Gå till innehåll

collude rapport


SmetigMelon

Recommended Posts

För 3 veckor sen rapporterade jag, och resten av finalbordet, att det satt 2 kompisar och samarbetade på FT.

De hade samma avatar, kom från samma stad och CL (1 av dem) Foldade med 250 mer att syna all in i 12 500:- på flopp mot sin polare som låg näst sist. Alla vid bordet började såklart skrika och whina och alla kom överens om att vi skulle maila stars. Alla gjorde förhoppningsvis det, iaf jag.

Nu 3 veckor senare har fortfarande inget hänt och stars har inte medelat något.

 

Jag skriver det här i forumet därför att förut har jag nästan bara possetiva minnen av stars, även om det blir trubbel löser de sakerna snabbt, men 3 veckor för den mest uppenbara colludningen någonsin?, ja det fanns andra exempel med. Är det kanske så att supporten är överbelastade dessa veckor eller har de bara lyckats glöma/tappa bort fallet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att stars måste ha mer än ett "eventuellt" missklick, som bevis för att göra något övht.

Fast hade detta utspelats sig i en SNG, så kanske det räcker med sådant för att de iaf skall svara på mail. Dock så är det inte alltid som "userlocation" är samma som den riktiga hemstaden/landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstått det så är det lagligt att spela i samma MTT även om man sitter på samma bredband, IP etc, OM det är mer än 45 spelare med i turneringen, så dem har ju inte brutit mot några regler där, utan det är ju då själva sammarbetet som dem har missbrukat? försöker bara förstå situationen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det var en spelare som drog fördel och som därför diskades och det var alltså därför du avancerade en placering.

 

Mvh,

 

Karl R

PokerStars Support

 

En av de 2? Eller en av de andra.

 

Så du menar att om jag chipdumpar till min kompis så blir bara min kompis straffad för det? Dumaste jag hört eller missar jag något här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda kanske blev bannade, men bara den som drog fördel av brottet blev diskad och nedflyttad?

 

Även om han som dumpade chips till sin polare förlorade på det stackmässigt så påstår jag även att de sammarbetat i potter, bettat ut folk osv och därmed borde bli diskad. Även om han dessutom inte drog några fördelar så ska man väl ändå bli diskad.

Jag menar, fotbollspelare som snortar kokain har ju inga fördelar av det men åker dit för det endå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda kanske blev bannade, men bara den som drog fördel av brottet blev diskad och nedflyttad?
Verkar vara väldigt skumt resonemang. Bara att känna till två extra hålkort borde ju räcka för att bli av med prispengar.

 

Vore fint om Stars vore lite mer transparenta med sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst, ni misstolkar mig: Jag har såklart ingen aning hur Stars har gjort, det vet bara de, men det kan ha varit så här:

 

Spelaren som blir "hjälpt" till högre placering blir diskad, och hans pengar blir distribuerade till övriga spelare.

 

Spelaren som "hjälpte" blir diskad, och hans pengar blir konfiskerade av Stars (utan att de blir distribuerade till övriga spelare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag låter som världens jävla gnälligaste fitta, det handlar om väldigt små summor. Så tycker jag det är skönt att en sån här enkel jävla utredning tar över 1 månad och ändå har man lyckats låta en kille behålla stålarna eller liknande. Jaja jag älskar stars så mycket ändå att jag ger dem chansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst, ni misstolkar mig: Jag har såklart ingen aning hur Stars har gjort, det vet bara de, men det kan ha varit så här:

 

Spelaren som blir "hjälpt" till högre placering blir diskad, och hans pengar blir distribuerade till övriga spelare.

 

Spelaren som "hjälpte" blir diskad, och hans pengar blir konfiskerade av Stars (utan att de blir distribuerade till övriga spelare).

 

Bedrövligt om det skulle vara som så att pengarna konfiskerades istället för att andra deltagare flyttas upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag låter som världens jävla gnälligaste fitta, det handlar om väldigt små summor. Så tycker jag det är skönt att en sån här enkel jävla utredning tar över 1 månad och ändå har man lyckats låta en kille behålla stålarna eller liknande. Jaja jag älskar stars så mycket ändå att jag ger dem chansen

Min erfarenhet av Stars är att de tar verkligen seriöst på precis alla sorters fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--------> smetiga melonen

 

Om du tvivlar på att stars är seriösa när det handlar om collusion kan du läsa min collusion rapport jag skrev för ett drygt halvår sen. Reagerade precis som du på att ingenting hände, ingen hörde av sig o dagarna bara gick.

 

http://pokerforum.nu/forum/pokerstars/53026-en-eloge-till-pokerstars.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...