Gå till innehåll

Får vem som helst göra rasistiska uttalanden och hota folk till livet på pf...

Recommended Posts

Jag antar att du funderar över nattens två avstängningar? Nu är jag inte moderator längre, men kan försöka förklara ändå.

Liknelsen är felaktig helt enkelt

dn247.net skapar ett konto för att spamma. Han åker ut direkt (rena spamkonton brydde jag mig inte ens om att skriva upp i avstängningstråden på min tid som moderator. Det kommer in ungefär en spammare per dag).

xlars har skrivit typ 1500 inlägg. En trogen skribent behandlas annorlunda än en som inte skrivit mycket, så enkelt är det bara. Man kan såklart diskutera om längden på avstängningen var den rätta eller ej, men det är det beslut som togs av moderatorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rakebacksnack resulterar inte i automatisk ban. Rasism gör det inte heller. xlars fick en paus för att han gick väldigt långt över gränsen.

Då det inte är jag som skriver reglerna för forumet på något sätt tänker jag inte kommentera dem något särskilt. Däremot så är det två saker som du kan ta fäste på:

1) Anmäl överträdelser du hittar.

2) Argumentera inte med folk som begår överträdelser.

Vi mods lusläser inte exakt varje post på hela forumet, särskilt inte i dagböcker som oftast fylls på i en rasande takt. Får vi inte in anmälningar är det lätt att saker förbises. Om andra personer dessutom har provocerat fram ett övertramp så kommer jag se det som förmildrande omständigheter.

Hot är givetvis allvarliga saker, men det gäller återigen att det behövs en anmälning för att vi ska se det.

Länk till kommentar

Aha... så kruxet ligger i att dödhota folk med viss frekvens!

Så är det ju över allt, tänk dig t ex en fortkörning.

Person A är 18 år

Person B är 54 år

Person A och Person B blir båda stoppade av samma polis dock vid olika tidpunkter, båda personerna gör precis som polisen säger och dom båda försöker be om nåd för att polisen skall kunna tänka sig att känna lite empati och riva den där lappen.

Hur mycket oftare tror du inte Person B får sin lapp riven? Förutsatt att dom båda åkte fast på samma hastighet.

Länk till kommentar

Person A är 18 år

Person B är 54 år

Person A och Person B blir båda stoppade av samma polis dock vid olika tidpunkter, båda personerna gör precis som polisen säger och dom båda försöker be om nåd för att polisen skall kunna tänka sig att känna lite empati och riva den där lappen.

Hur mycket oftare tror du inte Person B får sin lapp riven? Förutsatt att dom båda åkte fast på samma hastighet.

Knappast ett argument i diskussionen, och knappast något som bör ligga till grund för regelskrivning. Skulle vi hela tiden anpassa regler efter hur folk faktiskt agerar, ja då skulle regler knappast behövas eller?

/SK

Länk till kommentar

Person A är 18 år

Person B är 54 år

Förutom din totalt irrelevanta liknelse så är det knappast första gng. lasse gör dessa uttalanden i sin db..

..men det är ju klart ni måste skydda er affärside på ngt. vänster oxo, affar som snor spelare leder till minskade intäkter och lasse är kul för svenne banan att läsa om.

Länk till kommentar

..men det är ju klart ni måste skydda er affärside på ngt. vänster oxo, affar som snor spelare leder till minskade intäkter och lasse är kul för svenne banan att läsa om.
Men lägg ner. Jag vet inte vilken mod som tog beslutet att dela ut tempban men jag hade agerat likadant och jag har noll zipp nada affärsintresse i pf. Rasistiska uttalande har alltid renderat i varningar och banninationer på pf, av skäl som man inte borde behöva motivera närmre, så släpp det och hoppas att xlars kommer tillbaka vid gott mod och fortsätter medverka i forumet.
Länk till kommentar