Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej hej! :roll:

Game # 65437987 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Viladecans"

Game ended 2005-05-01 00:08:14 UTC

Players:

m95jonal (EUR 104,00 in seat 1)

jkaagaard (EUR 70,75 in seat 2)

invincible (EUR 59,25 in seat 3)

Gregors (EUR 55,75 in seat 4)

svarten (EUR 95,50 in seat 5)

k1ll3r_ (EUR 100,00 in seat 6)

Dealer: invincible

Small Blind: Gregors (0,50)

Big Blind: svarten (1,00)

invincible was dealt: A :spade: - K :spade:

k1ll3r_ Fold

m95jonal Fold

jkaagaard Call (1,00)

invincible Raise (3,00)

Gregors Fold

svarten Fold

jkaagaard Call (2,00)

Flop 9 :heart: - 2 :club: - 3 :heart:

ok, han vet att jag inte träffat. Nu kommer han säkert försöka att stjäla potten :evil:

jkaagaard Bet (4,25)

invincible Call (4,25)

De flesta brukar checka om de sitter i den positionen och träffat set eller något annat starkt.

Turn 9 :heart: - 2 :club: - 3 :heart: - 9 :club:

oj, han satt inte på 9:an är min första tanke.

jkaagaard Bet (8,25)

invincible Call (8,25)

River 9 :heart: - 2 :club: - 3 :heart: - 9 :club: - 8 :spade:

Skön river som inte kan ha förbättrat hans hand.

jkaagaard Bet (48,00)

invincible All-In (43,75)

jkaagaard Payback (4,25)

Tycker det luktar missat färgdrag här. Jag har också svårt att se han spela sin 9a så här hårt på rivern.

jkaagaard shows: K :club: - Q :diamond: (a pair of nines)

invincible shows: A :spade: - K :spade: (a pair of nines)

invincible wins: EUR 117,50 (with a pair of nines)

Rake: EUR 2,50

Jag har absolut ingen read på killen men synar ändå! Är det dumt?

Fick höra ett antal gånger i chatten efteråt att jag var *********** :mrgreen:

Postad

jag skulle kasnke tro att han satt med ett lågt pocket t ex 55,66 eller nåt, å när du inte raisar honom preflop tror han att du bara har överkort så han fortsätter höja, hade nog inte callat i ditt läge

Postad
jag skulle kasnke tro att han satt med ett lågt pocket t ex 55,66 eller nåt, å när du inte raisar honom preflop tror han att du bara har överkort så han fortsätter höja, hade nog inte callat i ditt läge

Mycket bra synpunkt! ;)

Postad

Djärvt spelat!

ok, han vet att jag inte träffat. Nu kommer han säkert försöka att stjäla potten :evil:

jkaagaard Bet (4,25)

invincible Call (4,25)

Om du har den readen, varför höjer du inte här för att se om han menar allvar? Samma sak gäller turn.

De flesta brukar checka om de sitter i den positionen och träffat set eller något annat starkt.

Jag har märkt det också. Därför brukar jag beta floppen om jag träffar set. :-) Särskilt när ett färgdrag finns ute.

Jag har absolut ingen read på killen men synar ändå!

Det låter ju som att du hade en read ...

Postad

Som någon sa tidigare, om du tror han bluffar varför höjer du honom inte?

Jag skulle nog raisat flop eller gett up på turn. Bra spelat antar jag men du måste ha rätt en himla massa gånger för att det ska vara värt att syna in hela stacken med A högt för en pott på $6.

Postad

Jag gillar inte att Raisa andra som bluff när färgdrag ligger ute, som det gjorde på flop och turn. Då måste jag ju beta pott för att skrämma bort de och det känns för riskapelt.

Jag får iof alltid för mig att alla sitter på färgdrag :oops:

Men man kan också få ut mycket mer pengar av att bara syna ner Fi eftersom han fortsätter beta på alla gator vilket han inte skulle gjort om jag slagit om på tex flop.

Postad

Men man kan också få ut mycket mer pengar av att bara syna ner Fi eftersom han fortsätter beta på alla gator vilket han inte skulle gjort om jag slagit om på tex flop.

Jag tror inte att det är bra strategi i längden med A högt...

Postad
Jag gillar inte att Raisa andra som bluff när färgdrag ligger ute, som det gjorde på flop och turn. Då måste jag ju beta pott för att skrämma bort de och det känns för riskapelt.

Så det är mindre riskabelt att syna ner hela vägen med ess högt?

Raisa floppen, får du mothugg så lägg ner. Det är duktigt -EV att vara synstation hela vägen med A högt hela vägen kan jag lova, även om du lyckades vinna denna pott.

Postad

Så det är mindre riskabelt att syna ner hela vägen med ess högt?

Raisa floppen, får du mothugg så lägg ner. Det är duktigt -EV att vara synstation hela vägen med A högt hela vägen kan jag lova, även om du lyckades vinna denna pott.

Hade jag suttit med AA hade jag inte varit ett dugg säkrare. AA är ju lika bra som AKs i denna situationen, slår endast en bluff

Postad

Jag menar att A högt är lika starkt som tex ett överpar när han går all in på rivern. Både händerna slår ju endast en bluff!

Men du verkar tycka det är mer riskapelt att syna med A högt ?

Och jag tror absolut inte det behöver vara duktigt -EV att syna ner Fi med A högt med tanke på korten som ligger ute på brädan + hans betting mönster, framförallt på rivern.

Postad

Du kommer ju att förlora mot en del av hans "bluffhänder" såsom låga PP, A2, A3 och dylikt, så för ditt EV är det ju en stor skillnad om du har AKs eller AA.

Och jag tror absolut inte det behöver vara duktigt -EV att syna ner Fi med A högt med tanke på korten som ligger ute på brädan + hans betting mönster, framförallt på rivern.

Då är vi oense om det.

Postad

7

Jag menar att A högt är lika starkt som tex ett överpar när han går all in på rivern. Både händerna slår ju endast en bluff!

Men du verkar tycka det är mer riskapelt att syna med A högt ?

Håller inte med för fem öre! Du förenklar (felaktigt) fruktansvärt grovt! Hade jag suttit på... säg 22-JJ så hade jag nog synat med dig där - beroende på min read på dig. Din raise innebär i 8 fall av 10 att du sitter på just AK. Sitter jag då med mitt par och floppen kommer lågt: BINGO!

Bara att betta! Han bettar ut, du synar. Nu har han ÄNNU mer fog för att sätta dig på AK. Hade du haft AA hade du raisat. Samma med alla PP ner till TT. Du synar, alltså missade du.

Turn: Ett scare-card för dig. Nu kan han ha trissen och du drar dött.... han bettar med sitt låga par. Du synar. River kommer lågt: BINGO! Handen är hans.

Han inser att du inte kan släppa, så han bettar AI med sina 66. Du synar bort din stack för att du inte kan släppa AK.

Där har du vad som händer i denna hand väldigt väldigt ofta. Ditt AK blir slaget av en horribel massa händer. En horribel massa händer som AA däremot SLÅR. Hamnar du i denna sits så kommer AA att vinna dig säkert 10 ggr så många händer. Alla PP slår dig (oavsett träff), skitkort typ 87s slår din AK här. Allt slår din AK här.

Enligt mig (om du inte har en väldigt bra read) så är det här inte alls bra spelat. Du kan knappast vinna med den där handen tillräckligt ofta för att på något sätt motivera spelet.