Gå till innehåll

Partyjackattacken

Partyjack

Recommended Posts

Inte kul att slita från morgon till kväll för ingetting eller än värre förlora pengar :cry:

Hehe, tyvärr är det ju en del av spelet.

Vänder på steken ikväll ska du se.

Dock blir det någon timme senare än tänkt, fastnade framför MFF-IFK som jag helt hade glömt att den va ikväll (så blåvit är jag)..

Har grejat och donat med tvätten, tycker det blir stressigt att springa mellan grindet och tvättstugan så är ganska skönt att ha det gjort.

0-1 till Blåvitt nu, och Hysén in på topp.. Detta blir strålande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snyggt jobbat blåvitt..

Nu är det bara jag som ska fullfölja en bra arbetsinsats. :)

Har fått en sån sjuk hookup på en låt jag hörde på p3 imorse..

Väldigt sällan nu för tiden som jag bara hakar fast på en och samma låt, grymt catchig refräng måste jag säga.

Hittade ingen bra video, men ni kan ju lyssna här iaf:

Länk till kommentar

Snyggt jobbat blåvitt..

Nu är det bara jag som ska fullfölja en bra arbetsinsats. :)

Har fått en sån sjuk hookup på en låt jag hörde på p3 imorse..

Väldigt sällan nu för tiden som jag bara hakar fast på en och samma låt, grymt catchig refräng måste jag säga.

Hittade ingen bra video, men ni kan ju lyssna här iaf:

Refrängen "Ohh what you said..." är samplat från imogen heap - hide and seek. :)

Länk till kommentar

Refrängen "Ohh what you said..." är samplat från imogen heap - hide and seek. :)

Ja, för fan. Det är imogen heap du ska lyssna på istället för den där smörjan, jacken. Jag är mer inne på hårdrock iofs men kan ändå uppskatta musikaliteten hos imogen. Död åt alla jävla golddiggers som inte har något eget att komma med. Samplingar och inspiration från andra är ju helt ok men det måste ju finnas ett uns av orginalitet också. Dagens musikindustri handlar tyvärr nästan bara om att vända på en krona så många ggr som möjligt.

edit: [/rant]

Länk till kommentar

Ja där ser man. :)

Ja, för fan. Det är imogen heap du ska lyssna på istället för den där smörjan, jacken. Jag är mer inne på hårdrock iofs men kan ändå uppskatta musikaliteten hos imogen. Död åt alla jävla golddiggers som inte har något eget att komma med. Samplingar och inspiration från andra är ju helt ok men det måste ju finnas ett uns av orginalitet också. Dagens musikindustri handlar tyvärr nästan bara om att vända på en krona så många ggr som möjligt.

edit: [/rant]

Hehe.. Måste säga att jag är verkligen totalt jätteliberal i min musiklyssning, jag lyssnar på allt jag tycker låter bra.. Senaste hookupen var Raised Fist-Friends and Traitors tex.

Sen tycker jag de kan få vända på de där kronorna så mkt de vill, så länge musiken låter bra i mina öron så får de gärna försöka tjäna pengar på det också.

Igår låg ju (som vanligt nästan) pf nere kring midnatt.

Satte mig för att spela vid 21 och det började pang-panga riktigt rejält omgående.

Va 3K back efter ca 40 min.

Köttade vidare, men kunde verkligen inte vinna en pott.

Till slut vid 23.30 tröttnade jag på att åka på beat efter beat, så drog mig ner till 2/4 som visat sig vara riktigt fint medriggad för mig tidigare.

Mkt riktigt, från 3K back till +700:- för dagen, på ca 1½ timme..

Helt vansinnig klonk hade jag den sista timmen. Ett 2/4-bord hade jag ett tag 3700krs-stack.

Men det blev ju sent också förstås, somnade nånstans vid 2 och hade lovat att skjutsa tjejen i nollgraderna. :P

Lite lätt sliten är jag nu, men lär hoppa på en grind direkt känner jag.

Gårdagens 700kr på 10 timmar är inte mkt att hurra för. :)

Länk till kommentar

Gör mig en tjänst och plocka k*kskallen Elmore J

A huntar och drar ut mig på runner runner färg på min floppade stege!

go get him please

Mission complete, I guess:

***** Hand History for Game 1145369344 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 20, 10:53:57 ET 2009

Table Diana Turbo 1 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1129.54 )

Seat 2: whiteznake ( $992.5 )

Seat 3: Hettich ( $808.62 )

Seat 4: elmore_j ( $1808.51 )

Seat 5: VaNiaL ( $1261.41 )

Hettich posts small blind [$2.5].

elmore_j posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ks 3s ]

VaNiaL folds.

Partyjack raises [$20].

whiteznake folds.

Hettich folds.

elmore_j raises [$30].

Partyjack calls [$15].

** Dealing Flop ** [ Jh, Kd, 3h ]

elmore_j checks.

Partyjack bets [$56.25].

elmore_j raises [$112.5].

Partyjack raises [$356.25].

elmore_j calls [$300].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

elmore_j checks.

Partyjack is all-In.

elmore_j calls [$682.04].

** Dealing River ** [ Qd ]

Partyjack shows [ Ks, 3s ] two pairs, kings and threes.

Partyjack wins $2246.58 from the main pot with two pairs, kings and threes.

Tap-trebettarna måste verkligen bestraffas i mina ögon.

Här en lite rolig hand, själva treoutaren på river är ju så standard men diskussionen som följer är jävligt rolig:

***** Hand History for Game 1145376529 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 20, 11:17:10 ET 2009

Table Eva 7 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: PaxcoW ( $2132.1 )

Seat 2: pimmo ( $410.99 )

Seat 3: Partyjack ( $2070.14 )

Seat 4: Crazyboy22 ( $364.64 )

Seat 5: jacmar ( $1960 )

Crazyboy22 posts small blind [$5].

jacmar posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Td As ]

PaxcoW folds.

pimmo folds.

Partyjack raises [$35].

Crazyboy22 calls [$30].

jacmar folds.

** Dealing Flop ** [ 8s, Kd, Ad ]

Crazyboy22 checks.

Partyjack bets [$60].

Crazyboy22 calls [$60].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Crazyboy22 checks.

Partyjack bets [$150].

Crazyboy22 is all-In.

Partyjack calls [$119.64].

** Dealing River ** [ 3c ]

Crazyboy22 shows [ Ac, 3h ] two pairs, aces and threes.

Crazyboy22 wins $724.28 from the main pot with two pairs, aces and threes.

Game#1145376791 starts.

#Game No : 1145376791

Fisk: "Du hade AT va?"

Jag: "Ja, snygg read.. varför ställer du om du har mig på AT?"

Fisk: "Ehhh.. Jag hade dig på KQ.."

Ett hyfsat lyckat pass avslutas, ganska exakt 3K upp blev det. 2K på 2,5/5 och 1K på 5/10.

Skönt att glida in ett plus redan på förmiddagen, har ju varit minst sagt kämpigt de senaste dagarna.

Tror inte jag kommer spela nåt mer nu på dagen, värdet brukar ju försämras enormt de närmsta timmarna.

Tjejen är sjuk så hon orkar nog ändå inte träffas ikväll, därför lär jag kunna ta in några speltimmar ikväll istället.

Nu blir det lunch, tvättstuga och sen ska jag ner och hyra de två sista "Johan Falk-filmerna".. Brukar liksom många andra inte riktigt gilla svenska filmer, bara ett fåtal som jag tycker funkar.. Men efter starka rekommendationer från flera oberoende källor gav jag de första två filmerna ett försök igår och jag blev positivt överraskad. Visst var det en hel del uselt spelade biroller, men det försöker jag koppla bort.

Inte i närheten av de senaste wallander-filmerna som jag plågade mig igenom ett par st, där hade fan jag och alla jag känner kunna gått in och gjort hälften av birollerna bättre än vad som va fallet.

+19876:- för månaden, blev bortbluffad i absolut sista handen.. Var så nöjd över att nå 20K-gränsen.. :cry:

Länk till kommentar

Satte mig för att spela lite 2/4 då jag inte kände mig riktigt fräsch i huvudet.

Förmodligen skulle jag inte ha spelat alls, för även om jag åkte på en hel del rätt brutala beats så spelade jag inte särskilt bra.

Motståndet är precis lika mjukt som vanligt på den där nivån..

Denna är skön, förstår inte riktigt vad fi håller på med.. Hade honom som hyfsat solid till för några månader sen.

Men nu på senare tid har han gjort så mkt usla moves mot mig så jag har tappat all respekt för hans spel.

Han verkar bli väldigt upphetsad av att göra liknande mongomoves mot mig iaf, antar att han tänker typ "jag tror han drar"...

Visst jag kanske överspelar min hand en aning, men jag vet ju att han ligger på mongobluffen då och då så känns som att jag måste.

***** Hand History for Game 1145507906 *****

$400 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 20, 16:09:40 ET 2009

Table Cleopatra Turbo 3 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Jurtas ( $1382.1 )

Seat 2: Liedholm ( $566.37 )

Seat 3: edwine_123 ( $109.7 )

Seat 4: Partyjack ( $1107.74 )

Seat 5: Jofer ( $553 )

Liedholm posts small blind [$2].

edwine_123 posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8h Jh ]

Partyjack raises [$20].

Jofer calls [$20].

Jurtas folds.

Liedholm calls [$18].

edwine_123 folds.

** Dealing Flop ** [ 6h, 8s, Kh ]

Liedholm bets [$12].

Partyjack raises [$79.5].

Jofer raises [$257.25].

Liedholm folds.

Partyjack is all-In.

Jofer is all-In.

** Dealing Turn ** [ Ad ]

** Dealing River ** [ 4d ]

Partyjack shows [ 8h, Jh ] a pair of eights.

Jofer shows [ 9c, 9s ] a pair of nines.

Partyjack wins $554.74 from side pot#1 with a pair of eights.

Jofer wins $1127 from the main pot with a pair of nines.

En prydlig enoutare blev det också:

***** Hand History for Game 1145523588 *****

$400 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 20, 16:35:46 ET 2009

Table Cleopatra Turbo 13 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: dj_judas ( $407.81 )

Seat 2: Partyjack ( $954.42 )

Seat 3: jerkanmora ( $2357.04 )

Seat 4: Jofer ( $706.5 )

Seat 5: zebra20 ( $245.67 )

dj_judas posts small blind [$2].

Partyjack posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7s 7d ]

jerkanmora calls [$4].

Jofer raises [$18].

zebra20 calls [$18].

dj_judas folds.

Partyjack calls [$14].

jerkanmora calls [$14].

** Dealing Flop ** [ 6s, 7c, Kh ]

Partyjack checks.

jerkanmora checks.

Jofer checks.

zebra20 checks.

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Partyjack bets [$48].

jerkanmora folds.

Jofer folds.

zebra20 calls [$48].

** Dealing River ** [ Qs ]

Partyjack bets [$127.5].

zebra20 is all-In.

Partyjack calls [$52.17].

zebra20 shows [ 6h, 6d ] four of a kind, sixes.

Partyjack wins $0 from side pot#1 with a full house, sevens full of sixes.

zebra20 wins $516.11 from the main pot with four of a kind, sixes.

Tappade ganska exakt 1K på 1½ timme. Hade kunnat vara bra mkt mer, men mtp hur låg klass motståndet höll så lyckades ja dämpa det rätt hyfsat.

Ska försöka hitta en liten powernap nu till 18, sen käka nånting också hoppa på en lite kortare grind vid 19 eller så.

Ska upp rätt tidigt imorgon och åka in för inspektion på akademiska.. Utslagen har till och med gått till det värre senaste veckorna, så medicin-experimentet verkar inte ha gått enligt förhoppningarna.

Dock har väl de bäst koll efter att ha kikat på proverna.

+18883:-

Länk till kommentar

Jofer är donk. Han plussar dock säkert på sitt aggrospel mot vekfiskarna.

Mja.. Har för mig att han var 5/10-reg för några år sedan, sen tyckte jag att 27/23/3 kändes som en stabil spelare.. De flesta med såna stats är oftast solida och jobbiga att möta.

Men som sagt, mina åsikter börjar ändras sakta men säkert.

För övrigt är det helt vansinnigt hur mkt en 30min powernap gör mot tröttheten.

Känner mig som ny igen, vem vet.. Kanske blir trött lika kvickt igen.

Såg att det är Liverpool-Lyon ikväll, om jag ligger hyfsat till bryter jag nog redan då.. Annars gnuggar jag på tills ja känner mig hyfsat nöjd, eller till det att tjejen eventuellt ringer och vill träffas.

Känner att jag eg behöver komma ut en stund, men sparar det till imorgon om inte tjejen vill hitta på nåt som sagt.

Länk till kommentar

Det fick till att bli en regelrätt hit&run idag, sprang in på något 5/10-bord och några 2,5/5 och hittade utdelning hyfsat omgående.

Tyckte de va lite för dålig action på 5/10 för att jag skulle orka sitta och gnugga, lösaste bordet låg på 57% med minst 3 grinders/bord typ.. Märks att det närmar sig löning helt klart.

Köttade iaf in nästan 3K till på plus-sidan, mkt skönt måste jag säga.

Kanske är väldigt morgonpigg, men jag är också jävligt känslig för sömnbrist.. Nu fick jag in typ nästan 5 timmar inatt men lik förbannat är jag jättehoppig och stirrig och steamen ligger jättenära till hands så fort man blir djup i en pott.

Lite onödigt att fortsätta spela då kände jag.. Bättre spara på krafterna till imorgon och köra lite när jag kommer hem från sjukhusbesöket kom jag fram till.

ca +4700:- för dagen och +21645:- för Oktober månad..

Snälla låt mig fortsätta halvspringa sista dagarna denna månad så kan det nog bli nåt hyfsat av detta.

Länk till kommentar

haha "cpet" "lanser" "John1111" haha =)

Ahaa, tyckte jag kände igen nicket. :)

WP PJ lönehelg snart så det kan nog bli riktigt bra :-D

Jo de e sant, ska på 30årskalas och lite annat smått o gott i helgen så kanske inte blir så jätte mkt spelande.. Däremot brukar det ju vara en tydlig uppgång i action första veckan efter löning.

Va målfoto på att hinna få in 100kr på Lyon till 4,40.. Kanske lika bra, de är ju jättedogs.. Men Liverpool verkar darrigt, nu kommer ju Lyon garanterat vinna när jag precis missade betten.

Jag blev lite orolig när Gerrard gick ut skadad.

Jag kände mig rätt lättad när enda ordinarie mittbacken Cris blev skadad och utgick.

När Lyon sen stod upp och spelade så pass överraskande bra (för mig) började jag hejja lite på Lyon utan att ens tänka på den sekundmissade betten..

När 1-2 satt på övertid blev jag först jätteglad och skrek tom till lite i glädje, dels för mina uppbyggda känslor av Lyons spel, men mest för att jag som United-fan alltid tycker om när övriga av de fyra stora förlorar.

Någon hundradels sekund senare kom jag att tänka på den försmedliga betmissen.. Kände verkligen på mig att Liverpool skulle göra en plattmatch.

Jaja 340kr "fattigare" ska jag nog börja krypa mot sängen, blir ju tidig uppgång imorgon som sagt.

Borde vara hemma igen till lunch iaf, då blir det några timmars grind.. Får se sen mot kvällen om de blir nån fotbollsträning eller vad jag tar mig till.

Länk till kommentar

men mest för att jag som United-fan alltid tycker om när övriga av de fyra stora förlorar.

Jag får rysningar i kroppen av att läsa denna underbara text..

Always red devils!

Tack för att du plockade elmore J osså :D

lirade en 500 rebuy på CC idag och blev lovad av en liverpool supporter som tiltade om badbollen att united skulle få megasmisk mot liverpool nu nästa vecka

då sa jag bara att dom borde smiska ungen som kasta badbolljävlen istället :mrgreen: han blev inte glad

Länk till kommentar

Hehe jo Wiggan håller även han på Pool.. Så vi brukar också trillskas lite mellan varven. :D

Hemma från sjukan nu iaf, tänkte ta en liten grind.. Men det är verkligen bisarrt dåligt värde så här vid första anblicken.. Bara massa 100bb-grinders typ.

Ska försöka hitta lite fisk.

Länk till kommentar

Blev en liten hit&run idag.

Dels för att värdet var sisådär för att säga det minsta, dels för att jag inte har det där riktiga spelsuget utan hellre tar mig ut och springer några km.

+2100:- iaf, och +23704:- för månaden.

Lugnt och stabilt, detta är väl den enda riktigt stora potten.. Bara att tacka och ta emot:

***** Hand History for Game 1146130176 *****

$400 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 21, 13:13:25 ET 2009

Table Cleopatra 31 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: tomppi83 ( $720.9 )

Seat 2: reghost ( $61.45 )

Seat 3: gl_hf ( $1042.52 )

Seat 4: MFF_Nr_28 ( $305.17 )

Seat 5: Partyjack ( $980.09 )

Partyjack posts small blind [$2].

tomppi83 posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kd Kc ]

reghost calls [$4].

gl_hf raises [$18].

MFF_Nr_28 calls [$18].

Partyjack raises [$62].

tomppi83 folds.

reghost folds.

gl_hf calls [$46].

MFF_Nr_28 calls [$46].

** Dealing Flop ** [ Ad, 3d, 6d ]

Partyjack bets [$150].

gl_hf calls [$150].

MFF_Nr_28 folds.

** Dealing Turn ** [ Qd ]

Partyjack checks.

gl_hf checks.

** Dealing River ** [ 2d ]

Partyjack bets [$288].

gl_hf is all-In.

Partyjack is all-In.

gl_hf shows [ 6c, 6s ] a flush, ace high.

Partyjack shows [ Kd, Kc ] a flush, ace high.

gl_hf wins $62.43 from side pot#1 with a flush, ace high.

Partyjack wins $2017.18 from the main pot with a flush, ace high.

Ska som sagt ta mig ut och försöka ta mig runt 5km-svängen igen, va ett tag sen.. Har jävla massa skavsår och obekvämligheter i och på fötterna, men biter man ihop ska det inte va några problem.

Sista uteträningen för året verkar dessutom blivit inställd för att inte slita för mkt på planen antar jag.

Börjar inomhus om två veckor, ska bli jävligt roligt.

Blir nog lite mer grind ikväll skulle ja tro om jag hittar lite spelsug till dess.

Imorgon bär det av till Gävle, antingen efter morgongrinden eller direkt på morgonen.. Har inte riktigt bestämt mig där.

Blir väl nån form av NHL09-turnering hela dagen om vem som ska pröjsa biljetterna till Brynäs-Rögle som är huvudattraktionen.

Väntar mig ingen stormatch, men det är alltid skoj med hockey. Nu har visst Czarnecki möblerat om i första och andrakedjorna, så det ska bli skoj att se hur det kan funka.

Länk till kommentar

Plitade ihop ett PM och undrar om de kom fram :oops:

Nä har inte fått något nytt PM från dig.. Försök igen. :)

Men nej nej nej jag tror inte mina ögon?

Varför i hela världen spelar du 2/4?? Menar ingenting illa alls kan bara inte komma på en enda vettig förklaring till det med din nuvarande rulle?

Lycka till med fortsatta spelet!

Av flera olika anledningar.

Främsta anledningen detta pass var att jag kände mig lite lätt seg efter Uppsala-resan och inte hade det rätta suget.

Är det dessutom som det var nu jättedåligt med fisk och mestadels nittiga 100BB-grinders i princip ute på 2,5/5 så tycker jag 2/4 är en jättebra idé.

Fördelningen av händer sedan 1 september är 78K på 2,5/5, 13K på 5/10 och 6K på 2/4.. Så det är bara under vissa omständigheter jag spelar där nere.

Sen ska sägas att jag gjort 10,4K på dessa 6K händer och har således en BB/100 på 43.

Så tror inte alls att jag gör någon dålig affär i att spela där när jag inte tror att jag kommer prestera mitt absoluta max.

Och om du tror att det alltid är rätt alltid spela så högt rullen tillåter så kan det vara din största läcka som pokerspelare.

De 5km tog verkligen slut på mig.. Var tvungen att stanna efter typ halva för att stretcha vaderna som höll på att totalkrampa för mig.

Den pausen gjorde att jag för första gången sen i våras sprang på över 30 min. Lite tråkigt att det går åt rätt håll, men har väl en del att göra med dagsformen också när det är så pass små marginaler.

Tänkte ta tag i lite vardagssysslor nu innan middagen, sen ska ja försöka dra ihop något, har en hel del prylar som kommer gå ut i datum om jag inte använder dem.

Har en lite lätt bisarr idé som skulle inkludera alla ingredienser som står på vippen till att bli gamla.

Tänker mig en grönsakswok, med strimlad falukorv och ägg.

Kanske låter jätteäckligt, men woken med ägg man får på kinaställen är en personlig favorit och att strimla i lite falukorv kan väl knappast göra saken så mkt sämre?

Blir roligt att testa iaf, nu när jag bor själv har jag märkt att jag väldigt ofta slänger en hel del prylar som blir gamla.. Bara för att jag känner för falukorv och makaroner en dag så äter jag inte falukorv tre gånger samma vecka, kanske borde bli bättre på att frysa in mat.. :)

Blir nåt litet improviserat styrkepass till att börja med, benmusklerna behöver som sagt tränas en hel del..

Länk till kommentar

Varför i hela världen spelar du 2/4?? Menar ingenting illa alls kan bara inte komma på en enda vettig förklaring till det med din nuvarande rulle?

Jag brukar också spela lågt om jag är sugen att spela men känner mig hängig o.s.v. Eftersom jag vet att en tilt kan leda till 24h-grind kan det ibland vara bra att safea lite på den fronten.

Länk till kommentar

Jag brukar också spela lågt om jag är sugen att spela men känner mig hängig o.s.v. Eftersom jag vet att en tilt kan leda till 24h-grind kan det ibland vara bra att safea lite på den fronten.

Exakt, dessutom är det ingen större skillnad mellan 2/4 och 2,5/5, man kan göra rätt fina plus även på 2/4.

Länk till kommentar

jag hittar många vettiga förklaringar.....speciellt när han säger att värdet inte var bra nu på dagen. Hittar du fortf. ingen?

Länk till kommentar