Beirut_kid Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 ...och bara få 15 dagars avstängning men nämna rb deals leder till autoban for life? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 Jag antar att du funderar över nattens två avstängningar? Nu är jag inte moderator längre, men kan försöka förklara ändå. Liknelsen är felaktig helt enkelt dn247.net skapar ett konto för att spamma. Han åker ut direkt (rena spamkonton brydde jag mig inte ens om att skriva upp i avstängningstråden på min tid som moderator. Det kommer in ungefär en spammare per dag). xlars har skrivit typ 1500 inlägg. En trogen skribent behandlas annorlunda än en som inte skrivit mycket, så enkelt är det bara. Man kan såklart diskutera om längden på avstängningen var den rätta eller ej, men det är det beslut som togs av moderatorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 Rakebacksnack resulterar inte i automatisk ban. Rasism gör det inte heller. xlars fick en paus för att han gick väldigt långt över gränsen. Då det inte är jag som skriver reglerna för forumet på något sätt tänker jag inte kommentera dem något särskilt. Däremot så är det två saker som du kan ta fäste på: 1) Anmäl överträdelser du hittar. 2) Argumentera inte med folk som begår överträdelser. Vi mods lusläser inte exakt varje post på hela forumet, särskilt inte i dagböcker som oftast fylls på i en rasande takt. Får vi inte in anmälningar är det lätt att saker förbises. Om andra personer dessutom har provocerat fram ett övertramp så kommer jag se det som förmildrande omständigheter. Hot är givetvis allvarliga saker, men det gäller återigen att det behövs en anmälning för att vi ska se det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 Ta bort xlars bann direkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
byling Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 staahla: Varför då? Jag har följt hans db, den har varit kul, men igår flippade han över totalt. Var en ganska lätt "bestraffning" han fick imo. Hoppas han kommer tillbaka i gammalt gott skick,det han skrev igår var bara löjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 Ta bort xlars bann direkt! Eller minska. Mig och många andra får man mobba/vara rasistisk mot hur mycket man vill så länge man inte gnäller om man får tillbaka med ränta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beirut_kid Postad 16 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 xlars har skrivit typ 1500 inlägg. En trogen skribent behandlas annorlunda än en som inte skrivit mycket, Aha... så kruxet ligger i att dödhota folk med viss frekvens! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 Återigen Vi kan dessvärre omöjligen läsa alla inlägg. Sker det övertramp mot forumreglerna som vi inte upptäcker, vore vi tacksamma om ni rapporterar det till oss så vi kan vidta åtgärder. Det är därför funktionen "rapportera inlägg" finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nice Hand GG Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 Aha... så kruxet ligger i att dödhota folk med viss frekvens! Så är det ju över allt, tänk dig t ex en fortkörning. Person A är 18 år Person B är 54 år Person A och Person B blir båda stoppade av samma polis dock vid olika tidpunkter, båda personerna gör precis som polisen säger och dom båda försöker be om nåd för att polisen skall kunna tänka sig att känna lite empati och riva den där lappen. Hur mycket oftare tror du inte Person B får sin lapp riven? Förutsatt att dom båda åkte fast på samma hastighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2009 Så är det ju över allt, tänk dig t ex en fortkörning. Person A är 18 år Person B är 54 år Person A och Person B blir båda stoppade av samma polis dock vid olika tidpunkter, båda personerna gör precis som polisen säger och dom båda försöker be om nåd för att polisen skall kunna tänka sig att känna lite empati och riva den där lappen. Hur mycket oftare tror du inte Person B får sin lapp riven? Förutsatt att dom båda åkte fast på samma hastighet. Knappast ett argument i diskussionen, och knappast något som bör ligga till grund för regelskrivning. Skulle vi hela tiden anpassa regler efter hur folk faktiskt agerar, ja då skulle regler knappast behövas eller? /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beirut_kid Postad 22 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 22 Augusti , 2009 Så är det ju över allt, tänk dig t ex en fortkörning. Person A är 18 år Person B är 54 år Person A och Person B blir båda stoppade av samma polis dock vid olika tidpunkter, båda personerna gör precis som polisen säger och dom båda försöker be om nåd för att polisen skall kunna tänka sig att känna lite empati och riva den där lappen. Hur mycket oftare tror du inte Person B får sin lapp riven? Förutsatt att dom båda åkte fast på samma hastighet. Förutom din totalt irrelevanta liknelse så är det knappast första gng. lasse gör dessa uttalanden i sin db.. ..men det är ju klart ni måste skydda er affärside på ngt. vänster oxo, affar som snor spelare leder till minskade intäkter och lasse är kul för svenne banan att läsa om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 22 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2009 ..men det är ju klart ni måste skydda er affärside på ngt. vänster oxo, affar som snor spelare leder till minskade intäkter och lasse är kul för svenne banan att läsa om.Men lägg ner. Jag vet inte vilken mod som tog beslutet att dela ut tempban men jag hade agerat likadant och jag har noll zipp nada affärsintresse i pf. Rasistiska uttalande har alltid renderat i varningar och banninationer på pf, av skäl som man inte borde behöva motivera närmre, så släpp det och hoppas att xlars kommer tillbaka vid gott mod och fortsätter medverka i forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
D Postad 22 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2009 Kan ni inte banna folk som inte ens försöker uttrycka sig på någorlunda acceptabel svenska? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 22 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2009 Nej. Tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 23 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2009 Men herregud vilken sjuk tråd. Trådskaparen själv har skrivit hot-PM till mig och varit avstängd, men där är 15 dagars ban tydligen helt ok...hej kasta sten i glashus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 23 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 23 Augusti , 2009 Fan att man missade x-larsgrejen innan moddarna raderade det hela... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beirut_kid Postad 24 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 Augusti , 2009 Men herregud vilken sjuk tråd. Trådskaparen själv har skrivit hot-PM till mig och varit avstängd, men där är 15 dagars ban tydligen helt ok...hej kasta sten i glashus. Hot pm är verkligen att ta i. Jag vill att ngn. mod avslutar mitt medlemskap på detta forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts