Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition

Recommended Posts

Postad

Fina resultat Henke, när det står 2max på NL1k är det bara HUbord eller gäller det också om folk droppar på 5max bord och det är två kvar på bordet?

Firat jul hos släkten, skoj som vanligt och min kusin som är 19 år är avundsjuk för att jag tjänar pengar så "lätt" och hon sliter på donken så hon ville att jag skulle lära henne poker.

Whatever, skickar henne 10$ och förklarar grunderna så vi lirar NL10 och vinner upp oss till typ 13$ sen går jag iväg ett tag och hon kommer tillbaka och är gul.

Skickar 10$ till (hon betalar mig kontant i SEK) och samma sak händer, vi spelar upp oss jag går iväg och hon gular sen. Hon vill spela mer, tjatar hela tiden och påstår att hon ska "hustla" från donken så hon tjänar 12k på en helg och att det inte är några problem för henne att betala av osv. Börjar inse vart fisken får sina pengar ;), iallafall så sätter jag in 30$ på hennes konto och nu väljer jag att sitta bakom när hon lirar 2 bord men skulle inte säga något utan bara se på. Hon börjar väldigt bra vinner upp sig men sen fattar jag varför hon torskar: JTo raise flop 378 bet, syn turn 6 hon checkar han betar hon synar. River 2 hon checkar han går all-in och hon synar jag frågar såklart varför hon synar och hon svarar:

"Men han har ju inget!" LOL.

Sen fortsatte det med massa konstiga överbets och varje gång hon hade nuts betar hon 10x pott typ, ett gott skratt blev det iallafall :D.

Adaptern till laptopen har dött så kan inte grinda men har köpt en ny som förhoppningsvis kommer snart men ska nog köpa en stationär som grinddator ist. Värdet på borden har varit brutalt senaste tiden, får hoppas det fortsätter så =).

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Det är blandat med HU och 2man på 5max bord. Har kört en del vanlig HU på NL1k mot en NL400 reg som jag inte gillar så därför jag har fått in mer 2max händer där.

Börjar bli frisk! wiiiiieeee

Om du plussat sönder nivån, varför inte kliva och prova lyckan? Lever du lyxliv och plockar ut stora delar av plusset eller?

Postad
Om du plussat sönder nivån, varför inte kliva och prova lyckan? Lever du lyxliv och plockar ut stora delar av plusset eller?

Pallar seriöst inte swingsen på NL1k+ så kmr nog chilla på NL400-NL600 ett tag till tror jag och bara lira högre vid värde. NL400-NL600 är ganska likvärdiga men när man kmr upp till NL1k blir spelet verkligen tuffare. Det är inte ett kliv man bara gör sådär. Har haft tankar på att köra 4bord/session och försöka komma in i det lite där men känns rätt onödigt när det bara sitter regs vid borden.

Får se hur jag gör efter nyår, är trots allt rätt nöjd med att göra typ 175kkr/månad på NL400/NL600 och då slipper jag ju gå ur min comfort level också :-)

Postad

Får se hur jag gör efter nyår, är trots allt rätt nöjd med att göra typ 175kkr/månad på NL400/NL600 och då slipper jag ju gå ur min comfort level också :-)

Spelar du många sajter då eller har jag missat något för 66k dollar är inte ett snitt på 175k kronor i månaden. Absolut inte drygt menat, antar du spelar fler sajter. Oavsett ett väldigt bra resultat, såklart! Keep it up

Edit:

Jag tror helt klart du klarar även högre games fwiw!

Postad

Chillboi har ju inte lirat NL400/NL600 hela året heller. Så har han ett helt år på sig, då lär han dundra in lite dinarer! Det kan jag lova stashie!

edit; Du får vara dryg här om du vill...vi är dina vänner ändå!

Postad
Chillboi har ju inte lirat NL400/NL600 hela året heller. Så har han ett helt år på sig, då lär han dundra in lite dinarer! Det kan jag lova stashie!

edit; Du får vara dryg här om du vill...vi är dina vänner ändå!

Fan va härligt att höra!

Då skall jag alltså edita bort allt det trevliga i inlägget? 8-)

Svårt att vara otrevlig mot vettiga personer dock. Känns inte som att tonen i denna dagboken är särskilt hård rent generellt? =)

Postad
Fan va härligt att höra!

Då skall jag alltså edita bort allt det trevliga i inlägget? 8-)

Svårt att vara otrevlig mot vettiga personer dock. Känns inte som att tonen i denna dagboken är särskilt hård rent generellt? =)

Hehe, nä, det var gulligt skrivet:)

Njae, nä, är väl inte nåra toner alls här. Här är alla vänner:)

Postad

Nope har inte snittat 175kkr/månad, inte skrivit det någonstans heller. Skrev att jag är nöjd med det bara. Aldrig räknat på mitt snitt, tänker inte räkna på mitt snitt. Men det är troligtvis möjligt att hålla ett snitt på över 150k SEK om man lirar NL400/NL600 och högrde vid värde iaf.

Edit: Mitt inlägg kan väl iofs uppfattas som att jag snittat det. Så 66k + typ 18k rb blir 84k sen är det på 4-5 månaders spel. En månad spelade jag nästan enbart på svs så säg 4 mån. $21k/mån och då har en månad varit NL200. whateva.

Postad
Nope har inte snittat 175kkr/månad, inte skrivit det någonstans heller. Skrev att jag är nöjd med det bara. Aldrig räknat på mitt snitt, tänker inte räkna på mitt snitt. Men det är troligtvis möjligt att hålla ett snitt på över 150k SEK om man lirar NL400/NL600 och högrde vid värde iaf.
Blir sjukt imponerad om du lyckas hålla ett snitt på mer än 175k/månaden med nl600 som max nivå 2lax10.
Postad
Blir sjukt imponerad om du lyckas hålla ett snitt på mer än 175k/månaden med nl600 som max nivå 2lax10.

Kommer inte lira NL600 som högst så we will never know. En stor del av cashen kmr ju faktiskt från högre nivåer när det sitter fiskar där. Dessutom har jag inte varit i någon särskilt stor downswing på säg 2 månader.

Styr utgång idag. Så jävla gött med pokerpaus. Borde fan alltid ha det.

Postad

Avsluta liret precis, avsluta med att torska 2 ink på helt bisarro händer.

Nåväl, nöjd med liret idag, gick trögt men slutar plus dryga 2 ink ändå.

Blev inte riktigt så mkt lir jag hade hoppats och siktat på, bara drygt 3.5h. Imorgon blir det inte mkt troligtvis, ska på middag på kvällen, och innan dess ska ja skölja av bilen. Blir i sådana fall ngn timme under dagen, alternativt sent på kvällen om jag inte druckit.

27 774 händer för månaden. Come oooon 30 k!

Postad
Festade med Putte Ekwall, Olle Sarri och snubben som spelar sångare i "gyllene guldbruna ögon" igår. Kändistätt i thn sas. Ravelli var också med på ett hörn tror jag.

Med eller bredvid? :roll:

Ogillar att majoriteten här på forumet använder ordet "med" lite fööör frekvent vid sådana här sammanhang. Pördy Smördy!

Postad

haha Ravelli :D, grym lirare det där.

Köpte en TV igår som jag är otroligt nöjd med.

http://af.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444151&view=detailed

finns i 6, 7 och 8 serien och inom 7/8 kan man streama youtube direkt i TVn med bra kvalite. Grym TV, lite dyr dock men vill inte ens veta vad jag spenderat senaste 2 månaderna...

Är för första gången på väldigt länge nära gulen på bankkontot, har lite i pokerrulle ifall det skulle gå snett men vill inte casha ut ännu mer och kliva ner ytterligare nivåer. Kommer iallafall bli mkt intressant 2010 för nu måste jag verkligen spela, kan inte slappa längre även om det är nice :).

Ska väl försöka monstergrinda innan GC så jag slipper ha dåligt samvete över att slappa i solen medans bankkontot är nära gul. 70k hands?

Gott nytt år!

Postad
Med eller bredvid? :roll:

Ogillar att majoriteten här på forumet använder ordet "med" lite fööör frekvent vid sådana här sammanhang. Pördy Smördy!

Medslashbredvid. Helt klart roligare bredvid. Blev en hel del festande med de tre förstnämnda i baren. Ravelli var inte lika festglad. Kan lätt säga att det är inga jag skulle välja gå ut med. Tråkigare snubbe än Olle får man leta efter.

Postad

Bokar dec nu, har jävligt ont i skallen så lirade bara 1 timme ungefär. Spelade rätt dåligt, och var generellt rätt ofokuserad.

Fick ihop 28 211 händer, enbart nl200 på ongame. Blev min comeback månad då jag varit nere och reparerat på NL100 senaste tiden. Känns kul att det gått bra, känns som det äntligen börjar släppa på NL200. Har haft fasligt svårt att ta klivet från NL100 till NL200 av ngn anledning. Har inte känt att motståndet varit spec mkt bättre, utan tror helt enkelt jag har gjort för mkt mindre misstag som har blivit kostsamma i längden. Tätat en del luckor senaste tiden då jag gick ner i antal bord, lirat endast 2-4 bord under en längre period. Nu börjar jag trappa upp till 4-6 bord om jag hittar bra värde.

Resultatet inkl rb landar kring 41 k sek. På själva spelet knep jag 18.5 ink. Så ingen sjuk månad på ngt sätt, utan en helt ok. Känns väl helt enkelt extra bra då jag gått trögt en längre tid, men äntligen fått ha det lite mer normalt vid borden senaste tiden.

Orkar inte direkt summera året, men kortfattat var det en rejäl besvikelse iaf. Hade hybris i början av året och siktade på 500k sek, kom inte ens i närheten av detta.

Nåväl, nya tag 2010. Ser verkligen fram emot ett nytt poker år!

Gott nytt folk, och tack för iår!