Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition


Myt4z

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej mina små fiskar!

 

Rev av ett 2 tim 45 min långt pass nyss. Ville sig inte riktigt idag heller, men slutade iaf jätte lite grönt.

 

Fick försesse schemat idag. Ingen kul läsning, kommer vara helt död. Höjdpunkten är nog träning lördag 08:30-11:30. Yeeeey. Får se hur mkt poker jag lyckas klämma in from nästa vecka, några v framöver. Då det är som jobbigast nu i uppstarten.

 

Nåväl, nu är min nya skärm invigd iaf. Vi gillar varandra, men kom inte helt överens i alla situationer. Vi ska sova på saken och pröva på nytt imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången på riktigt länge jag är tiltad, ner 7 bi borde inte gråta så mkt men ändå. Så jävla förbannad på horongame kan inte spela normalt när det laggar så mkt och det tiltar ju sönder en... utöver det blev jag helt våldtagen i setups/långt under EV men den här tar ju priset:

 

Ongame Network $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 462584

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $181.35

BB: $195.25

UTG: $55.65

CO: $363.85

Hero (BTN): $197.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with J :heart: Q :club:

1 fold, CO raises to $6, Hero calls $6, 2 folds

 

Flop: ($15.00) 8 :diamond: 4 :club: 6 :club:(2 players)

CO checks, Hero bets $9.00, CO calls $9

 

Turn: ($33.00) 2 :heart:(2 players)

CO checks, Hero bets $25.00, CO calls $25

 

River: ($83.00) 8 :spade:(2 players)

CO checks, Hero bets $59.00, CO calls $59

 

Final Pot: $201.00

CO shows 7 :spade: A :spade:

Hero shows J :heart: Q :club:

(Rake: $3.00)

 

Vill intala mig att det är en snygg syn, vilket det är men... skulle förövrigt beta 69$ river men fittlagget gör ju att man inte hinner trycka. Jaja nån som vet hur man får bort lagget? går inte spela mer än 4 bord och jag vill börja 6tabla igen, har cuadcore och läste att fokus går på en processor eller nått sånt så dualcore är bättre. Laggar även utan HUD, inte lika mkt men märkbart...

 

Går det ställa in på nått sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det du kan inte splitta så att klienten arbetar på flera kärnor nåt sätt Arvin. Antar att du har >1gb kärnor på din quadcore för jag har 1gb dualcore och det flyter på jättebra. Det du kan göra är väl att ha så lite processer som möjligt igång. Uppdatera HEM osv och se, annars får du lira utan HUD.

 

PS. Tkr du blir ägd i handen du postade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du har >1gb kärnor på din quadcore för jag har 1gb dualcore och det flyter på jättebra. Det du kan göra är väl att ha så lite processer som möjligt igång.

 

PS. Tkr du blir ägd i handen du postade.

 

Stämmer bra, märkte skillnad när jag bara stänger ner MSN+Spotify t.ex. vilket är störande då jag gillar spela med spotify.

 

Det gamla utseendet är ju tillbaka och lagget har minskat lite vilket är skönt men det är fortfarande svårt att spela 6 bord med HUD så får väl 4tabla ist...

 

Angående handen blev jag ägd, men fortfarande sjuk syn. Iom hans flopcheck vet ju jag i princip att han aldrig har 8 satte honom på 33/55/77 typ och hoppades barrela bort 3 gator då folk oftast viker lättare på NL200 än NL400. River va väl inte bästa kortet men A7s, wtf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame Network $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 463661

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $190.05

BTN: $402.00

SB: $251.55

Hero (BB): $191.30

UTG: $222.10

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with 2 :spade: 2 :heart:

1 fold, CO raises to $6, 2 folds, Hero calls $4

 

Flop: ($13.00) 2 :club: 4 :diamond: 5 :spade:(2 players)

Hero checks, CO bets $7.00, Hero calls $7

 

Turn: ($27.00) T :heart:(2 players)

Hero checks, CO bets $27.00, Hero calls $27

 

River: ($81.00) 8 :diamond:(2 players)

Hero checks, CO bets $81.00, Hero raises to $151.30, CO calls $69.05 all in

 

Final Pot: $381.10

CO mucks 9 :diamond: K :club:

Hero shows 2 :spade: 2 :heart:

Hero wins $1.25

(Rake: $3.00)

 

High card är tydligen nya nuts, +9bi på 800 hands typ, tror det är nytt rekord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått in ca 3.5h idag. Tyvärr har denna vecka gått riktigt segt. Skönt iaf att jag typ är miniplus och inte tokbackat som brukligt när det går emot.

 

8.9k händer för månaden, ska nå minst 12 k innan veckan är över. Inge mer lir idag dock, känns inte som att jag är 110% fokuserad, samt att ja ska upp tidigt imorgon.

 

Var länge sedan jag postade ngn HH, så här får ni ngt att bita i.

 

Fi är stabil reg, har 1,6k händer på honom. 20/14, af på 2.5.

 

Ongame, $1/2 Hold'em Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BB: $98.50

CO: $35

Button: $291.35

SB: $246

 

Dealt to Button 7:diamond: 9:diamond:

 

Pre-flop:

(1 folds), Button raises to $6, SB calls $5, (1 folds)

 

Flop: ($14) 4:club: 8:diamond: 3:diamond: (2 Players)

SB checks, Button bets $11, SB raises to $35, Button calls $24

 

Turn: ($84) J:spade: (2 Players)

SB bets $60, Button raises to $250.35,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut tycker jag, har svårt att se honom setmina 33/44 i blindsen mot BTN raise. Tycker det hade varit intressant om du posta lite med handrange och EV osv. (Inte HEM/PT3 EV då). Utan vilken range han kan tänkas syna med och hur många gånger han måste folda för att vi ska vara EV+ osv. Har inte riktigt tid med det själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut tycker jag, har svårt att se honom setmina 33/44 i blindsen mot BTN raise. Tycker det hade varit intressant om du posta lite med handrange och EV osv. (Inte HEM/PT3 EV då). Utan vilken range han kan tänkas syna med och hur många gånger han måste folda för att vi ska vara EV+ osv. Har inte riktigt tid med det själv :)

 

Öhh varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhh varför?

 

Eftersom våran range på BTN är ungefär <---------------------------------------------------> såhär stor kommer han inte få betalt tillräckligt ofta när han träffar set för att vinna i längden. Detta baserat på att effektiva stackar är 120bb. Hade HERO höjt i tidig postion är det högre chans HERO sitter på en premium hand ----> han kommer få betalt oftare när han träffar set.

 

Eftersom Mytaz skrev att han var en stabil reg så bortser jag ifrån att han slaskar pre som att setmina i blindsen mot BTN-raise.

 

Hur slutade handen Mytaz? Han folda va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom våran range på BTN är ungefär <---------------------------------------------------> såhär stor kommer han inte få betalt tillräckligt ofta när han träffar set för att vinna i längden. Detta baserat på att effektiva stackar är 120bb. Hade HERO höjt i tidig postion är det högre chans HERO sitter på en premium hand ----> han kommer få betalt oftare när han träffar set.

 

Eftersom Mytaz skrev att han var en stabil reg så bortser jag ifrån att han slaskar pre som att setmina i blindsen mot BTN-raise.

 

Hur slutade handen Mytaz? Han folda va?

 

Tror att ni antingen överskattar regsen, eller underskattar dom:) tror def att dom synar i blindsen med 33 44 här relativt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han foldade.

 

Asså PH vilket jävla program, har börjat sett det nu och kan inte sluta :D är på ep22 nu . Gillade inte stefan i början men nu är han skön, sätter på Dalin första natten å går 2 min senare å drar över Erika. King

 

Spelade fotboll med Stefan ett par år, skön kille fkt:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst vi synar inte 22-33 i blinds mot knappöppning men jag kan verkligen se mig fi göra det. Tror det är fler spelare som gör det än som inte gör det på NL200.

44 har han nog verkligen i sin range.

 

+ 1!!

 

sluta eka Teh_MoUsE ;-).. du ekar <------------------------------------> såhär mycket ;-) ;-) ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt många spelare är polariserade till nuts/air när de c/r floppen där Peter.

Nu när du inte har showdown value så är väl fold/push att föredra på turn, det beror hur mkt händer fi har som han kan tänkas folda. Om han alltid pushar river har du faktiskt odds för att syna då du behöver runt 17% equity men ofta ger fi upp på river om de bluffar och pushar bara sina värdehänder.

 

Spelade en liknande hand men med SDvalue häromdagen faktiskt där jag blir totalt utskälld av fi efteråt. Min AK är i stort sett värd lika mkt som AA på floppen här för denna fi har endast bluffar och stål i sin range. Sen när jag får improva äre ju easy game.

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG IL35 ($376.15)

CO Hero ($462.10)

BTN ile_fanclub ($576.65)

SB xxGant88xx ($464.60)

BB JammernIsGut ($400)

 

Pre-Flop: ($6, 5 players) Hero is CO K:club: A:diamond:

1 fold, Hero raises to $12, 1 fold, xxGant88xx calls $10, 1 fold

 

Flop: 4:club: 3:diamond: 9:diamond: ($28, 2 players)

xxGant88xx checks, Hero bets $20, xxGant88xx raises to $55, Hero calls $35

 

Turn: K:heart: ($138, 2 players)

xxGant88xx bets $90, Hero calls $90

 

River: 3:spade: ($318, 2 players)

xxGant88xx bets $225, Hero calls $225

 

Final Pot: $768

xxGant88xx shows PAIR THREE

8:club: 6:club:

Hero shows TWO_PAIR KING THREE

K:club: A:diamond:

 

Hero wins $765 (net +$383)

 

xxGant88xx lost $382

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Spelade en liknande hand men med SDvalue häromdagen faktiskt där jag blir totalt utskälld av fi efteråt. Min AK är i stort sett värd lika mkt som AA på floppen här för denna fi har endast bluffar och stål i sin range. Sen när jag får improva äre ju easy game.

 

Om din AK är värd lika mycket som AK spelar det väl ingen roll att du förbättrar turn eller? ; )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din AK är värd lika mycket som AK spelar det väl ingen roll att du förbättrar turn eller? ; )

 

wat? slutta levla mig nu. Skrev ju att den är värd lika mkt som AA på FLOPPEN.

Jo men jag har ju ännu bättre SDvalue när jag förbättrar. Han har ju också ha par outs med sina bluffar som drar dött nu. Han fortsätter prob bluffa om han träffar en sexa t.ex. Jobbigt att syna ner med A hög och behöva ha med i beräkning att han faktiskt kan ha bluffar som slår min bluffcatcher en viss % av ggrna osv.

 

 

Jag funderar på om jag vill ändra mig och säga att syn är bästa spelet på turn i din hand myt4z. Speciellt mot NL200 nits som troligtvis foldar för lite på turn för att pushen ska vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wat? slutta levla mig nu.

Jo men jag har ju ännu bättre SDvalue. Han har ju också ha par outs med sina bluffar som drar dött nu. Han fortsätter prob bluffa om han träffar en sexa t.ex. Jobbigt att syna ner med A hög och behöva ha med i beräkning att han faktiskt kan ha bluffar som slår min bluffcatcher en viss % av ggrna osv.

 

 

Jag funderar på om jag vill ändra mig och säga att syn är bästa spelet på turn i din hand myt4z. Speciellt mot NL200 nits som troligtvis foldar för lite på turn för att pushen ska vara bra.

 

Sagt är sagt! Du får inte ändra dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...