i en av sina böcker att val som verkar svåra oftast blir lätta bara man lägger till mer information. SB var helt ny vid bordet, det enda jag sett honom göra är att folda tre händer. Ingen som helst read alltså.. Min image är supertight, har fått visa upp två händer, KK och QQ vilka jag var all in preflop med och dubblade. Men det visste ju inte SB Citera
Animaniac Postad 11 Maj , 2005 Rapport Postad 11 Maj , 2005 In med degen, den handen mår bäst att vara all in preflop. Han kan slänga sitt mindre PP, som annars skulle spöat dina, du kan dra ut honom, eller så kan du få syn av en hand som helt enkelt är sämre än din... Syna låter bara jobbigt Citera
uber Postad 11 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2005 In med degen, den handen mår bäst att vara all in preflop. Han kan slänga sitt mindre PP, som annars skulle spöat dina, du kan dra ut honom, eller så kan du få syn av en hand som helt enkelt är sämre än din... Syna låter bara jobbigt Först tänkte jag att han ville locka mig till att ställa in, men sen att han hade gjort samma sak med tex AT-AQ och ett pp, 88-JJ.. Så jag tänkte som dig, och jag tröck in. Kändes bra när han väntade in i det sista med att syna, men när han gjorde det så visade han AA och jag stendog Citera
psatiw Postad 11 Maj , 2005 Rapport Postad 11 Maj , 2005 Kändes bra när han väntade in i det sista med att syna, men när han gjorde det så visade han AA och jag stendog [OT] Alltså, jag hade en snubbe vid ett bord för ett par dagar sen som också satt och stekte med AA efter att jag ställt in pre-flop. Han skrev t.o.m i chatten, "I hate doing this. Hate it. But here it goes." och synade sen med sina AA. Jag FATTAR inte detta. Och att dessutom skriva i chatten att man hatar det, ja, kommentar är fan överflödig. Folk lär ju inte alls sno hans blinds i framtiden. [/OT] Nu till frågan. Jag skulle vara lite nervös av att han inte ställde in från SB, känns som ett "locka-med"-bet här. Men det kan ju även vara så som nån annan skrev, att han vill känna lite på dig bara. Dock puckat spelat isåfall, eftersom INGEN i ditt läge kommer lägga sig där, utan som bäst kommer han få spela en flop. Hursomhelst, jag tycker du gjorde rätt. Han skulle säkert gjort likadant med många andra händer, och AKs är en bra hand att ställa in med. Jag skulle ställt in utan att tveka så mycket faktiskt. Citera
Animaniac Postad 11 Maj , 2005 Rapport Postad 11 Maj , 2005 Kändes bra när han väntade in i det sista med att syna, men när han gjorde det så visade han AA och jag stendog Ja, det är ju sånt som händer tyvärr. Råkade ut för samma sak igår när jag var shortstacked med QQ. Bara att sätta sig å sura en stund tills man mår bra igen, så hoppar man på nästa turnering Citera
WeeM Postad 11 Maj , 2005 Rapport Postad 11 Maj , 2005 Skulle nog synat där i 4/5 fall med ingen info om fi. Trycker du så borde något av detta inträffa: kat 1:händer som du dominerar och du hade gärnat sett en flop mot (AQ AJ AT KQ KJ) foldar troligvis. kat 2:händer som du har coinflip mot (QQ-88) synar med största sannolikhet. kat3: händerna som du ligger risigt till mitt (AA-KK) synar såklart och du ryker. Om vi säger att du synar istället: Kat 1: ni bådar träffar och dubblar, alt ingen träffar, vad som händer här ju problemet, han kanske skjuter på floppen vilket fall (troligvis då han reraisat preflop) du blir nog tvungen att lägga dig. Kat2: Du träffar, han bettar ut alt checkar du vinner potten, det positiva här är att om du missar och han bettar ut är det relativt enkelt att folda för dig. Kat3: du missar floppen och kan check/folda dig ut. (troligtvis bettar han ut) om du träffar floppen så åker nog pengarna in och du kan antingen ha dragit ut KK med floppat A eller så bustar du rejält. Vet att liknande disskussion har varit uppe på forumet tidigare. Finns dom som förespråkar all in här, men jag tycker ni båda har tillräckligt djupa stackar för att spela den postflop. Citera
uber Postad 11 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2005 Skulle nog synat där i 4/5 fall med ingen info om fi. Trycker du så borde något av detta inträffa: kat 1:händer som du dominerar och du hade gärnat sett en flop mot (AQ AJ AT KQ KJ) foldar troligvis. kat 2:händer som du har coinflip mot (QQ-88) synar med största sannolikhet. kat3: händerna som du ligger risigt till mitt (AA-KK) synar såklart och du ryker. Om vi säger att du synar istället: Kat 1: ni bådar träffar och dubblar, alt ingen träffar, vad som händer här ju problemet, han kanske skjuter på floppen vilket fall (troligvis då han reraisat preflop) du blir nog tvungen att lägga dig. Kat2: Du träffar, han bettar ut alt checkar du vinner potten, det positiva här är att om du missar och han bettar ut är det relativt enkelt att folda för dig. Kat3: du missar floppen och kan check/folda dig ut. (troligtvis bettar han ut) om du träffar floppen så åker nog pengarna in och du kan antingen ha dragit ut KK med floppat A eller så bustar du rejält. Vet att liknande disskussion har varit uppe på forumet tidigare. Finns dom som förespråkar all in här, men jag tycker ni båda har tillräckligt djupa stackar för att spela den postflop. Jag tänkte syna först, eftersom AK är trots allt bara A högt, och om jag missar floppen så kan jag lägga mig och fortfarande ha en stack som jag kan göra något med. OT: Förresten, var du en av dem som reportageti Tidningen Ångermanland handlade om? Bor nämligen i Sollefteå och pluggar i Sundsvall, så jag har funderat på att komma och lira med er i Härnösand nån gång. Såg även artikeln om att det skulle vara olagligt att ha er klubb, hur ligger det till nu? Hört något mer? Citera
WeeM Postad 13 Maj , 2005 Rapport Postad 13 Maj , 2005 Skulle nog synat där i 4/5 fall med ingen info om fi. Trycker du så borde något av detta inträffa: kat 1:händer som du dominerar och du hade gärnat sett en flop mot (AQ AJ AT KQ KJ) foldar troligvis. kat 2:händer som du har coinflip mot (QQ-88) synar med största sannolikhet. kat3: händerna som du ligger risigt till mitt (AA-KK) synar såklart och du ryker. Om vi säger att du synar istället: Kat 1: ni bådar träffar och dubblar, alt ingen träffar, vad som händer här ju problemet, han kanske skjuter på floppen vilket fall (troligvis då han reraisat preflop) du blir nog tvungen att lägga dig. Kat2: Du träffar, han bettar ut alt checkar du vinner potten, det positiva här är att om du missar och han bettar ut är det relativt enkelt att folda för dig. Kat3: du missar floppen och kan check/folda dig ut. (troligtvis bettar han ut) om du träffar floppen så åker nog pengarna in och du kan antingen ha dragit ut KK med floppat A eller så bustar du rejält. Vet att liknande disskussion har varit uppe på forumet tidigare. Finns dom som förespråkar all in här, men jag tycker ni båda har tillräckligt djupa stackar för att spela den postflop. Jag tänkte syna först, eftersom AK är trots allt bara A högt, och om jag missar floppen så kan jag lägga mig och fortfarande ha en stack som jag kan göra något med. OT: Förresten, var du en av dem som reportageti Tidningen Ångermanland handlade om? Bor nämligen i Sollefteå och pluggar i Sundsvall, så jag har funderat på att komma och lira med er i Härnösand nån gång. Såg även artikeln om att det skulle vara olagligt att ha er klubb, hur ligger det till nu? Hört något mer? kan tänkas att jag var en av dem som reportaget handlade om Klubben är inte mer olaglig/laglig än nån annan i Sverige, vi har varit i kontakt med polisen dom vet inte riktigt själva vad som är lagligt eller inte (det vet ju iofs ingen) deras förundersökning ligger på is och de kommer förmodligen avvakta domen mot klubben nere i sthlm. Så är du sugen att komma ner och lira PMar du mig eller tar kontakt via hemsidan så vi kan lösa medlemsskap. Citera
Ector Postad 13 Maj , 2005 Rapport Postad 13 Maj , 2005 En normal spelare med en halvdålig hand typ AJ eller 99 går ju all in i hans position så det troligaste är att han har riktigt bra i det här läget. Svårt att lägga AK trots det så jag förstår om man vill spela handen. Ska man spela så är det självklart all in som gäller. Du kan aldrig, aldrig syna och lägga dig på floppen i det här läget. Citera
WeeM Postad 16 Maj , 2005 Rapport Postad 16 Maj , 2005 En normal spelare med en halvdålig hand typ AJ eller 99 går ju all in i hans position så det troligaste är att han har riktigt bra i det här läget. Svårt att lägga AK trots det så jag förstår om man vill spela handen. Ska man spela så är det självklart all in som gäller. Du kan aldrig, aldrig syna och lägga dig på floppen i det här läget. varför kan han inte syna och folda utan träff? han är ju ändå bara inne med 1/3 av stacken och med största sannolikhet är han uppe mot ett PP som han aldrig kan få odds att syna mot om han trycker? Självklart är det inte optimalt och det är aldrig bra att ge upp 1/3 av stacken men om han väljer att syna preflop så han blir ju så illa tvungen att folda utan träff känns det som. Citera
Recommended Posts