ypsil0n Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2009 Idag måste varit 60/10 fiskarna julafton. Nuts i fan varenda hand Tur att man grindar ner dom i längden iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 29 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Oktober , 2009 Idag måste varit 60/10 fiskarna julafton. Nuts i fan varenda hand Tur att man grindar ner dom i längden iaf. Mm.. Checksyn.. Checksyn.. Och när river landar hinner man inte blinka förrän fisken plötsligt donkpushar och jag sitter med typ tredjenöten. Ångest. Får hoppas fiskarna finns kvar, men bara med lite mindre klonk idag. Ska trycka i mig frukost och sen kör jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 29 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Oktober , 2009 Ännu ett pass där verkligen ingenting stämde.. Kommer snett in i alla situationer, vet inte riktigt vad som blir fel faktiskt. Plusset räddas dock på en riktigt vidrig suckout, fi spelade typ 40/20 och när en sån överlastar såpass mkt är det väldigt ofta AK.. Hade legat i en lång korttorka så jag inbillade mig att jag hade en flip och synade. Är väl jättekallt i längden, men det är ju kul att man får suga ut själv ibland också: ***** Hand History for Game 1152604596 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Thursday, October 29, 11:06:39 ET 2009 Table Eva 5 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: *sorry* ( $2465 ) Seat 2: 6jm9 ( $3669.33 ) Seat 3: randolf.. ( $868.86 ) Seat 4: Norsjo ( $1752.83 ) Seat 5: Partyjack ( $2175.27 ) Norsjo posts small blind [$5]. Partyjack posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ Qs Qh ] *sorry* calls [$10]. 6jm9 raises [$70]. randolf.. folds. Norsjo folds. Partyjack raises [$230]. *sorry* folds. 6jm9 is all-In. Partyjack is all-In. ** Dealing Flop ** [ Qd, Kd, 2c ] ** Dealing Turn ** [ Kh ] ** Dealing River ** [ 5d ] 6jm9 shows [ Ac, Ad ] two pairs, aces and kings. Partyjack shows [ Qs, Qh ] a full house, queens full of kings. 6jm9 wins $1494.06 from side pot#1 with two pairs, aces and kings. Partyjack wins $4350.54 from the main pot with a full house, queens full of kings. Men i övrigt fanns inte mkt att glädjas åt under denna sittning som sagt.. Tror att jag efter lunch kommer köra ett par timmar på 2/4 för att försöka hitta flytet bättre, orkar inte droppa hela dagsplusset strax innan vi ska på hockeyn.. Livstilt är aldrig kul. +1900:- för passet och +33377:- för månaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scoob Postad 29 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2009 köpte på mig några breznak efter ditt tips förra (?) veckan. Nice! Synd jag inte kunde hålla mig till ikväll bara, men wtf, lite kul måste man ha. Ser rätt många regs som droppar ner o lirar 2/4, tom. markus800 ; ) soft nivå imo! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Viridis Postad 29 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2009 Plusset räddas dock på en riktigt vidrig suckout, fi spelade typ 40/20 och när en sån överlastar såpass mkt är det väldigt ofta AK.. Hade legat i en lång korttorka så jag inbillade mig att jag hade en flip och synade. Är väl jättekallt i längden, men det är ju kul att man får suga ut själv ibland också: +1900:- för passet och +33377:- för månaden. Kanske dags att skaffa 3bet-stats? Fast du kanske har koll på honom ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anderssson Postad 29 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2009 köpte på mig några breznak efter ditt tips förra (?) veckan. Nice! Synd jag inte kunde hålla mig till ikväll bara, men wtf, lite kul måste man ha. Ser rätt många regs som droppar ner o lirar 2/4, tom. markus800 ; ) soft nivå imo! såg CSproffs är tillbaka på micro 1/2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 29 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Oktober , 2009 köpte på mig några breznak efter ditt tips förra (?) veckan. Nice! Synd jag inte kunde hålla mig till ikväll bara, men wtf, lite kul måste man ha. Ja Breznak är förjävla fina faktiskt.. Det började med att HoggeTheSkipper köpte någon sån när han körde en blandpåse med nya öl på systemet, sen va vi 4-5 st i umgängeskretsen som kände oss manade att pröva och nu köper varenda jävel jag känner enbart de där jävla Breznak.. Men priset kommer väl skjuta i höjden så fort folk upptäcker den ordentligt. Ser rätt många regs som droppar ner o lirar 2/4, tom. markus800 ; ) soft nivå imo! såg CSproffs är tillbaka på micro 1/2 Ja alltså, så länge man klarar det psykiskt, att man inte tar det som ett nederlag att gå ner i nivå (som jag tror många har svårt med) så är det en guldgruva. Det är inte mycket man behöver öka sin winrate för att tjäna på det.. Och motståndet är vad jag har erfart på typ 9K händer helt brutalt mjukt. Kanske dags att skaffa 3bet-stats? Fast du kanske har koll på honom ändå? Jo, har ju varit sugen länge att skaffa HM, men när jag körde en trial med PT3 så fuckade det upp något med databasen som tydligen är samma man använder till HM.. Är som ni vet inte så insatt i det hela, men blir väl kanske att formatera om datorn nån gång i framtiden så jag kan byta upp mig. Jaha det blev knappa två timmar på 2/4 och körde över rätt så hårt och va upp 3K efter första timmen. Droppade lite på slutet och kände mig så jävla konstig och sliten så jag valde att bryta för att inte tappa mer. Vet inte vad det är, men blev helt pinslut efter en 300 meters cykeltur ner till blomaffären (svärmor fyller år). När jag kom hem var jag helt jävla vinglig och kallsvettig, fick ställa upp dörren på vidgavel med 4 grader för att inte tuppa av typ. Sen taggade jag till lite precis innan jag satte mig och spelade, men det känns inte helt kurrant ändå.. Blir nog till att ligga ner och hitta lite krafter innan vi drar på hockey. +2200:- blev det iaf nu, totalt +4100:- för dagen och jäävligt skönt att snabbt äta tillbaka det mesta av backet från gårdagen. Nu väntar som sagt hockey, imorgon blir det först ett tandläkarbesök på förmiddagen innan jag går på en 12-21 på konsum.. Va längesen så det blir nog inte helt olidligt. Sen blir det förmodligen lite grind på Lördag, lär försöka ta mig till systemet också och hitta lite Breznak eller så.. Vankas lite kalas här på kvällen då det är nån typ av Halloween-fest nere på bowlingballen, blir nog inte någon succé men slår det mesta som brukar hända här i Östhammar. +35533:- för månaden nu iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JagGårGul Postad 29 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2009 köpte på mig några breznak efter ditt tips förra (?) veckan. Nice! Synd jag inte kunde hålla mig till ikväll bara, men wtf, lite kul måste man ha. Ser rätt många regs som droppar ner o lirar 2/4, tom. markus800 ; ) soft nivå imo! Och ibland även med 1/2 inköp ?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nicklaslid Postad 29 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2009 +35533:- för månaden nu iaf. Hur många händer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 29 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Oktober , 2009 Och ibland även med 1/2 inköp ?!? ? Har inte ens sett honom på 2/4 så ska inte svara på den. Hur många händer? Har inte kollat nu, men när jag la upp grafen igår(?) så var det 46K tror jag, borde vara ganska precis 50K nu då.. Jahapp, en jävligt underhållande hockeyresa är avslutad. Drar med de två hederliga djurgårdarna Tansk och Lankan. Grabbarna dricker öl som sig ska när man inte sitter bakom ratten som jag. Matchen i sig kunde mycket väl varit oavgjord i mina ögon. Första och andra perioden var väl 50/50 rakt av i olika faser tycker jag. Väl i tredje perioden lägger man sig på tokdefensiven som vanligt i Brynäs och håller det ganska lugnt i typ 10 minuter innan man drar på sig ett par utvisningar och får spela i 3 mot 5. Den första av dessa två är ett sånt jävla kardinalfel så det finns inte, man lyckas byta in tre backar i spel fem mot fyra. Blev riktigt förbannad där, såg själv från läktaren när centern åkte ut att både centern och ena backen hoppade in och höll bara tummarna på att pucken inte skulle nå dit innan nån av de insåg misstaget. När sen tre backar stod på två kvadrat och skulle ta samma fel uppmärksammade alla att det var något som inte stämde. Hur som hamnar man i 3 mot 5 efter att Granström fick en extra tvåa efter ett gruff, vet inte om han tog för en slashing som föranledde bråket eller nåt. Iaf blev det som sig bör ett förbannad Djurgårdstryck med tre eller fyra lägen som jag var helt säker på skulle bli mål, men Markström lyckades på något jävla vänster flänga ut ett ben eller en arm och karln va faktiskt riktigt jävla makalöst bra. När väl utvisningarna var avklarade släppte pressen för någon sekund och Brynäs åker upp och trycker dit första skottet till 1-3.. Ridå. Väl efter matchen tycker Lankan (efter ett par öl för mkt) att han ska haka på ett gäng semi-bekanta från Östhammar som skulle spendera natten i Gävle.. Motivationen "Utgång är alltid roligt" var rätt rolig då både jag och Tansk ganska omgående insåg att detta kommer käre Lankan att ångra bittert om några timmar. Det andra gänget är nämligen ett gäng 40-45-åringar som nu var riktigt packade allihopa, något som Lankan vid ett något nyktrare tillstånd inte skulle uppskatta som sitt sällskap. Mkt riktigt, när jag och Tansk hunnit trycka en hamburgare på Max (där jag för övrigt hojtade på Markström och Bertilsson i kön och gratulerade till en grym match) och åkt de 10 milen hem till Östhammar ringer Lankan; "Vart är ni? Jag vill åka hem..." Bra jobbat. Imorgon blir det som sagt ett tandläkarbesök kl 10 innan konsumgrinden.. Tänkte nog försöka ta en sovmorgon för en gångs skull, tror jag ska försöka hitta nån bra film eller något o kika igenom. Sällan nu för tiden som jag bara lägger mig och tar det jävligt lugnt. Kan behövas inför en helg som har potential att bli riktigt lyckad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BerraFilur Postad 30 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2009 Och ibland även med 1/2 inköp ?!? Svaret är dagsgräns. Gul än? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JagGårGul Postad 30 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 30 Oktober , 2009 Fint res. trots en del varians måste man ju ändå säga. Är detta vad stabila spelare gör på NL1000sek tror du, räknar då in en normalmånad med vanlig varians. Dvs, inte den bästa rushmånaden. Har du koll vad du snittat mån. senaste 6-12 mån. Kommer inte ihåg hur länge du heltidsgrindat NL1000. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 30 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 30 Oktober , 2009 Fint res. trots en del varians måste man ju ändå säga. Är detta vad stabila spelare gör på NL1000sek tror du, räknar då in en normalmånad med vanlig varians. Dvs, inte den bästa rushmånaden. Har du koll vad du snittat mån. senaste 6-12 mån. Kommer inte ihåg hur länge du heltidsgrindat NL1000. Ja vet faktiskt inte bättre än du vad andra gör på nivån, vet flera som spelar iaf liknande nivåer men kanske lite större andel 5/10 än jag gör som gör månader uppåt 100K då och då.. Så något anmärkningsvärt är det väl knappast med 35K även om jag absolut inte är missnöjd. Vet att jag räknade på det där för någon månad sen, kommer inte ihåg exakt men över de senaste två åren låg snittet nånstans kring 20-25K tror jag. Då är det ganska många 10K-månader i början då jag jobbade mkt mer än jag gör nu. Ska göra en fräschare uträkning nån dag då jag har lite mer tid. Idag har jag iaf bränt av en väldigt ordinär konsumgrind, tiden gick snabbt och jag tyckte faktiskt de va helt okej roligt också. Väl hemma möttes jag av en besviken flickvän som ska på samma halloween-fest som mig men i sällskap av några tjej-kompisar som skulle klä ut sig. Hennes "kostym" eller vad man kan kalla det hade iaf inte kommit trots att det var 14dagar sen hon beställde den.. Tjänade nog in en hel jävla hög med pojkväns-poäng när jag erbjöd mig att köra henne till Uppsala för att försöka styra någon typ av utklädnad till imorgon, känns lite lumpet att hon ska stanna hemma eller gå icke-utklädd med alla sina utklädda kompisar bara för att en sida inte skött sitt jobb typ. Därför verkar det som att jag bränt sista grind-dagen för månaden, vilket iofs inte gör mig sådär jättemycket. Har ändå lagt ner många timmar och gjort ett schysst resultat. Hade förstås velat krydda det lite imorgon med en sista rusch, vilket iofs inte är omöjligt heller då vi säkerligen kommer hem nånstans strax efter lunch. Får se hur spelsuget och värdet känns och ser ut då, ganska troligt att det kan vara en ganska törstig Partyjack som kommer hem från stan också.. Vi får se hur det blir imorgon, jag lägger oavsett upp ett månadsresultat, timlön och eventuellt någon graf. Nu blir det Idol-resultat.. Mobba mig gärna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 31 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2009 Ganska smärtfri Uppsala-visit avslutad. Har nu hamnat i ett litet mini-dilemma. Har två timmar på mig att spela, kl 16 lär jag göra mig färdig och kl 17 ska jag skjutsa ut tjejen till hennes förfest innan jag och en polare går ut och käkar innan vår förfest drar igång. Grejen är den att sätter jag mig och spelar seriöst nu och hittar ett litet back första timmen så kommer andra timmen bara bestå av en jävla massa ångest och semi-tilt över att det krävs en jävla klonk att jaga tillbaka. Därför tror jag att jag antingen kommer köra lite PLO vilket jag behöver träna på, eller så går jag in och slaskar sönder någon av de lägsta NLT-nivåerna.. Fick ett tips för längesen om att gå ner på en nivå där man inte bryr sig om pengarna och skiter totalt i vad man har för hålkort utan bara spelar position och motståndare så gott det går. Visst kommer man bli mongo-nersynad på typ sommarborden. Men faktum kvarstår att jag behärskar en riktig TAG spelstil, men jag tror mitt spel skulle tjäna väldigt mycket i att kunna lägga i en lösare växel. Förvisso kan jag spela typ 25/20 över längre perioder, men jag måste bli bättre på att behärska det och även kunna lösa upp ännu mer känner jag. Därför blir det två timmars tränings-session innan jag sammanfattar månaden. Imorgon ska jag förrutom Allsvenska "finalen" och Brynäsmatchen försöka få in flera timmars spel och sen kanske även några turneringar på kvällen.. Allt för att starta den nya månaden så bra det går. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 31 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2009 Möter en sjukt skön multitable-grinder som höjer alla händer till 5kr först in och efter limpare.. Han trebettar också till 5kr, på 0.25/0.50. Sjukt roligt pass so far! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jnxjnxy Postad 31 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2009 ***** Hand History for Game 1151903208 *****$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 28, 15:03:06 ET 2009 Table Diana Turbo 1 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 1: 123KGB ( $955.39 ) Seat 2: Gerrard_21 ( $888.06 ) Seat 3: Partyjack ( $977.5 ) Seat 4: laarssa_ ( $1369.91 ) Seat 5: pop_winner ( $118.97 ) Partyjack posts small blind [$2.5]. laarssa_ posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ As 3s ] pop_winner raises [$10]. 123KGB raises [$25]. Gerrard_21 folds. Partyjack calls [$22.5]. laarssa_ calls [$20]. pop_winner folds. ** Dealing Flop ** [ 4s, 7d, 8s ] Partyjack bets [$63.75]. laarssa_ calls [$63.75]. 123KGB folds. ** Dealing Turn ** [ 5h ] Partyjack bets [$150]. laarssa_ raises [$406.25]. Partyjack is all-In. laarssa_ calls [$482.5]. ** Dealing River ** [ Ad ] Partyjack shows [ As, 3s ] a pair of aces. laarssa_ shows [ 8c, 6c ] a straight, four to eight. laarssa_ wins $1975 from the main pot with a straight, four to eight. Game#1151903984 starts. #Game No : 1151903984 Kallsyn mot 3bet pre ur pos med A3s gjorde lite ont i ögat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 31 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2009 Kallsyn mot 3bet pre ur pos med A3s gjorde lite ont i ögat Skojar du? 10kr - 25kr, knappt värt att kallas trebet i min värld. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 31 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2009 "sommarbords-slasket" var faktiskt väldigt underhållande.. Dock inte under någon längre tid. Låg faktiskt på 150 ptbb/100 efter en timmes spel, helt makalöst. Då fick Swedaniek syn på mig och äntligen fick jag lite mothugg. Efter bla KK mot A3o AI preflop med A på flop och lite andra totalt hjärndöda dueller mellan oss två så tappar jag ner, så här ser statsen ut för min lilla sittning: Ungefär som målsättningen var att spela då jag normalt spelar typ 21/16, när jag spelar seriöst. Kan ju vara den första att påpeka att det finns extremt mycket totalt meningslöst slask bland de där 600 händerna, men samtidigt gör det inte så mkt.. Målet med passet var ändå att träna mig på situationer jag aldrig utsätter mig för annars. Sen är det kanske inte mkt till träning med det motstånd som bjöds på där nere. Nåja, månaden slutar så här: +35830:- 109 spelade timmar. 328 kr/timme. Känns som ett bra lyft uppåt, första månaden på länge som jag legat en bit över 300kr/timme.. Har också sett att jag har mindre winrate på 5/10 än 2,5/5, men inte i närheten av hälften. Alltså är allt spel på 5/10 hittills en gynnsam affär jämfört med spelet på 2,5/5. Kan vara bra att tänka på inför framtiden. Har fått in 9K händer på 5/10 och uppåt, lite mindre än målet, ska se till att göra >10K händer på nivåer över 2,5/5 nästa månad. Ser ut att bli en liten aning mer konsumgrind för mig i nästa månad, men målet är ändå att nå över 100 spelade timmar.. Gäller att hitta semi-lockdown under vinterhalvåret, vet ju att Juni, Juli och Augusti gärna framkallar väldigt mkt uteliv här på kusten. Samtidigt kommer jag som jag alltid gjort prioritera det sociala livet framför pokern i alla situationer där jag tvingas till att välja, tror det är den största faktorn till att jag kan leverera stabila resultat varje månad - jag spelar för att jag tycker det är roligt, inte för att det är något jag måste göra. Nu har jag faktiskt öppnat den första ölen, en folkis.. Brorsan skulle komma med lite starköl om några timmar, hade totalt missat att det var röd dag idag så blev ju inte så mkt handlat på systemet. Tack alla ni som påminde mig!! Hur som, efter ölen blir det en dusch och sen kommer polarn som jag inte alls träffar särskilt ofta längre.. Gammal klasskompis sen typ dagis fram till gymnasiet. Alltid kul med lite reunions, större skaran av förfesten står lillebror för, han umgås med jävligt mycket sköna människor så det kan nog bli najs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zorba Postad 31 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2009 ...Tack alla ni som påminde mig!! Gjorde samma tabbe själv, tur att man känner folk som alltid har ett stabilt lager burköl hemma. Vi syns säkert ikväll! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 31 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2009 Gjorde samma tabbe själv, tur att man känner folk som alltid har ett stabilt lager burköl hemma. Vi syns säkert ikväll! Det gör vi säkerligen.. Har du lust får du gärna komma förbi här innan vi drar vidare.. Borde finnas plats för typ 5 st till åtminstone. Öl nr två tränger sig igenom strupen nu.. Se upp i backen för Partyjackattacken! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krell Postad 31 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2009 Nice månadsresultat som vanligt WP. Ha en riktigt god kväll med mycket öl och tillbehör Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nstradamus Postad 31 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2009 Skojar du? 10kr - 25kr, knappt värt att kallas trebet i min värld. Hela handen är kass spelad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2009 Nice månadsresultat som vanligt WP. Ha en riktigt god kväll med mycket öl och tillbehör Ty chefen, hade en jävligt kul kväll med både öl och diverse tillbehör. Fördjupar mig på det imorgon.. Hela handen är kass spelad.. Vore kul om du kunde fördjupa dig.. Förmodligen så är du en sån skön hater som tycker att det är roligt att uttrycka sin åsikt på fyllan/bara ändå men oavsett inte ha några argument för varför man tycker som man tycker. Har man ett "åskådar-konto" så ska man hålla det som ett sånt, även på Lördagar. Din lilla äckliga svennebanan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fowran Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Oj, se upp i backen för Partyjackattacken! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 1 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 November , 2009 Oj, se upp i backen för Partyjackattacken! Fo sho! Huvudvärk idag. Städning väntar för att öht kunna tänka på frukost, står ölburkar och halvdruckna groggar överallt just nu. Bäst utklädd igår var utan någon som helst tvekan Zorba som normalt är lite halvlik Janne Tauer.. Djurgårdare som han är så drar man ganska snart parallellerna. Med ett hårband och DIF-stället på var det en kopia. Jag joinade i en och annan "Janne ee vänsterbaaaack.." And the rest is history. Idag blir det som sagt fotboll och hockey, ska försöka kurera huvudvärken och spela lite innan dess. Men jag har svårt att tro det faktiskt. Däremot några turneringar ikväll vore kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts