omalley Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Någon forummoderator får gärna ändra topic till något mer passande om de känner för det, då det inte är helt klart om jag är bränd på de 130 000kr än. Du kan själv ändra rubrik om du vill genom att trycka redigera i första inlägget och gå till "gå till avancerad". Citera
LordMaster Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Många här skriver att det är rätt att ta personens pengar och att han får skylla sig själv. Det är möjligt, men ett straff måste stå i proportion till brottet. Avtalen mellan bolagen och spelarna är obalanserade till bolagens favör. Jag är dessutom övertygad att dessa pengar inte kommer att betalas tillbaka till de italienska personer som förlorade dom.. Någonting stinker i Italien.. Citera
speltorsk_LOL Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Någon forummoderator får gärna ändra topic till något mer passande om de känner för det, då det inte är helt klart om jag är bränd på de 130 000kr än. Tryck bara på "edit" i första inlägget och ändra topic själv. Citera
Drunken_Penguin Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Det är möjligt, men ett straff måste stå i proportion till brottet. Att bli av med pengarna man vunnit är väl ett ganska rimligt straff om man har fuskat? Även om de inte går tillbaka till de man tagit dem från. Citera
Big Less Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Det är möjligt, men ett straff måste stå i proportion till brottet. Han har väl inte ens fått något straff? Han fick, som jag har förstått det, bara betala tillbaka det han tjänade på regelbrottet. Citera
TotalFarsa Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Kan du visa mig vilken regel jag brutit mot? "hi XXX, we can open an agent account with 30% of rakeback but at the moment scandinavian players can play only at table WORLD (5% of the table) because they are too strong for our community. best rgards uniq manager " Det blir väl inte tydligare än så? Alltså, jag har förståelse för att du är frustrerad men samtidigt är det inte så vansinnigt oväntat, eller? Vad de sen gör med pengarna, behåller dem eller pyttsar ut till de som du vann dem av, är inte riktigt relevant för själva sakfrågan imo. Citera
Mr_Tight Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Har de också blåst folk på pengar? Inte vad jag vet, ber om ursäkt om min post anklagade Prostaker felaktigt. Menade mera att ett bolag drar nytta av vinnande spelares prestationer och tar en del av vinsten. I detta fall handlar det dock om ett allt annat än snyggt sätt om min teori skulle stämma. Citera
LordMaster Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Han har väl inte ens fått något straff? Han fick, som jag har förstått det, bara betala tillbaka det han tjänade på regelbrottet. Straff, åtgärd, det spelar ingen roll vad man kallar det. A tar tillbaka pengar som en reaktion på någonting B har gjort. Denna reaktion borde stå i proportion till vad B har gjort. Om A behåller pengarna själv istället för att ge tillbaka de till de "drabbade", så kan A:s motiv mycket väl ifrågasättas. Sen om detta är relevant är en annan sak. Citera
Drunken_Penguin Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Straff, åtgärd, det spelar ingen roll vad man kallar det. A tar tillbaka pengar som en reaktion på någonting B har gjort. Denna reaktion borde stå i proportion till vad B har gjort. Om A behåller pengarna själv istället för att ge tillbaka de till de "drabbade", så kan A:s motiv mycket väl ifrågasättas. Sen om detta är relevant är en annan sak. Vad är det som inte är rimligt med att pengarna som B har tjänat genom att bryta regler tas tillbaka? Om jag skulle lyckas skapa ett superuserkonto på FTP och tömma nosebleedspelen på pengar under två månader innan jag blir påkommen, ska jag få behålla pengarna jag vunnit då? Dessutom kan man använda omvänd argumentation. Om inte B ska få straff för att han brutit regler och tjänat €X på grund av det så ska inte heller A få något straff för att de brutit (eller böjt...) regler för att tjäna €X heller. Citera
jw1700 Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Vad är det som inte är rimligt med att pengarna som B har tjänat genom att bryta regler tas tillbaka? Om jag skulle lyckas skapa ett superuserkonto på FTP och tömma nosebleedspelen på pengar under två månader innan jag blir påkommen, ska jag få behålla pengarna jag vunnit då? Dessutom kan man använda omvänd argumentation. Om inte B ska få straff för att han brutit regler och tjänat €X på grund av det så ska inte heller A få något straff för att de brutit (eller böjt...) regler för att tjäna €X heller. Men LOL, den där jämförelsen är ju bara löjlig. Som någon skrev tidigare så måste straffet stå i proportion med brottet. Du menar tydligen att vara svensk och vinna pengarna med hjälp av ett vinnande pokerspel är jämförtbart fusk med att ha tillgång till ett superuseraccount och se samtliga hålkort? Citera
rosen Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 han fick iaf en inblick i hur det var på den gamla goda tiden när unibet kom till borden Det skulle jag kunna betala en bra procent för Citera
Saint_Bjorn Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Tur att folk citerar inlägg. Antar att de kom med ett förslag...? Citera
someguy123 Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Gissar på att han fick sina pengar men att han inte fick skriva något om detta... Nu blev det panikradering av alla hans inlägg. Citera
gdaily Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Nej, varför skulle vi ta bort den här tråden för? Citera
Hjort Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Han har väl inte ens fått något straff? Han fick, som jag har förstått det, bara betala tillbaka det han tjänade på regelbrottet.Eftersom det är transaktioner mellan spelare det rör så blir det ju rätt illa om pengarna skulle gå till tredje part. Har siten bara skickat tillbaka pengarna till spelarna han vunnit dem av så blir deras position lite rimligare. Men eftersom hans omsättning är mycket större än hans vinst så leder ju ett sånt resonemang till att siten genom oaktsamhet låtit sina vanliga spelare förlora en monstersumma. Citera
Drunken_Penguin Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Men LOL, den där jämförelsen är ju bara löjlig. Som någon skrev tidigare så måste straffet stå i proportion med brottet. Du har lite svårt att förstå överdrifter förstår jag. Du menar tydligen att vara svensk och vinna pengarna med hjälp av ett vinnande pokerspel är jämförtbart fusk med att ha tillgång till ett superuseraccount och se samtliga hålkort? Nej, det menar jag inte. Dessutom är det inte "vara svensk och vinna pengar" som tråden handlar om. Citera
jafar Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Han har skapat en tråd på flashback också, så ni som vill läsa om hela äventyret... Citera
speltorsk_LOL Postad 9 Juli , 2009 Rapport Postad 9 Juli , 2009 Han har även startat en annan ganska intressant tråd på flashback Citera
speltorsk_LOL Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Det verkar vara något skumt med siten. Jag var tvungen att snacka lite med Alex i deras livesupport och verkar detta vara standard: Speltorsk_LOL: ok, so I can deposit to your site, and I can play on all tables with my swedish IP adres Alex: Yes Speltorsk_LOL: And I can be 100% sure that the money is safe and withdrawable? Alex: Yes, its 100% save and secure Alex: Please make account in 123allin and start playing, Alex: If you have an account at money bookers (http://www.moneybookers.com) you can deposit to our account there to email: klemi007@gmail.com Är detta inte skumt? Speltorsk_LOL: ok, ehh that seems pretty wierd? a personal gmailadress? Alex: If you want to make deposit on moneybooker, you can use that email Speltorsk_LOL: ok, good to know Alex. Speltorsk_LOL: Well, then I just star a account and ship in my bankroll Alex: Ok Alex: make an account at 123allin.com Alex: and you can get start playing right now. Alex: Is there anything else I can help you with? Speltorsk_LOL: ok, I think I will! Thank you for a very good support. You and your site seems 100% trustworthy! Nothing more for now. Have a great night! Alex: You too. Alex: Bye Citera
Mr.Lajban Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Skön konversation du hade speltorsk_lol Antar att du vräkte över hela rullen omgående Citera
Dead-Inside Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Läskigt med den där gmailadressen. Citera
speltorsk_LOL Postad 10 Juli , 2009 Rapport Postad 10 Juli , 2009 Antar att du vräkte över hela rullen omgående Jo, jag gick igång som en veritabel dammsugare och tömde alla konton på deg som ska in på moneybookers. När degen kommit skeppar jag in. =/ Läskigt med den där gmailadressen. Ja precis! Whats up with that? Jag har aldrig andvänt mig av moneybookers, men brukar det verkligen gå till så? Citera
Recommended Posts