tågrånarn Postad 7 April , 2013 Rapport Postad 7 April , 2013 Tycker det är kul att pressa lite gränser osv, nån gång i thailand erbjöd jag 2000b om dem kunde göra de så starkt att jag inte klarade av att äta det, pappaya sallad tror jag det var, ut kommer 20 personer ur restaurangen för att titta när svensken äter, rann ju i hela ansiktet men de gick ner och var relativt gott. Tyckte faktiskt det var gott så starkt som de var, den brännande känslan man får är helt underbar Hahaha,, jävligt epic!!
matts Postad 7 April , 2013 Rapport Postad 7 April , 2013 Blir du sugen på att prova stark chili så kolla dom här
boman Postad 7 April , 2013 Rapport Postad 7 April , 2013 hahahahahahiahhshahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahahahha
thefman Postad 7 April , 2013 Rapport Postad 7 April , 2013 Jag gillar stark mat. Men varför ? spanade matdokumentärerna "No Reservations" med Anthony Bourdain nyligen och där kom extremt stark mat på tal i ett avsnitt. teorin var att kroppen tolkar smärtan som en skada/sjukdomsangrepp eller liknande. signaler skickas till hjärnan som i sin tur skickar ut endorfiner för att dämpa smärtan. endorfiner gör som vi vet oss lyckliga. stark mat kan även vara beroendeframkallande (= rekar för övrigt serien som finns på youtube
minibiff Postad 7 April , 2013 Rapport Postad 7 April , 2013 Tycker det är kul att pressa lite gränser osv, nån gång i thailand erbjöd jag 2000b om dem kunde göra de så starkt att jag inte klarade av att äta det, pappaya sallad tror jag det var, ut kommer 20 personer ur restaurangen för att titta när svensken äter, rann ju i hela ansiktet men de gick ner och var relativt gott. Tyckte faktiskt det var gott så starkt som de var, den brännande känslan man får är helt underbar Haha! Har en liknande historia från Thailand! Min morbror skröt på flyget ner om hur stark mat han brukar käka när han är i Thailand så redan där hade vi beslutat oss för att "tävla". Första dagen så börjar vi lite lätt med att ta något som är "Spicy". Väl där så börjar min morbror klaga lite på att det är för starkt. Dagen efter så tar vi "Thai Spicy", här klarar inte min morbror av att äta upp. Ytterliggare dagen efter så sa jag "Jag vill ha det ännu starkare" och efter att ha upprepat det 3-4 gånger så kommer de ut med maten. 10-15sekunder senare så kommer de ut med en litet skål med någon sås med massa chilifrukter i. Upp och ner tar jag den skålen över maten till personalens förskräckelse, "NO NO NO NO". Tydligen så fanns det en liten tesked man skulle använda och endast ta lite. Nåväl, ut kommer resten av restaurangfolket och kocken för att titta på när jag trycker i mig maten. Fram och tillbaka springer personalen med vattenkannor (var väl sådär smart att hinka i mig vatten) men jag slickade rent tallriken! Skämtsamt säger jag till personalen "Tomorrow, i want it more spicy" och hon blir helt likblek och säger "nooo no no no". Hahahaaha. Den natten, dat anusmagma.... kan vi berätta om någon annan gång
upandcoming Postad 8 April , 2013 Rapport Postad 8 April , 2013 och där sprack nykterheter, åt helvete med hela skiten chilla! du har ju varit nykter en massa dagar nu. skitsamma om du drack idag, men fortsätt inte imorgon. håll dig nykter och försök att aktivera dig så mycket du orkar (jag postar några förslag på facebook senare), så ser vi till att göra siste april till ett minne för livet. säg till om du behöver hjälp med nåt!
Level Postad 8 April , 2013 Rapport Postad 8 April , 2013 chilla! du har ju varit nykter en massa dagar nu. skitsamma om du drack idag, men fortsätt inte imorgon. håll dig nykter och försök att aktivera dig så mycket du orkar (jag postar några förslag på facebook senare), så ser vi till att göra siste april till ett minne för livet. säg till om du behöver hjälp med nåt! *Jättegilla*
Lundin89 Postad 8 April , 2013 Rapport Postad 8 April , 2013 Körde vattendieten förra veckan, snus och vatten från tisdag - lördag, åt en liten portion av färsen beskriven ovan då, sen inget söndag, gick ner 7kg, kan aftonbladet sluta skriva "Sarah gick ner 1.3kg på en vecka, mirakeldieten" och kanske lära sig ett eller annat här? mvh psykosen nära, sovit 7h sen i tisdags. Hur i helvete klarade du av det här fruktansvärda magontet man får när man är vrålhungrig? Energilösheten?
DickNiaz Postad 8 April , 2013 Rapport Postad 8 April , 2013 Körde vattendieten förra veckan, snus och vatten från tisdag - lördag, åt en liten portion av färsen beskriven ovan då, sen inget söndag, gick ner 7kg, kan aftonbladet sluta skriva "Sarah gick ner 1.3kg på en vecka, mirakeldieten" och kanske lära sig ett eller annat här? mvh psykosen nära, sovit 7h sen i tisdags. det enda som försvinner under en sån diet är ju vätska och muskler, testa att äta nyttigare och motionera istället imo tror det blir enklare att hålla sig från alkoholen också med ett mer sunt levande i övrigt.
papiPope Postad 8 April , 2013 Rapport Postad 8 April , 2013 kan aftonbladet sluta skriva "Sarah gick ner 1.3kg på en vecka, mirakeldieten" This. En polare gick ner 8 kg på 2 veckor utan att röra sig mer än till bilen typ. Var bara genom att sluta dricka 3.5or varje dag.
Mecklenburgare Postad 8 April , 2013 Rapport Postad 8 April , 2013 Jag gick ner sju kg under en vecka på Cypern. Säger inte så mycket.
schumme Postad 8 April , 2013 Rapport Postad 8 April , 2013 Jag gick ner 14 kg på 2 veckor genom att bara köra shakes, nu hade jag lite mer att ta av i och för sig...
Starfitter Postad 8 April , 2013 Rapport Postad 8 April , 2013 Vikt är utan tvekan det mest överskattade måttet på resultat av träning. En helkroppsspegel på strategiskt valt ställe så man går förbi ofta slår allt, där resultat avgörs hur ofta man stannar till, hur länge man står där och vilka exerciser man utför. Senaste mätbara resultatet av min träning är att jag lutar mig sig snett bakåt stående för att få en anspänd mage i rätt vinkel för att optimera definition på magmusklerna.
JackVegas Postad 8 April , 2013 Rapport Postad 8 April , 2013 Jag tränar inte, jag är Jim Morrison //hybris nä men jag är inte ute efter att vara vältränad eller tränad öht, vill bara slippa ölmage. btw haft min sämsta dag ever lifetime igår/idag, tycker jag hanterar den semi ok, inte dekadentat sönder, sov inget inatt, blev upphämtad av fisken, var på föreläsning, hade dygnat, var full, drack en massa kaffe, försökte kriga, tog en taxi till bolaget, köpte ett flak öl, drack mig full. inga återställare imorgon //nöjd. mvh Fyllt i blanketten: Åt helvete med hela skiten //varan-TV Jag vet ingenting om någonting runt det här egentligen men tycker mig ha ett bra grasp på att lägga upp en plan och nå mål överlag. Sätt dig ner och försök fundera fram vad/vart det är du vill uppnå och exakt vad det var som gick fel den här gången och kom på en bättre lösning till nästa gång! Små mål som man kan bocka av längs med vägen är alltid lösningen till ett stort problem som känns otagbart på förhand. Alla har vi tappat mackan i golvet och fyllt i varan-TV blanketten någon gång då och då och det är helt okej i kortsiktiga perioder när man behöver en break. Det är absolut inget stort nederlag och alla som har läst din dagbok genom alla år vet att du helt klart är kapabel till att nå dina mål vad det än handlar om. MVH Do you know why we fall sir? So we can pick ourselves up again.
emilio_15 Postad 8 April , 2013 Rapport Postad 8 April , 2013 Kämpa mannen, du klarar det lätt om du verkligen VILL! Eftersom cold turkey har misslyckats några gånger, tänk över andra alternativ! Om du inte tror dig ha disciplinen för en nedtrappning med ölschema, gå till vården! Är noll skam i det. Börja äta antabus och få hjälp med mediciner för sömn, skakningar och delirium. Med antabus i dig blir det även lättare att sätta upp andra mål än att vara nykter för att få bli full igen, som ditt första mål med nyktert till valborg. Kämpa
Vladi Postad 9 April , 2013 Rapport Postad 9 April , 2013 Visste inte riktigt om jag skulle skriva eller inte men hur som helst är det skittråkigt att läsa. Du verkar vara en skön och bra kille så unnar dig att hitta lyckan helt enkelt!
wahlen1 Postad 9 April , 2013 Rapport Postad 9 April , 2013 Känns inte som borderline. Vet ju inte så Mycket men har levt med en som har det och låter inte som det.
thefman Postad 9 April , 2013 Rapport Postad 9 April , 2013 This. En polare gick ner 8 kg på 2 veckor utan att röra sig mer än till bilen typ. Var bara genom att sluta dricka 3.5or varje dag. @mecklem, schumme läste nån vetenskapstidning nyligen där det stod att om man lever helt utan föda i en vecka så går man ner runt 4kg och splitten var 3kg fett 1kg muskler.
Recommended Posts