MikeTime Postad 30 September , 2009 Författare Rapport Postad 30 September , 2009 Eller så frågar du Valterego om du får sno hans koncept rakt av, något som jag hade tyckt vart väldigt kul. Exakt hur det ser ut får du fråga honom om. Jo, jag vet hur hans invitational-sng-koncept funkar men är rädd att det lätt blir lite rörigt när det är trångt och många vill lira cg också. Vad tror ni om käket? Kanske ska fixa käk i förväg och baka in den kostnaden i raken? Citera
hogge75 Postad 30 September , 2009 Rapport Postad 30 September , 2009 Lite brantare struktur, annars tycker jag inte det behövs ändras något Citera
Cyntax Postad 30 September , 2009 Rapport Postad 30 September , 2009 Lite brantare struktur, annars tycker jag inte det behövs ändras någotJo! Någon som sköter MikeTimes uppgifter med att fixa rebuys please! Tempot på Mickes bord blir såååå slött när han ska joxa med rebuys.Varför inte en kombination av båda idéerna? Man kör tre 10-mannabord men som separata sng´s. (Man balanserar alltså inte de tre borden.) När sedan två spelare återstår på varje bord kör de ett sexmanna finalbord där alla sex är garanterat itm.Eller tre, så blir det en bubbla på finalbordet också. Ta bort 1000 från startstacken också. Eftersom ändå alla gör en rebuy/addon så höj inköpet och startstacken så slipper du springa och fixa med addon/rebuys. Citera
MikeTime Postad 30 September , 2009 Författare Rapport Postad 30 September , 2009 Jo! Någon som sköter MikeTimes uppgifter med att fixa rebuys please! Tempot på Mickes bord blir såååå slött när han ska joxa med rebuys. Ja. Har faktiskt planer på att ta in en hjälpreda istället. Kanske ska sälja lite öl dessutom.... Citera
Ängeln17 Postad 30 September , 2009 Rapport Postad 30 September , 2009 . Kanske ska sälja lite öl dessutom.... Momsregistrering, utskänkningstillstånd, F-skattesedel mm. Sälj du öl. Citera
MikeTime Postad 30 September , 2009 Författare Rapport Postad 30 September , 2009 Momsregistrering, utskänkningstillstånd, F-skattesedel mm. Sälj du öl. Står bara med stor fel text på prislistan: Stark- & Mellanöl 15:- Läsk & Lättöl 10:- Kaffe och korv med bröd 0:- Frågan är om man kan låta dig komma någon mer gång. Nästa gång försöker du väl köpa in för 100 när vi andra lägger 500. Mannen med noll koll . Citera
Ängeln17 Postad 30 September , 2009 Rapport Postad 30 September , 2009 Stark- & Mellanöl 15:-Läsk & Lättöl 10:- Kaffe och korv med bröd 0:- BTW. På lördag lägger vi till Nybakad Kanelbulle 0:- eftersom det är kanelbullens dag på söndag. Citera
MikeTime Postad 30 September , 2009 Författare Rapport Postad 30 September , 2009 BTW. På lördag lägger vi till Nybakad Kanelbulle 0:- eftersom det är kanelbullens dag på söndag. Fan vad dålig du är på marknadsföring! Du måste ju lägga till länken också: http://pokerforum.nu/forum/linkoeping-pk-engeln/57862-hoestmoerker-3-oktober.html Citera
LappRoffe Postad 30 September , 2009 Rapport Postad 30 September , 2009 Nu har jag gjort ett eget litet referat från Mikes turre. Som vanligt helt olikt något annat... http://www.lapproffe.blogg.se Citera
MikeTime Postad 30 September , 2009 Författare Rapport Postad 30 September , 2009 Nu har jag gjort ett eget litet referat från Mikes turre.Som vanligt helt olikt något annat... http://www.lapproffe.blogg.se Mike Roffe Btw - är det ok med 130:- i turreavgift om det ingår rake, kaffe, alkoholfri dryck, middag, snacks och dealer på finalbord? Citera
omalley Postad 30 September , 2009 Rapport Postad 30 September , 2009 Nu har jag gjort ett eget litet referat från Mikes turre.Som vanligt helt olikt något annat... http://www.lapproffe.blogg.se Aha! Nu förstår jag resten av dina inlägg i bloggen. :lol: Lysande! Citera
valterego Postad 30 September , 2009 Rapport Postad 30 September , 2009 Mike Roffe Btw - är det ok med 130:- i turreavgift om det ingår rake, kaffe, alkoholfri dryck, middag, snacks och dealer på finalbord? Kan ju bara svara för mig själv, men om det ser ut som i lördags, så ja absolut. Jag tar en hundring i avgift för mina turrar. Då ingår käk, fika och alkoholfritt. Citera
Ängeln17 Postad 30 September , 2009 Rapport Postad 30 September , 2009 Mike Roffe Btw - är det ok med 130:- i turreavgift om det ingår rake, kaffe, alkoholfri dryck, middag, snacks och dealer på finalbord? Jag hade ju räknat med att du skulle pynta en tia för varje kanelbulle Citera
Juggler Postad 30 September , 2009 Rapport Postad 30 September , 2009 Kan ju bara svara för mig själv, men om det ser ut som i lördags, så ja absolut. Jag tar en hundring i avgift för mina turrar. Då ingår käk, fika och alkoholfritt. TV-spel också! Citera
nordkvist Postad 30 September , 2009 Rapport Postad 30 September , 2009 Shorthandedformatet som du nämnde Mike lät intressant. Och 130kr är ju verkligen minimum om middag ska ingå, du kan lika gärna ta 150 även om det inte förändrar mkt. Och Erik, blir det någon invitational i Västerås här framöver? =) Citera
J-O Postad 1 Oktober , 2009 Rapport Postad 1 Oktober , 2009 Nu har jag gjort ett eget litet referat från Mikes turre.Som vanligt helt olikt något annat... http://www.lapproffe.blogg.se Tokfan :mrgreen: Citera
J-O Postad 1 Oktober , 2009 Rapport Postad 1 Oktober , 2009 Btw - är det ok med 130:- i turreavgift om det ingår rake, kaffe, alkoholfri dryck, middag, snacks och dealer på finalbord? Ja det är ju skitbilligt Citera
torax Postad 1 Oktober , 2009 Rapport Postad 1 Oktober , 2009 Ja det är ju skitbilligt Ja ja visa mig inte Du drog ut VI VET Citera
valterego Postad 1 Oktober , 2009 Rapport Postad 1 Oktober , 2009 Och Erik, blir det någon invitational i Västerås här framöver? =) Njae, det är nog tveksamt. Däremot håller jag på att slipa på en annan grej som kan bli rätt bra. Jag återkommer om det Citera
valterego Postad 1 Oktober , 2009 Rapport Postad 1 Oktober , 2009 TV-spel också! Sant. TV-spel också. Citera
hefo Postad 1 Oktober , 2009 Rapport Postad 1 Oktober , 2009 Nu har jag gjort ett eget litet referat från Mikes turre.Som vanligt helt olikt något annat... http://www.lapproffe.blogg.se Det verkar onekligen har varit ett evenemang i min smak. Nästa gång kommer jag! Mitt favoritcitat från Lappens blogg är helt klart: - Allt du ser här är mitt, sa han, och det du inte ser är fanimej mitt det också. "Jaså, jaha", tänkte jag och tände en cigarett. Citera
Illvillja Postad 1 Oktober , 2009 Rapport Postad 1 Oktober , 2009 Håller det samma klass som sist får du gärna ta både 150 kr och 200 spänn (vilket ändå lär bli billigare än denna tour med tanke på hur mkt folk dricksade) i rake om det ingår mat på det Lapproffe: visst e de förjävligt när ens drömmar inte slår in... själv är jag lycklig över att ha kommit undan med livet i behåll, var som sagt något nervös med 10k i stacken och 1600/3200 300 ante i blinds när du sade "om du inte vinner dödar jag dig"... va 5 pers kvar Citera
MikeTime Postad 1 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2009 Hade tänkt isf att "anställa" någon som sköter rebuys, in/utväxling av cg-marker, framplockning av enklare middag, balansering av bord samt vara dealer på ft. Har en snubbe i åtanke som skulle passa rätt bra, han kan nämligen fungera som ordningsvakt också mtp att han ser ut som Appelsf minus 10 år. Som någon sa förut i tråden blev det ett jäkla spring för mig att sköta allt det där (utom dealandet) när jag själv var med och spelade. Ja Illvilja, det var en jäkla massa dricksande. Hade ju räknat med att få in till min egen insats och lite städpengar men det blev en rejäl slant över... Dessutom hälsar sambon och tackar för dricksen på c:a 1K. Jag börjar fundera på vad hon gjorde mer för er än att servera burgare? Citera
MikeTime Postad 1 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2009 P.g.a stort intresse redan nu: ROCK n ROLL-POKER! Citera
Ängeln17 Postad 1 Oktober , 2009 Rapport Postad 1 Oktober , 2009 P.g.a stort intresse redan nu: ROCK n ROLL-POKER! Tack Citera
Recommended Posts