Gå till innehåll

Död dagbok, ta bort! : )


diazo

Recommended Posts

  • Svars 6,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Diazo, jag får bakfylleångest bara av att läsa dina poster :cry: hur kan dina polare låta dig supa ner dig så ofta som det framstår samtidigt som de vet att du har extrema drag åt att vara alkoholist? (eller är alkoholist vad vet jag?) Det är ju säkert massa annat som ligger bakom att du mår som du gör men ångesten kommer du ju aldrig kunna kontrollera om du fortsätter supa, för att inte tala om vilken skada kroppen måste ta.

 

Du skriver ju rätt underhållande och det ÄR underhållande att läsa om ditt festande men i botten så är det ju jättetragiskt om du mår som man får bilden av. Du verkar ju klipsk så bara skit i alkoholen helt och jobba med det andra som får dig att må dåligt på sundare sätt.

 

Förlåt om jag låter som en som vet allt för det gör jag inte men ville bara skriva något för det verkar så sjukt jobbigt för dig. Hoppas allt går bra för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är skrämmande är att du har sjuka abstinenssymptom. Har en kompis som krökar minst lika mycket som du, men när han har uppehåll lite då och då så får han aldrig några abstinenssymptom. Det är mest hans plugg som blir lidande.

Benso tror jag inte en läkare hade skrivit ut om du hade berättat hela sanningen, även om du verkar behöva det för att få sova.

Är dessutom hemskt att kombinera med alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diazo, jag får bakfylleångest bara av att läsa dina poster :cry: hur kan dina polare låta dig supa ner dig så ofta som det framstår samtidigt som de vet att du har extrema drag åt att vara alkoholist? (eller är alkoholist vad vet jag?) Det är ju säkert massa annat som ligger bakom att du mår som du gör men ångesten kommer du ju aldrig kunna kontrollera om du fortsätter supa, för att inte tala om vilken skada kroppen måste ta.

 

Du skriver ju rätt underhållande och det ÄR underhållande att läsa om ditt festande men i botten så är det ju jättetragiskt om du mår som man får bilden av. Du verkar ju klipsk så bara skit i alkoholen helt och jobba med det andra som får dig att må dåligt på sundare sätt.

 

Förlåt om jag låter som en som vet allt för det gör jag inte men ville bara skriva något för det verkar så sjukt jobbigt för dig. Hoppas allt går bra för dig!

 

Det är ju ett riktigt beroende. Det kan räcka med att jag super hårt två dagar irad för att jag ibland dagen efter ska känna ett extremsug efter mer alkohol. Tror inte det är möjligt för någon att förstå hur det är om man inte varit där själv :(

 

Tror inte hans polare "låter" honom dricka. Sånt här måste personen ifråga själv bestämma sig för att sluta med, finns ingen som kan ta ett sånt beslut åt en. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar såklart alla kommentarer och tar till mig det, denna veckan blir lugnare, ganska utmattad efter förra veckans bravader så siktar på maximalt en utgång, förmodligen inga, blir eventuellt en öl ute om de blir någon bio eller middag. Har planer på att drastiskt minska alkoholintaget, var igång redan i början på mars, klarade en 9-10 dagar eller så, sen var det en massa annat IRL som blev för mycket för att bara sitta hemma och försöka ta tag i allt så varit ute och haft roligt istället. Mår ganska mycket bättre nu än vad jag gjorde för en månad sen men förra veckan blev det mycket tillfälligheter att de blev så mycket festande, födelsedagar, sol ute, härliga utgångar osv. Tycker personligen att jag skött det någorlunda decent med alkoholen, knappt druckit ute osv, ofta där de spårar rejält - Tycker det är så jävla tråkigt att bara sitta hemma och glo in i datorskärmen och Lund är väl lite som så av sig att antagligen är man och dricker nånstans eller så sitter man hemma med skoluppgifter grind eller dylikt. På tal om grind så har jag faktiskt fått in någon timme idag, även programmerat hela förmiddan.

 

Känns ju inte direkt lönt att ens försöka förklara drickandet heller, vet själv att det är rejält i överkant och är rätt sugen på att dra ner på det rejält, tror det är på G vill bara få ordning på all annan skit först så det är ur vägen, det känns liksom inte så givande att sitta och ha missärtråkigt på helgerna när man redan mår skit över all annan skit, äh fan vad negativ jag låter : ) Sitter inte alltid och mår skit, för de mesta är jag ganska glad men när jag blir uttråkad vill jag hitta på saker, är rätt svårt att få med folk på att göra saker om det inte inkluderar alkohol. Optimalt hade väl varit att grinda men det är man ju sådär semisugen på när psyket sviker ibland, när man sprungit pissakallt i ett halvår och ja, same old liksom.

 

Klarat i princip allt i skolan denna terminen så det är ju skönt, ligger runt 7hp efter på totalt 4 terminer så det är ju absolut inga problem att ta ikapp

Nu får de bli game of thrones sen städa lägenheten eller vad som helst, rätt trött i huvudet efter mycket jobb idag så tror inte grind är av intresse mer idag.

 

Väldigt nöjd med mina bokköp iaf, har dödat många många timmar där :)

 

svårt att få skit ur vägen medelst alkohol om den är roten till mycket av skiten imo ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

siktar på maximalt en utgång,

Varför? Sikta på noll.

 

Har planer på att drastiskt minska alkoholintaget, var igång redan i början på mars, klarade en 9-10 dagar eller så, sen var det en massa annat IRL som blev för mycket för att bara sitta hemma och försöka ta tag i allt så varit ute och haft roligt istället.

Planera att sluta helt istället. Självklart kan IRL bli för mycket, men du gör dig chanslös att hantera sakerna som hänt när du dricker så mycket.

 

 

Tycker det är så jävla tråkigt att bara sitta hemma och glo in i datorskärmen och Lund är väl lite som så av sig att antagligen är man och dricker nånstans eller så sitter man hemma med skoluppgifter grind eller dylikt.

Nej, det är missbrukardjävulen i din hjärna som försöker få dig att tro att det är såhär.

Känns ju inte direkt lönt att ens försöka förklara drickandet heller, vet själv att det är rejält i överkant och är rätt sugen på att dra ner på det rejält, tror det är på G vill bara få ordning på all annan skit först så det är ur vägen, det känns liksom inte så givande att sitta och ha missärtråkigt på helgerna när man redan mår skit över all annan skit

Att tänka i banor att "bara jag får det här ur vägen så kan jag sluta sen" funkar aldrig. Du kommer inte "sitta och må skit" i närheten så mycket och intensivt om du blir nykter.

 

är rätt svårt att få med folk på att göra saker om det inte inkluderar alkohol.

Nej, återigen missbrukardjävulen i din hjärna som försöker lura dig.

 

Klarat i princip allt i skolan denna terminen så det är ju skönt, ligger runt 7hp efter på totalt 4 terminer så det är ju absolut inga problem att ta ikapp

Bra! Var stolt över det!

 

 

Väldigt nöjd med mina bokköp iaf, har dödat många många timmar där :)

Mycket bra aktivitet och efter en tids nykterhet kommer du inte ens se det som att "döda" timmar.

 

 

 

Är verkligen inte meningen att vara dryg, försöker bara ge dig ett annat perspektiv på dina tankar. Omöjligt att vara sann mot sig själv när du är mitt i dimman. Det är väldigt bra att du inte har gett upp och har som mål att bli nyktrare och må bättre och reda ut dina problem. Men jag tycker du borde läsa lite om andra alkoholisters tankar för att komma till insikt om att du inte kan ha som mål att bara dra ner på det, istället för att sluta helt. Läs den här tråden tex: https://www.flashback.org/t855319

 

Du har mååånga saker att jobba med innan du kan bli "fullt funktionell" och att lägga till ett benzoanvändande, som slår på samma ångestdämpande receptorer i hjärnan som alkohol, ovanpå ditt nuvarande missbruk är att ta ett steg tillbaka istället för framåt. Du kommer behöva lära om hur man har det trevligt utan att vara full och skapa en helt ny identitet angående kring hur du ser på dig själv. Det kommer ta flera år men med vilja kommer du garanterat att klara det!

 

KÄMPA! *kram*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, håller med, dock är inte så mycket av skiten relaterad till alkohol utan snarare en massa väldigt påfrestande saker utanför min kontroll.

 

du tar alkohol till hjälp för bli av med skiten, och det är tyvärr inte sunt. Men det vet du säkert själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sovit dåligt inatt, toksvettas drygt en timme efter jag tar mina pills sen efter några timmar ligger jag och fryser som fan, blev kanske 1-2h sömn men idag har man fan varit i farten, håller på och tvättar, ska snart dra igång 4e maskinen, varit och handlat på Coop, moppat golvet på rummet, dammat av alla möbler, dammsugit och haft mig dessutom grindat 3h och kl är bara 15, sen ska de lagas hemmagjorda pannbiffar med gräddsås och kokt potatis sen blir det iväg och hälsa på vänner och se på film.

 

Får jag fråga vad för tabletter du tar? Bra att du gör "vanliga" saker. Försök få ett strukterat liv och kämpa för att få bort dina ångestattacker så kommer det snart bli bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mirtazapin & Ergenyl tar jag, är ganska van vid ångestattacker haft de nästan hela min vuxna ålder, dock har allt annat alltid varit så jävla bra i mitt liv så de har lixom inte gjort något och de går ganska lätt att tänka bort då, nu när det är kämpigt för första gången på 10 år så blir de lite värre men de ska nog allt bli bättre igen!

 

Förklarade dem valet av mirtazapin djupare? Man hör mest om SSRI och SNRI annars när det gäller antidepressiva mediciner. Jag hade inte hört talas om varken mirtazapin eller NaSSA innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mirtazapin & Ergenyl tar jag, är ganska van vid ångestattacker haft de nästan hela min vuxna ålder, dock har allt annat alltid varit så jävla bra i mitt liv så de har lixom inte gjort något och de går ganska lätt att tänka bort då, nu när det är kämpigt för första gången på 10 år så blir de lite värre men de ska nog allt bli bättre igen!

 

Får jag fråga va de har sagt att du har för något?

Mitt ex hade väl samma situation, panikångest och ångest och allmänt må dåligt hela tiden, de sa hon hade borden line i 4 år. Och sen kom de fram till att hon hade manodepressivitet. Och då fick hon några tabletter, vet dock ej namnen men ja. Nu mår hon bättre än någonsin eftersom hon har hittat rätt tabletter. Panikångesten är ju inte så lätt få bort men man kan göra om man hittar något sätt att tänka bort dom.

 

Har själv ibland också panikångest och har ingen aning om hur jag ska göra så förstår hur tufft du har det! men kämpa på så löser det sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fastställd diagnos men hon tycker de lutar mot någon form av bipolär sjukdom, får väl se vad som händer i framtiden :)

 

Okej, men det är det mitt ex har. Och hon har mått mycket bättre sen hon fick det här pillret. Går det ner och upp mycket för dig? När du mår dåligt mår du sjukt dåligt och när du mår bra är du på toppen? Om man har denna sjukdomen fungerar inte alls andra tabletter, de gör dig oftast sämre så får hoppas du snart får en diagnos. För varför gå och må dåligt när det finns bra hjälpmedel? :)

 

Btw, är det något så är det bara pma. Svarar alltid! (är inte så hemsk som alla på detta forumet verkar få mig att framstå som)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en jävla djungel av mediciner därute. Hoppas detta blir rätt för dig :) Och wp med att inte dricka mer än nån öl!

 

Säkert det var psykolog och inte psykiatriker? Psykologer brukar/ska nog inte lägga sig i medicineringen.

 

Ja det finns ju miljoner av mediciner. Psykologer får inte skriva ut utan man måste skickas vidare till läkare men antar att han varit där också xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...