Gå till innehåll

NLT - 6-manna, rätt att syna med AA?


Lasse Kongo

Recommended Posts

Bakgrundsfakta:

Det här är 5:e handen jag spelar på bordet. Innan denna handen har jag haft JJ vilken jag bettade på ett liknande sätt som nedan förutom att jag då inte fick något mothugg på flop.

 

 

Table Table 36793 (6 max) (Real Money) -- Seat 5 is the button

Seat 1: xCSTx ( $9.9)

Seat 2: ottimo ( $45.1)

Seat 3: TeaEye ( $24.25)

Seat 4: Lasse Kongo ( $30.4)

Seat 5: MSCELICA02 ( $16.4)

Seat 6: cut419ram ( $22.65)

cut419ram posts small blind (0.1)

xCSTx posts big blind (0.25)

 

 

** Dealing down cards **

Dealt to Lasse Kongo [ Ad, Ac ]

ottimo calls (0.25)

TeaEye calls (0.25)

Lasse Kongo raises (2) to 2

MSCELICA02 folds.

cut419ram calls (1.9)

xCSTx folds.

ottimo folds.

TeaEye calls (1.75)

 

Trevligt! Smäller på med en hyfsad höjning och till min glädje föjer 2 st med.

 

** Dealing Flop ** : [ 9s, Qh, Jc ]

 

Jaha. Ingen favoritflop direkt. Ytterst dragvänlig. Vet inte riktigt vart jag står. Vad kan de tänkas ha? Färdig stege? Tvåpar? Set? Drag?

 

cut419ram bets (2)

TeaEye folds.

Lasse Kongo raises (10) to 10

cut419ram raises (18.65) to 20.65

cut419ram is all-In.

Lasse Kongo calls (10.65)

 

Jaa, han betar. Tycker beten känns lite vek och höjer i nivå med pot och hoppas ta potten där, tyvärr får jag mothugg. Steker ett tag, trycker på callknappen och hoppas på det bästa.

 

 

 

** Dealing Turn ** : [ 4d ]

 

 

** Dealing River ** : [ 6c ]

 

Är ny på NL. Tycker att synen känns tveksam. Av de händer som kan tänkas syna den relativt stora preflopbeten är det rätt många som har mig slagen. Vilka händer sätter ni Fi på och hur hade ni andra agerat?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han spelar i alla fall som om han har KT. Med tanke på att han är SB kanske man inte ska utesluta T8s heller.

Att svara på ens flopreraise med en reraise all-in signalerar på de bord jag spelar styrka.

Så pass att man t.o.m. kan göra en raise som din för att testa om dina AA duger. Får du omslag => folda. Annars har du sannolikt ett gratiskort på turn om du vill.

Normalfallet för undertecknad, lite beroende på read och spelstil på bordet, hade alltså varit fold efter omslaget på din annars korrekta reraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt brukar jag reraise och reraisa ända till jag hamnar all-in innan floppen för att slippa såna skithänder men jag vet inte varför jag bara synade hans bet på 4 dollar. Tjejen påpekade det mycket riktigt efteråt, citat" du brukar ju gnälla på mig när jag bara synar med AA". :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en liknande hand igår. Jag reisade AA preflop med 6 dollar han höjer 4 och jag synar. Jag fick en all-in emot mig när floppen kom Kn 10 9. Jag la ner och fi visar stolt upp sin jättebluff, 7 5. :evil:

 

Ehh, han höjer och du synar?

 

Verkligen dåligt spel. Det är ju bara att höja ytterligare eller gå all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en liknande hand igår. Jag reisade AA preflop med 6 dollar han höjer 4 och jag synar. Jag fick en all-in emot mig när floppen kom Kn 10 9. Jag la ner och fi visar stolt upp sin jättebluff, 7 5. :evil:

 

Ehh, han höjer och du synar?

 

Verkligen dåligt spel. Det är ju bara att höja ytterligare eller gå all in.

 

JAG VET!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...