Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som du säger är det något speciellt med Köpenhamn. En speciell känsla över staden :)

 

Med dagens starka krona blir man ju inte helrånad på att tillbringa en helg där heller. Minns när det var som värst, då gick för jäkeln en stor stark på närmare 100:-.

 

Ja det är en jävla charm, trots att det är en så stor stad får jag samma känsla som när jag är i en mindre stad som typ Gävle tex.. Sen gör de ju lite till med alla läckra engelska pubbar, och framförallt deras placering mitt i shopping-områdena vilket är bra för en törstig jävel som mig som fick mig nån öl efter ett par timmars shopping. :D

 

Som du säger, priserna var inte alls tokiga.. En bärs låg kring 40 DKK vilket är helt okej, samt att de många pubbarna skapade konkurrens, som skapade kampanjer som man normalt bara hittar på snuskiga charter-resmål.

 

Starka rekommendationer utfärdade.

 

Pokern går jävligt trögt, ska spela ett par timmar till innan lunch och en eventuell joggingtur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar spelade.. Passar på att ta min joggingtur medan jag ser strålande sol genom fönstret.

 

Upplevde passet som trögt, men det är klart, 5 dagar utan vare sig två- eller treoutare gör att livet känns väldigt rättvist för att nu komma tillbaka till verkligheten. :D

 

+1K stannar jag på, ska ut och luncha med en polare efter löprundan så vi får se om jag siktar in mig på att plugga de trögaste SvS-timmarna och sen spelar mer ikväll eller hur jag gör.

 

+18878:- för månaden iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina första 3 km utan något som helst skydd för knät är avklarade.. Chockerande bekvämt och min och tjejens teori om att det tighta knästödet kanske tröck ihop det ännu lite brosksvullna knät lite för mkt verkar stämma rätt bra.

 

Känns fortfarande rätt fladdrigt och ostadigt precis i nedsättningen, men gjorde inte ont på hela vägen och känns än så länge fortfarande precis som innan jag gav mig ut.

 

Förvisso kanske -15 är lite för kallt för att springa i för min smak, hostar sönder mig nu.. Men hade verkligen bestämt mig för att ge det ett försök och mtp att jag låg mer än 100 sekunder långsammare på 3km-slingan så var det uppenbarligen i grevens tid..

 

Ska spela in 45 minuter till nu, då jag spelade över en kvart tidigare och sen ta en lunch med en av många nyligen bortresta polare för att får höra hur han hade det nere i värmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ännu en timme för ca +1K ytterligare..

Tror jag nöjer mig för dagen då jag har kämpat igenom en jävla massa plugg idag också, Huvudet känns tungt och resultatet är fint tillsammans med 2500 händer.

 

+20875kr för månaden nu, upp med tuppen och morgongrinda istället..

 

Dags för det där jävla Champions. Glory glory!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort tre timmars morgongrind som började bra trots riktigt tråkigt värde.

Hittade då två jättefiskar på 10/20 och gick upp och droppade ca 1500 där.

 

Stannar totalt på breakeven precis till kronan.. Rätt otroligt.

 

Tyckte mig spela bra totalt sett och har fått in strax över 1500 händer, ska nu lägga några timmar på pluggandet för att sen motionera på något sätt och sen försöka få in några timmar i eftermiddag igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt värde denna afton, förmodligen har fisken sett att det finns pengar kvar på kontot inför morgondagens löning och gått AI med skiten.

 

Spelat 2+1 timme på kvällen, varav de två första var lite halvkalla medan jag gick som tåget denna sista timmen..

 

Var väldigt mycket synsynsyn-riverfold som betalade sig, vanligt fenomen kring löningen.

 

Stannar på +2400kr över 3K händer.

 

Ska krypa till kojs för att komma upp i tid och få in tidiga timmar, imorgon kväll ska vi nämligen försöka hjälpa makst att få ordning i lokalen inför turneringen på Lördag.. Det blir prob nice, ser sjukligt mkt fram emot turren som lockat till sig i princip alla som jag spelat med live här i kommunen sen jag började.

 

Många man inte sett på väldigt länge och därför ska bli kul att surra lite med.

Ska försöka få in närmare 5 timmar imorgon för att sen pausa fram till typ Söndag kväll tidigast.

 

+23192:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var riktigt sugen att komma hem och lira den lite skillnad mot 20 pers i tvättstugan. Har tyvärr lite andra planer.

 

Hehe ja det kommer bli something else.. :)

 

när blev du moderator? :SS vad har jag missat :oops:

 

Hmm ett par veckor sedan kanske det är, vet inte om du har missat sådär supermkt däremot.. :D

Är väl ganska kul att kunna ta lite beslut som aldrig riskerar att bidra med tilt.. Samtidigt som alla de andra moderatorerna är jävligt trevliga typer.

 

Spelat tre timmar nu på morgonkvisten och trots ett par rejäla jävla pungsparkar för hela stacken lyckas jag skrapa ihop ca +2700kr.

Jävligt nöjd med spelet, och minst lika nöjd med motståndet obv.. Lönefredag är lönefredag.

 

Ska försöka få lite annat gjort nu, för att eventuellt få in några timmar till i eftermiddag.

+25928:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev som så att jag tog helgledigt efter det där passet, Fredagkvällen gick åt till att plocka grejjer inför liveturneringen och allmänt häng i lokalen, följt av ett hemgjort tärningsspel (kortleken är försvunnen) at my place efteråt.

 

Sen var det dags för turnering, Makst stod för ett fantastiskt arrangemang.. Det var bountys på fem spelare, varav en på mig, det fanns öl och mat av alla de slag till bra priser osv.

Dessutom visade det sig bli en fantastiskt fin struktur med 300krs rebuy.

 

Var inne för inköpet + addon efter 90 minuter och hade då jobbat upp till 13K vid första pausen.

Direkt efter paus fortsatte jag plöja över bordet rätt ordentligt och var uppe på närmare 20K..

Hade Zorba och Mange som jag inte riktigt gillade att dom satt direkt till vänster särskilt då Mange jobbat upp sig lite, och när jag höjer med KQo och träffar TP så åker pengarna till slut in på turnen Q363 två klöver, Mange visar 54cc och får sätta färgen för lite över 20K i potten.

 

Blev lite halvsteamad då jag fick börja om med typ 7K, och halkade snabbt ner även under 5K och låg strax under 10bb i stacken ett tag.

Men den fina strukturen gjorde att jag aldrig behövde dunka, hittade till slut ett fint läge där jag floppade AK4 två spader med min A8ss.. Förvisso fick jag in det mot AQo på turn så hade väl lite tur när jag drog en av mina åttor på river, men kände ändå inte att jag kunde spela den annorlunda.

 

Blev strax efter den handen flyttad, vilket jag upplevde som jävligt skönt då Mange är en av de klart jobbigaste med marker och nu var vi ca 20-30K djupa båda två på blinds som var 400/800.

 

Jag fick flytta till ett riktigt mjukt bord, där jag först dumpade 15-20K till en gubbe som jag aldrig spelat mot förr.. Fick höra att jag gjorde en dålig fold med JJ på 399 rainbow, men hade svårt att se vad jag slog efter typ 4 raisar fram och tillbaka.

 

Istället fick jag efter lite grind in det med AA mot JJ mot samma farbror och fick hålla upp för en chipleaderstack.

 

Höll sen ställningarna till finalbordet där det visade sig att Mange och ett par till från det andra bordet hade jobbat upp fina stackar.

Det blev åter lite grind, vilket den fina strukturen återigen tillät.

 

När sen bubblan sprack vid 8 spelare blev det fullt ös och vi tappade 4 spelare rätt omgående.

 

Men där var det stopp, vi var nu fyra stycken riktigt djupa varav den ena en nybörjare som tog en jääävla tid på sig att tänka på alla beslut, och Mange började bli ordentligt packad vilket gjorde att han hellre satt och drog snuskiga historior än tänkte på sitt prefloptempo.

 

Därför kom jag efter ett tag med förslaget att vi trots att jag och en tjej hade rätt mkt mer marker än de två nämnda skulle dela på potten rakt av och flippa om segern.

 

Det tog inte lång tid att få ett ja, tror de noterade att jag med ca 130K och tjejens 120K var en ganska stor del av de 360K markerna i spel.

 

Känner mig kanske lite dum i efterhand, men hade inget mer tålamod att jobba vidare.. Prisstrukturen kändes lite ojämn i slutet då 11,9K och 8K lämnade ett rätt stort hopp till 4,9K och 3,6K, varför jag inte ville sitta och flippa på slutet samtidigt som jag hade lite bråttom att hinna ikapp gänget för utgången i östhammar.

 

Det blev därför 7K vardera, vilket prob alla var nöjda, gladast var väl Carro som vann flippen som vi körde i Omaha på mitt och Manges initiativ.. När vi berättade att hennes hand räckte till äran blev det ett hiskeligt firande.

 

Så efter att hittat pluset i Lördags tog jag mig friheten att totalt slöa sönder gårdagen, nu ger jag mig istället i kast med lite poker idag igen.. Ska också lämna in det andra och sista uppdraget i matten, ska bli sjukt skönt att slippa tänka mer på det sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyter på rätt okej just nu, trots att jag som vanligt på senare tid börjar med att springa på ett par riktiga jävla käftsmällar så tuggar jag mig tillbaka och vänder till slut till +2K.

 

Självförtroendet är nog på sin absoluta topp just nu, känner att jag påverkar mina resultat bättre än någonsin tidigare och när jag fått gå tre månader utan att springa riktigt dåligt i mer än någon dag här och där så känns det ju som att det i princip inte går att backa.

 

Ska inte bli för stor i munnen bara, vet ju att det kommer en ordentlig svacka alldeles precis när som helst.. Bara man är på tå inför den så kommer det väl att plana ut som vanligt igen.

 

Fått in tre timmar nu, eftersom jag är ensam hemma blir det nu lite allmänt köttande.

Tänkte börja med att göra nån jävla postombuds-utbildning online, ska på IRL-utbildning på Onsdag och innan dess ska skiten vara klart.. Sen handlar det om antingen matteplugg eller fysisk tortyr i form av en löprunda och lite allmän styrketräning, måste försöka få bort de kilon och ta tillbaka det flås som operationen har inneburit.

+28065kr för månaden, lutar åt att jag spelar 2-4 timmar ikväll igen, vilka obv blir de sista för denna minimaliska månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en lång och trevlig middag med tjejens päron ikväll, kom inte hem förrän vid 21-tiden varpå jag stressade in ett par maskiner tvätt och slängde igång grinden.

 

Spelat lite över två timmar nu och stannar dagen upp lite över 4K.

 

Lite tråkigt var det väl förvisso att den absolut sista handen för månaden blev denna, hade redan kryssat alla bord och väntade bara på att kunna påbörja insomningsprocessen:

 

***** Hand History for Game 1498152535 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 01, 12:34:41 ET 2011

Table Diana 4 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: geller ( $2562.04 USD )

Seat 2: fiskisboy ( $3956.95 USD )

Seat 3: swekops ( $320.29 USD )

Seat 5: Partyjack ( $1004.69 USD )

fiskisboy posts small blind [$2.50 USD].

swekops posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 4h 4c ]

Partyjack raises [$17.50 USD]

geller calls [$17.50 USD]

fiskisboy calls [$15.00 USD]

swekops calls [$12.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Tc, 6s, 4d ]

fiskisboy checks

swekops checks

Partyjack bets [$45.00 USD]

geller raises [$165.00 USD]

fiskisboy folds

swekops folds

Partyjack calls [$120.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 5s ]

Partyjack checks

geller bets [$195.00 USD]

Partyjack calls [$195.00 USD]

** Dealing River ** [ Ks ]

Partyjack checks

geller bets [$2184.54 USD]

Partyjack calls [$627.19 USD]

geller shows [Ts, Td ]

geller wins $1557.35 USD from main pot

geller wins $2029.38 USD from main pot

 

Diskuterade sedan detta med en kille på MSN och vi kom överens om att han är bland de jävligaste på att övernöta.. Tycker jag vekat till mig ordentligt när jag får action därifrån, men varje gång jag fysiskt omöjligt kan vika som här är jag översettad liksom..

 

Sen kan man ju såklart diskutera linjen, men föredrar detta på så torra brädor då man alltid kan hoppas att det är någon form av hjärnblödning som resulterar i tunnelbluffen.. Men det är väl för mkt att hoppas på antar jag.

 

Inte direkt läge att klaga dock, kan inte påstå mig att ha badbeatat i närheten av tvärtom men har trots det fått bra action av ett riktigt jäävla bra värde..

 

Stannar månaden på +30227:- efter helt hyfsade 89 timmar då jag trots allt spenderade 4½ dagar i Danmark och utöver det har jobbat en hel del i början av månaden..

Tillsammans med de 7K jag lyckades klonka hem i Lördags så borde det kunna bli en hyfsad slant som får vila på sparkontot även över till nästa månad..

 

339 kr/timme och ca 14 bb/100 (HM har missat en del händer på något vis) stämmer också bra överens med vad jag hoppas kunna klara av när jag inte springer som ett praktarsle.

 

Imorgon tänkte jag starta upp med 3-4 timmars spel och sen sikta in mig helt på matten som fick stryka på foten för min lilla löptur i eftermiddags.. Får se hur lång tid detta tillsammans med tvättstugan, men borde hinna spela lite på kvällskvisten också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att smälta intrycken av senaste passet, och för att allmänt tröttna till lite brukar jag alltid pyssla med något en halvtimme eller så..

Nu blev det en titt i HM, kom då på att det var längesen jag postade en graf.

 

I Augusti-September 2010 började jag ändra lite i mitt jävligt djupt grundade spel, först i mitten av November började jag känna mig bekväm med det..

 

Denna graf är från 1a November 2010 till dagens datum, kurvan är om man jämför med tidigare grafer jag sparat jävligt mycket brantare..

 

nov2010feb20112.jpg

 

Då ska man förstås inflika att jag sprang riktigt bra i December och att jag inte haft någon riktigt, riktigt kämpig månad.. Men tror ändå ändringarna i min spelteknik har en hel del med det att göra.

 

Stor faktor tror jag också mitt allmänna välmående, har inte varit sjuk mer än någon enstaka dag.. Reumatismen har varit totalt passiv och framförallt så har jag de senaste 4-5 månaderna haft det så helt otroligt bra med en tjej som jag aldrig trodde att jag ens skulle kunna komma i närheten av att ha det.

Har verkligen träffat rätt på det planet, när jag som minst anade det och med en tjej som jag verkligen inte anade att det skulle komma att bli med..

 

Det är en lång historia som inte kommer att hamna här, men för att sammanfatta mår jag vansinnigt bra just nu och det känns verkligen inte som att det kommer bli temporärt.

 

Night night!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ujujuj,.. Mottagsutriggen har talat som sällan tidigare..

 

Sprang tidigt på en fisk som klonkade två hela inköp från mig, och sen fortsatte det i samma stil.

Förrutom två överset var det totalt omöjligt att träffa något i trebettade potter och så fort jag gav mig på ett move fick jag ett inköp bombat i ansiktet.

 

Är väl bara att försöka glömma och komma igen ikväll istället.

 

Tog igen lite i slutet och stannar på -3871kr.. Skönt startpass för månaden Mars som kommer bli en lång månad som det känns..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis spelat två timmar, efter att gjort färdigt det andra och näst sista mattetestet, sprungit några km och lagat en fin pytt i panna.

 

Hittade ett litet plus på närmare 3K så är bara back 1100kr för dagen och månaden.

 

Nu blir det bygglov, som jag för typ andra gången i historien ska se.. Enbart för att de är hos en semibekant i Östhammar.

 

Sen Chelsea-Utd, och eventuellt sen ett par timmars spel igen ikväll.

 

Blir nog ingen som helst grind imorgon då vi ska in till Uppsala och gå den där postombuds-utbildningen hela jävla dagen.. Så lär nog va bra seg imorgon kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis spelat två timmar, efter att gjort färdigt det andra och näst sista mattetestet, sprungit några km och lagat en fin pytt i panna.

 

Hittade ett litet plus på närmare 3K så är bara back 1100kr för dagen och månaden.

 

Nu blir det bygglov, som jag för typ andra gången i historien ska se.. Enbart för att de är hos en semibekant i Östhammar.

 

Sen Chelsea-Utd, och eventuellt sen ett par timmars spel igen ikväll.

 

Blir nog ingen som helst grind imorgon då vi ska in till Uppsala och gå den där postombuds-utbildningen hela jävla dagen.. Så lär nog va bra seg imorgon kväll.

 

Vad pluggar du till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad pluggar du till?

 

Pluggar just nu bara in lite gymnasiekurser som jag glömde bort back in the days, dels för behörighet men främst för att känna på om jag tror mig kunna klara av att plugga på heltid snart..

 

Känns som att jag fastnat i soffan ikväll, klockan ringer vid sex o kan va skönt att va utvilad imorgon.. 1100 back känns klart i underkant mtp hur de såg ut imorse, så de får va godkänt efter 3k händer..

 

Hinne ev spela lite imorgon, annars torsdag morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va ska du plugga till när du har gymnasiekompetens? universitet? vilken utbildning ?

 

Har inte alls fastslagit något sånt, har inte ens bestämt att det blir studier riktigt.. Det beror lite på hur det blir med jobbet, hur pokern går i framtiden osv.

Ska bestämma mig över sommaren har jag tänkt.

 

Det finns väl dock en inriktning någonstans mellan ekonomi och service, så någon form av säljare, eventuellt kanske mäklare är väl åt det hållet jag har sneglat så här långt.. Men det kan ändras, har även haft glada tankar åt socionom-hållet så det är ett ganska vitt spektrum än så länge.

 

Kom igen nu United, känns som att ligans slutresultat kan slå ganska hårt utifrån kvällens resultat.

 

Edit; vilken förbannade jävla sopa i svart, hur fan kan de va möjligt att man släpper knäet i Rooneys lår för att sedan blåsa straff för något som inte var ens en tiondel så mycket kontakt 3 min senare.. Sjukt ju ffs!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var totalt jävla genomslut igår vid 18-snåret då jag varit borta i 12 timmar..

 

Är ju inte direkt van med att suga in ny information i 8-9 timmar stumt, så efter middag sopade jag omkull i soffan.

Den vilan gjorde dock att jag lätt kom upp vid 5 imorse och har nu spelat 2 timmar för +3600kr, vilket ger +2400kr för månaden atm.

 

Ska ta en liten frukost med damen innan hon drar, sen väntar jobb mellan 11 och 21.. :shock:

 

Jävligt skön låt som tjejen (säger ju att hon är skön) tipsade mig om:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att du var anmäld till turren på lördag och typ 7 till, har du någon insdeinfo om det kommer fler?

 

Ska hem och hälsa på i helgen och lite sugen att spela. Men om det är typ 10 pers är det ju roligare att köra 2 cg-bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...