Gå till innehåll

zorba - arbetslös underklass


zorba

Recommended Posts

Ruschar framför andra halvan av Man U - Besiktas och landar dagen på +811 kr vilket borde vara rekord tror jag.

 

Känner att det får räcka då jag faktiskt rivrat för en del av plusset. Lämnar löningsfisken och tar en fika och kikar på Band of Brothers istället.

 

+2900 kr för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 218
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte hunnit lira nåt idag, satsar på att få in några timmar efter träningen istället.

 

Ryktas om en tur till Åland imorgon, vettefan om jag pallar ta en fylla på den där jävla båten, blir alltid så sjukt jävla svinigt. Fast båten går väl 10, men det har väl aldrig stoppat en förr.

 

Appropå Åland så har DIF gjort klart med ålänningen Jani Lyyski. Mittback, kaptensmaterial, 192 lång och beskrivs som en karaktärsspelare. I like!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekordpluss igår alltså. Skulle vara skoj med ett rekordback idag då tänkte jag och donka bort 900 kr. True story.

 

All in EV på -26 kr även om det inte stämmer 100% för svs.

Dagens största hand, som även fick mig att tilta loss rejält. Fi lirar 38/1/0 ?!?! Är redan rätt tiltad innan och har ingen aning om vad jag ska göra så väljer att stoppa in stålarna. Feedback tack.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($312)

BB ($62.37)

UTG ($157)

CO ($190)

Hero ($325)

 

Dealt to Hero J:heart: Q:heart:

 

UTG calls $1, fold, Hero raises to $4.50, SB calls $4, fold, UTG calls $3.50

 

FLOP ($14.50) T:heart: 9:heart: 5:club:

 

SB checks, UTG checks, Hero bets $10.87, SB calls $10.87, UTG folds

 

TURN ($36.24) T:heart: 9:heart: 5:club: Q:diamond:

 

SB bets $36.24, Hero raises to $309 (AI), SB calls $260 (AI)

 

RIVER ($629) T:heart: 9:heart: 5:club: Q:diamond: 9:club:

 

Hero shows J:heart: Q:heart:

(Pre 73%, Flop 62.6%, Turn 40.9%)

 

SB shows T:spade: Q:club:

(Pre 27%, Flop 37.4%, Turn 59.1%)

 

SB wins $614

 

 

Nya tag imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt grinda lite efter dagens innebandymatch men känner nu att jag inte pallar. Tar och kikar på lite fotbollsderbyn istället. Everton-Pool just nu, Arsenal-Chelsea senare och sen förstås el clasico. Tycker spanska ligan är jävligt kall men det här känns som en match man ska se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började dagen med att backa ett par inköp under förmiddagspasset och var beredd att ge upp för månaden. Blev sen blixtinkallad till lite jobb imorgon så tänkte att det va lika bra att plöja på under kvällen.

 

Lyckas vända backet till +750 kr genom en massa klonk och landar på +2753 kr för månaden. Inte riktigt tillräckligt för att täcka hyran som var tänkt, men ändå ok med tanke på hur kallt jag sprang första halvan av månaden. Dessutom har jag spelat långt ifrån så mycket som jag borde kunnat gjort, men men.

 

Fika sen band of Brothers / SH SM-rail. Jobb imorgon, har dock lyckats få sovmorgon till 8 vilket är nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju meningen att man skulle knega idag men det ville inte min stackars sargade kropp, var helt fördömt sliten idag. Kan ha nånting med att jag stod och skyfflade grus/gammal betong 8 timmar igår och drog en innebandyträning på det. Kanske.

 

Vaknade till nu under kvällen och bestämde mig för att ta ett par händer. Hittade ett fint +441 kr, även om jag tappade lite på slutet.

 

Tycker det är väl motiverat att dra för flushen här, billigt och bra. Klonkar jag tar jag väl troligtvis fi's stack mtp hans spel. Gissar AK.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($106)

BB ($384)

Hero ($407)

CO ($202)

BTN ($226)

 

Dealt to Hero 9:diamond: T:diamond:

 

Hero raises to $6, fold, fold, fold, BB raises to $10, Hero calls $4

 

FLOP ($21) A:diamond: K:diamond: 5:spade:

 

BB bets $10.50, Hero raises to $28, BB raises to $45.50, Hero calls $17.50

 

TURN ($112) A:diamond: K:diamond: 5:spade: T:heart:

 

BB bets $56, Hero calls $56

 

RIVER ($224) A:diamond: K:diamond: 5:spade: T:heart: 2:diamond:

 

BB bets $112, Hero raises to $295 (AI), BB calls $160 (AI)

 

Hero shows 9:diamond: T:diamond:

 

Hero wins $754

 

 

Band of Brothers nu, börjar närma mig slutet vilket är synd. Ser fram emot att se om serien om nåt år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade till nu under kvällen och bestämde mig för att ta ett par händer. Hittade ett fint +441 kr, även om jag tappade lite på slutet.

 

Snyggt, med lite motivation, tålamod och mycket grind kommer du kunna göra bra pengar på de där nivåerna.

 

Färghanden ser kanon ut.

Holla om du är sugen på grindstuga, kommer köra typ varje dag nästa vecka iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kikar väl in här också :) LYCKA TILL!

 

Thanks!

 

Snyggt, med lite motivation, tålamod och mycket grind kommer du kunna göra bra pengar på de där nivåerna.

 

Färghanden ser kanon ut.

Holla om du är sugen på grindstuga, kommer köra typ varje dag nästa vecka iaf.

 

Känns om det där är mitt största problem för tillfället, att få in tillräckligt med volym. Typ 14k händer förra månaden liksom. Men ska försöka ta tag i det nu under december.

 

Ska försöka ducka kneget nästa vecka så vi kan styra upp nåt!

 

Hoppar över kvällens träning pga min slitna kropp. Vilar mig i form till helgens 2 matcher + lagfest istället. Kan bli lite grind ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thanks!

 

 

 

Känns om det där är mitt största problem för tillfället, att få in tillräckligt med volym. Typ 14k händer förra månaden liksom. Men ska försöka ta tag i det nu under december.

 

Ska försöka ducka kneget nästa vecka så vi kan styra upp nåt!

 

Hoppar över kvällens träning pga min slitna kropp. Vilar mig i form till helgens 2 matcher + lagfest istället. Kan bli lite grind ikväll.

 

 

 

hur gammal är du zorba13 =D ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur gammal är du zorba13 =D ?

 

Fyller 22 i feb, även om det känns som att man är 40 bast ibland.

 

Hittade ett par fina fiskiga bord och jobbar in ett fint plus, +892 kr för att vara exakt. Business as usual, inget att orda om...

 

Ska ta en fika och kika på Fear and Loathing in Las Vegas snart. Verkar vara en riktigt skön knarkrulle, sjukt att jag inte sett den innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens första tilt: http://svenskfotboll.se/svensk-fotboll/tavling/namnder-och-kommitteer/disciplinnamnden/arkiv/tavling/disciplinnamnden/2009/beslut-i-svffs-disciplinnamnd-24-november-20092/

 

Märks verkligen att svff jobbar hårt för att få in miljonerna man missade i och med vm-fiaskot. Senast var det ju Norrköping som fick böta för att folk stått i en trappa under matchen (!!?).

 

Man gör ju verkligen allt för att måla upp något jävla helvetesscenario, tex användes inga rökbomber och det var absolut inte tal om något "okontrollerbart upplopp". Och ja, jag var där, äntrade planen och firade med spelarna och allt jag såg var glädje och lättnad. Har dessutom sett om matchen ett antal gånger.

 

Dessutom är det ett faktum att man först beslutade att sätta upp kravallstaket men att polisen sen ändrade sig och tog bort skiten. Vakter hade även order om att inte hindra någon från att springa in på planen. Det som hände var att en snubbe gjorde bort sig och gav en assyriska-spelare en flata. Räknar med att killen får en ganska fet stämning från DIF om straffet står kvar. Räknar dock med en överklagan från DIF och en lindring av straffet.

 

En sak tycker jag är konstigt: om jag går på krogen och missköter mig, säg misshandlar någon rejält, då åker jag dit på det. Troligtvis skadestånd.

 

Men om jag gör det på en fotbollsmatch är det DIF som för pröjsa, varför? Har dom ansvar för mig som individ?

 

Visst, dom ska stå för säkerheten men det ska också krogägaren som ju faktiskt pröjsar vakter. Men ingen av dom kan garantera eller helt säkerställa att jag inte går berzerk och börjar nita folk. Det är omöjligt.

 

Kontentan av det här bittra inlägget är väl att svff är svensk fotbolls fiende nr 1 och att man inom fotbollen borde börja bestraffa individen som gör fel, inte klubbarna som faktiskt gör allt dom kan för att förhindra såna här saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med dig chefen, patetiskt att ligga och pumpa klubbarna på pengar när vi redan har en av europas sämsta ekonomi i allsvenskan.

 

Men som sagt, Lars-Åke och Hamrén ska väl ha en hyfsad månadspeng och nånstans ska ju degen komma ifrån..

 

Edit; Är du uttagen imorgon? B- och/eller A-laget? Tänkte dra ihop en liten hejaklack och dra dit och kika lite innan SM drar igång på SvS.

Får man se dig som back-klippa eller powerforward?

Föredrar det senare obv. Sirius-insatsen lovade mer.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med dig chefen, patetiskt att ligga och pumpa klubbarna på pengar när vi redan har en av europas sämsta ekonomi i allsvenskan.

 

Men som sagt, Lars-Åke och Hamrén ska väl ha en hyfsad månadspeng och nånstans ska ju degen komma ifrån..

 

Ja det är faktiskt rent förjävligt och även ett faktum att man vägrar redovisa vart dessa bötesbelopp går till. Tanken är väl att det ska pumpas ut i fotbollen igen genom typ ungdomsverksamhet. Senast DIF fick böta mailade man förbundet för att höra exakt vad pengarna går till, men det kunde dom alltså inte svara på... Maffia!

 

 

Har blivit nån timme poker nu. Började förstås med att som vanligt mongolidbluffa bort ett inköp för att sedan bli utdragen för ett till. Kämpar dock tillbaka till +78 kr. Vilket man får vara nöjd med med tanke på hur brutalt kortdöd jag var ett tag.

 

Ska ta och svänga ihop nåt att käka snart innan det bär av till herr Ohlsson för lite livesläsk. (Party, hör av dig om du är sugen!)

 

Blir nog inget mer grind på ett tag, match+lagfest imorgon, bakfylla+söndagsstek/premier league-grind hos far på söndag. Eventuellt jobb i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens liveslask slutade ju såklart i succé som vanligt. Började med en 100 kr rebuy som klonkades, trots Dr Landbergs riverskills.

 

Första handen heads up med 60/40-övertag för mig hamnar vi all in på Q-hög flop. Jag AQ han QT. T på river. Jobbar sen tillbaka till 60/40 när Landberg 3-bettar och jag tar synen med Qc5c i hopp om att klonka så vi kan komma igång med cashgamet. Floppar såklart flushen och Landberg instapushar med nån typ av pockets. It's so easy...

 

Sen lite cash där det gick jävligt trögt i början men jag jobbade tillbaka till breakeven och var på väg att gå hem innan mongolidbluffen visade sitt fula tryne och jag var stuck igen.

 

Lyckades sen med att syna ner Landberg med mina 66 på brädan 9346Q där i stort sett all action kommer på river där Landberg 4-bettar mig all in. Han kändes jävligt stark och han är en sjukt lurig snubbe så det tog ett tag innan jag hittade synen. Han hade 72 obv...

 

Hur som helst slutar kvällen på +1700.

 

Nu väntar lunch och efter det match och lagfest. Återkommer med rapport när alkoholen släppt sitt fasansfulla grepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha skakat av bakfyllan samt sett den extremt underhållande matchen mellan Everton och Tottenham blev det till slut lite spel.

 

Började såklart med att hitta ett två inköp stort hål. Ganska standard. Jobbar sen tillbaka med en massa galen klonk till +186 kr. Spelade rätt dåligt och tappade ett par hundringar på slutet så väljer att stänga ner här.

 

Spelade även sverigerankingen utan nån framgång, turrar är inte min grej.

 

 

Dagens garv går till "Prickoz" som tiltade loss rejält på mig i chatten efter den här handen:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($258)

BB ($200)

UTG ($144)

CO ($127)

Hero ($279)

 

Dealt to Hero J:heart: J:spade:

 

fold, CO raises to $3.50, Hero raises to $12, fold, fold, CO calls $8.50

 

FLOP ($25.50) 4:spade: T:club: A:club:

 

CO checks, Hero bets $19.12, CO raises to $44.24, Hero calls $25.12

 

TURN ($113) 4:spade: T:club: A:club: T:diamond:

 

CO checks, Hero checks

 

RIVER ($113) 4:spade: T:club: A:club: T:diamond: 6:spade:

 

CO bets $70.78 (AI), Hero calls $70.78

 

Hero shows J:heart: J:spade:

(Pre 54%, Flop 70.1%, Turn 86.4%)

 

CO shows K:diamond: Q:diamond:

(Pre 46%, Flop 29.9%, Turn 13.6%)

 

Hero wins $249

 

Brukar vanligtvis inte svara på sånt tjaffs men kände mig lite tiltad själv så jag högg tillbaka med lite ironi och avslutade med "reload eller dra". Sagt och gjort, snubben halar fram en ny fräsch hundring.

 

Han fortsätter gnälla så jag frågar om han skulle kunna coacha mig, jag vill ju så gärna lära mig spela poker. 1000 kr/h säger han. Soft säger jag och sedan utspelar sig följande hand:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($75.53)

Hero ($506)

UTG ($241)

CO ($236)

BTN ($100)

 

Dealt to Hero 2:club: 3:club:

 

fold, fold, fold, SB raises to $3, Hero calls $2

 

FLOP ($6) 7:spade: A:club: 4:club:

 

SB checks, Hero bets $4.50, SB calls $4.50

 

TURN ($15) 7:spade: A:club: 4:club: J:club:

 

SB checks, Hero bets $11.25, SB raises to $30, Hero calls $18.75

 

RIVER ($75) 7:spade: A:club: 4:club: J:club: T:heart:

 

SB bets $38.03 (AI), Hero calls $38.03

 

Hero shows 2:club: 3:club:

(Pre 35%, Flop 61.5%, Turn 100.0%)

 

SB shows K:heart: 8:heart:

(Pre 65%, Flop 38.5%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $147

 

Skadeglad som jag är levererar jag punchlinen: "Var det där lektionen?" men han har tyvärr lämnat bordet för snabbt.

 

 

Ska knega imorrn och kommer troligtvis vara för sliten för att lira, men vi får se. Ska kika på Blow nu. Verkar som att jag bara ser knarkfilmer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är väl jävligt bra har jag för mig.

 

Jo den var jävligt bra, bland det bästa jag sett från Depp.

 

 

Har blivit dryga 2 timmars spel idag, var egentligen galet mör efter jobbet men bestämde mig för att nöta lite ändå. Det är nämligen så att ja troligtvis ska knega 100% några månader och pokern kommer därför bli lite lidande. Ska dock försöka klämma in så många händer som möjligt där det går.

 

Slutar kvällen på +477 kr efter stabilt spel rakt igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den var jävligt bra, bland det bästa jag sett från Depp.

 

 

Har blivit dryga 2 timmars spel idag, var egentligen galet mör efter jobbet men bestämde mig för att nöta lite ändå. Det är nämligen så att ja troligtvis ska knega 100% några månader och pokern kommer därför bli lite lidande. Ska dock försöka klämma in så många händer som möjligt där det går.

 

Slutar kvällen på +477 kr efter stabilt spel rakt igenom.

 

fattar inte hur du klarar dig från swingsen :S, kan backa 1,5k rakt ut för att sedan plussa 3k+ rakt ut nästa. :S, måste säga att jag är imponerad hur du sakta men säkert vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inte hur du klarar dig från swingsen :S, kan backa 1,5k rakt ut för att sedan plussa 3k+ rakt ut nästa. :S, måste säga att jag är imponerad hur du sakta men säkert vinner.

 

Det har väl helt klart att göra med min spelstil, som troligtvis är ett resultat av min personlighet, lugn och sansad liksom. Slow and steady wins the race...

 

Blir troligtvis inget lir idag, ska försöka ta en day off från det mesta, duckar till och med innebandyträningen vilket är jävligt ovanligt. Ska istället ta och sätta i mig chipspåsen jag handlade av Partyjack nere på Konsum framför någon av kvällens CL-matcher. Lutar åt Juve-Bayern som borde kunna bli underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...