Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition


Myt4z

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

aa borde nog slagit större pre, runt 55-60 kanske?

 

Ja kan nog aldrig folda där, men har spelat liknande så många gånger och är slagen nästan varje gång är uppe mot AQ/AJ nån enstaka gång (mot bra spelare) just därför jag checka turn och inte bombade. Funderade på fold och om det kan vara vinnande i längden att folda där mot regs men tror potoddsen osv gör att det inte kommer vara vinnande i längden och sen så leder jag ju ibland också.

Har ju nöten i princip men hans syn/push är ju så typisk tvåpar/set och vill inte ge mer gratiskort, ska nog inte haka mig på det för mycket.

 

Många börjar bli förkylda nuförtiden, polare, familj osv jag är väl en av få som klarat mig so far men börjar känna mig mer trött nu på sistonde. Var ju påväg mot Australien samma tid förra året och börjar ångra lite att jag inte reser iår men har ju lägenheten så lär ju bli bättre när jag väl flyttar... men Sverige suger verkligen i oktober-november, blir ju smått bättre när snön kommer men ändå. Var ett tag man såg solljuset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du behöver vara >32% eq

 

Board: Td Ah 5d 8d

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 42.459% 42.46% 00.00% 411 0.00 { AdKh }

Hand 1: 57.541% 57.54% 00.00% 557 0.00 { AA, TT, 88, 55-44, ATs, ATo }

 

 

han bör väl inte ha färg suuuperofta så orkade inte trycka in dem men du har ju sick marginal till ev0 och då ska du ju faktiskt ha bäst hand lite ibland framförallt med given linje

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol sick missklick på 44:S:S:S

yeah han måste ha några bluffar för vi ska få in det good. Kmr dock ändå syna iom att han bör ha bluff semiofta med given linje samt att jag inte riktigt gillar att vika så högt i rangen i en 3betad pott när vi betar en bräda som vi kmr cbeta väldigt mkt som bluff för att sen checka river.

Vår hand är väl typ en bluffcatcher imo(bör väl vara bästa handen vi bluffcatchar med?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta jag menar, det är ju ett läge som är autosyn egentligen men om jag inte hade Ad så finns ju faktiskt chansen att hitta fold nu när man tänker efter och räknar på läget. Mot en fisk whatever så får jag ju in det alla dagar men mot en ganska stabil reg så blir ju läget svårare då dem inte stackar av så light.

 

Första gången jag flydde en HU match, va väl upp några $$$ men trött och kände att killen va ganska dryg att möta så droppade och kändes fel efteråt men thats poker... man märker verkligen hur mkt man försämras när man tar break några dagar bara, har svårt att få in mer än 1k händer och hänger inte med i många situationer även fast jag tror mig göra det. Tar ju några dagar att komma i form igen men bara nöta på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han foldar ju i princip allt vi slår utom kanske AQ, checkar jag turn finns ju chansen att han bluffar dessutom har jag nutflushdraget så kan ta ett gratiskort och få värde river. Chansen att han drar ut mig med nån randomhand är ju så liten mtp Ad så den risken är jag beredd att ta.

 

bra, ville bara veta att du tänkte rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...