Doc Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2009 Såg på sharkscope http://www.sharkscopers.com/blog/thestatistician/what-fraction-online-poker-players-are-winners att ca 30% är vinnare på online-poker och att detta gäller ganska generellt (även för SvS). Sen har jag kört sharkscope på så många motståndare jag hunnit med på de SnGs (100-200kr) på SvS jag spelar och ännu inte hittat en enda vinnare! Alltså ingen med plus på Total profit (förutom jag själv då förstås ). Hur hänger det ihop? Spelar vinnarna på mycket lägre/högre bord eller har de semester denna månad? Någon som har gjort mer ingående analyser av detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#LOUDmouth# Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2009 Dom är i Thailand och leker med nötterna, nästa månad är dom i Yaoundé. Gissningsvis är ditt samplesize på tok för litet. /#LOUDmouth# Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2009 De på den aktuella nivån som vet hur man plussar kanske tenderar att veta att man kan blocka sig från Sharkscope? Den beskrivningen stämmer iaf bra på mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Maruzi Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2009 hur blockar man sig själv från sharkscope edit : hittade själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 5 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2009 Även om min samle size vore för liten borde jag rimligtvis ha träffat någon vinnare. Jag får väl betala $10 till sharkscope så jag kan söka på många fler och se vad mitt utfall blir. Ingen här som redan har lite egen statistik att dela med sig av? Om de vore blockade så skulle jag sett det då jag sökte. Hittils har jag bara hittat spelare med förluster (de flesta har dessutom tilt som attribut ). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2009 26% var det ju enligt den länken. Hur många som vinner utan att inkludera raken är inte sådär jätteintressant, men lite skumt ändå att det låg så långt under 50%. Måste bero på att de vinnande spelarna spelar på många fler bord? De på den aktuella nivån som vet hur man plussar kanske tenderar att veta att man kan blocka sig från Sharkscope? Den beskrivningen stämmer iaf bra på mig... Är väl inte direkt svårt att se om spelaren är blockad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doc Postad 5 Augusti , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2009 26% var det ju enligt den länken. Hur många som vinner utan att inkludera raken är inte sådär jätteintressant, men lite skumt ändå att det låg så långt under 50%. Måste bero på att de vinnande spelarna spelar på många fler bord? Är väl inte direkt svårt att se om spelaren är blockad? Jag tycker nog andelen vinnare alltid är intressant, speciellt då många spekulerat i att det är så lågt som 5%. Hade du förväntat dig att 50% skulle vinna och 50% förlora? Det vore ju ren lotto-verksamhet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AccessGranted Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2009 Jag tycker nog andelen vinnare alltid är intressant, speciellt då många spekulerat i att det är så lågt som 5%. Hade du förväntat dig att 50% skulle vinna och 50% förlora? Det vore ju ren lotto-verksamhet! Fail. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2009 Jag tycker nog andelen vinnare alltid är intressant, speciellt då många spekulerat i att det är så lågt som 5%. Hade du förväntat dig att 50% skulle vinna och 50% förlora? Det vore ju ren lotto-verksamhet! Hade förväntat mig att det bara skulle ligga strax under 50% om man inte tar hänsyn till raken (Som man inte kommer undan att betala kan tilläggas.) , ja. Anledningen till att det inte är så måste vara att vinnare spelar på många fler bord, samt att pengarna fortsätter uppåt (Spelare som vinner på låga nivåer torskar större delen av vinsterna högre upp.) i pyramiden i väldigt stor utsträckning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Prizonic Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2009 De tar hänsyn till raken på sharkscope! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Batch Postad 5 Augusti , 2009 Rapport Share Postad 5 Augusti , 2009 Infogar två bilder som kan vara intressanta. (cashgames exclusive rakeback) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts