jagobzki Postad 1 Augusti , 2009 Rapport Postad 1 Augusti , 2009 Hej! Jag har under en längre tid funderat på att sätta in $50 på full tilt poker. Jag planerar att spela 4-9 bord 6-max. på NL2 (25inköp a´100bb). Det jag undrar över är hur bonusarna fungerar. Vad jag förstår så är dealen att jag ska samla in X-antal FTP poäng inom X-antal tid för att dubbla min deposotit ($50). Rätta mig om jag har fel! Min andra fråga är om ni tror att det är rimligt att samla in tillräckligt med FTP poäng för att fixa bonusen genom att grinda 4bord 2h/dag på NL2? Tack på förhand! Jagobzki. Citera
Deco89 Postad 1 Augusti , 2009 Rapport Postad 1 Augusti , 2009 Well, när du gör första deposit så släpps bonusen i omgångar om $5 dollar eller 10 typ, tror det är 16,7 FTP per dollar. Kan bli svårt att få bonusen på NL2. Citera
spiker1977 Postad 1 Augusti , 2009 Rapport Postad 1 Augusti , 2009 Finns bättre bonus på ipoker, som är "easy" för micro limit. Om du är efter rakeback så är FT helt ok, men bonus kommer vara tufft med den limit du spelar. Citera
Wauzsig Postad 1 Augusti , 2009 Rapport Postad 1 Augusti , 2009 Eftersom du har 120 dagar på dig är det inga problem. Spela när det är Happy Hour så får du dubbla FTP-poäng. Jag gjorde en insättning på $120 för mindre än en vecka och har spelat in $10 i bonus. Bonusen betalas ut i steg om 10% av insättningen. Citera
Lisa87 Postad 1 Augusti , 2009 Rapport Postad 1 Augusti , 2009 Eftersom du har 120 dagar på dig är det inga problem. Spela när detär Happy Hour så får du dubbla FTP-poäng. Jag gjorde en insättning på $120 för mindre än en vecka och har spelat in $10 i bonus. Bonusen betalas ut i steg om 10% av insättningen. Spelar ingen roll om du spelar när det är Happy Hour. Bonusen går på "base-ftp's" precis som på stars där det krävs VPP och inte FPP för att nå en viss "vip-level" Citera
jpb123 Postad 1 Augusti , 2009 Rapport Postad 1 Augusti , 2009 Spelar ingen roll om du spelar när det är Happy Hour.Bonusen går på "base-ftp's" precis som på stars där det krävs VPP och inte FPP för att nå en viss "vip-level" Jag är rätt säker på att det är fel. Happy Hour poäng räknas mot bonus dock inte mot t.ex. Iron Man När jag började spela FullTilt så spelade jag samtidigt på en massa sajter vilket gjorde att det tog tid att spela in bonusar. Tog mig ganska precis 6 månader (tror det är 180 dagar, ej 120) att cleara en 100 dollars bonus. Då spelade jag mest 2 dollars SnGs i några timar varannan dag med några veckor off när jag var bortrest. Spelar nu ofta 8 bord 0.05/0.10. Kör jag 1 timme om dan så spelar du ungefär in en 100 dollars bonus på en månad så 50 dollar bör inte vara något problem Citera
DrRoland Postad 1 Augusti , 2009 Rapport Postad 1 Augusti , 2009 Jag är rätt säker på att det är fel. Happy Hour poäng räknas mot bonus dock inte mot t.ex. Iron Man Är också nästan säker på att Lisa har fel där, men det är bara att kontakta supporten och fråga Citera
ffredd Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Postad 2 Augusti , 2009 Hej! Jag har under en längre tid funderat på att sätta in $50 på full tilt poker. Tänk på att det är extremt viktigt att signa upp via en affiliate för att få rakeback. Om du inte gör rätt från början så går det inte att rätta till i efterhand. Om du börjar spela mycket så kan det handla om väldigt mycket pengar. Citera
jagobzki Postad 2 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2009 Tänk på att det är extremt viktigt att signa upp via en affiliate för att få rakeback. Om du inte gör rätt från början så går det inte att rätta till i efterhand. Om du börjar spela mycket så kan det handla om väldigt mycket pengar. Vad menar du fred? Jag har aldrig satt in pengar på en site förrut kan du förklara mer runt affiate? Citera
fiddegogogo Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Postad 2 Augusti , 2009 En affiliate är någon som rekryterar spelare åt siten. Om du googlar t.ex. "rakeback full tilt" så hittar du massa affiliates. Om du går in på en sån sida och följer instruktionerna så får du 27% rakeback. Citera
jagobzki Postad 2 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2009 kan du rekomendera någon särskild affi? Citera
spiker1977 Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Postad 2 Augusti , 2009 http://www.stackback.com/ eller http://www.raketherake.com/ eller http://www.google.com Citera
jagobzki Postad 2 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2009 Sånna fall kör jag på stackback. Men efter man har regristrerat sig där vad gör man då? Jag har redan reggat ett konto på ftp men har inte satt in pengar än. Är det bara att sätta in pengar och börja bomba på NL2 nu? Citera
fl0w Postad 3 Augusti , 2009 Rapport Postad 3 Augusti , 2009 Signade du upp via Stackback då? Om du skapade konto innan dess missade du nog rakebacken. Via länken ovan står det hur du måste göra för att få rb. Citera
jagobzki Postad 3 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2009 Då är det kört för mig att spela på ftp . Ska i alla fall mailja dom senare idag och fråga om det är okey om dom raderar mitt nuvarande acc eftersom jag förstått det får man inte ha 2 acc. Annars får man väll regga sig på iPoker som någon i tåden rekomenderat. Citera
ffredd Postad 3 Augusti , 2009 Rapport Postad 3 Augusti , 2009 Om du inte har satt in pengar så är det inte säkert att det är kört. Det kanske räcker med att du använder affens bonuskod när du gör första insättningen, men du ska absolut mejla dem och fråga innan du gör något. Den absolut värsta möjligheten är att du var inne på någon sida som gjorde reklam för Full Tilt och klickade på en länk till Full Tilt där. Då lagras en cookie i din browser som håller reda på att du kom till Full Tilt via den andra sajten, och därför räknas det som att du har signat upp via dem. Då får de all din rakeback i all evighet. Det är ett helt sjukt system egentligen, men det är många sajter som använder det. Citera
jagobzki Postad 4 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2009 Nej fred så var det inte. Jag googlade själv full tilt poker, och har därför aldrig klickat på någon sådan länk. Är det bara att maila dem och hota att man byter site om dom inte fixar rakeback åt en? Om dom ändå säger nej, har ni här på pf några bra förslag på andra siter med schysst rakeback. Någon i tråden rekomendera iPoker, är det något man ska satsa på? Citera
ffredd Postad 4 Augusti , 2009 Rapport Postad 4 Augusti , 2009 Nej fred så var det inte. Jag googlade själv full tilt poker, och har därför aldrig klickat på någon sådan länk. OK. Ett tips för framtiden är i alla fall att varje gång du ska signa upp på en ny sajt så raderar du dina cookies först, just in case. Är det bara att maila dem och hota att man byter site om dom inte fixar rakeback åt en? Det är i alla fall vad du måste prova. Säg att du vill kunna signa upp via en affiliate för att få rakeback, och att du måste välja en annan sajt om de inte tillåter det. För folk som redan har provat att spela för riktiga pengar där så funkar det definitivt inte, men det kanske funkar för dig om du inte har satt in pengar ännu. Citera
jagobzki Postad 4 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2009 tack för svaret fred. Känns ju som rena rama rånet att spela på en site utan rakeback:-( Citera
Recommended Posts