Hittapengarna Postad 13 Juli , 2009 Rapport Postad 13 Juli , 2009 En fråga! Den dagliga 500 texas turneringen som spelas på svenska spel 22.00 varje dag. Startstack 1500 och strukturen är väl okej. Jag har lyckats jobba upp mig till 4800 i chips och average är för stunden 4200. Vi är 59 kvar av 171 startade och blindsen ligger nu på 150/300. Korten delas ut och jag hittar på knapp när alla foldar tills sen position höjer upp till 600 med ca 4500 i stack. ( Just han är den enda på bordet jag hundra procent säker vet bara försöker sno blinds eftersom han allt för ofta höjt preflop i sena positioner tidigare ) Stor stacken efter honom som täcker oss båda väljer att syna 600 och det kommer till mig. Med andra ord, blinds 150+300, rais 600 och syn 600 = 1650 i potten. Jag kanske har sett för mycket poker på tv och möjligen försöker jag på mig ett alltför avancerat spel för mitt bästa men är det helt idiotiskt att ställa med i det här läget? Jag är nästan 90 % säker på att ursprungliga höjaren blixt foldar och som handen är utspelad borde jag reppa ordentlig styrka med mitt spel? Värt att nämnas är att jag varit väldigt tight i det tidiga skedet och varje gång jag fått in mina pengar har jag varit favorit och vunnit. Blindsen foldar fort, likaså ursprungshöjaren och till min förvåning hittar storstacken av alla synen med som rättvist får stå. Nu i efterhand så känns det som att jag kunde slängt min hand och haft över average fortfarande och väntat in ett säkrare läge. Vill också ha sagt att jag inte bryr mig om att slingra mig in i pengarna utan jag spelar för vinst och försöker göra så bra beslut jag kan i framtida spel. Om någon vänlig kotte orkar lägga någon minut på ett svar så uppskattas det enormt. Citera
ulaf Postad 13 Juli , 2009 Rapport Postad 13 Juli , 2009 Det är ett utmärkt spel att ställa där, inga problem. Speciellt när en lös spelare höjer och en stor stack synar. Citera
ickash Postad 13 Juli , 2009 Rapport Postad 13 Juli , 2009 MM känns helt okej med döda pengar i potten och god foldeq, med A10 är du ju oftast inte enormt dominerad även om du är dog vid i princip alla calls där. Skulle ställt in det också och generellt när det gäller att vänta in bättre lägen så överskattar man sin edge. Citera
Rebonius Postad 13 Juli , 2009 Rapport Postad 13 Juli , 2009 Måste väl vara rätt obv att posten är en level? Citera
ickash Postad 13 Juli , 2009 Rapport Postad 13 Juli , 2009 Måste väl vara rätt obv att posten är en level? Är inte en level och det är däremot obv om man läst hittapengarnas tidigare inlägg. Citera
Hittapengarna Postad 13 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2009 Då får ni gärna förklara varför det skulle vara en " level " ? Citera
ulaf Postad 13 Juli , 2009 Rapport Postad 13 Juli , 2009 Rebonius trodde inte att någon skulle tycka det var något konstigt med att ställa in med ATs där, det är ett busenkelt beslut menar han. Citera
Hittapengarna Postad 13 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2009 Rebonius trodde inte att någon skulle tycka det var något konstigt med att ställa in med ATs där, det är ett busenkelt beslut menar han. Jaha! Underbart när människor tar för givet att alla har samma erfarenhet och kunskap som en själv, i det här fallet Reb. Och nej, jag "levlar" inte. Hade inte orkat startat en tråd för att se hur många som tar min fråga på allvar. Citera
Rebonius Postad 13 Juli , 2009 Rapport Postad 13 Juli , 2009 Okej, om du verkligen undrar så ja, det är en jättenkel shove. Det i samband med grejer som att "vänta på bättre lägen", "Just han är den enda på bordet jag hundra procent säker vet bara försöker sno blinds eftersom han allt för ofta höjt preflop i sena positioner tidigare", "ett alltför avancerat spel för mitt bästa", "jag är nästan 90 % säker på att ursprungliga höjaren blixt foldar " gör att jag tog för givet att du inte var seriös med din post. Citera
Hittapengarna Postad 13 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2009 Okej det har du iof rätt i. Det jag försökte få fram var problemen med situationerna i turneringar när man egentligen sitter rätt bra med omständigheterna men ändå väljer att riskera sitt turnliv med en manöver som man " känns rätt i magen " men egentligen kan vara käpprätt åt helvete. Och jag är inte duktig på turneringar, försöker lära mig och därför ställer jag frågan. Tack för bra svar annars! =) Citera
MJ Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Däremot måste det vara en level att strukturen är ok. Har du bara spelat turneringar på svs? Citera
Hittapengarna Postad 14 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2009 Det har jag faktiskt. Börjat med turneringar nyligen och är ganska grön. Gissar på att jag borde testa pokerstars? Citera
Hakflem Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Däremot måste det vara en level att strukturen är ok. Har du bara spelat turneringar på svs? Det kommer ju att bli kanonkul för oss turredonks om spelutredningens finfina förslag går igenom. Citera
Recommended Posts