6månadersförsöket Postad 18 Juli , 2009 Rapport Postad 18 Juli , 2009 Problem: Väntar på utbetalning hos Försäkringskassan för föräldrardagar. FK utreder min SGI (sjukpenning grundande inkomst) men det tar såååån tid. Någon som vet hur jag kan speeda på ett ärende? Dom har fått alla papper, men kundtjänst är extremt ovilliga att ta mig vidare till handläggare/avd som handhar mitt ärende. Citera
Royalen_ Postad 18 Juli , 2009 Rapport Postad 18 Juli , 2009 http://sv.wikipedia.org/wiki/Byr%C3%A5krati Citera
TotalFarsa Postad 18 Juli , 2009 Rapport Postad 18 Juli , 2009 Min erfarenhet är att det kan ta upp till 8-10 veckor from det datum då du skickar in begäran om föräldrapenning för inscanning. Sköter du det via e-legitimation kan du nog skala av en vecka eller två på den tiden. Har aldrig hört talas om någon som lyckats "speeda på" processen. Citera
jason Postad 18 Juli , 2009 Rapport Postad 18 Juli , 2009 När skickade du in pappren? Jag fyllde i allt mitt via nätet med e-leg, gjorde det drygt 1-2 månader innan min föräldrarledighet och det var aldrig något trubbel med utbetalningarna. Så om du skickade in pappren sent så är det nog inget att göra mer än att vänta. Citera
Recommended Posts