Gå till innehåll

Dags att köpa dollar.


Recommended Posts

  • Svars 178
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Incitamenten är ju att dollarn ska nedåt. De måste trycka pengar för att överleva. USA är en stormakt för de har skitit i hela världen och pissat i Askersund sedan nationen bildades.

 

Dock blir deras situation lite mer komplicerad pga Kina har en valutareserv av dollar som Afrikas BNP ungefär. Så de måste göra skiten långsamt och diplomatiskt.

 

Fortsätter konjunkturen uppåt kommer dollarn fortsätta sjunka. Blir det skakigt kommer det blir dollar/CHF/yen-hets återigen.

 

Om du är pokerspelare. Fortsätt spela poker och ta ut dollar efter behov.

Vill du vill valutaspekulera så skall du ta ställning till hur du tror tillväxten i världen kommer fortlöpa. Det kommer toppar och det kommer dalar. De som inte gör som alla andra är de som har möjligheten till förtjänst. Så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Hur har era investeringar gått? Sen jag skrev om silvret senast har det stigit från $25 till $43 medans börsen som helhet gått runt +-0 eller tom. back :)

 

Stockholmsbörsen gjorde 80% under ett års tid för inte allt för länge sedan, ska man använda det som belägg för att investera allt där? Nej, ge mig en genomsnittlig avkastnings% för silver senaste 20+ åren och detsamma för börsen och sedan kan man väl börja resonera om vart man bör investera generellt sett. Sen finns det ju alltid trender och andra externa faktorer att ta med i beräkningen, men ja du fattar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har era investeringar gått? Sen jag skrev om silvret senast har det stigit från $25 till $43 medans börsen som helhet gått runt +-0 eller tom. back :)

 

Back 30k$ på pokern sen årsskiftet samt lämnade jag in deklarationen idag där jag torskat 60k SEK på CFD's såg jag.

 

Men man får ju dra av lite av förlusterna....

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske lite OT men går det ändra valuta på sitt -konto?

hittar ingen inställning.

 

...har euro men funderar på att ändra till usd och hoppas på en uppgång

 

Det går inte att ändra längre när väl första överföringen är gjord.

Därför många har både neteller och moneybookers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inte säker på att det här är en idé som rekommenderas men jag tror att man kan ändra valuta genom att stänga ner ditt nuvarande konto för att sedan starta ett nytt med en annan mail.
Vill man bli livstidsbannad och hamna på svarta listor, absolut.

 

Omsätt tillräckligt för att bli VIP (borde va 5k€/mån) så får du ha flera valutor på kontot. Du får inte byta valuta eller starta nytt konto. Annars så kan du skaffa Neteller-konto i USD, men Neteller suger. Som vanligt ska man lyssna på DrRoland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...