Ferna Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Hej, vad tror ni Blom90, Durrr och alla dessa "internetfenomen" har för likheter? Eller tror ni alla människor har samma möjlighet att komma så pass långt inom internetpoker som dom har gjort? Citera
slyngryta Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Hej, vad tror ni Blom90, Durrr och alla dessa "internetfenomen" har för likheter?Eller tror ni alla människor har samma möjlighet att komma så pass långt inom internetpoker som dom har gjort? Tror garanterat inte att alla har möjlighet att ta sig dit de grabbarna är. Kommer ihåg att jag spelade sjukt mkt mot _MYST_ (Marc Karam, google ftw) på NL$400 på tain, tror det var 2006. Jag krossade nivån, han krossade mig. Så hårt. Han förlorade nog inte en stor pott mot mig (eller nån annan för den delen) under de månader han spelade. Tog honom typ 5 mån att gå från $2-4 till $200-400. Jag har aldrig nånsin sett en så överlägsen spelare som han var då, han såg rätt igenom alla. Som i alla "sporter", man kan träna sig upp till en viss nivå, men har man inte sjuk talang kommer man aldrig ta sig till eliten (tyvärr) Citera
Ferna Postad 24 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2009 nej =) Bra svar, mycket utvecklat, all cred för det! Citera
Ferna Postad 24 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Tror garanterat inte att alla har möjlighet att ta sig dit de grabbarna är.Kommer ihåg att jag spelade sjukt mkt mot _MYST_ (Marc Karam, google ftw) på NL$400 på tain, tror det var 2006. Jag krossade nivån, han krossade mig. Så hårt. Han förlorade nog inte en stor pott mot mig (eller nån annan för den delen) under de månader han spelade. Tog honom typ 5 mån att gå från $2-4 till $200-400. Jag har aldrig nånsin sett en så överlägsen spelare som han var då, han såg rätt igenom alla. Som i alla "sporter", man kan träna sig upp till en viss nivå, men har man inte sjuk talang kommer man aldrig ta sig till eliten (tyvärr) Vart sitter talangen? Citera
mrmaster Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Hej, vad tror ni Blom90, Durrr och alla dessa "internetfenomen" har för likheter?Eller tror ni alla människor har samma möjlighet att komma så pass långt inom internetpoker som dom har gjort? Rötkukar hela bunten vad annars? Citera
Skumdum Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Likheterna är nog att de behärskar fler delar av pokern än oss andra, plus att de troligtvis inte har någon större respekt för pengar. Citera
fsista Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Utmærkande drag før många av de dær spelarna ær dels att de har haft absurda mængder tur i kombination med en vældigt høg dos gamble. Citera
Matte_Maiden Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Utmærkande drag før många av de dær spelarna ær dels att de har haft absurda mængder tur i kombination med en vældigt høg dos gamble. +1 Citera
walkalone Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Vart sitter talangen? Matematiska beslut( ha en matematisk talang),psykologisk styrka dvs kunna hantera tilt, vara objektiv och kunna ifrågasätta sina egna beslut dvs en förmåga som 99% av befolkningen saknar. Så gemene man kommer aldrig nå nosebleeds, för att de inte är smarta nog!!!! Citera
Macroman Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Utmærkande drag før många av de dær spelarna ær dels att de har haft absurda mængder tur i kombination med en vældigt høg dos gamble. True, so true... Citera
Yxel Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Dom hade sjuk flyt när dom skottade, sen lärde de sig spela poker Citera
Jompizh Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Dom hade sjuk flyt när dom skottade, sen lärde de sig spela poker +1 Citera
jello Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 är volatiliteten i deras spel som gör att de når de nivåerna från första början, se martonas. på en durr går det 1000 liknande gubbar som är lika gula som cloutier, alternativt rushar och bustar om vartannat på lägre nivåer efter att ha gett upp att klättra så snabbt. Citera
Gustaf112 Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 är volatiliteten i deras spel som gör att de når de nivåerna från första början, se martonas. på en durr går det 1000 liknande gubbar som är lika gula som cloutier, alternativt rushar och bustar om vartannat på lägre nivåer efter att ha gett upp att klättra så snabbt. Svenska tack. Jag är dum. *hög iq *envishet som glider mot besatthet *tiltkontroll *lite socialt behov *stort ego *stark tävlingsanda Citera
Ferna Postad 24 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Svenska tack. Jag är dum. Agree Citera
jello Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Svenska tack. Jag är dum. *hög iq *envishet som glider mot besatthet *tiltkontroll *lite socialt behov *stort ego *stark tävlingsanda hur tror du durrs allmänna spelstil relaterar till hans nivåklättring? är den störst bidragande faktorn att han har läst sönder alla sina motståndare totalt eller att den genererar extremt stor volatilitet? håller för övrigt med om alla dina punkter utom tiltkontroll, som jag är lite kluven inför. är också spännande hur folk med liten eller ingen insikt försöker efteranpassa förklaringar till hur dessa "superproffs" har nått sina extrema framgångar. jag får lite vibbar från national coin-flipping contest-exemplet av det. http://www.unfairvalue.com/2006/04/buffett-coin-flipping-contest.html Citera
alltid_gul Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 hur tror du durrs allmänna spelstil relaterar till hans nivåklättring? är den störst bidragande faktorn att han har läst sönder alla sina motståndare totalt eller att den genererar extremt stor volatilitet? håller för övrigt med om alla dina punkter utom tiltkontroll, som jag är lite kluven inför. är också spännande hur folk med liten eller ingen insikt försöker efteranpassa förklaringar till hur dessa "superproffs" har nått sina extrema framgångar. jag får lite vibbar från national coin-flipping contest-exemplet av det. http://www.unfairvalue.com/2006/04/buffett-coin-flipping-contest.html Jag är en novis när det kommer till poker, men ger mig på en gissning att durrrr har en aggressiv spelstil som genererar i hög volatilitet, men den huvudsakliga orsaken att han fortfarande är kvar (efter3-5år?) är att han kan läsa. Vidare kan en spelare med begränsade spelkunskaper exempelvis ett 5-10 reg nå nosebleeds med aggressiv bankrulleföring. Men för att stanna kvar på dessa nivåer i förlängningen behövs mer kompetens >volatilitet. Se bara på Hitler han var säkerligen ett 5-10 reg, som erövrade och nådde nosebleed men gulade pga hybris ,dvs dåliga bankrulle krav, samt att durrrr kan läsa > än Hitlers efemära profit relaterat till positiv volatilitet. Menade du så? Citera
Ferna Postad 24 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Ska man skratta eller gråta.. Citera
carl_nica Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 volalitet Det är ju det som Manfred den röde har försökt att säga hela tiden! Citera
jello Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Jag är en novis när det kommer till poker, men ger mig på en gissning att durrrr har en aggressiv spelstil som genererar i hög volatilitet, men den huvudsakliga orsaken att han fortfarande är kvar (efter3-5år?) är att han kan läsa.Vidare kan en spelare med begränsade spelkunskaper exempelvis ett 5-10 reg nå nosebleeds med aggressiv bankrulleföring. Men för att stanna kvar på dessa nivåer i förlängningen behövs mer kompetens >volatilitet. Se bara på Hitler han var säkerligen ett 5-10 reg, som erövrade och nådde nosebleed men gulade pga hybris ,dvs dåliga bankrulle krav, samt att durrrr kan läsa > än Hitlers efemära profit relaterat till positiv volatilitet. Menade du så? precis. med tillägget att även om durr har edge i gamesen i detta nu så är hans förmögenhet med väldigt stor sannolikhet extremt mkt större än hans samlade historiska ev. sen kan man (jag) ifrågasätta värdet som durr verkar sätta på "läs" av olika slag, men det är en annan diskussion. Citera
riggtherigg Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Ska man skratta eller gråta.. Du måste kanalisera dina känsloströmmar och nå insikt, om du står i valet och kvalet är dina chanser att nå nosebleed nivåer dimunitiva, så rannsaka dig själv och nå en lösningen i din rådande emotionella obalans. Citera
Recommended Posts