Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition

Myt4z

Recommended Posts

Länge sen jag var såhär tiltad, otroligt korkat av mig att sitta HU när jag obv är skittrött och med ett icke färdigt HU game.

Möter en fisk, spelar ut honom totalt i början tar ett bi och håller på att tömma hans andra när han har ca 80$ kvar, slutar med att han tog 1200$ av mig ca one tablade han ett bra tag drog sen upp två bord och killen NITar sönder och träffar helt sjukt. Helt jävla fantastiskt hur man kan springa, men rätt standard antar jag i HU världen men är lite ovan. Jag gör flera spel där jag vet att jag är slagen osv, massa korkade moves där jag vet att han synar och han bara nitar ner och väntar på kort.

Blir att jobba enormt på mitt HU game nu, inte varit såhär frustrerad på ett riktigt bra tag pokermässigt... NL200 för den som undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vakna precis, kunde inte somna igår... tror jag ska ta över datorn till shahin och grinda lite.

Sjukt att jag blir så lack över den där snubben, var ett bra tag sen jag hade en backdag över 500$ ens en gång så att tappa mer än 1k$ till en fisk svider såklart. Det är inte pengarna utan själva grejen med att han kaxade i chatten, spelade så otroligt nitigt och träffade som en gud som irreterar mig. Jag kan inte medge att jag spelade bra poker mot honom, men va ett bra tag sen jag va så frustrerad som då och jag var nog bara allmänt trött och spew.

Lägger nog ner HU projektet nu ett tag och fokuserar på 5max, kommer ta upp HU:n igen om några månader då det kan vara väldigt skoj. Men vill nog satsa på HU fullt isåfall och inte mixxa allt för mycket, just nu spelar jag kanske 60% 5max och 40% HU. Skulle nog hellre vilja ha 90% HU och 10% 5max om jag konverterar, nu spelar jag bara HU när jag är trött/uttråkad och det påverkar nog ens prestation.

Har ca 50bb/100 på nl100 över 3200 händer och hade 70bb/100 på nl200 över 1k händer innan den här fittungen sabbade så jag ligger minplus på nl200 men är ändå helt sjuka siffror. Nackdelen är att man måste sitta och vänta på action och jag kan inte spela när jag känner för det. Mycket lättare att planera sitt dygn och leva lite mer "normalt" när man lirar 5max eftersom action alltid ges, men samtidigt får man stå ut med lite regs.

Länk till kommentar

Blev två kortare pass på NL200 idag, tanken är att börja lira där mer och mer nu. Känner att spelet funkat bättre, och självförtroendet är på g. Förhoppningsvis blir det fokus på NL200 from dec.

Slutade lillplus, var väldigt fint värde. Men kände mig lite trött så fick som sagt inte in spec mkt tid.

Nya tag imorgon!

Länk till kommentar

:roll:

Kändes fantastiskt för stunden, mindre bra när jag fkt började tänka på vad jag gjorde.

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:

UTG Wajzing ($78)

CO katzzee ($160)

BTN Maj-liv ($125.75)

SB HENRY14227 ($201)

BB Hero ($202)

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BB 4:diamond: 4:spade:

3 folds, HENRY14227 calls $1, Hero raises to $6, HENRY14227 raises to $28, Hero calls $22

Flop: 9:spade: 10:heart: 10:spade: ($60, 2 players)

HENRY14227 checks, Hero bets $30, HENRY14227 raises to $70, Hero goes all-in $142

Länk till kommentar

GL, skit i resultatet för månaden du plussade ju massor förra månaden och det handlar ju trots allt om att vara vinnande i längden :).

Tror inte du har problem att plussa, är bara det psykiska som är det tuffa...

Jag har hoppat av stejken nu, anledningen är att jag inte kommer grinda så mycket under december och känns därför lönt att lira stejk när jag sitter på nl200-nl400. Däremot i Januari när allt är klart får vi se vad som händer, vill ju upp i nivåer snabbare nu även om det är skoj att grinda nl200-nl400 och det tar inte lika mycket psykiskt. För att prestera på högre nivåer i dagens pokertider tror jag det som skiljer en riktigt bra spelare från en bra spelare är dygnsrytm, kost, och allmän hälsa/välmående. Tror det är där jag har edge på mina motspelare samtidigt som jag har ett riktigt bra logiskt tänkande. Pokerteorimässigt är jag nog lite över avg bara och om något år kommer varenda kotte kunna pokerteorin och då är det som sagt andra saker som spelar in hos en vinnande spelare.

Så för att kunna lira nivåer över nl400 så kräver det nog att jag sätter upp ett spelschema/träningsschema osv för just nu är jag jävligt slapp på den fronten, planera lite mer helt enkelt.

Men stejken va kul så länge den varade, alltid skönt att känna sig helt säker när man kliver upp i nivåer även om man innerst inne vet att man slår nivån så spelar man nog bättre om man inte känner scared money. Måste börja tänka som blom...

Länk till kommentar

Usch, hade en brun dag på nl200 idag och tappade snabbt 3 ink. Lyckades jobba ner mig för att direkt åka på skit igen. La ner efter typ 3 timmars assrape. Blev 3 ink ner tillslut.

Månaden ser otroligt brun ut just nu, tror jag är under 1$k upp inkl rb och allt sånt. Oerhört inspirerande...

Länk till kommentar

Blev lite pyspunka sista dagarna på månaden, så har inte spelat ngt. Tänkte köra lite teori ikv, och kanske starta månaden senare inatt.

Nov slutar tyvärr inge vidare, är åtminstone på plussidan. Hoppas det släpper i dec. Är tänkt att spela mer o mer NL200 framöver, vore kul om det dök upp lite ljus i den mörka tunneln man vandrat i nästan hela detta år:)

Fick in ca 30 k händer, känns ok ändå, gått ner o kör 3-4 bord mestadels. Detta har gjort att spelet känts bättre än på bra länge fkt, så lite nytt hopp har tänts iaf!

Mot framgång i dec!:-)

Skrev för övrigt på för ny klubb idag, blev Div1 och Valsta Syrianska. Ska bli kul!

Länk till kommentar

Seg start hittills på dec. Obligatoriska tappet på 3 bi inom loppet av 30 min hälsade givetvis på. Däremot känns spelet riktigt bra, och jobbade även tebax till ngn hundring ner bara.

Då utspelar sig denna hand. Fi är helt löjligt kass, och jag har väntat på att få stacka honom.

50/30 spelar han. Godis.

Satte honom inte på den handen:)

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Stacks:

UTG APASS1 ($281.60)

CO marcheur63O ($122.15)

BTN Hero ($869.70)

SB kroktachon ($209.65)

BB finfish2 ($165.40)

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BTN 10:heart: 10:diamond:

APASS1 raises to $5, 1 fold, Hero raises to $15, 2 folds, APASS1 calls $10

Flop: Q:spade: 4:heart: 10:club: ($33, 2 players)

APASS1 checks, Hero bets $19, APASS1 calls $19

Turn: 8:club: ($71, 2 players)

APASS1 checks, Hero bets $53, APASS1 raises to $125, Hero goes all-in $835.70, APASS1 goes all-in $122.60

River: 5:heart: ($566.20, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: $566.20

APASS1 shows STRAIGHT QUEEN

J:heart: 9:spade:

Hero shows THREE_OF_A_KIND TEN

10:heart: 10:diamond:

APASS1 wins $563.20 (net +$281.60)

Hero collects $641.10 (net -$281.60)

Har en del intressanta händer, får se om ja postar dom efter passet eller imorgon. Ska ösa på ett tag till.

Länk till kommentar

Vet inte vad som är mest bisarrt, hans hand eller att river blanka:-)

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Stacks:

UTG bojkar ($236.90)

CO Hero ($211.20)

BTN brb5mins ($388.15)

SB _Dalnegro ($359)

BB pegaz_san ($319)

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is CO 8:diamond: 9:diamond:

1 fold, Hero raises to $6, 2 folds, pegaz_san calls $4

Flop: 10:spade: 7:diamond: J:spade: ($13, 2 players)

pegaz_san checks, Hero bets $10, pegaz_san raises to $30, Hero raises to $85, pegaz_san raises to $150, Hero goes all-in $205.20, pegaz_san calls $55.20

Turn: 9:spade: ($483.40, 2 players, 1 all-in)

River: 2:diamond: ($483.40, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $423.40

pegaz_san shows PAIR SEVEN

5:spade: 7:heart:

Hero shows STRAIGHT JACK

8:diamond: 9:diamond:

Hero wins $485.40 (net +$179.20)

pegaz_san lost $241.20

Länk till kommentar

haha Mytaz :D, grattis till nya klubben btw. Fick också en chock idag ingen stor pott men ändå:

Ongame Network $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 400451

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

UTG: $239.90

CO: $79.00

Hero (BTN): $257.90

SB: $114.85

BB: $207.75

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with K :diamond: J :club:

1 fold, CO raises to $6, Hero calls $6, 2 folds

Flop: ($15.00) 9 :spade: T :spade: 6 :heart:(2 players)

CO checks, Hero checks

Turn: ($15.00) 5 :spade:(2 players)

CO checks, Hero checks

River: ($15.00) A :spade:(2 players)

CO bets $8.00, Hero raises to $18, CO calls $10

Final Pot: $51.00

CO mucks J :heart: Q :heart:

Hero shows K :diamond: J :club:

Hero wins $48.45

(Rake: $2.55)

Så jävla segt på dagarna nuförtiden i denna kyla, fryser när man vaknar, fryser när man äter, fryser när man går ut och fryser när man grindar. Fan va man saknar Australien dessa tider =(.

Tur pokern flyter på bra iallafall... minns inte senast jag hade en backdag, ett par veckor sen iallafall. Ska nog försöka grinda fram tills 10 december innan jag tar break för året och shahins+sörens handbet gör att man motiveras lite extra. Sen har ju Chiren dragit igång sitt miljonrace också...

Länk till kommentar

Fuck det här håller inte. Springer sämre än på braaa länge och fokuserar alldeles för mkt på resultatet. Bookar november som blir årets första backmånad, 80k sek.

Startar om och tjuvstartar på december ist. Har grindat hela natten nu med shahin89 och maxwell. Känns som det vänder snart!

Gjorde också boka-månaden-i-förväg-movet. Mycket snitsigt sätt att lura sig själv på! 8-)

Länk till kommentar

Gjorde också boka-månaden-i-förväg-movet. Mycket snitsigt sätt att lura sig själv på! 8-)

Japp det funkar grymt bra :-)

Hemma från sthlm nu med en fuckad dygnsrytm på köpet. Vaknade nyss.

Grym utgång i lördags, måste varit sjukt värde på ongame då varenda svensk därifrån var ute.

Kommer köra på hårt med pokern denna månaden sen bär det av till thailand i januari.

Tänkte boka en enkelbiljett och troligtvis dra vidare nånstans efter att vi har flyttat ut ur huset. Någon som har tips på sidor att boka genom? Vore gööööör bra.

Länk till kommentar

Gav mig på grinden idag igen, var extremt sugen. Tyvärr vill det sig bara inte. Fortsätter bara hagla bajs i ansiktet på mig. Vet fkt inte vad ja ska ta mig till. Har pågått så sjukt länge lixom. La ner nyss, körde 3 timmar typ, 900 ner. Evet låg väl ngnstans i skillnad på 600 eller ngt, men spela roll egentligen... aldrig kan det få rulla på.

Postar några av händerna som ja torska, kommentera gärna om ni gör ngt annorlunda. Skulle verkligen behövt en bra start på månaden...tur att det är långt kvar.

Klassiker, inte mkt att orda om. Fick precis som jag ville att han dega preflop. Men men.

Hand1

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Stacks:

UTG Hero ($219.70)

CO .xliliveyx. ($213.20)

BTN Nattakitta ($190.20)

SB -Lutikka- ($201)

BB grepakar ($155.20)

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is UTG Q:heart: Q:club:

Hero raises to $7, 2 folds, -Lutikka- raises to $25, 1 fold, Hero raises to $54, -Lutikka- goes all-in $201, Hero calls $147

Flop: 2:heart: J:diamond: 7:spade: ($418, 2 players, 1 all-in)

Turn: A:diamond: ($418, 2 players, 1 all-in)

River: 4:club: ($418, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $404

-Lutikka- shows THREE_OF_A_KIND JACK

J:heart: J:club:

Hero shows PAIR QUEEN

Q:heart: Q:club:

-Lutikka- wins $420 (net +$193)

Hero lost $208

Den här spelaren är helt sjuuukt usel. Inte alls aggro, han bluffar aldrig. Så detta är ju endast för värde han shovear rivern. Kan väl fan inte vika här?

Hand2

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Stacks:

UTG Boogie freak ($411.10)

CO OtheRox ($1,493)

BTN diodalen ($116.95)

SB Hero ($301.45)

BB fitipaldi111 ($180.20)

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is SB 7:heart: 7:diamond:

3 folds, Hero raises to $6, fitipaldi111 calls $4

Flop: 6:spade: 10:diamond: 5:heart: ($12, 2 players)

Hero bets $8, fitipaldi111 calls $8

Turn: 7:club: ($28, 2 players)

Hero bets $21, fitipaldi111 calls $21

River: K:heart: ($70, 2 players)

Hero bets $58, fitipaldi111 goes all-in $145.20, Hero calls $87.20

Final Pot: $360.40

fitipaldi111 shows STRAIGHT EIGHT

8:diamond: 4:diamond:

fitipaldi111 wins $357.40 (net +$177.20)

Hero collects $1 (net -$180.20)

Inte heller mkt att orda om, eller? Fi är fisk.

Hand3

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Stacks:

UTG OtheRox ($1,573)

CO diodalen ($81.70)

BTN Hero ($222.20)

SB fitipaldi111 ($80.05)

BB larsson zz ($140)

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BTN 9:diamond: K:diamond:

1 fold, diodalen raises to $6, Hero calls $6, 1 fold, larsson zz calls $4

Flop: 9:heart: 5:club: 6:club: ($19, 3 players)

larsson zz bets $10, diodalen folds, Hero raises to $30, larsson zz goes all-in $134, Hero calls $104

Turn: K:club: ($287, 2 players, 1 all-in)

River: A:club: ($287, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $287

larsson zz shows FLUSH ACE

4:spade: 9:club:

Hero shows TWO_PAIR KING NINE

9:diamond: K:diamond:

larsson zz wins $294 (net +$144)

diodalen lost $6

Hero lost $140

Hand4

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Stacks:

UTG diodalen ($91.40)

CO Hero ($234)

BTN fitipaldi111 ($61.05)

SB Boogie freak ($205.40)

BB OtheRox ($1,438)

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is CO K:diamond: J:diamond:

diodalen raises to $6, Hero calls $6, 3 folds

Flop: 7:diamond: 5:diamond: 8:club: ($15, 2 players)

diodalen bets $14, Hero raises to $36, diodalen goes all-in $85.40, Hero calls $49.40

Turn: 2:diamond: ($185.80, 2 players, 1 all-in)

River: 7:heart: ($185.80, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $185.80

diodalen shows FULL_HOUSE EIGHT SEVEN

8:diamond: 8:heart:

Hero shows FLUSH KING

K:diamond: J:diamond:

diodalen wins $196.80 (net +$91.40)

Hero lost $91.40

Stängde ner direkt efter denna. Kändes helt enkelt inte som att detta gick att vända idag...

Hand5

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Stacks:

UTG schabinski ($90.35)

CO executus9 ($323.50)

BTN lilou170672 ($50.65)

SB bojkar ($550.10)

BB Hero ($230.30)

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BB 9:diamond: 9:club:

schabinski raises to $6, 1 fold, lilou170672 calls $6, 1 fold, Hero calls $4

Flop: 5:diamond: 5:heart: 9:spade: ($19, 3 players)

Hero checks, schabinski bets $14, lilou170672 calls $14, Hero calls $14

Turn: 7:spade: ($61, 3 players)

Hero checks, schabinski bets $46, lilou170672 folds, Hero raises to $92, schabinski goes all-in $24.35

River: 10:spade: ($201.70, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $201.70

Hero shows FULL_HOUSE NINE FIVE

9:diamond: 9:club:

schabinski shows FULL_HOUSE TEN FIVE

10:heart: 10:club:

schabinski wins $198.70 (net +$108.35)

Hero collects $21.65 (net -$90.35)

lilou170672 lost $20

Sjukt även att det kommer så satans intensivt, spelade lixom inte ens 900 händer. O åker på saker konstant, bara haglar. Förut , för typ ngt år sedan, då kändes det som ja åkte på sånt här ngn gång varannan session eller några ggr i veckan. Nu är det några ggr per timme i princip.

Aja, som sagt, kommentera gärna om det är ngt som ser konstigt ut.

Nya tag imorgon, typ 800$ ner för månaden. Är ju bara 4bi, men bara så trist att aldrig kan få en bra trend.

Länk till kommentar