Gå till innehåll

Riverbeslut PLO100


Lisa87

Recommended Posts

$0.50/$1 - Pot Limit Omaha Hi

Seat 1: tacsko78 ($114.80)

Seat 2: Vegas_Yummy-T ($102.70)

Seat 3: XBetYourLifeX ($394.10)

Seat 4: Dapper Cadaver ($23.40)

Seat 5: Lisa877 ($195)

Seat 6: mormony ($204.10)

Vegas_Yummy-T posts the small blind of $0.50

XBetYourLifeX posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Lisa877 Queen of ClubsJack of SpadesJack of ClubsKing of Hearts

Dapper Cadaver folds

Lisa877 raises to $3

mormony calls $3

tacsko78 folds

Vegas_Yummy-T has 15 seconds left to act

Vegas_Yummy-T folds

XBetYourLifeX folds

*** FLOP *** 3 of Hearts4 of DiamondsJack of Diamonds

Lisa877 has 15 seconds left to act

Lisa877 bets $7.50

mormony calls $7.50

*** TURN *** 3 of Hearts4 of DiamondsJack of Diamonds8 of Clubs

Lisa877 has 15 seconds left to act

Lisa877 bets $22.50

mormony calls $22.50

*** RIVER *** 3 of Hearts4 of DiamondsJack of Diamonds8 of Clubs9 of Hearts

Lisa877 ???

 

 

Inga stats/reads på fi.

 

Check-syn måste vara bäst?

Får vi värde från någon hand om vi betar?

Om vi betar ut och får omslag känns det tungt att folda (?)..

 

Borde jag tagit någon annan linje på någon gata?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget värde i checksyn imo. En tänkande fi kommer sällan bluffa här, vi kommer också att ha bustade drag här ofta och då vill vi bluffa, därför betar vi också en hand som typ alltid leder.

 

Tänkande FIs finns det inte så gott om på NL100 PLO enligt min erfarenhet. Jag tror som flera andra att det är svårt att hitta så många andra händer som vi får syn av.

 

Tror även att vi kommer ha stegen oftare än FI här, svårt att se honom ta sig till river på detta sättet med de korten som krävs för det. Vi däremot, kan mkt väl c-betat flop med lite vad som helst, barrelat turn med ett turnat drag och nu rivrat stegen.

 

Med det vill jag ha sagt att vi har värdehänder i våran range här även om vi inte bettar topset på river, utan faktiskt kan bluffa en del trots att vi inte bettar denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget värde i checksyn imo. En tänkande fi kommer sällan bluffa här, vi kommer också att ha bustade drag här ofta och då vill vi bluffa, därför betar vi också en hand som typ alltid leder.

 

Vilka händer får vi värde av med ett bet? Hur många % av hans range kan han syna med jämfört med hur många % av hans range han inte kan syna/kommer bluffa med. Jag tippar på att den sistnämnda är betydligt större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi nu ska gå in på hur många % fi kan syna eller inte så är det inte han som bestämmer det. Det gör vi.

Hur han vill spela är en annan femma som jag anser att vi ödslar tid på att spekulera i. Tid som vi kan använda åt andra tankar som ger bättre avkastning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inne på eyeless spår, betbetbetbetbetbetbet, varför ödsla tid på vad fi kan ha och vad han kan tänkas syna med. Hittar en PLO100 spelare ett 2par här kan han väl mkt väl hitta en syn lr bluffa lr whatever. Ni som vill chk/syna, bettar ni aldrig bluffar på river??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bettar också river men jag tror inte jag synar omslag det blir nog max en gråtsyn och då vill jag ha åtminstone nån slags historia/read för att syna.

dessutom tror jag vi kan göra bättre gissningar om hans range än att bara titta på våra kort och spela dom utan att att ta hänsyn till FI/anta optimal FI/whatever. tex om fienden är passiv och har setts syna ner med färdiga händer på dragiga bräder förut så blir riverbet bättre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror hans range till största del är missade halvbra drag.

Några 2par också.

 

Jag gillar en bet mot passiva motståndare och check-syn mot aggro spelare som ofta bluffar denna bräda med sina missade drag. Om han troligen skulle höja en bet så är ju bet-syn ännu bättre.

 

Om en spelare är så passiv att han inte skulle bluffa med sina missade drag kan jag inte se att en bet-syn är +EV här, bet-fold känns bättre där.

 

Denna spelaren ser ju passiv ut med cc-syn-syn så bet-fold är standard mot den typen av spelare, hittar han ett dåligt tvåpar kan han mycket väl syna men om han inte klarar av att höja flop eller turn med ett hyfsat drag så lär han ju inte höja rivern som ren bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...