Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
är det turre i öst i helgen?

Icke. Det är i uppsala, men halva östhammar ska dit verkar det som.

Kände mig rätt fräsch så jag tog ett pass till, vilket visade sig vara ett bra beslut:

$0.05/$0.10 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

Stacks:

UTG esplor ($4.44)

CO bigoud83 ($10.36)

BTN Hero ($28.69)

SB Tenaka-Khan1 ($9.89)

BB miggiman29 ($10.00)

Pre-flop: ($0.15, 5 players) Hero is BTN A:heart: A:club:

esplor calls $0.10, 1 fold, Hero raises to $0.50, 1 fold, miggiman29 calls $0.40, esplor calls $0.40

Flop: T:club: 2:diamond: T:heart: ($1.55, 3 players)

miggiman29 checks, esplor checks, Hero bets $1.55, miggiman29 calls $1.55, esplor calls $1.55

Turn: J:spade: ($6.20, 3 players)

miggiman29 checks, esplor checks, Hero goes all-in $26.64 [all in], miggiman29 goes all-in $7.95 [all in], esplor goes all-in $2.39 [all in]

River: 7:heart: ($43.18, 3 players)

Final Pot: $13.37

miggiman29 shows: K:club: 4:spade:

esplor shows: K:spade: 4:heart:

Hero shows: A:heart: A:club:

Hero wins $13.37 ( lost -$15.32 )

miggiman29 lost -$10

esplor lost -$4.44

What's happening?

Här är en hand jag funderade lite över. Har jag fel eller spelar jag den här typen av hand (par+färgdrag) alldeles för passivt? Det här är standard för mig. Orkar inte räkna på det men mot JJ+ har vi väl som bäst runt 50% eller? Är rätt motvillig att trycka in, speciellt när jag har noll koll på fi. Men samtidigt är det väl den här typen av flop jag vill ha när jag tar synen pre? Please, enlighten me.

4 players

Stacks:

CO krab29 ($6.22)

BTN Hero ($9.55)

SB janssu65 ($6.16)

BB Damse66 ($9.90)

Pre-flop: ($0.15, 4 players) Hero is BTN A:heart: T:heart:

krab29 calls $0.10, Hero raises to $0.30, janssu65 calls $0.25, Damse66 raises to $0.70, krab29 folds, Hero calls $0.40, janssu65 calls $0.40

Flop: 3:heart: T:spade: 9:heart: ($2.30, 3 players)

janssu65 checks, Damse66 bets $1.50, Hero calls $1.50, janssu65 calls $1.50

Turn: K:diamond: ($6.80, 3 players)

janssu65 checks, Damse66 bets $2, Hero folds, janssu65 calls $2

River: 7:club: ($10.80, 2 players)

janssu65 checks, Damse66 bets $2, janssu65 folds

Final Pot: $10.70

Damse66 wins $12.70 ( won +$6.50 )

janssu65 lost -$4.20

krab29 lost -$0.10

Hero lost -$2.20

Hur som helst slutar jag dagen +$32.41.

• Svars 218
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Dagens pass avslutat och det landar på stabila +$9.42. Ruskigt lite action och knappt en pot över 50 bb. Har tightat till mig lite och hittat ett stabilt spel nu tror jag, med lite tur kan jag ducka de värsta swingsen.

Party? Plats i nån bil på söndag, jag och Landberg? Har du koll?

Postad
aha och jag som tänkte åka till öst i helgen =)

Tror tyvärr turren i Uppsala är fullbokad sedan länge också, hela 11 av 50 är östhammarsbor.. Får se om vårt finalbordsfacit blir lika bra som sist vi var i Uppsala då vi av 8-10st (tror jag) av 50 hade både 1a och 2a priset i Östhammars färger. :)

Party? Plats i nån bil på söndag, jag och Landberg? Har du koll?

Har inte tänkt så mkt på det där, Hanna skulle visst köra en bil.. Jag kan mycket väl tänka mig att köra.. Inte min grej att hitta fyllan i 50 främmande mäns sällskap en söndag eftermiddag iaf. :)

Vi kan höras när det börjar närma sig, men nästan 100 på att jag kör. Nödlösningen är ju att vi bussar in ett helt gäng. Men om vi ändå kör en bil så lär vi försöka trycka ihop hela styrkan i personbilar tycker ja.

Som sagt, vi hörs av senare.. Vet inte ens vilken tid det börjar osv än.

Postad

Här är en hand jag funderade lite över. Har jag fel eller spelar jag den här typen av hand (par+färgdrag) alldeles för passivt? Det här är standard för mig. Orkar inte räkna på det men mot JJ+ har vi väl som bäst runt 50% eller? Är rätt motvillig att trycka in, speciellt när jag har noll koll på fi. Men samtidigt är det väl den här typen av flop jag vill ha när jag tar synen pre? Please, enlighten me.

4 players

Stacks:

CO krab29 ($6.22)

BTN Hero ($9.55)

SB janssu65 ($6.16)

BB Damse66 ($9.90)

Pre-flop: ($0.15, 4 players) Hero is BTN A:heart: T:heart:

krab29 calls $0.10, Hero raises to $0.30, janssu65 calls $0.25, Damse66 raises to $0.70, krab29 folds, Hero calls $0.40, janssu65 calls $0.40

Flop: 3:heart: T:spade: 9:heart: ($2.30, 3 players)

janssu65 checks, Damse66 bets $1.50, Hero calls $1.50, janssu65 calls $1.50

Turn: K:diamond: ($6.80, 3 players)

janssu65 checks, Damse66 bets $2, Hero folds, janssu65 calls $2

River: 7:club: ($10.80, 2 players)

janssu65 checks, Damse66 bets $2, janssu65 folds

Final Pot: $10.70

Damse66 wins $12.70 ( won +$6.50 )

janssu65 lost -$4.20

krab29 lost -$0.10

Hero lost -$2.20

Du är marginell favorit mot JJ/QQ/KK, tror jag. Så in med så mycket pengar som möjligt på flop. Dessutom 4-handat. Kan ju c/bettas med AK här också.

Postad

Jaha, då har man väl dragit på sig svininfluensa då! Känner mig helt jävla under isen, förkyld osv. Gick hem från jobbet vid lunch och har fan sovit sen jag kom hem. Inget spel idag alltså.

Postad

Sååååå, nu är HM äntligen inspelat och man kan lämna ongame bakom sig! Det tog ca 10K händer och jag landade på drygt ett inköpt back. Där rök timpenningen...

Kan hända att jag tittar in på Full Tilt efter lunchen.

Postad
gl!

Men varför ftp?:roll:

Tackar! Det är helt enkelt den enda klienten som inte får mig att vilja gå ut på stan och skjuta folk. Har du några andra förslag så lyssnar jag dock.

Tog alltså ett pass efter lunchen, återigen ett riktigt katastrofpass. Börjar med att tappa ett par inköp och kommer efter det inte riktigt igång även om jag hämtar hem en del. Slutar på -$26.41. Sen dagbokstarten har jag tappat ca 1/3 av rullen! Mumma!

Kanske blir ett pass till innan jag super ner mig. Imorgon blir det liveturre i uppsala med hela östhammarsmaffian verkar det som. 1000 riksdaler är lite väl mycket för mina mtt-skills, men har lyckats hustla till mig stake från en packad Henning. Kan bli kul!

Postad
Har du några andra förslag så lyssnar jag dock.

Mtp din rulle (vad vet jag eg) och din spelstil kan jag inte tänka mig annat än att du totalt våldtar 0.5/1 eller 1/2 på SvS. Okej om du har svårt att hålla tilten borta pga alla totala idiotspel osv.

Men rent pokertekniskt tror jag att du skulle kunna göra riktigt bra pengar på de lägsta nivåerna där.. Men klarar man inte av klienten/tiltande motstånd är det ju inte mkt att göra. :)

Kanske blir ett pass till innan jag super ner mig. Imorgon blir det liveturre i uppsala med hela östhammarsmaffian verkar det som. 1000 riksdaler är lite väl mycket för mina mtt-skills, men har lyckats hustla till mig stake från en packad Henning. Kan bli kul!

Du menar att Henning står upp för sin 4promilles-stake som han la upp lite snyggt?

Starkt isf, ska bli jävligt skoj.. Plockar väl upp dig inom en timme eller så.

Postad
Mtp din rulle (vad vet jag eg) och din spelstil kan jag inte tänka mig annat än att du totalt våldtar 0.5/1 eller 1/2 på SvS. Okej om du har svårt att hålla tilten borta pga alla totala idiotspel osv.

Men rent pokertekniskt tror jag att du skulle kunna göra riktigt bra pengar på de lägsta nivåerna där.. Men klarar man inte av klienten/tiltande motstånd är det ju inte mkt att göra. :)

Du menar att Henning står upp för sin 4promilles-stake som han la upp lite snyggt?

Starkt isf, ska bli jävligt skoj.. Plockar väl upp dig inom en timme eller så.

Har faktiskt inte ens tänkt på SvS som ett alternativ. Men visst är det bättre att vinna där än att gula på FTP. Får ta mig en funderare helt enkelt. Tiltande motstånd har jag inget problem med, micronivåerna på Ongame är fullt med fullblodsmongon.

Han har inte sagt nåt så jag förutsätter att dealen står!

Du är marginell favorit mot JJ/QQ/KK, tror jag. Så in med så mycket pengar som möjligt på flop. Dessutom 4-handat. Kan ju c/bettas med AK här också.

Väldigt vekt med A10, få in det så tidigt som möjligt.

+1^1000

Som jag misstänkte alltså.

...och så en liten recap av gårdagens action:

Begav mig lite smått försenad (regnhelvete) upp på det ökända ghettot Ulrikeberg för att besöka en god vän, vi kan kalla honom "Bullen". Värden bjöd på diverse whiskey och kall öl samt visade upp sin WWII-memorabilia. Trevligt och intressant. Anslöt senare till den riktiga förfesten hundra meter bort, där 13 svettiga grabbar satt och sjöng allsång till denna odödliga klassiker:

Gick sedan vidare ner till hamnen där det smällts upp ett jävla öltält. Trevligt tyckte jag, för öl är gott. Stället va snorpackat med massa 40-taggare och för underhållningen stod ett gäng gamla transvestiter som lirade rock n' roll. Jävligt kul att bara sitta och se när alla gamlingar gör bort sig. Bland annat blev nån luffare sur när jag snällt bad honom att inte ramla in i vårt bord en gång till. Han svarade helt sonika med att dra ner brallorna och visa sin håriga röv! Två gånger! Lite senare lackade sångaren i bandet och hotade att lägga ner för att nån rört nån jävla grej på scen. Sopa. Vinglade i alla fall hem efter några timmar och lyckades ducka den värsta bakfyllan, skönt.

Käk nu, uppsala sen.

Postad
Har faktiskt inte ens tänkt på SvS som ett alternativ. Men visst är det bättre att vinna där än att gula på FTP. Får ta mig en funderare helt enkelt. Tiltande motstånd har jag inget problem med, micronivåerna på Ongame är fullt med fullblodsmongon.

Han har inte sagt nåt så jag förutsätter att dealen står!

Som jag misstänkte alltså.

...och så en liten recap av gårdagens action:

Begav mig lite smått försenad (regnhelvete) upp på det ökända ghettot Ulrikeberg för att besöka en god vän, vi kan kalla honom "Bullen". Värden bjöd på diverse whiskey och kall öl samt visade upp sin WWII-memorabilia. Trevligt och intressant. Anslöt senare till den riktiga förfesten hundra meter bort, där 13 svettiga grabbar satt och sjöng allsång till denna odödliga klassiker:

Gick sedan vidare ner till hamnen där det smällts upp ett jävla öltält. Trevligt tyckte jag, för öl är gott. Stället va snorpackat med massa 40-taggare och för underhållningen stod ett gäng gamla transvestiter som lirade rock n' roll. Jävligt kul att bara sitta och se när alla gamlingar gör bort sig. Bland annat blev nån luffare sur när jag snällt bad honom att inte ramla in i vårt bord en gång till. Han svarade helt sonika med att dra ner brallorna och visa sin håriga röv! Två gånger! Lite senare lackade sångaren i bandet och hotade att lägga ner för att nån rört nån jävla grej på scen. Sopa. Vinglade i alla fall hem efter några timmar och lyckades ducka den värsta bakfyllan, skönt.

Käk nu, uppsala sen.

HAHA så bra låt.

Postad

Gårdagen kan väl bäst beskrivas med ett ord: katastrof.

Turnering i uppsala stod alltså på schemat, och upplägget var ganska dåligt tycker jag. Brant struktur och ganska mycket lotto. Efter lite väntan visade det sig att jag hamnat på ett ganska jobbigt bord med både Joggy och Lars Kjestrup. Dom två dominerade väl bordet rätt bra och jag fick försöka norpa åt mig lite smulor. Va rätt kortkall och lyfte AQ som bästa hand under dagen. Dock fick jag ganska bra betalt på brädan QT36x - två klöver, när jag slog upp det till 1000 efter att nån (joggy?) betat ut 250 på flop i en multiway-pot. En syn, jag säger halv pot på turn och får syn igen. Checkar med planen att syna ner en bluff som dock aldrig kommer, utan jag drar hem potten utan riveraction.

Fick sen mest sitta och kasta tills nån timme efter middagspausen med blinds 500-1000 när Kjestrup, som varit rysligt aggro sen Joggy bustade, för typ 213:e gången slår upp preflop till 3000-something. Jag bestämmer att KQ får räcka för att stoppa in mina resterande 7000. Kjestrup steker ett tag innan han synar och viker upp K5. Otroligt nog väntar femman med att landa ända tills river. Attans, tänker jag och löper ner till O'learys och hinner precis lagom till andra halvlek av ellos-DIF där djurgårn tappar en 0-1 ledning till 2-1 på 2 min. TILT!

Har precis käkat nu och funderar på om jag ska följa Partyjacks råd och dunka in en del av rullen på SvS. Hmm...

Postad

Tog ett litet testpass på svenska spel 0.5-1 precis. Måste säga att jag är positivt överaskad över hur man har valt att anpassa klienten efter människor och dess behov sen jag lirade där senast (nåt år sen). Blev väl nån timme och landade på exakt breakeven, vilket man nästan får vara nöjd med. Ska fundera lite under morgondagen, kan hända att jag skeppar över all deg.

Noterade även att DIF trots allt har tur med resultaten. Tre raka torsk men har ändå inte tappat sin fina 14:e plats.

En macka nu sen ska dagens Entourage avnjutas!

Postad

Håller med dig om att turneringen i Söndags kändes cp-brant, och det var den ju också i början.. När det sen var typ 30 pers kvar planade det ut ganska bra så från det ner till finalbordet hade typ alla spelbar stack.

Snackade med turneringsledaren om det och han sa att det var planerat som så att de första 50 skulle åka på ungefär halva tiden och från 20 och ner skulle ta lika lång tid.. Vilket stämde ganska bra.

När man inte visste om det kändes det ju dock jättestressigt, man var ju short efter typ 2 timmar på startstack.

Tycker absolut du ska ge 0.5/1 på SvS en ärlig chans, tycker man läser extremt konstiga argument dagligen från såna som totalt krossar nivån. Tror verkligen du skulle köra över motståndet där.

Hänger du på till Gävle i helgen?

Är faktiskt lite sugen på att åka redan Fredag och köra en 2/3-dagars innan fotbollen.. Och sen typ grinda mellan fyllorna.. :)

Kan det va nåt?

Postad
Håller med dig om att turneringen i Söndags kändes cp-brant, och det var den ju också i början.. När det sen var typ 30 pers kvar planade det ut ganska bra så från det ner till finalbordet hade typ alla spelbar stack.

Snackade med turneringsledaren om det och han sa att det var planerat som så att de första 50 skulle åka på ungefär halva tiden och från 20 och ner skulle ta lika lång tid.. Vilket stämde ganska bra.

När man inte visste om det kändes det ju dock jättestressigt, man var ju short efter typ 2 timmar på startstack.

Tycker absolut du ska ge 0.5/1 på SvS en ärlig chans, tycker man läser extremt konstiga argument dagligen från såna som totalt krossar nivån. Tror verkligen du skulle köra över motståndet där.

Hänger du på till Gävle i helgen?

Är faktiskt lite sugen på att åka redan Fredag och köra en 2/3-dagars innan fotbollen.. Och sen typ grinda mellan fyllorna.. :)

Kan det va nåt?

Hur gick det för dig? Fick ett sms om att du åkt ut, vet dock inte på vilken plats? Gratz iaf!

Jo jag tror nog jag ska fortsätta lira på SvS. Verkar ju finnas en del fisk fortfarande och klienten har ju som sagt blivit bra mycket bättre. Förstår dock fortfarande inte skillnaden på "lägg mig" och "lägger mig", men det finns säkert nån logik bakom det hela.

Är rätt skeptisk till en långhelg, sa till chiefen idag att jag kan jobba lördag förmiddag för att kompensera för måndag. Dessutom har några polare ett gig i öregrund på lördagkvällen som jag borde spana in. Så jag dyker troligtvis upp bakfull tidigt på söndag.

Postad

Fortsätter spela skit. -203 kr. Kan va läge att ta ett break ett par dagar.

Kan jag släppa kåken här? Såsningen på river brukar väl betyda stål, men fyrtal!?

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

Hero ($273)

BB ($244)

CO ($210)

BTN ($139)

Dealt to Hero 4:club:4:diamond:

CO calls $1, fold, Hero raises to $4, BB calls $3, CO calls $3,

FLOP ($12) 6:diamond:3:spade:3:diamond:

check, check, check,

TURN ($12) 6:diamond:3:spade:3:diamond:4:heart:

Hero bets $8, BB folds, CO calls $8,

RIVER ($28) 6:diamond:3:spade:3:diamond:4:heart:Q:heart:

Hero bets $16, CO raises to $198 (AI), Hero calls $182,

CO shows 3:heart:3:club:

(Flop 99.7%, Turn 97.7%)

Hero shows 4:club:4:diamond:

(Flop 0.3%, Turn 2.3%)

CO wins $414

Postad
Hur gick det för dig? Fick ett sms om att du åkt ut, vet dock inte på vilken plats? Gratz iaf!

Jo jag tror nog jag ska fortsätta lira på SvS. Verkar ju finnas en del fisk fortfarande och klienten har ju som sagt blivit bra mycket bättre. Förstår dock fortfarande inte skillnaden på "lägg mig" och "lägger mig", men det finns säkert nån logik bakom det hela.

Är rätt skeptisk till en långhelg, sa till chiefen idag att jag kan jobba lördag förmiddag för att kompensera för måndag. Dessutom har några polare ett gig i öregrund på lördagkvällen som jag borde spana in. Så jag dyker troligtvis upp bakfull tidigt på söndag.

Jag slutade på fjärde plats, fick 5800 för besväret.

Tråkigt som satan då två av tre kvarvarande var superjättedonkfiskar, de båda bestämde sig för att dela på en monsterpott på river.. Muckade samtidigt, alla andra hade gått på pisspaus och när vi kom tillbaka berättade de hur de hade gjort.. Inte sådär jättesportsligt direkt.

Hade min AK fått stå mot A5 så hade jag haft typ 25BB och då tror jag helt ärligt att jag hade kört över där.. De va riktigt jävla fiskigt på finalbordet.. Bara Landberg och nån till som förstod att preflopraise är ganska viktigt när averagestack är på 15BB.. :)

Skillnaden mellan "lägg mig" och "lägger mig" är att den ena är "passa/lägg" (checkfold) och finns bara som alternativ när du är på BB. När någon sen höjer blir det bara "lägge mig" av checkfold.. Eftersom du inte får knacka. :)

Såg att de skulle va rockfestivla i Öregrund, misstänkte då att du var en av de högintresserade.. Men dyk upp under Söndagen.. Inget som säger att man inte kan gå ut och öla på en Söndag heller förstås hehe.

Vet du om Landberg kommer också eller?

Edit:

Lägger heller ALDRIG kåken där, är ju bara 66/QQ/33 som slår dig.. De få ggr fi har dig slagen får du bara ta det helt enkelt.

Tror du oftare kommer få se en enkel triss eller 63/Q3 där än att du är slagen.

Postad
Jag slutade på fjärde plats, fick 5800 för besväret.

Tråkigt som satan då två av tre kvarvarande var superjättedonkfiskar, de båda bestämde sig för att dela på en monsterpott på river.. Muckade samtidigt, alla andra hade gått på pisspaus och när vi kom tillbaka berättade de hur de hade gjort.. Inte sådär jättesportsligt direkt.

Hade min AK fått stå mot A5 så hade jag haft typ 25BB och då tror jag helt ärligt att jag hade kört över där.. De va riktigt jävla fiskigt på finalbordet.. Bara Landberg och nån till som förstod att preflopraise är ganska viktigt när averagestack är på 15BB.. :)

Skillnaden mellan "lägg mig" och "lägger mig" är att den ena är "passa/lägg" (checkfold) och finns bara som alternativ när du är på BB. När någon sen höjer blir det bara "lägge mig" av checkfold.. Eftersom du inte får knacka. :)

Såg att de skulle va rockfestivla i Öregrund, misstänkte då att du var en av de högintresserade.. Men dyk upp under Söndagen.. Inget som säger att man inte kan gå ut och öla på en Söndag heller förstås hehe.

Vet du om Landberg kommer också eller?

Edit:

Lägger heller ALDRIG kåken där, är ju bara 66/QQ/33 som slår dig.. De få ggr fi har dig slagen får du bara ta det helt enkelt.

Tror du oftare kommer få se en enkel triss eller 63/Q3 där än att du är slagen.

Snyggt jobbat! Ingen som reagerade på den splittade potten? Jag hade blivit duktigt lack.

Ser nu att jag aldrig kan lägga kåken, antar att tilten fick mig att tveka. Vet inte om det blir något spel idag, är rätt otaggad och kör FM ett tag istället.

Landberg skulle komma direkt från yran om jag fattade rätt.

Postad
Snyggt jobbat! Ingen som reagerade på den splittade potten? Jag hade blivit duktigt lack.

Ser nu att jag aldrig kan lägga kåken, antar att tilten fick mig att tveka. Vet inte om det blir något spel idag, är rätt otaggad och kör FM ett tag istället.

Landberg skulle komma direkt från yran om jag fattade rätt.

Hehe jo jag reagerade direkt och sa att om det varit en casino-anordnad turnering eller någorlunda seriös så skulle de förmodligen bli "utvisade" en bra stund.. Men det skulle å andra sidan aldrig hända om det funnits dealers, de visste väl inte bättre heller.

Men det lär ju råda ordentlig brist på IQ om man inte fattar att det påpekar alla runt bordet, tycker särskilt synd om shortstacken som förmodligen hade tjänat en plats på att deepstackarna dealade på river. De hade förmodligen hamnat AI med varsitt konstigt par eller något sånt.

Okej va fint, men då ses vi under Söndagen antar jag!