Gå till innehåll

Död dagbok, ta bort! : )


diazo

Recommended Posts

  • Svars 6,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Slutmöte på jobbet dagen EFTER jag har planerat åka till Roskilde :S. Hur jag ska lösa det återstår att se. Blir att stakea festivalen åt min gode dagbokskamrat så att han får lite vila från grinden. Vi kommer (förhoppningsvis) dit sent på onsdagen. Har blivit lovade att Camp Schewen ska hålla tältplats åt oss.

 

Är det fler pfare som ska ska dit så hör av er så styr vi nåt!

 

@diazo: dra Tyskland när vi ändå är på kontinenten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer mig tveksam till tysklandsresor då jag vet vad det innebär för mig (läs: alkohol för 10k som dricks och bjuds bort under en månad vilket resulterar i konstanta fyllor, ingen grind och grov ekonomisk förlust) men ja, vi får se helt enkelt. Har man tur får man kanske ligga :S

 

Fair enough. Vi skippar det :). Blir att ta med mig irl-Oskar och inhandla förnödenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä har för mig det stämmer, något med congener som gör att du lättare blir bakis. Orka googla källa, men alkoholer som cognac, whisky och andra mörka ska lättare ge/ge värre baksmälla.

 

Har inga bevis mer än egen erfarenhet, men jag tycker verkligen att det stämmer. Corona + tequila :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1." Man får lättare huvudvärk av mörk än ljus alkohol!*SANT! Mörk alkohol (rött vin, whisky, cognac och andra mörka alkoholdrycker) innehåller flera hundra olika ämnen och vid framställningen bildas biprodukter som kan ge allergiska reaktioner. Dessa biprodukter finns i mindre grad i till exempel vitt vin eller sprit. Därför ger mörk alkohol oftare mer baksmälla än ljus alkohol."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som kör återställare mot bakfyllan?

 

Var standard för mig för ett tag sedan. Vakna, slå upp två groggar o dra dom så snabbt som möjligt och sen somna om. Sen mår man ok när man vaknar nästa gång. Blev ett jävla liv på några kompisar när dom såg det här, och helt plötsligt fanns det ett rykte om att jag var tokalkis och var full på jobbet osv :S Så nu är det slut med återställare (när folk ser det:mrgreen: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vatten och någon flottig mat botar ju något enormt OM man äter det innan man lägger sig. Sen tar jag även ipren/panodil och något mot halsbränna innan jag lägger mig i förebyggande syfte :D

 

Har man väl missat allt och vaknar bakis tror jag man är rätt fucked.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...