sTARVIN89 Postad 8 April , 2010 Rapport Postad 8 April , 2010 hehe nja A7an synade jag ju pga outs trodde såklart inte jag leder även om jag visste att den chansen fanns för han är otroligt lös runt 20% trebet. Vad ska han ha på 33an lixom... . Kan hålla med om att den är iskall dock men grindar man mot varandra dag in och dag ut så slåss man om alla potter . Citera
Chillarn7 Postad 8 April , 2010 Rapport Postad 8 April , 2010 Ok, behöver ha ~29% equity. OESD eller OESD + 3 parouts har 18% equity.... Så jävla gött att Pool vann idag! Skönt att fortfarande ha något att glädjas över denna säsongen. Citera
sTARVIN89 Postad 8 April , 2010 Rapport Postad 8 April , 2010 Jag har väl 25% mot alla överpar utom AA/99, sen finns ju risken att han settat eller ha en åtta men tror inte han skulle välja den linjen då. Hur får du fram att jag behöver ha ~29%? bara undrar hur du räknar kan va intressant att testa runt lite . Citera
okocha Postad 8 April , 2010 Rapport Postad 8 April , 2010 Hur får du fram att jag behöver ha ~29%? bara undrar hur du räknar kan va intressant att testa runt lite . 69/237 Citera
-PK- Postad 8 April , 2010 Rapport Postad 8 April , 2010 Så jävla gött att Pool vann idag! Skönt att fortfarande ha något att glädjas över denna säsongen. Mega +1, jävlar vad glad jag var när Torres spikade igen matchen Citera
Chillarn7 Postad 9 April , 2010 Rapport Postad 9 April , 2010 69/237 Yup. För att förtydliga för dig Arvin. Kostnad för att syna --------------------- = Equity som krävs för syn Pottstorlek efter syn Citera
NikLasVegas Postad 9 April , 2010 Rapport Postad 9 April , 2010 Mega +1, jävlar vad glad jag var när Torres spikade igen matchen Läste precis att han är den förste i Liverpool att göra 2mål i 4 raka hemmamatcher. Svårt liksom... Citera
sTARVIN89 Postad 9 April , 2010 Rapport Postad 9 April , 2010 69/237 Yup. För att förtydliga för dig Arvin. Kostnad för att syna --------------------- = Equity som krävs för syn Pottstorlek efter syn ah obv , tyty. Citera
Chillarn7 Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Ska välja utbildning till hösten. Kommer bli Lund för min del. Frågan är om man skall ta civilekonom eller ekonomie kandidat programmet? Som det ser ut just nu blir det ekonomie kandidat på 3år så får jag se om jag vill bygga på det med magister/master sen. Antar att man är rätt trött på att plugga efter 3år. Någon som har några invändningar? Edit: Sjukt svårt att bestämma sig. Kommer prob inte palla plugga till master på 5 år och med en 3årig ek.kandidat lär man inte få särskilt bra jobb om man jämför med en 4årig civ.ekonom. Kanske är bättre att ta civ.ekonom då? Läst som fan om det överallt men blir inte mkt klokare. Någon som går någon av dessa linjer? Citera
Staash Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Ska välja utbildning till hösten. Kommer bli Lund för min del.Frågan är om man skall ta civilekonom eller ekonomie kandidat programmet? Som det ser ut just nu blir det ekonomie kandidat på 3år så får jag se om jag vill bygga på det med magister/master sen. Antar att man är rätt trött på att plugga efter 3år. Någon som har några invändningar? Sitter också och tittar på utbildningar för tillfället, men har missat att boka upp mig för högskoleprovet idag vilket nog får anses vara en grov miss. Jag känner mig rent generellt helt lost i denna världen.. Citera
DjLuppy Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Ska välja utbildning till hösten. Kommer bli Lund för min del.Frågan är om man skall ta civilekonom eller ekonomie kandidat programmet? Som det ser ut just nu blir det ekonomie kandidat på 3år så får jag se om jag vill bygga på det med magister/master sen. Antar att man är rätt trött på att plugga efter 3år. Någon som har några invändningar? Edit: Sjukt svårt att bestämma sig. Kommer prob inte palla plugga till master på 5 år och med en 3årig ek.kandidat lär man inte få särskilt bra jobb om man jämför med en 4årig civ.ekonom. Kanske är bättre att ta civ.ekonom då? Läst som fan om det överallt men blir inte mkt klokare. Någon som går någon av dessa linjer? Lund är mkt fint, bra val! Citera
sTARVIN89 Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Tänkte söka civilekonom till hösten, inte säker på att jag kommer in men hur stor är skillnaden mellan civekonom och ekonomi kandie 3 år samt master (5år)? tror dock som du säger att civilekonom utbildningen ger bättre jobb än ekonomi kandie 3 år, sen master vet jag inte... Hade nog försökt gå på något öppet hus i Lund och kolla läget, se vilka som läser civilekonom och ek.kandie ställt några frågor och sen bildat en egen uppfattning bara. Citera
smooger Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Ska välja utbildning till hösten. Kommer bli Lund för min del.Frågan är om man skall ta civilekonom eller ekonomie kandidat programmet? Som det ser ut just nu blir det ekonomie kandidat på 3år så får jag se om jag vill bygga på det med magister/master sen. Antar att man är rätt trött på att plugga efter 3år. Någon som har några invändningar? Edit: Sjukt svårt att bestämma sig. Kommer prob inte palla plugga till master på 5 år och med en 3årig ek.kandidat lär man inte få särskilt bra jobb om man jämför med en 4årig civ.ekonom. Kanske är bättre att ta civ.ekonom då? Läst som fan om det överallt men blir inte mkt klokare. Någon som går någon av dessa linjer? Jag är inne på att söka ekonomi i Lund oxå, men då söker jag civil ek. Har inte bestämt mig helt, är ju typ 5 dagar kvar:oops: Citera
Starfitter Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 fan va gott!!!! till alla er som ska till lund, hade jag bara inte varit så lat hade jag gått kvar där. Världens bästaste studentstad Citera
FriSoren Postad 10 April , 2010 Rapport Postad 10 April , 2010 Tänkte söka civilekonom till hösten, inte säker på att jag kommer in men hur stor är skillnaden mellan civekonom och ekonomi kandie 3 år samt master (5år)? Jag känner mig rent generellt helt lost i denna världen.. +1 Citera
Chillarn7 Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Vf väljer du civ.ek och inte ek.kand Smoogie? Båda linjerna läser väl exakt samma första året? Tror ni det är möjligt att byta efter en termin om man vill det? Citera
smooger Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Vf väljer du civ.ek och inte ek.kand Smoogie? Båda linjerna läser väl exakt samma första året? Tror ni det är möjligt att byta efter en termin om man vill det? Det låter ju bra att ha en examen i civilekonomi Nämen, jag tror att det är en fördel i arbetslivet att ha den utbildningen mot att "bara" ha en kandidat examen. Iofs kan man ju plugga masters två extra år, men det är nog ingen dans på rosor. Tror inte jag är så pigg på att plugga 5år. Dessutom finns det inte så många masters platser att tillgå, tror inte det är speciellt lätt att komma in på det. Borde läsa samma iaf första terminen, sen kan man ju söka den andra linjen på samma sätt som man söker nu och kommer man in har man ju redan gått den första kursen och kan hoppa på dom andra. Citera
Luap Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Slår inte en master höre internationellt? Jag menar, masterprogrammen är ju standardiserade över europa iaf. Sen heter det ju dessutom master. Lätt värt att ta ett år extra för att få säga att man har en master Mvh, En som läser kandidatprogram för en master. Citera
Chillarn7 Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Är också inne på det tänket atm. Dels vet jag inte om jag kommer orka 5 år och sen så är det rätt svårt att komma in på masters sen verkar det som och då står jag där med ek.kand å får panta burkar efter att jag gulat hela rullen mot Myt4z en sen lördagnatt. Master är dock riktigt badass internationellt som luppen säger. Får bli att tänka nån dag till Citera
Myt4z Postad 11 April , 2010 Författare Rapport Postad 11 April , 2010 Är också inne på det tänket atm. Dels vet jag inte om jag kommer orka 5 år och sen så är det rätt svårt att komma in på masters sen verkar det som och då står jag där med ek.kand å får panta burkar efter att jag gulat hela rullen mot Myt4z en sen lördagnatt. Master är dock riktigt badass internationellt som luppen säger. Får bli att tänka nån dag till Ska jag ta det som hån eller beröm? Hade för övrigt första bra dagen för månaden igår, ca 1$k upp, yeey. Är precis under 20k händer också, nå minst 50k är målet denna månad! Citera
smooger Postad 11 April , 2010 Rapport Postad 11 April , 2010 Slår inte en master höre internationellt? Jag menar, masterprogrammen är ju standardiserade över europa iaf. Sen heter det ju dessutom master. Lätt värt att ta ett år extra för att få säga att man har en master Mvh, En som läser kandidatprogram för en master. Jaja master:-P Eftersom det är på engelska så borde det passa internationellt. Men alla kan ju inte bli internationellamasterjetsetare, hur skulle det se ut:mrgreen: Citera
Myt4z Postad 11 April , 2010 Författare Rapport Postad 11 April , 2010 Följde tyvärr inte upp gårdagens fina resultat med ett bra resultat idag. Sprang lite kallt, inte mkt att göra. Slutade even tillslut. Fått in 21k händer för månaden iaf, yeeey:) Är inte spec mkt upp för månaden, haft det rätt trögt hittills. Men är på den gröna sidan iaf, så klagar absolut inte! Citera
Chillarn7 Postad 12 April , 2010 Rapport Postad 12 April , 2010 Sweet, fick hem min jumpsuit från onepiece.se nu. Sjukt grym Kommer va riktigt mys att sitta å grinda i nu när man går in i lockdownmånad snart. Citera
Teh_MoUsE Postad 12 April , 2010 Rapport Postad 12 April , 2010 Ser ut att bli riktigt varmt i den nu när våren börjar komma ? Citera
Myt4z Postad 12 April , 2010 Författare Rapport Postad 12 April , 2010 Hoppas du har en skön lucka vid bakpartiet, där ångan kan komma ut! Citera
Recommended Posts