Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

fan vad du öser på, endast 2/4-2.5/5?

 

btw korvstroganoff är sjukt gott...

 

Hehe nja inte direkt extremt kanske.. Men har iaf tänkt försökt hålla uppe frekvensen för att få in bra volym.

Blir ofta väldigt slö när jag inte springer dåligt vilket obv är en rätt dålig affärsidé.. :P

 

Stroganoff är sjukligt fint.. Gjorde en fin laddning i veckan, så har en 2-3 portioner i frysen faktiskt. :)

 

Har iaf haft det fortsatt motigt under detta pass.. Till och med en liten enoutare, gudskelov mot en av de passivaste idioterna jag någonsin mött, mkt nöjd med riverchecken då fi skulle ge värde med enormt många händer.

 

***** Hand History for Game 1465598068 ***** (Party)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, January 15, 04:13:40 ET 2011

Table Cleopatra Turbo 6 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: hebbeboy ( $1115.68 USD )

Seat 2: IVarNatur ( $732.95 USD )

Seat 3: Partyjack ( $890.33 USD )

Seat 4: fremans ( $271.31 USD )

Seat 5: memlan88 ( $354.76 USD )

fremans posts small blind [$2.00 USD].

memlan88 posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Th ]

hebbeboy calls [$4.00 USD]

IVarNatur folds

Partyjack raises [$18.00 USD]

fremans folds

memlan88 folds

hebbeboy calls [$14.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7h, 8h, Qd ]

hebbeboy checks

Partyjack bets [$31.50 USD]

hebbeboy calls [$31.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 9h ]

hebbeboy checks

Partyjack bets [$78.75 USD]

hebbeboy raises [$157.50 USD]

Partyjack raises [$288.75 USD]

hebbeboy calls [$210.00 USD]

** Dealing River ** [ 5h ]

hebbeboy checks

Partyjack checks

hebbeboy shows [5d, 6h ]

hebbeboy wins $825.00 USD from main pot

 

Hungern börjar ta överhanden och jag får känna mig klar med 2k händer idag.

-1300kr till ungefär vilket ger +21729kr för månaden.. Mer grind imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en extremt trevlig och slapp kväll igår som innehöll lite av livets alla godsaker tvingade jag mig upp i morse kl 7.30.

 

Allt för att mötas av ett riktigt tungt fyratimmarspass.

Känns lite som att så fort jag får in mycket pengar i en pott så torskar jag den på nåt vänster, varje gång jag får in mkt deg med AK är jag uppe mot AA eller KK osv.

 

Åkte på ett par färg mot färg som är supersvåra att ducka när sajten är full med spelare som envisas med att värdepusha med bottentvå trots att världens största actionkort precis landat..

 

Inget konstigt alls, bara den där semikylan som ALLTID infinner sig ett par dagar varje vecka.. Bara bita ihop och hålla nere kostnaderna liksom.

 

När jag nu stängde ner och kollade resultatet kom dock chocken över att jag faktiskt lyckades uppa ett inköp.. Helt otroligt då det kändes iskallt typ hela passet. :D

 

Nåja, +22663kr för månaden.. Får se om jag spelar mer i eftermiddag eller om jag sparar det till ikväll.

Ska iväg på middag, men lär landa hemma i hyfsad tid ändå då jag tog på mig att jobba 7-16 imorgon.. :cry:

 

Inte varit där sen nyårsafton så kan va kul att se hur de har det nere på butiken också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som du springer kallt men plussar ändå ett inköp? då vet man att man springer bra :lol: du verkar ju ha hyfsade svängningar under sessionerna, hamnar du i 5-10 inköps potter i timmen eller? :-P

 

Spelar man fem bord måste det vara extremt ostandard att inte få in det över 10 gånger i timmen? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som du springer kallt men plussar ändå ett inköp? då vet man att man springer bra :lol: du verkar ju ha hyfsade svängningar under sessionerna, hamnar du i 5-10 inköps potter i timmen eller? :-P

 

Haha snarare är det väl så att jag noterar när jag dubblar shortfiskarna med typ 2-300krs-stackar, och dessa idioter får ju in det som dog typ 80-90% av gångerna i snitt.. Och det är väl därför man anser sig ha sån jävla otur hela tiden, man har helt enkelt bara möjlighet att suga ut en av tio liksom!? :)

 

Men jo, när man plussar ett inköp trots att det känns som ett av månadens kallaste sessions måste man onekligen springa rätt duktigt! :D

 

Spelar man fem bord måste det vara extremt ostandard att inte få in det över 10 gånger i timmen? :S

 

Hmm, då är jag nog extremt ostandard.. Som Kimack skriver, handlar det om 100bb-stackar så får man ju lätt in det 10ggr/timme.

 

Får nog in hela 200bb-stacken kanske i snitt 5 ggr/timme.. Inte för att jag har tänkt på att notera det någon gång, men det är så jag skulle uppskatta det iaf..

 

Är rätt ordentligt sliten efter att först kört ett Hannibal Lecter-marathon med tjejen till ganska sent, sen krigat upp min sega kropp kl 5.45 för att hinna dunka en ordentlig frukost med gröt och hela faderullan.

Allt för att fixa mitt första konsumpass på 18 dagar, vilket gick typ.. Sådär. Har slarvat rätt rejält med sömnen hittills i år, men tycker mig vara relativt fräsch mtp att jag kanske snittat 6h/natt sedan nyårsafton.

 

Lär bli en ordentlig sovmorgon någon gång denna vecka, förmodligen Söndag..

Nu står jag iaf på kö för en liten grind, ska försöka orka 3 timmar så grindar jag igenom handbollen som jag omöjligt kan övertyga tjejen till att kolla på.

Därefter en välbehövlig sömn innan morgongrinden drar igång. Ska försöka jobba in lite matematik och städning också.. Känner mig galet effektiv 2011 så det ska nog inte va några som helst problem.

 

Gogogo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får nog in hela 200bb-stacken kanske i snitt 5 ggr/timme.. Inte för att jag har tänkt på att notera det någon gång, men det är så jag skulle uppskatta det iaf..

Asså wutt, lirar ni samma nivå och sajt som jag? Får du in 200bb var tionde minut? Och ypsilon var 6e minut? Fan det ante mig att jag var en kass nit. :-( Kör folk ens 200bb så ofta? Tog en snabbkoll i HM och senaste 10k händerna har jag 12 potter där jag fått in 190bb+. Har ju betydligt fler potter i spannet 130-160 bb deep, där nånstans fiskarna brukar ligga tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså wutt, lirar ni samma nivå och sajt som jag? Får du in 200bb var tionde minut? Och ypsilon var 6e minut? Fan det ante mig att jag var en kass nit. :-( Kör folk ens 200bb så ofta? Tog en snabbkoll i HM och senaste 10k händerna har jag 12 potter där jag fått in 190bb+. Har ju betydligt fler potter i spannet 130-160 bb deep, där nånstans fiskarna brukar ligga tycker jag.

 

Njae, du har nog rätt.. Jag hade som sagt inte lagt någon tanke på det tidigare så drog bara något ifrån höften medan jag femtablade.

Kollar eventuellt på det senare.

 

Efter att spelat två timmar, som flytit på rätt okej mumlar tjejen något om "fy fan vad trött jag är blablabla, jag går nog fan och lägger mig..".

 

Fick en riktig cartoon-glödlampa och refererade snabbt till det jag skrev tidigare om att jag behöver ta igen lite sömn.

Sagt och gjort, borstar tänderna atm och detta kommer bli det tidigaste jag knallat i säng på flera år.. Mkt skönt faktiskt!

 

Uppade ganska exakt 2K och står på +24622kr för månaden.. Tidig morgongrind lär vänta under morgondagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså wutt, lirar ni samma nivå och sajt som jag? Får du in 200bb var tionde minut? Och ypsilon var 6e minut? Fan det ante mig att jag var en kass nit. :-( Kör folk ens 200bb så ofta? Tog en snabbkoll i HM och senaste 10k händerna har jag 12 potter där jag fått in 190bb+. Har ju betydligt fler potter i spannet 130-160 bb deep, där nånstans fiskarna brukar ligga tycker jag.

 

 

Instämmer, tror jag får in det i snitt kanske 1-2 gånger/h spelandes 5 bord för fulla 200bb stacks.. Men sen är man ju nit också.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite diskussion, även om jag för att vara ärlig tycker att ämnet är rätt orelevant.. :)

Erkänner också att jag bara drog till med något när det kom på tal, har aldrig sett anledning till att reflektera över det nån gång faktiskt..

 

Som ett jävla brev på posten vaknade jag iaf för en kvart sen, rastlös och med kryp i benen.

Ska inte säga säkert, men min gissning är att min reumatism har blivit mer och mer passiv samtidigt som jag inte träffat min läkare så han inte har kunnat sänka kortisondosen.. Står relativt lågt i prednisolon, men för er som tagit det en längre tid vet att i perioder uppstår rastlöshet och en form av konstant stress. Detta beror har jag för mig på att kroppen återhämtat sig och börjat skapa mer kortison på egen hand vilket obv ger ett överflöd som gör att man känner sig stressad och (i varje fall jag) har väldiga problem att sova mer än 6-6,5h i sträck.

 

Får försöka hitta en tid på reumatologen och få det åtgärdat, även om jag förespråkar att man kan sova när man är gammal så ska det ju vara skönt att kunna ta en sovmorgon någon gång ibland också.. :)

 

Tar väl och spelar en timme på en gång innan tjejen vaknar och ska iväg..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite diskussion, även om jag för att vara ärlig tycker att ämnet är rätt orelevant.. :)

Erkänner också att jag bara drog till med något när det kom på tal, har aldrig sett anledning till att reflektera över det nån gång faktiskt..

 

Som ett jävla brev på posten vaknade jag iaf för en kvart sen, rastlös och med kryp i benen.

Ska inte säga säkert, men min gissning är att min reumatism har blivit mer och mer passiv samtidigt som jag inte träffat min läkare så han inte har kunnat sänka kortisondosen.. Står relativt lågt i prednisolon, men för er som tagit det en längre tid vet att i perioder uppstår rastlöshet och en form av konstant stress. Detta beror har jag för mig på att kroppen återhämtat sig och börjat skapa mer kortison på egen hand vilket obv ger ett överflöd som gör att man känner sig stressad och (i varje fall jag) har väldiga problem att sova mer än 6-6,5h i sträck.

 

Får försöka hitta en tid på reumatologen och få det åtgärdat, även om jag förespråkar att man kan sova när man är gammal så ska det ju vara skönt att kunna ta en sovmorgon någon gång ibland också.. :)

 

Tar väl och spelar en timme på en gång innan tjejen vaknar och ska iväg..

 

Om du inte lider av detta, skulle jag verkligen offra allting för att kunna behöva sova så lite :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte lider av detta, skulle jag verkligen offra allting för att kunna behöva sova så lite :D

 

Hehe självklart är det typ en dröm för många precis som du.

Och jag kanske inte lider direkt, men känner mig ofta jävligt stressad under dessa perioder och kanske framförallt sliter det väldigt mycket på typ skelettet, hjärta och blodkärl tex att äta kortison överlag.

 

Inbillar mig att det skadar mer när man tar större dos än man eg behöver men vet inte säkert.

 

Spelat 2½ timme nu med en liten paus för frukost och soffhäng med tjejen.

Blir nog minst lika mycket spel innan jag tar paus inför kvällspasset.

Känns relativt stabilt atm iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar spelade nu, känner mig fräsch och effektiv.

 

Dagen står just nu på +4100kr, mestadels av det plusset hittade jag på 5/10 där jag fann ett saftigt jävla bord med två av sajten största checksynidioter med 2-3K-stackar.

 

+28542kr för månaden nu.. Siktar på att under dagen nu först städa lite här hemma, sen få i mig lite lunch och så småningom plugga litegrann.

 

Kvällen ägnar vi åt tvättstugan, men brukar kunna få in ett par 2timmars-pass där eftersom våra uråldriga jävla tvättmaskiner går typ 2-3 timmar/program.. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså dubbel jävla tilt.

 

Tilt 1: Efter middagen plockar jag glatt ihop min och tjejens tvätt och trallar ner till tvättstugan.

Självklart hade jag bokat samma dag nästa vecka, så fick snällt konka all tvätt uppför trappen efter att ha bokat morgondagens tid istället.

 

Tilt 2: Den stora let-downen från tvättstugefiaskot gjorde mig extra sugen på lite ensamtid på toaletten för att "lätta upp" humöret.

Så satte mig for "the big deuce" och surfade lite på mobilen.. Hade mina mjukisbyxor med extremt små fickor och tänkte inte på det, vid torkning lägger jag mobilen i fickan och ställer mig upp och spolar.

När så byxorna dras upp hör jag ett konstigt plums bakom mig.. Mycket riktigt, där i ligger min 3 veckor gamla SE X10 och simmar.. Smått panikartad stämning infinner sig och min, i detta område mycket erfarna flickvän sätter på ugnen och slänger in alla delar var för sig.

 

Det ironiska är att jag köpte telefonen för 4000kr, varpå försäljaren frågar om jag vill ha en "drulle-försäkring, för vattenskador?".

800kr ville han ha för den, och sannoliketen säger ju att jag måste tappa den var femte gång och eftersom jag aldrig tappat en telefon i vatten tidigare i mitt liv tyckte jag att det kändes onödigt då 4K inte är någon direkt jättestor summa pengar.

 

Nu sitter man då här med lite små ångestkänslor och hatar mig själv för att jag grundar alla mina beslut i livet på sannolikhetslära.

 

Skitsamma egentligen, har ju plussat ganska exakt det telefonen är värd.. Men likförbannat jävligt irriterande. Bara hoppas att tjejens strategi fungerar, enligt henne har det fungerat 3 av 4 gånger..

 

Ska försöka avtilta och hitta en grind rätt omgående iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började leta efter en fuktskade-indikation på telefonen som jag hört av Makst som är i branschen ska finnas där för att underlätta vid reklamationer..

Mycket väl hittade jag ett fält som var rött på min telefon, men vitt på tjejens som har en likadan mobil.

 

Tiltade sönder rätt hårt och spolade ur mig ett par könsord, tröck på powerknappen och telefonen gick som en klocka.

 

Ett varmt tips är alltså att slänga in telefonen i ugnen på 75 grader i ca 40 minuter!

 

Grind nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...