JGrande Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Roligt att den uppskattas, dock får du ge frisören 35% cred Grattis till en bra start på året ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 6 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Roligt att den uppskattas, dock får du ge frisören 35% cred Grattis till en bra start på året ! Ahaa, tog hans lista också och tyckte mig se vissa likheter. Otroligt bra oavsett! För att försöka maxa upp spelsuget för eftermiddagen har jag dragit igång Rounders för första gången på ett par år, kanske 20e gången totalt jag ser den.. Fortfarande lika bra obv. Älskar Ed Norton, tror inte jag sett något med honom medverkande som jag inte tyckt varit riktigt riktigt bra. Springer väl ner och köper någon form av lunch sen, blir lite enformigt med mitt storkok chili. Såg att de va nån tremil på SVT också, kanske kikar på den innan jag ger mig på grinden igen.. Tjejen kände precis som jag att -20 grader är för kallt för någon utomhusaktivitet, så verkar som att dagen kommer spenderas i lägenheten - som jag för övrigt fått upp tempen till 24 grader med min nya värmefläkt.. Och jag gillart!! Lite skillnad när man är van med 18 grader på golvet och typ 21 precis ovanpå elementen.. Men föreningen är strikta på att det faktiskt är 21 grader som är standard i en lägenhet och vägrar göra något åt isoleringen. Katastrof. Blir spännande att se vad värmefläkten gör för min elräkning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Tittar in på din dagbok ganska ofta. Vinner på FR 2,5/5 men kämpar med SH och har inte kunnat vinna nåt vidare på spelet. Dock bara under ca 60K händer 1/2 och 2,5/5. Nu undrar jag hur ett "proffs" som du ser på TP händer. När jag tittar tillbaka på mina TP händer som sedan blir reraisad på flopp eller turn så ser jag mig slagen väldigt ofta av tvåpar eller set, och det från alla typer av spelare. Jag har/hade en benägenhet att bara pusha över ett sådant raise. On stor läcka eller? Blir man för lättläst om man bara foldar efter RR med TP eller sämre? Har sett din historik på liknande händer och sett att du också stackar hyffsat light. Din tankegång där och vad har du för eventuell vinst på dina TP händer? /Nybörjare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 6 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Tittar in på din dagbok ganska ofta. Vinner på FR 2,5/5 men kämpar med SH och har inte kunnat vinna nåt vidare på spelet. Dock bara under ca 60K händer 1/2 och 2,5/5. Nu undrar jag hur ett "proffs" som du ser på TP händer. När jag tittar tillbaka på mina TP händer som sedan blir reraisad på flopp eller turn så ser jag mig slagen väldigt ofta av tvåpar eller set, och det från alla typer av spelare. Jag har/hade en benägenhet att bara pusha över ett sådant raise. On stor läcka eller? Blir man för lättläst om man bara foldar efter RR med TP eller sämre?Har sett din historik på liknande händer och sett att du också stackar hyffsat light. Din tankegång där och vad har du för eventuell vinst på dina TP händer? /Nybörjare Har inte riktig koll exakt på hur jag har gått med just TP. Känns som att allting hänger på vad du möter för spelare imo. Går inte att säga att du i någon given situation ska stacka av med TPTK när fi gör si eller så, det handlar så mkt mer om vad fi brukar höja för händer osv. Stoppar VÄLDIGT sällan in hela stacken med ett par, ännu mer sällan med bara TP om jag inte vet att jag VÄLDIGT sällan ligger efter.. Även om man kanske måste såsa floppen med QQ/KK fast man vet att man är uppe mot AA relativt ofta.. Svårt att förklara närmare, det är väl också väldigt individuellt antar jag. Om jag minns rätt så spelar du ofta 100BB-inköp? Jag tror en idé kan vara att spela djupare och inte behöva trycka in hela stacken på floppen, utan att låta fler beslut påverka handen!? Tror det kan vara en bra idé. I övrigt vorde det kul att få fler tankar kring "problemet", har en känsla av att ganska många förlorar en del pengar med ett par.. Men jag vet inte heller. Ska kolla upp det i min PTdatabas när jag har nån timme till övers för datorn att arbeta. Fick ett sms från Wiggan som ville ta en utelunch, kan vara trevligt.. Hade ändå beslutsångest om hur jag skulle styra lunchen så det kan bli nice. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Rocker, en sak är säker. Du ska inte sitta o vara orolig över att du blir lättläst för att du foldar för mkt mot reraisar (mycket lättare att du exploateras andra hållet och istället synar för mkt). Folk på dom nivåerna är helt enkelt inte tillräckligt aggresiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonsson Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Det kanske finns 2 spelare som inte är jättedonkar som spelar aggresivt nog för att du ska behöva pusha light i vissa situationer. Resten som nästan aldrig hittar raise knappen är det bara folda mot. dom få gångerna du ligger före har du oftast ändå bara 55-60% och dom gånger du ligger efter haru knappt ngn equity alls. edit oj skrev nästan samma sak som cobben:P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocker10 Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Ok, Är det då fortfarande i dessa dagar möjligt att slå 2,5/5 & 5/10 med ABC poker? Då menar jag att man spelar 20/15 och CB'ar bara på "bra" floppar som speglar ens range eller träffar. Dessutom att man foldar AK på AT6 flopp mot RR på ens CB (på flopp eller turn). Då man ju 9 av 10 gånger är slagen av bättre, enligt min erfarenhet. Spela på det viset kan man ju grinda 5 bord och skita i HUD'en. Eller behöver man fokusera mer på spelarna för att komma upp i 5-10 ptbb/100 på dessa nivåer? Vad tror ni duktiga om detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
najvik Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Det kanske finns 2 spelare som inte är jättedonkar som spelar aggresivt nog för att du ska behöva pusha light i vissa situationer. Resten som nästan aldrig hittar raise knappen är det bara folda mot. dom få gångerna du ligger före har du oftast ändå bara 55-60% och dom gånger du ligger efter haru knappt ngn equity alls. edit oj skrev nästan samma sak som cobben:P Varför ska alla överdriva när de ska beskriva hur OTROLIGT dålig nivån är? SÅ passivt är det liksom inte imho... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonsson Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Varför ska alla överdriva när de ska beskriva hur OTROLIGT dålig nivån är? SÅ passivt är det liksom inte imho... jo det är det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
najvik Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 jo det är det Så 2 pers på nivån spelar aggressivt och resten hittar nästan aldrig raiseknappen?...Ok... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonsson Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Så 2 pers på nivån spelar aggressivt och resten hittar nästan aldrig raiseknappen?...Ok... det va inte så jag skrev. Jag skrev att det fanns typ två stycken spelare som är tillräckligt aggressiva för att man ska behöva pusha light i vissa situationer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Nivån är inte så dålig imo. Som jag ser det så krävs det solid abc poker nästan utan misstag för att krossa nivån. Om ens det räcker. Men slår man sen nivån så gör man mer pengar än de flesta löntagare och kan titulera sig pokerproffs om man tycker det klingar bra. Det är ju alltid lätt när man klarat av något. Men fram tills dess måste man kämpa och då är det inte alltid så lätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 6 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Het diskussion här nu.. Jag gillart. Har inte blivit en hand spelad idag sedan tio-tiden.. Väldigt skönt och precis vad som behövdes för att hitta lite flopsug. La mig i soffan, vred upp mitt nya värmeelement på 24 grader (efter att varit ute och gått i -18 med Wiggan), drog ett täcke upp till näsan och var tydligt förberedd för skidskytte-stafetten för damerna, grym tv-sport imo. Bara det att vips så hajade jag till, sista växlingen och Sverige va avhakade.. Wtf!? Lyckades obv somna och sova bort hela stafetten.. Shit happens liksom. Har normalt väldigt svårt att somna "oprovocerat", eller ja.. När jag inte menar det liksom. Ett bra tecken på att det kanske blivit lite för lite sömn hittills under 2010. Men nu blir det iaf 2 timmars grind at least, kanske 3.. Lovat att hämta tjejen från någon filmkväll vid 21-22-tiden.. Hur jag nu ska få rullning på bilen i den här kylan.. Brrrr. Hoppas på mer hetta på SvS. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonsson Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Nivån är inte så dålig imo. Som jag ser det så krävs det solid abc poker nästan utan misstag för att krossa nivån. Om ens det räcker. Men slår man sen nivån så gör man mer pengar än de flesta löntagare och kan titulera sig pokerproffs om man tycker det klingar bra. Det är ju alltid lätt när man klarat av något. Men fram tills dess måste man kämpa och då är det inte alltid så lätt! Pratade aldrig om ifall nivån va bra eller dålig. Utan om spelstilar. Det finns väl inget som säger att väldigt aggressiva spelare skulle vara bättre än solida spelare. Sen är det väl ingen hemlighet att spelet på 2,5/5 är mycket sämre än likvärdiga nivåer på dollarsiter. Men mycket av det beror också på att det är svårare att göra stora misstag med 100bb istället för 200bb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Varför ska alla överdriva när de ska beskriva hur OTROLIGT dålig nivån är? SÅ passivt är det liksom inte imho... Jag sa inte så, även om det till viss del stämmer... Däremot är det bättre att ha som standard att lägga sig i kluriga TPTK situationer än att skeppa in eftersom nivån inte är tillräckligt aggresiv överlag för att det ska vara profitabelt. Sen försöker man väl anpassa sig så mycket som möjligt till FI. Det finns ju både aggresiva regs som det kan vara bra att skeppa in det mot men främst aggresiva donks som man kan skeppa in det glatt mot. Nivån är inte så dålig imo. Som jag ser det så krävs det solid abc poker nästan utan misstag för att krossa nivån. Om ens det räcker. Men slår man sen nivån så gör man mer pengar än de flesta löntagare och kan titulera sig pokerproffs om man tycker det klingar bra. Det är ju alltid lätt när man klarat av något. Men fram tills dess måste man kämpa och då är det inte alltid så lätt! Vill inte vara taskig för jag gillar dig Benny. Men jag tycker personligen att ditt spel är ganska långt från ett bra ABC spel, därav blir det lite konstigt när du lägger en kommentar om att man måste spela "solid abc poker nästan utan misstag" för att krossa nivån. Jag har krossat 2,5/5 trots att jag begår ganska stora misstag i iaf 3/5 sessioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Pratade aldrig om ifall nivån va bra eller dålig. Utan om spelstilar. Det finns väl inget som säger att väldigt aggressiva spelare skulle vara bättre än solida spelare. Det är sant. Vill inte vara taskig för jag gillar dig Benny. Men jag tycker personligen att ditt spel är ganska långt från ett bra ABC spel, därav blir det lite konstigt när du lägger en kommentar om att man måste spela "solid abc poker nästan utan misstag" för att krossa nivån. Fast jag skrev också "Om ens det räcker." för att visa att jag inte har någon erfarenhet av vad jag pratar om. Utan jag spekulerar mest då jag som sagt inte krossat nivån än om jag fortfarande är plus på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Har inte blivit en hand spelad idag sedan tio-tiden.. Väldigt skönt och precis vad som behövdes för att hitta lite flopsug. Kan du utveckla det där med floppsug och hur du brukar hitta det? Själv har jag ofta problem att hitta det i såväl med som motgång. Beror ditt floppsug på en positiv grundton som du bär med dig i livet måhända? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jason Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Jag har krossat 2,5/5 trots att jag begår ganska stora misstag i iaf 3/5 sessioner. Vad är din definition på att krossa en nivå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 6 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Låt mig börja med att jag gillar diskussionen som pågår, den största anledningen till att ha en dagbok är i mina ögon att få läsa motiveringar och diskussioner kring ämnen som rör spelet från spelare man respekterar. Tycker Cobb pekar på det rätt bra, att om man ska rationalisera alla beslut rakt av så är det nästan alltid bättre att vika TPTK än att spela det för hela stacken. Som jag skrev skeppar jag väldigt sällan med bara TP om jag inte vet att jag väldigt, väldigt sällan är slagen.. Just för att som Jonsson skriver man har sån extremt usel equity de gånger man är slagen. Kan du utveckla det där med floppsug och hur du brukar hitta det? Själv har jag ofta problem att hitta det i såväl med som motgång. Beror ditt floppsug på en positiv grundton som du bär med dig i livet måhända? Hahaha.. Mja.. Kanske 50/50 mellan spelberoende och livsglädje? Nej men skämt åsido, visst är jag ganska positiv som människa.. Men för att hitta det riktiga spelsuget måste jag använda min livliga fantasi. Kan vara att jag drar igång ett pokerklipp på datorn, eller att jag bara börjar tänka tillbaka på några riktigt positiva pokerminnen.. Väldigt ofta handlar det om Vegas-resorna där jag har många grymma minnen, börjar ofta tänka tillbaka på bestämda situationer, olika händer jag spelade bra där nere osv osv. Sen försöker jag bara tänka att enda anledningen till att jag fick vara med om det var GRIND, så nu måste jag grinda med positiva tankar om jag vill göra något liknande igen typ.. Det går ju också att bara vända om spelglädjen från något av dessa positiva minnen och försöka hitta samma glädje i spelet på nätet.. Även om det är väldigt svårt förstås. Ska tilläggas att jag fortfarande tycker det är kul att spela poker, även online. Visst kan det bli långtråkigt, men tänker jag bara på vilket extremt lätt och bekvämt sätt det är att göra hyfsat bra pengar på så brukar man oftast få upp humöret ganska snabbt ändå. Lite utdragen beskrivning, men väldigt intressant fråga Benny! Såå.. Kvällspasset blev en liten hit&run till, underskattar verkligen vikten av att avsluta med en positiv känsla som sagt. Har varit småtiltad efter i princip varje pass i över en månad nu.. Så några lätta, smidiga och otiltade plus-sessions gör väldigt mkt nytta som det känns. Började med en tvåoutare och en treoutare i typ 400krs-potter och var väl förberedd på en riktigt lång och tung session.. Kanske därför jag stängde ner efter en timme då jag fått vändning på både klonk, spel och humör. +1200:- blev det denna timme ändå, vilket ger mig +3K för dagen vilket känns tillräckligt bra för att spara spelsuget till imorgon. Drar nog igång en rulle som borde vara slut lagom till jag krigar mig ut i kylan för att hämta tjejen.. Tänker nog låta klienten stå öppen för att kunna kika in och kolla upp värdet när jag kommer hem, har verkligen varit jättesugen på 5/10-spel senaste dagarna men de gånger jag spelat har det verkligen varit uselt värde, typ 3 duktiga grinders och två shortstacks eller 4 grinders och en fisk där man ställer sig i kö och får fiskens plats typ.. Hoppas på bättring där, vill verkligen få in typ 10K händer 5/10 varje månad i år. +9264:- för månaden nu iaf, känns bra, skulle va skönt att rusha upp ordentligt eftersom Januari bara kommer vara 25 dagar för mig då vi drar till Las Palmas den 26e.. Lägg därtill 3 dagars konsumgrind och jag känner mig redan lite stressad. Klockan ställs för morgongrind imorgon igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
charlieflip Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Låt mig börja med att jag gillar diskussionen som pågår, den största anledningen till att ha en dagbok är i mina ögon att få läsa motiveringar och diskussioner kring ämnen som rör spelet från spelare man respekterar. Tycker Cobb pekar på det rätt bra, att om man ska rationalisera alla beslut rakt av så är det nästan alltid bättre att vika TPTK än att spela det för hela stacken. Som jag skrev skeppar jag väldigt sällan med bara TP om jag inte vet att jag väldigt, väldigt sällan är slagen.. Just för att som Jonsson skriver man har sån extremt usel equity de gånger man är slagen. Hahaha.. Mja.. Kanske 50/50 mellan spelberoende och livsglädje? Nej men skämt åsido, visst är jag ganska positiv som människa.. Men för att hitta det riktiga spelsuget måste jag använda min livliga fantasi. Kan vara att jag drar igång ett pokerklipp på datorn, eller att jag bara börjar tänka tillbaka på några riktigt positiva pokerminnen.. Väldigt ofta handlar det om Vegas-resorna där jag har många grymma minnen, börjar ofta tänka tillbaka på bestämda situationer, olika händer jag spelade bra där nere osv osv. Sen försöker jag bara tänka att enda anledningen till att jag fick vara med om det var GRIND, så nu måste jag grinda med positiva tankar om jag vill göra något liknande igen typ.. Det går ju också att bara vända om spelglädjen från något av dessa positiva minnen och försöka hitta samma glädje i spelet på nätet.. Även om det är väldigt svårt förstås. Ska tilläggas att jag fortfarande tycker det är kul att spela poker, även online. Visst kan det bli långtråkigt, men tänker jag bara på vilket extremt lätt och bekvämt sätt det är att göra hyfsat bra pengar på så brukar man oftast få upp humöret ganska snabbt ändå. Lite utdragen beskrivning, men väldigt intressant fråga Benny! Såå.. Kvällspasset blev en liten hit&run till, underskattar verkligen vikten av att avsluta med en positiv känsla som sagt. Har varit småtiltad efter i princip varje pass i över en månad nu.. Så några lätta, smidiga och otiltade plus-sessions gör väldigt mkt nytta som det känns. Började med en tvåoutare och en treoutare i typ 400krs-potter och var väl förberedd på en riktigt lång och tung session.. Kanske därför jag stängde ner efter en timme då jag fått vändning på både klonk, spel och humör. +1200:- blev det denna timme ändå, vilket ger mig +3K för dagen vilket känns tillräckligt bra för att spara spelsuget till imorgon. Drar nog igång en rulle som borde vara slut lagom till jag krigar mig ut i kylan för att hämta tjejen.. Tänker nog låta klienten stå öppen för att kunna kika in och kolla upp värdet när jag kommer hem, har verkligen varit jättesugen på 5/10-spel senaste dagarna men de gånger jag spelat har det verkligen varit uselt värde, typ 3 duktiga grinders och två shortstacks eller 4 grinders och en fisk där man ställer sig i kö och får fiskens plats typ.. Hoppas på bättring där, vill verkligen få in typ 10K händer 5/10 varje månad i år. +9264:- för månaden nu iaf, känns bra, skulle va skönt att rusha upp ordentligt eftersom Januari bara kommer vara 25 dagar för mig då vi drar till Las Palmas den 26e.. Lägg därtill 3 dagars konsumgrind och jag känner mig redan lite stressad. Klockan ställs för morgongrind imorgon igen. PJ du är fan ett riktigt shodi Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GotChIcKs Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Varför ska alla överdriva när de ska beskriva hur OTROLIGT dålig nivån är? SÅ passivt är det liksom inte imho... Det är sjukt mjukt motstånd på 2/5. Kan tänka mig att det är bland de mjukare man kan hitta i dagens spel bland olika sites. Redbet 025-050 Euro tex är det mkt nits, men samtidigt en del Squeeze osv. Att det är mkt passiva fiskar på SvS går väl inte komma undan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
najvik Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Ok missförstod lite innan Jonsson...självklart är det på 2.5/5 INTE så att man behöver pusha light för att inte bli exploitad... Jag kollade igenom min egen databas med några smaskiga filter och försökte filtrerar ut den typen av händer som diskuterats, dvs TP på flop där jag blir raisad och får in det. På ca 400k händer inträffade detta scenariot 77 ggr.... Mao får jag sjukt sällan in det på flop med TP. Resultatet var 900. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 6 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 PJ du är fan ett riktigt shodi Snälla översätt någon? Det är sjukt mjukt motstånd på 2/5. +1 Kollar på "Leatherheads" eller den bisarra översättningen "I spel och kärlek" med George Clooney bla.. Verkar rätt lovande första kvarten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Det är sjukt mjukt motstånd på 2/5. Kan tänka mig att det är bland de mjukare man kan hitta i dagens spel bland olika sites. Redbet 025-050 Euro tex är det mkt nits, men samtidigt en del Squeeze osv.Att det är mkt passiva fiskar på SvS går väl inte komma undan? Måste ha blivit tuffare nu, jag har lämnat svs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 6 Januari , 2010 Rapport Share Postad 6 Januari , 2010 Vad är din definition på att krossa en nivå? Har väl ingen exakt definition, spelmässigt är väl en sak och vinstmässigt en sak. Ska vi snacka winrate tycker väl jag personligen att man krossar en nivå om man håller över 15bb/100 iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts