freddyponken Postad 29 April , 2010 Rapport Share Postad 29 April , 2010 Varför kör du så jättemånga set i marklyften? Mtp skaderisken i den övningen vid utmattning tror jag det är att föredra att dra färre set men tyngre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klanton Postad 29 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 29 April , 2010 Varför kör du så jättemånga set i marklyften? Mtp skaderisken i den övningen vid utmattning tror jag det är att föredra att dra färre set men tyngre. Kör på ett högvolymsschema nu så det är därför. Så nu kör jag runt 8 reps och 6-10 set på varje övning för volym. Sen kommer jag att variera med mer styrka och lägre reps så småningom. Men kör marklyften först efter vanlig uppvärmning och sen pyramiduppvärmning så känns rätt lugnt ändå. Men 8 set marklyft är riktigt tungt. Kanske bara var 6-7 set iofs kommer inte riktigt ihåg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klanton Postad 30 April , 2010 Författare Rapport Share Postad 30 April , 2010 Börjar tycka att morgonträning (11-12) är nöten. Bara gå upp, chilla en liten stund och ta sin pwo/nåt med koffein och gå till gymmmet. Sen äta en mastodontlunch när man kommer hem. Blir så meckfritt på det viset och man slipper äta, vänta några timmar sen fixa mat igen. Spelade lite såndär internetpoker igår också. Lyckades vinna 6 inköp på nl100 på 800 händer. Riktigt nice! Men är monsterback för året och målet är att gå breakeven tills slutet av juni och kanske eventuellt vinna några dollar sista halvåret av 2010. Jag blir mycket gladare av att vinna än jag blir ledsen av att förlora. Så det är ju ett tecken på att jag inte ska ta pokern alltför seriöst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klanton Postad 2 Maj , 2010 Författare Rapport Share Postad 2 Maj , 2010 Skönt start på söndagen. Solande + podcast en timme på balkongen. Sen ett hårt guns-pass på gymmet. Sen en brutal lunch. Rätt najs att äta efter ca 18h utan mat. 480g kyckling (4 bitar) 642 kcal 132gP 12gF 1dl bulgur 14gP 360 kcal 68gK 4 knäckemackor m 12 skivor kalkon 260 kcal 34gK Tot: 1262 kcal ca 155gP 102gK Inte så mycket fett där så blir nog någon mat med mycket ägg/nötter ikväll. Har för en gångs skulle inte planerat hela dagens mat i förväg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klanton Postad 7 Maj , 2010 Författare Rapport Share Postad 7 Maj , 2010 Provade förra veckan att köra en femsplit och en muskelgrupp per pass. Det är iofs rätt nice att verkligen kötta och bli helt slut i en muskel en gång i veckan. Men det blev alldeles för många set tillslut så nu har jag gått tillbaka till en rullande 4-split men 5ggr i veckan. 2 pass, en vilodag, 2 pass, en vilodag osv osv... 6 övningar, 3 varje muskelgrupp, 4 set per övning så 12 set per muskelgrupp och pass. Känns mycket vettigare. Så idag blev det: Marklyft, Hantelrodd, Latsdrag Stångcurl, Hantelcurl, underarmar Tänkte experimentera med att bara käka två gånger idag och se hur det känns. Så det blir en hel del käk: 13-14 400g Köttfärs 600kcal 80gP 30gF 2st megatortilla bröd 500 kcal grönsaker 200g 70 kcal 4dl mjölk 190 kcal 1360 kcal Runt 20.00 360g Kyckling 481 kcal 99gP 9gF 4 stekta ägg 292 kcal 20gF 24gP 4dl mjölk 190 28g cashew 165 kcal 13gF 7gK 4gP 250g keso 175 kcal Tot: 1303 kcal 65gF Tot: 2663 kcal Ca 250gP Ca 100gF Det har inte blivit så mycket poker men ska försöka lira lite mer nu. Håller till på ongames nl100 och lite nl200 nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts