Gå till innehåll

$200 - Var är std-linjen med TPTK?


Recommended Posts

Första handen mot en halvbra reg. Startstackar 1500, blinds 10/20, 7 min nivåer.

 

Hero AsQs

 

Fi raise 60, Hero raise 200, Fi syn 200

QhTc5d

Hero bet 270, Fi syn 270

Turn 2d

Hero betar 650 för värds/Hero checkar för att inducera bluff

 

Hur ofta tar man vardera alternativ? Med vilka färdiga händer på den här brädan ska man checka för att balansera och vilka ska man alltid leda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror detta är en bra hand att beta.

 

Alla AQ som innehåller minst en ruter är bättre att checka, KQdd borde vara bättre att checka, vet inte om du har någon QTs/QTo i rangen men dom och alla set borde vara bättre att checka. Kanske till och med alla KQ samt QJ är bättre att checka för att dom blir svårare att ta 3 gators värde ur?

 

Med reservation för ev fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet-syna

 

Edit: Sizen 650 borde väl vara ganska dålig? Vi har väl ungefär en potbet kvar om jag inte tänker fel, så bara att skeppa in. Näst bästa altenativet är väl att betta cirka 1/3 av potten så att vi kan bet-folda ibland (dock väldigt sällan). Vi kanske får värde av vissa drag som han semibluffshovar och hoppas på att vi foldar för ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet-syna

 

Edit: Sizen 650 borde väl vara ganska dålig? Vi har väl ungefär en potbet kvar om jag inte tänker fel, så bara att skeppa in. Näst bästa altenativet är väl att betta cirka 1/3 av potten så att vi kan bet-folda ibland (dock väldigt sällan). Vi kanske får värde av vissa drag som han semibluffshovar och hoppas på att vi foldar för ofta.

 

Ja, jag tänker inte vika på turn, utan är villig att få in degen. Betsizen kan vara kass, skulle betsyna 1/3s pott som du säger.

 

Det jag funderade på var när det är rätt att checka för att inducera bluff/värdebet av en sämre hand. Det jkkman säger låter rimligt, även om jag inte har någon aning om det finns belägg bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...