Gå till innehåll

Partyjackattacken

Partyjack

Recommended Posts

Dumpat Wiggan hemåt, lyckades också totalstäda lyan, projektet som påbörjades igår avslutades idag med toalettstädning och dammsugning av hela 55 kvadrat. Stabil arbetsinsats.

Blir till att duscha nu, sen laga en tidig middag då jag av någon anledning missade lunchen idag.

Ska sen hämta tjejen i Gimo, när hon kommer med sin kollega från kursen i Sthlm. Om det vill sig väl kan jag även gå och kolla på lite div2-hockey vid 19-snåret, om då tjejen kommer med tillräcklig marginal före eller efter hockeyns start.

Framåt kvällen hade jag tänkt sikta på att grinda lite mer, bara fjunat in två timmar idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var väldigt skönt med en liten islossning, stannar passet +2300:- ungefär.

+9709:- för månaden.

SVS har hört Bönen ! :-D

QQ handen tycker jag du lirar för hårt pre, hade blivitt billigare o se en flopp, då kungen faller är ju folden (ganska ) enkel? eller vad räknar du med att vara upp mot på deras pre spel ?

När båda ställde måste du känt dig rätt slagen dock.... ?

Hamnade exakt i samma läge för nåt pass sedan med QQ. Höjde o blev raisad av en spelar, en till synade. Valde att se flopp med enbart setvärde. Floppen kom, 258....Fin flopp med QQ, eller? Chekade o båda spelarna smällde på, vek ner o givetvis hade en KK den andra AA...... Blev inte så dyrt att se floppen o hade jag setat hade jag fått 2inköp. I övrigt läste jag allt rätt o e nöjd med spelet jag gjorde.

Länk till kommentar

QQ handen tycker jag du lirar för hårt pre, hade blivitt billigare o se en flopp, då kungen faller är ju folden (ganska ) enkel? eller vad räknar du med att vara upp mot på deras pre spel ?

Hamnade exakt i samma läge för nåt pass sedan med QQ. Höjde o blev raisad av en spelar, en till synade. Valde att se flopp med enbart setvärde. Floppen kom, 258....Fin flopp med QQ, eller? Chekade o båda spelarna smällde på, vek ner o givetvis hade en KK den andra AA...... Blev inte så dyrt att se floppen o hade jag setat hade jag fått 2inköp. I övrigt läste jag allt rätt o e nöjd med spelet jag gjorde.

Mja med en hyfsat normal trebetsrange där har väl SB 99+, AK,AQs och några rena trebetsbluffar kanske om jag har tur.

Fisken på BB kan ha i princip vad som helst givet att han synar trebetten, när sen båda lastar känner jag mig självklart en gnutta slagen.

Men det är absolut ingen omöjlighet att jag är uppe mot typ AK och ett mellanpp från fisken. Tror fortfarande att fisken hade typ 66-TT nånstans.

Visst slår jag inte jättemkt av det SB lastar, men du måste ju kika lite på matematiken också.. Har >500 inne och ska syna typ 600kr till för en >3K-pott.

Hur som, har hämtat tjejen och kört henne hem till sig.

Börjat på en stor och värmande kopp kaffe (typ 3 grader och storm här), och hade tänkt hitta grinden i minst ett par timmar nu. Får se vad som händer.

Länk till kommentar

Du har inga rätt i den här analysen. Du lirar inte QQ för setvalue, du foldar inte den floppen och det är inget bra spel bara för de den här gången hade dig slagen. Att dom hade AA och KK betyder inte att du spelade bra eller ens i närheten av helt okej.

Länk till kommentar

ofc, menade bara att du måste känt dig slagen där......... Synen är ju given, med knutna händer o blicken mot himlen :-D

GL med grinden,,,,,,

Jo ungefär så. :)

Du har inga rätt i den här analysen. Du lirar inte QQ för setvalue, du foldar inte den floppen och det är inget bra spel bara för de den här gången hade dig slagen. Att dom hade AA och KK betyder inte att du spelade bra eller ens i närheten av helt okej.

Gillar verkligen dina sågningar, förmodligen för att jag personligen har jävligt svårt att vara sådär brutalt ärlig.. Props. :)

Vem/vad föreställer din avatar?

Blev bara två timmars spel, fattar inte hur jag kan vara så jävla cp-trött.. Senaste dagarna har varit ett skämt, var millisekunder från att somna i frisörsstolen imorse bland annat.. Bokstavligt talat alltså.

Ändå har jag jobbat igen mkt sömn sedan helgen, må hända att det är SLEn som gått igång lite.. Det vanligaste symptomet ska då vara övertrötthet som inte går att sova bort.

Lite trist är det iaf, extremt spelsugen men får typ anstränga mig för att det inte ska ludda sig i synfältet och typ ögonlocken ska trilla ner.

Hursomhelst, började med två st 5/10-bord och det snurrade på rätt stabilt.

Var inte inblandad i någon pott över 200BB tot tror jag, men väldigt skönt att plocka hem småpotterna.. Det ger en helt annan positiv känsla än att bara stacka 200BB och sen släppa hälften i småpotter.

Detta den överlägset största förlustpotten och är väl inte så mkt att säga om.. Kanske inte ska leda ut turn, även om jag gillar det som semibluff då många kallsynar med nötfärgen och sen betalar av när det parar sig.

***** Hand History for Game 1140555909 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 13, 20:35:05 ET 2009

Table Eva Turbo 5 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Jonisponis ( $1992.78 )

Seat 2: Partyjack ( $3193.16 )

Seat 4: slimea ( $652.56 )

Seat 5: Grahnskoog ( $1579.39 )

Partyjack posts small blind [$5].

slimea posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5h 5d ]

Grahnskoog folds.

Jonisponis raises [$35].

Partyjack calls [$30].

slimea folds.

** Dealing Flop ** [ Js, 8s, 5s ]

Partyjack checks.

Jonisponis bets [$60].

Partyjack raises [$190].

Jonisponis calls [$130].

** Dealing Turn ** [ 9s ]

Partyjack bets [$250].

Jonisponis raises [$790].

Partyjack folds.

Jonisponis does not show cards.

Jonisponis wins $1485

Game#1140556887 starts.

#Game No : 1140556887

Var upp typ 1500 ett tag, men sakta och väldigt säkert tappade jag tillbaka lite.. Gick ner på bara 2,5/5 och något 2/4-bord när tröttheten började kicka in ordentligt för att inte göra några idiotmissar.

Stannar +1K för passet och alltså +3300:- för dagen.

Försöker hela tiden att inte vara för resultat-orienterad i mitt tänk.. Även om det kan vara svårt, den här dagen har iaf lämnat en positiv känsla efter sig, inte bara pga plusset utan för att spelet ändå flutit på bra mkt bättre än senaste veckan i backspegeln.

+10772:- nu, 1K under ath för månaden.

Nu blir det tevesoffan och Hells Kitchen (älskar matprogram), innan jag hittar sömnen.

Morgondagen består av grind på förmiddagen, lunchbuffé med några grabbar ur fotbollslaget, eftermiddagsgrind och sedan fotbollsträning vid 18-snåret.

Ska bli bra skönt att komma ut och springa av sig lite, har inte tränat ett jävla dyft sen förra träningen.. Övertröttheten har överrumplat envisheten att ta sig ut och springa. Blir skärpning för det, funderar tom på att börja skriftligt boka in två löp-pass i veckan mellan träningarna. Så mkt lättare att hålla disciplinen uppe då.

Nightnight.

Länk till kommentar

Jo ungefär så. :)

Gillar verkligen dina sågningar, förmodligen för att jag personligen har jävligt svårt att vara sådär brutalt ärlig.. Props. :)

Vem/vad föreställer din avatar?

Blev bara två timmars spel, fattar inte hur jag kan vara så jävla cp-trött.. Senaste dagarna har varit ett skämt, var millisekunder från att somna i frisörsstolen imorse bland annat.. Bokstavligt talat alltså.

Ändå har jag jobbat igen mkt sömn sedan helgen, må hända att det är SLEn som gått igång lite.. Det vanligaste symptomet ska då vara övertrötthet som inte går att sova bort.

Lite trist är det iaf, extremt spelsugen men får typ anstränga mig för att det inte ska ludda sig i synfältet och typ ögonlocken ska trilla ner.

Hursomhelst, började med två st 5/10-bord och det snurrade på rätt stabilt.

Var inte inblandad i någon pott över 200BB tot tror jag, men väldigt skönt att plocka hem småpotterna.. Det ger en helt annan positiv känsla än att bara stacka 200BB och sen släppa hälften i småpotter.

Detta den överlägset största förlustpotten och är väl inte så mkt att säga om.. Kanske inte ska leda ut turn, även om jag gillar det som semibluff då många kallsynar med nötfärgen och sen betalar av när det parar sig.

***** Hand History for Game 1140555909 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 13, 20:35:05 ET 2009

Table Eva Turbo 5 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: Jonisponis ( $1992.78 )

Seat 2: Partyjack ( $3193.16 )

Seat 4: slimea ( $652.56 )

Seat 5: Grahnskoog ( $1579.39 )

slimea posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5h 5d ]

Grahnskoog folds.

Jonisponis raises [$35].

Partyjack calls [$30].

slimea folds.

** Dealing Flop ** [ Js, 8s, 5s ]

Partyjack checks.

Jonisponis bets [$60].

Partyjack raises [$190].

Jonisponis calls [$130].

** Dealing Turn ** [ 9s ]

Partyjack bets [$250].

Jonisponis raises [$790].

Partyjack folds.

Jonisponis does not show cards.

Jonisponis wins $1485

Game#1140556887 starts.

#Game No : 1140556887

Var upp typ 1500 ett tag, men sakta och väldigt säkert tappade jag tillbaka lite.. Gick ner på bara 2,5/5 och något 2/4-bord när tröttheten började kicka in ordentligt för att inte göra några idiotmissar.

Stannar +1K för passet och alltså +3300:- för dagen.

Försöker hela tiden att inte vara för resultat-orienterad i mitt tänk.. Även om det kan vara svårt, den här dagen har iaf lämnat en positiv känsla efter sig, inte bara pga plusset utan för att spelet ändå flutit på bra mkt bättre än senaste veckan i backspegeln.

+10772:- nu, 1K under ath för månaden.

Nu blir det tevesoffan och Hells Kitchen (älskar matprogram), innan jag hittar sömnen.

Morgondagen består av grind på förmiddagen, lunchbuffé med några grabbar ur fotbollslaget, eftermiddagsgrind och sedan fotbollsträning vid 18-snåret.

Ska bli bra skönt att komma ut och springa av sig lite, har inte tränat ett jävla dyft sen förra träningen.. Övertröttheten har överrumplat envisheten att ta sig ut och springa. Blir skärpning för det, funderar tom på att börja skriftligt boka in två löp-pass i veckan mellan träningarna. Så mkt lättare att hålla disciplinen uppe då.

Nightnight.

Ty, låter mest "brutal" för jag inte orkar lägga tid på att använda mig av smileys eller bädda in alla ord i bomull. Jag tycker folks poäng är viktigare än hur de framför den. Avataren föreställer Luke Rhineheart. Btw vad ligger din bb på de senaste 100k händerna?

Länk till kommentar

Nej, just det, förlåt.

Glömde att man alltid måste spela efter standard.

ALDRIG efter specifikt rådande läge eller så....... Ställ o betala av om du så är 110% säker på att du är slagen!

Länk till kommentar

Nej, just det, förlåt.

ALDRIG efter specifikt rådande läge eller så....... Ställ o betala av om du så är 110% säker på att du är slagen!

ett tips i all välmening: ta till dig av bättre spelares råd istället för att vara resultatorienterad eller gå på nån väldigt svag read som innebär att du sätter fi på en särskild hand.

Länk till kommentar

Nej, just det, förlåt.

Och hade de haft JJ och TT istället så hade vi aldrig fått veta att handen utspelat sig :-)

Länk till kommentar

ett tips i all välmening: ta till dig av bättre spelares råd istället för att vara resultatorienterad eller gå på nån väldigt svag read som innebär att du sätter fi på en särskild hand.

Ty, tycker väl bara att dessa bra spelare isf. kan ge lite med " varför " i sina halvspydiga svar.

Då kanske man både lär sig mer, samt tänka annorlnda.

Länk till kommentar

Ty, låter mest "brutal" för jag inte orkar lägga tid på att använda mig av smileys eller bädda in alla ord i bomull. Jag tycker folks poäng är viktigare än hur de framför den. Avataren föreställer Luke Rhineheart. Btw vad ligger din bb på de senaste 100k händerna?

Då det blev lättare för mig att tanka 81K senaste händerna (sedan 1a sept), så får du nöja dig med det. :)

Har iaf spelat 4,72 PTBB/100 och alltså 9,44 vanliga bb/100 antar jag.. Fattar fortfarande inte varför PT ska ha en egen BB/100.

Då ska jag påpeka att at least 20K av dessa händer har känts riktigt cp-kalla. Men så kommer det väl vara med alla samples i guess.

2 plusgrader och regn.. Förstår verkligen att tjejen inte ville cykla till jobbet, och när jag ändå går upp och slaskar så why not.

Fotbollen känns dock lite mer avlägsen i detta väder.. Vi får se vad som händer under dagen.

Grind nu.

Länk till kommentar

Tre timmars spel, 1K upp efter ett ganska svängigt pass.

Det som gjort att jag börjat lillplussa istället för att bara landa breakeven är att fisken börjat klonka sönder mig för halva potten istället för hela:

***** Hand History for Game 1140922794 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 14, 11:01:11 ET 2009

Table Diana Turbo 19 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Partyjack ( $997.94 )

Seat 2: ElderSerbo ( $1230.84 )

Seat 4: lilja1 ( $1473.58 )

Seat 5: patrik69 ( $381.5 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

ElderSerbo posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ac Jc ]

lilja1 folds.

patrik69 calls [$5].

Partyjack raises [$27.5].

ElderSerbo folds.

patrik69 calls [$25].

** Dealing Flop ** [ 5h, Td, Qs ]

Partyjack bets [$48.75].

patrik69 calls [$48.75].

** Dealing Turn ** [ Kc ]

Partyjack bets [$110].

patrik69 calls [$110].

** Dealing River ** [ Js ]

Partyjack bets [$191.25].

patrik69 is all-In.

Partyjack calls [$1.5].

Partyjack shows [ Ac, Jc ] a straight, ten to ace.

patrik69 shows [ Kh, As ] a straight, ten to ace.

patrik69 wins $376.5 from the main pot with a straight, ten to ace.

Partyjack wins $376.5 from the main pot with a straight, ten to ace.

Lite intressanta idéer om hur jag ska spela vidare här, tycker det är en rätt jobbig sits. Fi spelar 40/25 men är ändå hyfsat solid för såna stats, gör sällan några mongolidbluffar eller liknande.

Känns som att turn oftast bara ger mig action av split, färgdrag och triss/hus?

***** Hand History for Game 1140897275 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 14, 09:26:19 ET 2009

Table Eva 8 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Harry.K ( $1920.38 )

Seat 2: Partyjack ( $1985 )

Seat 3: Miketheman ( $4106.77 )

Seat 4: nefrod ( $1816.27 )

Seat 5: hheadford ( $2239.78 )

hheadford posts small blind [$5].

Harry.K posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Ac ]

Partyjack raises [$35].

Miketheman folds.

nefrod calls [$35].

hheadford folds.

Harry.K folds.

** Dealing Flop ** [ Kd, 9c, 9d ]

Partyjack bets [$63.75].

nefrod raises [$170].

Partyjack calls [$106.25].

** Dealing Turn ** [ Ah ]

Partyjack ?

Störsa vinstpotten tror jag, standard.. Väldigt tunnt värde på river, men Pinarello har en förmåga att hitta syn lite för ofta.

***** Hand History for Game 1140897918 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 14, 09:29:19 ET 2009

Table Diana 19 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1125.24 )

Seat 2: Pinarello ( $716.99 )

Seat 3: bizIsAg33k ( $1190.62 )

Seat 4: akakabuto ( $770.26 )

Seat 5: Shindig ( $1207.72 )

akakabuto posts small blind [$2.5].

Shindig posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 2h 2s ]

Partyjack raises [$17.5].

Pinarello calls [$17.5].

bizIsAg33k calls [$17.5].

akakabuto calls [$15].

Shindig folds.

** Dealing Flop ** [ 2c, 5s, 7s ]

akakabuto checks.

Partyjack bets [$56.25].

Pinarello calls [$56.25].

bizIsAg33k calls [$56.25].

akakabuto folds.

** Dealing Turn ** [ 8h ]

Partyjack bets [$175].

Pinarello calls [$175].

bizIsAg33k calls [$175].

** Dealing River ** [ 9c ]

Partyjack bets [$270].

Pinarello calls [$270].

bizIsAg33k folds.

Partyjack shows [ 2h, 2s ] three of a kind, twos.

Partyjack wins $1293.75 from the main pot with three of a kind, twos.

Gillar inte riktigt den här, fi spelar 24/8 och kallsynen preflop känns ju äckligt stålig..

Samtidigt finns ju varken checkfold eller betfold med den floppen.. Så antar att det spelar sig självt?

***** Hand History for Game 1140916862 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 14, 10:41:27 ET 2009

Table Diana 2 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Hettich ( $491 )

Seat 2: Partyjack ( $1490.11 )

Seat 3: Kajsa_Warg ( $400 )

Seat 5: kungen12 ( $658.16 )

Kajsa_Warg posts small blind [$2.5].

kungen12 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jd Js ]

Hettich raises [$20].

Partyjack raises [$70].

Kajsa_Warg calls [$67.5].

kungen12 folds.

Hettich calls [$50].

** Dealing Flop ** [ 9d, 7s, Td ]

Hettich checks.

Partyjack bets [$155].

Kajsa_Warg is all-In.

Hettich folds.

Partyjack calls [$175].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

** Dealing River ** [ 5s ]

Kajsa_Warg shows [ As, Ac ] a pair of aces.

Kajsa_Warg wins $860 from the main pot with a pair of aces.

Game#1140917139 starts.

#Game No : 1140917139

Överlag tycker jag det var jävligt dåligt värde nu på morgonen, fick verkligen leta för att hitta bord med <3 grinders på.. Lite segt, men det börjar ju närma sig löning så smått. Vi inom handel får ju tex deg imorgon, då brukar det bli en liten uppgång för några dagar.

+11780:-, nu över till Wiggan för att sammanstråla inför lunchbuffé.

Länk till kommentar

Tre timmars spel, 1K upp efter ett ganska svängigt pass.

Det som gjort att jag börjat lillplussa istället för att bara landa breakeven är att fisken börjat klonka sönder mig för halva potten istället för hela:

***** Hand History for Game 1140922794 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 14, 11:01:11 ET 2009

Table Diana Turbo 19 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Partyjack ( $997.94 )

Seat 2: ElderSerbo ( $1230.84 )

Seat 4: lilja1 ( $1473.58 )

Seat 5: patrik69 ( $381.5 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

ElderSerbo posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ac Jc ]

lilja1 folds.

patrik69 calls [$5].

Partyjack raises [$27.5].

ElderSerbo folds.

patrik69 calls [$25].

** Dealing Flop ** [ 5h, Td, Qs ]

Partyjack bets [$48.75].

patrik69 calls [$48.75].

** Dealing Turn ** [ Kc ]

Partyjack bets [$110].

patrik69 calls [$110].

** Dealing River ** [ Js ]

Partyjack bets [$191.25].

patrik69 is all-In.

Partyjack calls [$1.5].

Partyjack shows [ Ac, Jc ] a straight, ten to ace.

patrik69 shows [ Kh, As ] a straight, ten to ace.

patrik69 wins $376.5 from the main pot with a straight, ten to ace.

Partyjack wins $376.5 from the main pot with a straight, ten to ace.

Lite intressanta idéer om hur jag ska spela vidare här, tycker det är en rätt jobbig sits. Fi spelar 40/25 men är ändå hyfsat solid för såna stats, gör sällan några mongolidbluffar eller liknande.

Känns som att turn oftast bara ger mig action av split, färgdrag och triss/hus?

***** Hand History for Game 1140897275 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 14, 09:26:19 ET 2009

Table Eva 8 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Harry.K ( $1920.38 )

Seat 2: Partyjack ( $1985 )

Seat 3: Miketheman ( $4106.77 )

Seat 4: nefrod ( $1816.27 )

Seat 5: hheadford ( $2239.78 )

hheadford posts small blind [$5].

Harry.K posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Ac ]

Partyjack raises [$35].

Miketheman folds.

nefrod calls [$35].

hheadford folds.

Harry.K folds.

** Dealing Flop ** [ Kd, 9c, 9d ]

Partyjack bets [$63.75].

nefrod raises [$170].

Partyjack calls [$106.25].

** Dealing Turn ** [ Ah ]

Partyjack ?

Störsa vinstpotten tror jag, standard.. Väldigt tunnt värde på river, men Pinarello har en förmåga att hitta syn lite för ofta.

***** Hand History for Game 1140897918 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 14, 09:29:19 ET 2009

Table Diana 19 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1125.24 )

Seat 2: Pinarello ( $716.99 )

Seat 3: bizIsAg33k ( $1190.62 )

Seat 4: akakabuto ( $770.26 )

Seat 5: Shindig ( $1207.72 )

akakabuto posts small blind [$2.5].

Shindig posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 2h 2s ]

Partyjack raises [$17.5].

Pinarello calls [$17.5].

bizIsAg33k calls [$17.5].

akakabuto calls [$15].

Shindig folds.

** Dealing Flop ** [ 2c, 5s, 7s ]

akakabuto checks.

Partyjack bets [$56.25].

Pinarello calls [$56.25].

bizIsAg33k calls [$56.25].

akakabuto folds.

** Dealing Turn ** [ 8h ]

Partyjack bets [$175].

Pinarello calls [$175].

bizIsAg33k calls [$175].

** Dealing River ** [ 9c ]

Partyjack bets [$270].

Pinarello calls [$270].

bizIsAg33k folds.

Partyjack shows [ 2h, 2s ] three of a kind, twos.

Partyjack wins $1293.75 from the main pot with three of a kind, twos.

Gillar inte riktigt den här, fi spelar 24/8 och kallsynen preflop känns ju äckligt stålig..

Samtidigt finns ju varken checkfold eller betfold med den floppen.. Så antar att det spelar sig självt?

***** Hand History for Game 1140916862 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 14, 10:41:27 ET 2009

Table Diana 2 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Hettich ( $491 )

Seat 2: Partyjack ( $1490.11 )

Seat 3: Kajsa_Warg ( $400 )

Seat 5: kungen12 ( $658.16 )

Kajsa_Warg posts small blind [$2.5].

kungen12 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jd Js ]

Hettich raises [$20].

Partyjack raises [$70].

Kajsa_Warg calls [$67.5].

kungen12 folds.

Hettich calls [$50].

** Dealing Flop ** [ 9d, 7s, Td ]

Hettich checks.

Partyjack bets [$155].

Kajsa_Warg is all-In.

Hettich folds.

Partyjack calls [$175].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

** Dealing River ** [ 5s ]

Kajsa_Warg shows [ As, Ac ] a pair of aces.

Kajsa_Warg wins $860 from the main pot with a pair of aces.

Game#1140917139 starts.

#Game No : 1140917139

Överlag tycker jag det var jävligt dåligt värde nu på morgonen, fick verkligen leta för att hitta bord med <3 grinders på.. Lite segt, men det börjar ju närma sig löning så smått. Vi inom handel får ju tex deg imorgon, då brukar det bli en liten uppgång för några dagar.

+11780:-, nu över till Wiggan för att sammanstråla inför lunchbuffé.

Hand 1: WP

Hand 2: checksyn turn (eller crai, inte fold iaf)

Hand 3 och 4: WP

In my humble opinion

Länk till kommentar

Hand 1: WP

Hand 2: checksyn turn (eller crai, inte fold iaf)

Hand 3 och 4: WP

In my humble opinion

Återigen tack för dina åsikter, uppskattar verkligen när någon tar sig tid att kolla igenom mina händer.

Om vi väljer checksyn i AK-handen, hur spelar vi en blank river, alternativt en ruter-river?

Länk till kommentar

Krafterna bar mig bara ytterligare en timme till idag.

Eller rättare sagt, jag skulle kunna spela ett par timmar till.. Men känner viss mättnadskänsla efter en period av riktig kyla. Får jag då ett hyfsat plus kan jag väldigt lätt känna mig nöjd.

Då brukar det vara lika bra att ta en paus istället för att sitta kvar och oftare än inte slaska bort större delen av plusset.

Började ju bra, brukar syna väldigt brett även oop mot liknande LAG-fi som har svårt att lägga överpar osv.

***** Hand History for Game 1140975818 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 14, 13:24:30 ET 2009

Table Diana 22 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: MrsDiamond ( $723.03 )

Seat 2: AcidBanana ( $1154.78 )

Seat 3: Einstein ( $180 )

Seat 4: Partyjack ( $1136.4 )

Seat 5: Murtan ( $155.93 )

Einstein posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5c 6c ]

Murtan folds.

MrsDiamond folds.

AcidBanana raises [$20].

Einstein folds.

Partyjack calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 6d, 6s, Js ]

Partyjack checks.

AcidBanana bets [$31.87].

Partyjack raises [$111.55].

AcidBanana raises [$345.28].

Partyjack is all-In.

AcidBanana calls [$739.25].

** Dealing Turn ** [ 4c ]

** Dealing River ** [ Th ]

Partyjack shows [ 5c, 6c ] three of a kind, sixes.

Partyjack wins $2260.3 from the main pot with three of a kind, sixes.

Game#1140976125 starts.

#Game No : 1140976125

Ganska standard och snart var hela första potten uppslaskad:

***** Hand History for Game 1140987139 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 14, 13:50:51 ET 2009

Table Eva 11 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: YZX-YZX ( $1289.46 )

Seat 2: Blackdevil ( $961.2 )

Seat 3: KlonkBerra ( $651.87 )

Seat 4: Partyjack ( $1990 )

Seat 5: gabrielo26 ( $1391.72 )

gabrielo26 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Qs ]

YZX-YZX folds.

Blackdevil calls [$10].

KlonkBerra folds.

Partyjack raises [$45].

gabrielo26 folds.

Blackdevil calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 5c, Th, Qd ]

Partyjack bets [$70].

Blackdevil calls [$70].

** Dealing Turn ** [ 5d ]

Partyjack bets [$150].

Blackdevil calls [$150].

** Dealing River ** [ Kd ]

Partyjack bets [$290].

Blackdevil calls [$290].

Blackdevil shows [ Qc, Ts ] two pairs, queens and tens.

Partyjack shows [ As, Qs ] two pairs, queens and fives.

Blackdevil wins $1115 from the main pot with two pairs, queens and tens.

Game#1140987515 starts.

#Game No : 1140987515

Var nere på breakeven en snabb sväng innan jag jobbade mig uppåt igen.

Stannar passet på +900:- och nu blir det till att kurera min mage som blev jävligt risig efter lunchens torsk med äggsås. :D

Står på +12638:- för månaden nu, ath!

Lovat att skjutsa hem tjejen efter jobbet vid 16, sen middag med henne antar jag innan vi förmodligen sticker och tränar. Förmodligen pga att vädret känns väldigt ostabilt, stora mörka moln som snabbt blåser upp och förbi, blir det någon form av storm så känner jag verkligen inte för att springa runt och spela två-mål även om det iofs är jävligt roligt.

Framåt kvällen landar jag nog i soffan hemma hos Mr Norden för att kolla på fotbollen, kan måhända slinka ner någon öl till detta.

Sen ringer klockan imorgon för något så ovanligt som konsumgrind kl 8-16. Ska nog överleva, kanske tom blir riktigt roligt eftersom jag inte varit där på typ 14 dagar nu igen.

Har ett kukigt pass på Söndag också, den gamla godingen 9-21 ska avverkas.

Ska nog kunna trycka in lite lätt grind imorgon kväll efter jobbet, i övrigt blir det nog pokerpaus ett litet tag.. Rätt skönt imo.

Länk till kommentar

Återigen tack för dina åsikter, uppskattar verkligen när någon tar sig tid att kolla igenom mina händer.

Om vi väljer checksyn i AK-handen, hur spelar vi en blank river, alternativt en ruter-river?

Checksyn vid blank river också, vid ruter på river och nefrod bettar ut i närhet av potbet så har jag aldrig sett honom visa upp sämre än AK där :( .....vore intressant att veta vad du gjorde också ;) btw har du en väldigt intressant DB , en av dom bästa här på PF !

Länk till kommentar

Checksyn vid blank river också, vid ruter på river och nefrod bettar ut i närhet av potbet så har jag aldrig sett honom visa upp sämre än AK där :( .....vore intressant att veta vad du gjorde också ;) btw har du en väldigt intressant DB , en av dom bästa här på PF !

River var ruterx och jag checkfoldade för typ pottbet, kändes som att han floppade kåk faktiskt.

Men som sagt, med rutern på river slår jag ju verkligen ingenting längre.

Tack för DB-cred, tack också för tankarna kring handen.

Länk till kommentar

River var ruterx och jag checkfoldade för typ pottbet, kändes som att han floppade kåk faktiskt.

Men som sagt, med rutern på river slår jag ju verkligen ingenting längre.

Tack för DB-cred, tack också för tankarna kring handen.

Du behöver nog inte ligga sömnlös för den folden direkt. Förmodligen exploativt som fan men det känns som det kvittar mot det här ufot.

Länk till kommentar

Hand 1 : WP ofc.

Hand 2 : Har spelat en del mot Nefrod och den killen gillar att raisa en på floppen nåt enormt , jag synar omslaget på

flopp iallfall , turn blir klurig , men checkar tillbaka den och bettar han så synar jag. River spelet har jag ingen åsikt om nu , skjuter han in hittar jag

enbart syn mot spelare jag har en sample på.

Hand 3 : WP , jag hade inte bettat river för värde mot 2 st spelare iallafall , och speciellt inte när biz är bakom.

Hand 4 : Pretty standard antar jag. Inte mkt att göra mot. Inte spelat mot Kajsa_Warg , men att hon enbart kallsynar din 3-bet betyder inte styrka i mina ögon.

Hand 5 : gillar inte din push fkt med 5,6 , jag tar enbart syn och checkpushar alla turn. Vet inte hur stor sample dom andra har på dig men du pushar väl aldrig där med ett FD eller en J? Känns som du inte

får syn av nån förutom en spelare som är riktigt dålig eller inte har en sample på dig. No offense :)

Hand 6 : Checkar AQ på river , känns som det är det sämsta kortet som kan komma. Känns som KJ/KQ ofta imo.

Skönt att det vänt lite , keep it up !

Länk till kommentar

Varför betar du river i AQ handen?

Alltså, jävligt bra fråga.

Kollade inte igenom handen innan jag la upp den här, men ser ju nu att det verkligen är jättedåligt.

Vet inte riktigt hur jag tänkte, hade ganska nyligen gjort två väldiga gränsfall till checkfolder på rivern i halvstora potter.. Så ville inte checkfolda, samtidigt som jag inte tror han orkar slå om några trepar (QT/KQ) på river mtp på min linje.

Men när jag tittar på den nu är det helt klart knasigt spelat.

Hand 2 : Har spelat en del mot Nefrod och den killen gillar att raisa en på floppen nåt enormt , jag synar omslaget på

flopp iallfall , turn blir klurig , men checkar tillbaka den och bettar han så synar jag. River spelet har jag ingen åsikt om nu , skjuter han in hittar jag

enbart syn mot spelare jag har en sample på.

Ja jävligt lurig hand faktiskt, risigt läge också, hatar att semi-bluffsyna oop.

Hand 3 : WP , jag hade inte bettat river för värde mot 2 st spelare iallafall , och speciellt inte när biz är bakom.

Nej de va enormt tunnt värde där, Biz kändes inte stark bakom där.. Men samtidigt gillar jag inte att ge en så passiv spelare som fisken mellan oss ett bluffläge, känns så tråkigt att behöva bluffsyna någon med aggfaktor på typ 1.10.

Blev snarare en stopbet eg..

Hand 4 : Pretty standard antar jag. Inte mkt att göra mot. Inte spelat mot Kajsa_Warg , men att hon enbart kallsynar din 3-bet betyder inte styrka i mina ögon.

Lite olika det där, de där semifiskarna brukar oftast fyrbetta/pusha typ JJ-QQ medan de gillar att blixtflatta (som var fallet nu) oavsett position och typ hoppas att man inte märker att de slinker in i potten.

Långt från klockren read, och har säkert inbillat mig den delvis.. Det kändes ståligt iaf.

Hand 5 : gillar inte din push fkt med 5,6 , jag tar enbart syn och checkpushar alla turn. Vet inte hur stor sample dom andra har på dig men du pushar väl aldrig där med ett FD eller en J? Känns som du inte

får syn av nån förutom en spelare som är riktigt dålig eller inte har en sample på dig. No offense :)

Nej, absolut inte mitt standardspel här.. Grejen är att jag haft lite småbeefs med fi förrut, han är extremt aggro och jag har väl blivit påkommen med lite moves osv mot honom. Han har iaf väldigt lätt att hitta syn mot mig där, kan tänka mig att han herocallar med typ 99 där ibland..

Inget jag kommer använda mot dig iaf. :)

Hand 6 : Checkar AQ på river , känns som det är det sämsta kortet som kan komma. Känns som KJ/KQ ofta imo.

Skönt att det vänt lite , keep it up !

Ty Sir, hoppas på vändning nu.

Jag älskar dig, Partyjack.

Ok.. But why?

Blev en sväng hem till en polare igår efter matchen.. Hade tänkt ligga hemma och glo, helt slut efter träningen. Dissade tom en fotbollskväll hos Mr Norden.

Men ett par grabbar i laget övertalade mig med ett par kalla bärs, det gick ner kan man säga.

Väl hemma vid 23-bläcket blev det straight to bed, idag upp vid 7-bläcket för konsumgrind.

En konsumgrind som va långt över förväntan, nya kassalinjer i min kära konsumbutik.. Det innebar ommöblering och lite nyheter när man satt i kassan, små löjliga saker som underlättar väldigt mkt när man gått i samma gamla fotspår för länge.

Sen va de ju också typ 14 dagar sen sist.

Nu efter en riktig slömiddag med tjejen, där jag fick stå för "jobbet" att skala räkor till en varsin biffig räkmacka så sitter jag äntligen hemma i grindstolen igen.

Tänkte försöka mig på en liten hit&run innan LHC-BIF ikväll, ska ta hem matchen via webtv.. Är det så att jag ligger i hålet så lär jag köra vidare ett par bord på andra sidan.

Får se om jag känner mig vidare pigg i huvudet också, har gjort ett par rediga monsterback nära inpå konsumgrinden tidigare. Så känner jag att jag börjar tappa fokus så blir det nog paus till imorgon bitti.

Riktigt goda nyheter är att jag verkligen börjar komma in i det här med fotboll igen, efter typ 5 träningar är äntligen "touchen" någorlunda närvarande och börjar även hitta en smula flås. Även om jag vet att jag kan hitta bra mkt bättre form.. Men fotboll är verkligen vansinnigt roligt när det går någorlunda efter förväntningarna.

En uteträning återstår innan det blir inomhus-träningar, något som passar mig ganska bra då jag har hyfsad bollkänsla och spelsinne.. Medan >50 metersrusherna knappast tillhör mina paradgrenar.

Framförallt är det ju roligt inomhus pga att det händer grejer hela tiden.

Kommer nog bli en rolig försäsong med ett jävligt roligt och inte allt för seriöst gäng.

Länk till kommentar

Känner mig mkt vinglig i huvudet, fan vad arbets-vek man blir efter två veckors ledigt!

Gick ner på bara de två fiskigaste borden redan efter 20 minuter bara för att hänga med i vad som hände.

Märkt att jag blir jävligt slaskig när jag inte är i fokus riktigt, viket iofs är bra på ett sätt.. Kan behöva träna lite på att spela fler händer.. Samtidigt är det inget bra läge att pröva sig fram när jag inte är 100 i huvudet.

Det blir till att stänga ner pokern för idag, om jag inte skulle springa på en adrenalinrush under hockeyn.. Har iaf ett enormt spelsug, vilket är riktigt bra.

Mitt korta möte med en stor mängd synfiskar slutar ändå som den hit&run jag var inställd på, +950:- vilket med bred marginal slår det jag tjänat in på övriga dagen nere på konsum.. Liten bittersöt blandning där.. Har dock fått träffa mkt folk under dagen, så där finns alltid ett stort plus.

+13611:- för månaden, ångloket har börjat rulla för oktober månad nu hoppas jag.. Imorgon ska jag kriga in bra med händer på dagen, ryktas om någon form av ölande med grabbarna.. Tjejen ska iväg med en kompis, så något roligt lär jag fan hitta på. Mao måste jag klämma in en resa till Öregrund. :)

Edit; Räknar inte med några stordåd mot LHC, tror att LHC borde börja pumpa igång sitt maskineri nu snart.

Blir dock målsnålt.. Tänkte lira några kronor bara för skojs skull på typ 2-1, 1-2, 2-2 och 1-3 tror jag.

Länk till kommentar