Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bordet är extremt passivt, jag har haft KK, QQ och AA utan action trots mini raise.

#Game No : 1992640787

***** Hand History for Game 1992640787 *****

NL Hold'em $5 Buy-in + $1 Entry Fee Trny:11875416 Level:2 Blinds(15/30) - Tuesday, May 03, 11:31:15 EDT 2005

Table Table 35286 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 8

Seat 6: Joldsrud ( $700 )

Seat 9: pandol ( $1455 )

Seat 5: Fishmeister5 ( $735 )

Seat 7: stunzeeeed ( $1675 )

Seat 4: darson193 ( $1690 )

Seat 3: src37 ( $505 )

Seat 10: smsnola ( $585 )

Seat 1: copterguy ( $655 )

Trny:11875416 Level:2

Blinds(15/30)

** Dealing down cards **

Dealt to Fishmeister5 [ Ah Ks ]

stunzeeeed: meant to bet 30

Fishmeister5 calls [30].------> Väljer bara att syna, och hoppas på en raise så jag kan checkraisa.

Joldsrud folds.

stunzeeeed folds.

pandol calls [30].

smsnola folds.

copterguy folds.

src37 folds.

darson193 raises [55].------>perfa, tydlig blind steal.

Fishmeister5 raises [195].-------> Trycker in lite då och ser vad han gör.

pandol folds.

darson193 calls [140].------> Syn, jaha då lär han ha en liten hand allafall.

** Dealing Flop ** [ Qd, 9h, Kd ]

darson193 bets [600].------> VA! vad händer nu då?

Fishmeister5 is all-In [510]-----> Känner på mig att han inte har mig slagen.

** Dealing Turn ** [ 5c ]

** Dealing River ** [ 6s ]

darson193 shows [ Jh, Th ] a straight, nine to king.------>ouch

Fishmeister5 shows [ Ah, Ks ] a pair of kings.

darson193 wins 90 chips from side pot #1 with a straight, nine to king.

darson193 wins 1515 chips from the main pot with a straight, nine to king.

Fishmeister5 finished in eighth place.

Table Closed

Så, vad kunde jag gjort bättre? Skulle jag raisat mer preflop?. Är det dumt att bara limpa in med AK och hoppas på raise?. Eftersom bordet var så passivt så trodde jag någon skulle föröka steala. Skall jag folda när han trycker in?

Hur borde jag spelat?

Postad

Han kan nog sitta på ett färgdrag där oxå kan jag tänka mig, med kanske stegchans oxå.

Och om han har det är det coinflip, hyggligt svår laydown, men jag tycker du bör lägga dig.

Han kan ju även ha set o gud vet jag. Men det är nog säkrast o lägga dig där om du itne vet du möter en megatomte, det är ju trots allt ett bet över pott..

Postad
Bordet är extremt passivt, jag har haft KK, QQ och AA utan action trots mini raise.
Dealt to Fishmeister5 [ Ah Ks ]

stunzeeeed: meant to bet 30

Fishmeister5 calls [30].------> Väljer bara att syna, och hoppas på en raise så jag kan checkraisa.

Du har alltså just konstaterat att höjningar är ovanliga, så vad du tänker göra är alltså att limpa in, antagligen inte bli höjd (och då ge mörkarna goda möjligheter att sno potten/busta dig med någon sjuk träff) och när du väl blir höjd av något som svårligen är sämre än AQ (om de höjer med händer som AT eller AJ så skulle bordet inte verka särskilt passivt) så tänker du höja tillbaka. Även om höjningar vore vanliga så är jag tveksam till limpreraisen eftersom du då ofta kommer hamna med en rejäl bit av din stack i potten och sedan inte floppa något bättre än A-högt. Ska du limpraisa så är det nog snudd på bättre att bara ställa in allt på en gång när någon höjer efter dig så att du slipper jobbiga floppbeslut och verkligen får se alla korten.

Men jag skulle verkligen inte sträva efter att hamna all-in med AK så här tidigt, handen är inte så jäkla bra om man får in över 20bb preflopp och du kommer ofta sitta på fel ände av ett 55-45race när du får in pengarna.

darson193 raises [55].------>perfa, tydlig blind steal.

Om det är något det är så är det inte en blind steal. En minihöjning har ungefär -1% chans att lyckas när det redan limpat in spelare i potten. Antingen tomte som höjer med en draghand eller tomte som höjer med ett monster.

Fishmeister5 raises [195].-------> Trycker in lite då och ser vad han gör.

pandol folds.

darson193 calls [140].------> Syn, jaha då lär han ha en liten hand allafall.

När du väl har synat så ligger det 190 marker i potten och du har 675 kvar att beta, en höjning här gör dig commitad på alla floppar du träffar och hyffsat många av de du inte träffar också. Ställ in smeten för att få maximal foldchans och se till att du inte missar paret och får ett pottbet mot dig på floppen.

** Dealing Flop ** [ Qd, 9h, Kd ]

darson193 bets [600].------> VA! vad händer nu då?

Fishmeister5 is all-In [510]-----> Känner på mig att han inte har mig slagen.

Här är det ju bara att syna. Du kan inte få in så mycket pengar preflopp och sedan folda när du parat.

darson193 shows [ Jh, Th ] a straight, nine to king.------>ouch

Heh, du får nog jobba lite på dina reads.

Eftersom bordet var så passivt så trodde jag någon skulle föröka steala.

Varför i hela friden då?

Hur borde jag spelat?

Inte i en SnG med 20% i rake. Det är obscent och mycket dyrare än att köra en 10+1.