Gå till innehåll

Dags att köpa dollar.


Recommended Posts

  • Svars 178
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
1 U.S. dollar = 6.71650312 Swedish kronor

 

köpläge snart? vad säger er tekniska analys?

utan att vara insatt i valutahandel osv så sa är väl den enda tidsaspekten djens sagt 1-6 månader (har heller ingen koll på hur kurserna såg ut denna tiden), hur relevant är det då att håna honom 14 månader efter trådens start?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det Schiff, Faber mfl tror är ju att centralbankerna aldrig ska börja bromsa, utan bara fortsätta gasa tills statsskulderna är uppeldade i en enda stor inflationsbrasa. Återstår att se om så blir fallet, men inget tyder ju på det än så länge iaf. Vi har helt enkelt en bit kvar till inflationen.

 

Det blev ingen broms idag iaf snarare full gas.

 

Från di.se

 

Den amerikanska centralbanken beslutade också att den ska köpa statspapper med lång löptid för ytterligare 600 miljarder dollar till slutet av andra kvartalet 2011, i en takt på cirka 75 miljarder dollar per månad.

 

Federal Reserve New York meddelade att tillsammans med återinvesteringar av förfallande värdepapper i Feds balansräkning kan de totala statspappersköpen hamna i intervallet 850-900 miljarder dollar, vilket innebär statspappersköp på cirka 110 miljarder dollar per månad.

 

$900,000,000,000 nya dollars in i systemet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1årsjubileum får tråden snart!

1 U.S. dollar = 7.07528814 Swedish kronor

 

 

 

 

 

haha_simpsons.jpg

 

Jag hade faktiskt väntat mig något mer intellektuellt av dig heltok. Se på t.ex. EUR/USDs alt AUD/USDs utveckling efter mitt inlägg. Att sen dollarn skapade en cyklisk topp efter den rörelsen känns irrelevant. Dina inlägg och försök till hån känns bara tragiska och visar bara på ett stort fel i din personlighet: Att du inte kan erkänna när du har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på mkt lägre usd/sek i framtiden. Även om det då och då som under finanskrisen och PIIGS kaoset i vår/sommras kan få dollarn att rusa. Tror fortfarande att guldet och framför allt silvret har myckt kvar att ge. Usa kommer som sagt bara fortsätta att gasa med sedelpressen.

 

Finns det något i USAs ekonomi som inte är nattsvart? Om ni har någon länk till nått som tyder på att återhämtningen har börjat och framtiden ser ljus ut får ni gärna posta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...