Gå till innehåll

Viktminskningsdagbok - TF, Jennez, Lisa, baller mfl.

Recommended Posts

Postad

Imponerande att ni som vill gå ner i vikt kör denna utmaning mitt i sommaren. Det är ju den tiden på året man verkligen lockas av att grilla, äta ute, äta glass, dricka öl etc.

Övriga året hade det ju varit lugnt :-)

• Svars 406
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ursäkta om man nu är lite besvärlig, men går det inte att editera in ursprungsvikten och uppdateringar i första inlägget?

Det blir minst sagt besvärligt att vid varje viktkontroll kolla status och framgångar när man har så taskigt minne som jag har.

Postad
Ursäkta om man nu är lite besvärlig, men går det inte att editera in ursprungsvikten och uppdateringar i första inlägget?

Det blir minst sagt besvärligt att vid varje viktkontroll kolla status och framgångar när man har så taskigt minne som jag har.

Sure, det där kan jag försöka ha lite koll på. Såvitt jag vet så är det bara Lisa, jm_j och jag själv som har uppdaterat med vikt.

*editerar första inlägget*

Postad

Auu... Hoppade på digitala vågen på OnOff på Sveavägen igår och den visade 98,9Kg :cry:, alltså 5 mer än analoga på jobbet. Hann gå ca 100m innan jag kom på att jag hade ryggsäcken och nycklarna på mig. :oops:

Knatar tillbaka och får en vikt på 96,1kg, alltså bara diff på bara 2kg mellan vågarna.

Imponerande att ni som vill gå ner i vikt kör denna utmaning mitt i sommaren. Det är ju den tiden på året man verkligen lockas av att grilla, äta ute, äta glass, dricka öl etc.

Övriga året hade det ju varit lugnt :-)

För mig är det lättare på sommaren. Cykla, promenera massa och titta på lättklädda "utsikter".

oh fan jm_j, "köp" omedelbums säsong1 då !... den e bra, resten kan du skippa se :)

Bör väl finnas billigt någonstans, ett par hundringar kan jag betala för bra kvalitet på DVD/BlueRay.

Vilken tid på dygnet ska man väga sig för att få ett jämförbart resultat?

Ställer mig på vågen efter morgonpinken.

Jag gör det efter ett par energidyck och frukost när jag kommer till jobbet.

Sure, det där kan jag försöka ha lite koll på. Såvitt jag vet så är det bara Lisa, jm_j och jag själv som har uppdaterat med vikt.

*editerar första inlägget*

Du får gärna redigera en gång till. Jag har 2st olika startvikter nu. Den ena på 97kg med jobbets analoga och den andra 99Kg på OnOffs svarta OBH Nordica-våg.

Postad
Du får gärna redigera en gång till. Jag har 2st olika startvikter nu. Den ena på 97kg med jobbets analoga och den andra 99kg på OnOffs svarta OBH Nordica-våg.

Pick one, för helsike ;-)

*edit* Jag menar såklart "Pick one, for Helsinki"

Postad
Vilken tid på dygnet ska man väga sig för att få ett jämförbart resultat?

Enligt wiifit så är det viktiga att man väger sig samma tidpungt varje gång, men vad vet Nintendo:)

Postad

Igår glömde jag bort att käka kvällsmat. Det måste vara något slags rekord. Har i vilket fall som helst inte skett på flera år :mrgreen:

Hur går det för er andra?

- Har du fortfarande nytta av teh pro, Jennez? Ställt dig på vågen än?

- Ola, coladrickandet avtagit, yes?

- Baller, status på vikten?

- Lisa - man läser om sallader hit och dit men ger det effekt?

Pepp! Pepp! Pepp!

Postad

Tror min plånbok tappade ca 10 kilon i veckan eftersom växellådan i bilen pajat. Sjukt irriterande då jag skall byta bil den här sommaren. Så jag repar en bil som skall säljas, :(

Vikten, well, så där, har hyfsad koll på intaget men ligger något högre än önskvärt då jag är på någon typ av semester. Promenader osv funkar bra men har ingen större förhoppning på den här veckan.

Postad
- Ola, coladrickandet avtagit, yes?

Det har avtagit rejält, och jag har tappat vikt som bara den (vet inte hur mycket men brallorna kasar ner i alla fall.

Dock så sprack den goda föresatsen i går, så vart ska jag skeppa tusenlappen?

Postad
Igår glömde jag bort att käka kvällsmat. Det måste vara något slags rekord. Har i vilket fall som helst inte skett på flera år :mrgreen:

Hur går det för er andra?

- Lisa - man läser om sallader hit och dit men ger det effekt?

Pepp! Pepp! Pepp!

Jag tycker det går bra faktiskt! Folk säger att jag ser smalare ut iaf, eller så smörar de bara ;)

Vet att jag har varit lite kass på att uppdatera, men ja, det har blivit en del sallader. Senast igår kycklingsallad. Lite fusk i tallin i form av en chokladtårta (1 bit alltså) och lite glass. Sen jag kom hem har jag syndat två gånger i form av min systers underbara lasange med sallad till (ojoj, säkert en miljooon kolhydrater) och 7/11 yogurtglass, men den har jag hört ska vara nästan helt kalorifri men det vet jag inte om jag köper för den är så god. Så däför räknas den som en synd ;)

Imorgon ska jag leta upp en våg och se hur det har gått...

Postad
- Har du fortfarande nytta av teh pro, Jennez? Ställt dig på vågen än?

Min coach drog dessvärre på semester igår. Och innan dess var jag ju i Tallinn.

Men på det stora hela har jag faktiskt varit ganska duktig. Inte alls särskilt mycket småätande (syndade häromdagen på fyra st Oreo-kakor).

Den senaste veckan har jag dock gått ner mig lite. Äter fortfarande bra och regelbundet men jag känner att jag inte varit lika nogräknad som tidigare. Så nu blir det skärpning!

Har inte vägt mig än, vill fortfarande vänta ngn vecka eller två så att jag

1. Blir gladare än om jag hade vägt mig nu

och 2. Kan plocka upp spurten de sista 3-4 veckorna

Heja mig!

Och jag måste faktiskt skicka ett special thanks till min coach Ludvig som har tittat snett på mig så fort jag varit på väg att göra ngt dumt (exempelvis sträcka mig efter de smarriga dammsugarna i köket på jobbet). Lisa ska ha cred också för att hon faktiskt såg till att man höll sig på mattan i Tallinn. En mindre moralisk person (dvs jag själv) hade sett till att motståndaren tryckte i sig så mycket socker som möjligt. :D

Postad

Frukost: Ett hårdkokt ägg och axas osötade müssli

Vid lunch körde jag 1tim på gymmet, och svettades riktigt duktigt! Så duktigt att jag undrade om det var därför folk stirrade på mig, tills jag såg att min spegelbild liknade en panda med svarta ringar runt ögonen... :rolleyes:

Mascaran hade runnit pga all svett. Sexy!

Lisa idag på gymmet:

panda3.jpg

Postad
Det har avtagit rejält, och jag har tappat vikt som bara den (vet inte hur mycket men brallorna kasar ner i alla fall.

Dock så sprack den goda föresatsen i går, så vart ska jag skeppa tusenlappen?

Du får nog lov att vänta tills september; för dom som inte klarar av sina mål ska väl inte ha pröjs. Föreslår fredagsturneringen på Gamblerz 4e september eller Helenes krog på Hantverkargatan den 1a.

Postad

Mmm... Dricker ett glas rosé till risifruttin nu.

Fick lov att vara ledig från jobbet från 15:30 men är redan klar med allt viktigt.

Om 45 minuter är det promenaddags till Solna (ca 10km) med tillhörande sportdryck (= 1 liter rödvin).

Postad
Mmm... Dricker ett glas rosé till risifruttin nu.

Fick lov att vara ledig från jobbet från 15:30 men är redan klar med allt viktigt.

Om 45 minuter är det promenaddags till Solna (ca 10km) med tillhörande sportdryck (= 1 liter rödvin).

Fy fan vad jag gillar dig!!

Postad
Haha, Lisa goes EMO! Självsvält och svarta ringar runt ögonen. Vad kommer härnäst? Tokio Hotel?

Jag övertalar henne att Jakan-Stockholm är en rolig promenad...

Fy fan vad jag gillar dig!!

+1

Spank you! 8-)

Postad

Vi spontanåkte ner till en polare och hans familj i Kalmar igår för glam, käk och övernattning.

Blev så inihelvete med mat...

1400 Ankomst

1410 Pastasallad med vitlökssås

1500 Fika med bulle och morotskaka

1715 Grillat med potatisgratäng, sallad och div. såser

1830 Efterrätt. Rabarberpaj med glass

2000-0100 Brädspel, chips och smågodis. Lyckades med bravur undvika det sistnämnda. För det tackar jag idogt kaffesörplande och cigarettrökande.

Blev ett par games tågspel och sen ett sifferspel som var rätt kul.

Om nån undrar så är jag fortfarande mätt från gårdagens intag. Åkte dock förbi matbutiken precis och köpte in mig på ett par smarriga kamben :-P