Gå till innehåll

The well: jlofromtheblock


Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hej. Kul Well.

 

1. Varför denna fascination av Nazityskland?

2. Om Hitler hade struntat i att anfalla Soviet, utan behållit nåt typ av kallt krig, som väst o öst senare hade, tror du att han hade fått behålla makten över resten av Europa?

3. Med tanke på den antisemitiska stämningen i Europa, USA o i princip resten av världen före 2a världskriget, tycker du att Hitler egentligen (ur en utilitaristisk synvinkel) gjorde judarna en tjänst genom Holocaust, så att de fick västs sympatier, egen nation, och ett inflytande i världspolitik, -kultur, -ekonomi som är ojämförbart med tidigare?

4. Om män och kvinnor bör vara jämlika, hur kommer det sig att män sedan dag 1 haft makten? Säger det inte en del om hur naturen velat ha det? Håller vi på och vekna o ger ifrån oss kontrollen nu?

5. Missförstod Hitler Nietzsche, lr såg han något som vi inte gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du var tvungen ställa upp i en av dessa två tillställningar, vilken skulle det vara och varför?

 

1:

Du och dina manliga vänner sitter i en ring på golvet nakna 5-6st, och alla tillfredsställer sin högra granne genom att fatta hans penis med högerhanden.

 

fap fap fap fap fap...

 

2:

Event nummer två är vad jag skulle vilja kallas runkbulle. Detta går då till såhär att du och dina manliga vänner 5-6st sitter i en ring på golvet, med en bulle i mitten, ni är förstås nakna och detta är litegrann av ett fångarna-på-fortet stuk då den som är SIST till att ejakulera(man måste lägga det på bullen.) efter att ha sagt klara färdiga gå måste äta upp bullen utan omsvep. Allt ska ner, det vita varma också.

 

Du är vidrig. Men nummer 2 kan jag komma undan utan att röra vid någon annan iaf, så jag svarar det.

 

Är du nazist?

Är socialbidrägeri större brott än skattesmiteri?

Var hitler bisexuell?

Hur hade dagens psykiatri diagnosticerat hitler?

Att Tyskland förlorade kriget är fakta, vilka vann det,eller rättare sagt, vilka besegrade Tyskland?

 

Nej.

 

Ja.

 

Nej, det är helt ogrundat, som lögnerna om att Einstein var dyslektisk och hade svårt i skolan, även om den lögnen kommit till för att motivera dyslektiker. Tror inte Hitlerlögnen kom till för att motivera bisexuella... Där är det mer smutskastning som gäller. edit: Att han inte åt kött eller drack alkohol stämmer dock, om nån undrade.

 

Det kan jag inte svara på då psykiatri är en pseudovetenskap. Men förmodligen hade de inte kommit fram till nåt speciellt.

 

Alliansen besegrade Tyskland, det är väl inte mer med det än så. De som tjänade mest på kriget relativt andra var väl USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Kul Well.

 

1. Varför denna fascination av Nazityskland?

2. Om Hitler hade struntat i att anfalla Soviet, utan behållit nåt typ av kallt krig, som väst o öst senare hade, tror du att han hade fått behålla makten över resten av Europa?

3. Med tanke på den antisemitiska stämningen i Europa, USA o i princip resten av världen före 2a världskriget, tycker du att Hitler egentligen (ur en utilitaristisk synvinkel) gjorde judarna en tjänst genom Holocaust, så att de fick västs sympatier, egen nation, och ett inflytande i världspolitik, -kultur, -ekonomi som är ojämförbart med tidigare?

4. Om män och kvinnor bör vara jämlika, hur kommer det sig att män sedan dag 1 haft makten? Säger det inte en del om hur naturen velat ha det? Håller vi på och vekna o ger ifrån oss kontrollen nu?

5. Missförstod Hitler Nietzsche, lr såg han något som vi inte gör?

 

Tack för att du numrerar. :)

 

1. Jag vet inte, men Hitler är en av de mest fascinerande personerna genom historien, och där är det rätt många som håller med mig. Följaktligen är det han byggde fascinerande, liksom det han planerade för och lämnade efter sig.

 

2. Förstås omöjligt att svara på, men det låter hyfsat troligt om han inte blivit mördad av nån av sina egna. Sen var det ju inte upp till honom att inte bli anfallen.

 

3. Nej. Och vi har ju sett att de strömningarna börjar komma tillbaka om än på ett annat sätt idag, och bitar av en stor muslimsk värld skulle vilja förgöra judarna en gång för alla.

 

4. Jo, det är möjligt att det säger en del. Det är väl tydligt på många andra sätt hur "naturen vill ha det". Ja, vi håller på att vekna, och kommande generationer (män som kvinnor) kommer att lida på grund av det.

 

5. Det troligaste är väl att han ljög och utnyttjade Nietzches idéer. Hitler var knappast först med att tolka Nietzche på det sättet, det skötte väl Nietzches släkt rätt bra själva. Hursomhelst ska man inte ta nåt i Mein Kampf på face value. En likhet är hur han behandlade The Protocols of the Elders of Zion. Han visste det var en hoax, men använde den som propaganda ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Skulle du kategorisera dig själv som främlingsfientlig?

2: Hur nära nazismen står du ideologiskt sett på en skala från 1 - 10?

3: Hur många konton har du på pf?

4: Är du lika otrevlig irl som du lyckas framstå här?

 

1. Nej.

 

2. 3.

 

3. Har nog skapat runt 50 stycken, men skrivit med 20-30 stycken av dom. Bara ett fåtal har över hundra poster, och tre st är riktigt kända.

 

4. Alla som känner mig online säger att jag varit ovanligt trevlig i denna tråd. Jag kan vara otrevlig irl, men har högre tröskel där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Bästa sättet att utvecklas som pokerspelare?

2. Vem/vilka anser du tillhör toppen av spelare på pf?

3. Bästa spelare du mött online?

4. Hur stor roll anser du turen har för att avancera i stakes, minimal eller stor?

 

1. Läs inga böcker undantaget en eller två st. Lägg grunden för ett nytt sätt att tänka kring poker. Träna bort magkänslan. Tänk mer än du spelar.

 

2. Har inte hängt med på pf på ett tag nu, men Hjort, jello och Saxin är väl fortfarande semi-aktiva. Om Nebb och TLK räknas så tar jag gärna med dom också. Heltok verkar ha utvecklats en hel del sedan hans extremtomtiga FL-dagar, han tillhör säkert toppen.

 

3. TLK och Erik123.

 

4. Mycket stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följdfråga till 3: Varför skapa nya konton hela tiden? Blir de avstängda, törs du inte stå för dina åsikter ibland eller är det bara ren och skär sysselsättningsbrist?

Följdfråga till 4: Jag, och fler med mig för den delen, upplever att ju större framgångar (läs; drar in mkt flis på pokern) någon har desto otrevligare blir de på forumet. Givetvis med vissa undantag i och för sig - grov generalisering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nötmat?

Nötdryck?

Nötfilm?

Nötserie?

Topp 5 bästa spelare på pf?

Hur många i HSP skulle du vilja spela HU mot om du fick välja stackes?

 

Kioskburgare.

 

Bloody Mary.

 

Notting Hill.

 

Frasier.

 

Se förra posten.

 

Alla utom durr, PA, Chen och Doyle. Durrr verkar tomtig men nåt säger mig att han inte är det egentligen. Samma sak med PA. Chen låter som en flumtomte men det han skrivit om poker gör att jag gärna avvaktar med att möta honom också. Doyle tycker jag har spelat bäst alla säsonger av HSP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följdfråga till 3: Varför skapa nya konton hela tiden? Blir de avstängda, törs du inte stå för dina åsikter ibland eller är det bara ren och skär sysselsättningsbrist?

Följdfråga till 4: Jag, och fler med mig för den delen, upplever att ju större framgångar (läs; drar in mkt flis på pokern) någon har desto otrevligare blir de på forumet. Givetvis med vissa undantag i och för sig - grov generalisering...

 

Från början var det att jag inte ville outa mig själv, och mitt första konto här har fortfarande inte blivit avslöjat ens av mina närmaste pokervänner. Sedan kom avstängningstiden och den följdes upp av extrem sysselsättningsbrist samt ett starkt agg mot moderatorerna.

 

Du har säkert rätt. Sen finns det många som alltid är otrevliga men märks mer när de blir högprofilare, som CarlDenStore. Och andra som alltid är trevliga, som Mrdawwe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...