Snygglenn Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Hamnade i en riktigt taskig spot med raketerna och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Tänkte raisa men med två stycken bakom och stor chans att någon drog in färgen vågade jag inte riktigt göra det. Tankar om hur den ska spelas? Alla är fiskar btw No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com BB ($33.47) Hero (UTG) ($399) Button ($283.32) SB ($129.52) MP ($929.97) Preflop: Hero is UTG with A, A Hero bets $7, MP calls $7, Button calls $7, 1 fold, BB calls $5 Flop: ($29) 2, J, 8(4 players) BB checks, Hero bets $21.75, MP calls $21.75, Button calls $21.75, BB calls $21.75 Turn: ($116) 4(4 players) BB bets $4.72 (All-In), Hero ? Citera
Soni Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Frågan är ju hur de andra två agerar om du bara synar den förstes allin, men en tredje spader på brädan såg ju dyngtråkig ut, jag hade nog bara synat för att se vad de andra två hade gjort, trots att chansen till ett billigt riverkort uppstår... Svårt läge imo Citera
speltorsk_LOL Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 höj 60, vik för push imo. Citera
Snygglenn Postad 5 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2009 höj 60, vik för push imo. Men jag tycker det ser väldigt svagt ut att höja till 60 i en 120-pott. Isf är det väl bättre att syna eller raisa ordentligt? Citera
Lisa87 Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 jag höjer ~75 och viker mot omslag Citera
Ferna Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Syna försök att få showdown så billigt som möjligt! Citera
Sebas Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 jag höjer ~75 och viker mot omslag Och om du blir synad av en eller två spelare. Vad gör vi på river? Förutsatt att den blankar alltså. Citera
OzzzaJa Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Jag hade nog synat (vilket är detsamma som check) och foldad för bet tror jag... Citera
Supertequila Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Jag hade nog synat (vilket är detsamma som check) och foldad för bet tror jag... +1 Du får tänka också på hur du hade agerat OM du hade träffat flushen här. Inte hade du höjt bort de andra? Därför är nog syn starkare än du tror. Citera
Scaniac Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Raisa, folda för omslag, simple as it gets =) Citera
Trillske Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Jag synar nog. Får du raise bakom bör det vara från någon som verkligen vill försvara sin hand. Citera
Teh_MoUsE Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Synar bara och försöker få en billig showdown. Foldar mot alla omslag. Du får 3st syn när du betar flop, någon måste ju helt enkelt ha färg om inte slowat set på flop. okeeeeej vi har rockets. Men dom är inte mkt värda här imo. Citera
Supertequila Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Synar bara och försöker få en billig showdown. Foldar mot alla omslag. Du får 3st syn när du betar flop, någon måste ju helt enkelt ha färg om inte slowat set på flop. okeeeeej vi har rockets. Men dom är inte mkt värda här imo. är nog inte många som slowar set fyrvägs på floppen här. Citera
Loveless Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 är nog inte många som slowar set fyrvägs på floppen här. Skulle säga 50% av spelarna på SvS 1/2. Citera
Joeduck Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Höjer -lägger kanske vid omslag. Folk synar med vad som helst. Beror på historik iofs. kanske en läggning är bäst här. Citera
Scaniac Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Synar bara och försöker få en billig showdown. Foldar mot alla omslag. Du får 3st syn när du betar flop, någon måste ju helt enkelt ha färg om inte slowat set på flop. okeeeeej vi har rockets. Men dom är inte mkt värda här imo. ja men tänk så blir han squeeeeeeeeeeezad av en i senare poss om han bara synar? Citera
Snygglenn Postad 5 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2009 Okey, syn är alltså bäst? Jag synade, btn raisade till typ 20, synade igen och så bettade han typ 70 river och visade upp färgen. Kanske borde ha foldat men när han bettade så lite kändes det fel att folda Tack för alla tips iaf, tycker det var ett riktigt jobbigt läge och hade verkligen ingen aning om hur jag skulle fortsätta Citera
Trillske Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 ja men tänk så blir han squeeeeeeeeeeezad av en i senare poss om han bara synar?Squeezad och squeezad.... Men hursomhelst är det ju ännu värre om någon pushar över hans höjning. Då är det ju bara att spy. I helvettet att jag skulle orka raise/folda där utan att ta bort klienten och svara "va? näe.." om någon frågar om jag spelar poker. Snygglenn, Bara glädjas åt att potten blev liten. Att han fjantar med markerna gynnar ändå dig. Citera
Supertequila Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 Squeeza i det läget med 4 pers i spel och en all in? knappast va? Man kan ju faktiskt emellanåt ge Fi kred för att han har va han faktiskt reppar... Citera
henjon Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 Med tre synare även på floppen och så faller ett tredje spader på turn -> hur många gånger tror ni att essen fortfarande är bästa handen? Det här är väl om något närmast ett textbook example på när det bara är att lägga essen mot vilken höjning som helst. Vad hade bb förresten? Citera
killerwolf Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 jag kan iaf säga att du blir inte långvarig på 1/2 på svs i alla fall. (på ett bra sätt), sätter du funderar kring AA och hur brädan utvecklar sig och att du faktiskt inser att du är slagen men synar fi pga att idiotfaktor x är relativt hög på svs 1/2, bara kämpa på och fortsätt tänk poker ! Citera
Trillske Postad 6 Augusti , 2009 Rapport Postad 6 Augusti , 2009 Squeeza i det läget med 4 pers i spel och en all in? knappast va? Menar det, ska vi bli squeezade där krävs det dessutom att typ.. öhh... någon bakom oss synar, nästa minraisar, vi minsaisar, den bakom oss synar och nästa kille squeezar. Eller nåt. Om inte någon bakom synar och den tredje bestämmer sig för att ge sig ut på ett äventyr för fe på 5bb. Vill mest komma fram till att vår syn är så försvinannde liten, och just nu är inte potten vi bråkar om större än så. Citera
Recommended Posts