Gå till innehåll

TIDNING: Poker Magazine


niceguyhank

Recommended Posts

SpicyF hade förvisso en hand history-fråga på wsop hur han skulle spela med A :heart: A :diamond: på handen och A :heart: på floppen i en livetävling...

 

...eller när Hjort och QoS sorterat kortlekar inför förrförra livetävlingen. Klöver Q är ett fint kort, vi stoppar in två av dessa i varje kortlek, tycker jag, sa Bill till Bull...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 815
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SpicyF hade förvisso en hand history-fråga på wsop hur han skulle spela med A :heart: A :diamond: på handen och A :heart: på floppen i en livetävling...

 

...eller när Hjort och QoS sorterat kortlekar inför förrförra livetävlingen. Klöver Q är ett fint kort, vi stoppar in två av dessa i varje kortlek, tycker jag, sa Bill till Bull...

 

Haha, underbart!! Mer sånna historier att gotta sig i för oss vanliga dödliga som inte kan göra fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med 99off är ju inte bara något han råkat skriva, senare skriver han om att motståndaren har 77 off.

 

Om det kan vara internhumor som inte är menad för utomstående att förstå kanske?

 

Jag hade hellre sett att dom stejkar Parre och låter honom slaska hej vilt.

 

Tycker numret var helt okej, men repotaget hemma hos Doyle är det jag är mest missnöjd över. Undra om dom ens var där, eller om dom bara googla upp lite bilder å skrev en meningslös text till'et. Har iofs inte läst hela tidningen ännu, var ju 700 sidor om EPT som jag inte orkar läsa ännu + lite annat, så kanske blir jag mer besviken när jag plockar upp den igen. ;)

 

En notis om att man inte kan lira som svensk på pokerroom kanske skulle ha varit på sin plats i sajtöverblicken. + när respektive sajt har sin "peak"-tid.

 

PokerRoom.coms owners and the company are in fact Swedish based. Current legislation in Sweden is vague with regards to whether a company other than Svenska Spel is allowed to operate within Sweden whilst offering its games to Swedish players.

 

Until the current legislation becomes clearer, we prefer not to allow Swedish players access to our real money games.

 

Och innan nån skiter ner sej för att jag klagar så vill jag upplysa om att jag gillar tidningen, och hade säkert alldeles för uppskruvade förväntningar på "hemma hos repotaget".

 

OT: Sid 56, pokerfrisyrmoden går i vågor? "We wandered into a fucking time capsule!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu måste jag säga mitt. Tyvärr. PM är inte ett dugg bättre än papperet på utedasset på lantstället i dalarna. Jag slickar inte r*v, men det enda läsvärda var qdailys handanalys. Skicka alla skicklighetsskeptiker den artikeln så får vi punkt i den frågan.

Men PM är en riktigt dåligt gjord tidning. Snygg förpackning, visst. Lockande intervjuer, visst. Men de riktigt intressanta frågorna ställs inte ens när man fått komma innanför dörrarna till "gudfadern". Och nån jävel på redaktionen måste väl för f*n kunna korrekturläsa det som trycks???? Det är pinsamt dåligt! Gå åtminstone en grundkurs i journalistik innan ni trycker en tidning med såna kommersiella ambitioner som ni uppenbarligen har. Att släppa ut sån här dynga är rent utnyttjande av pokertörstande läsare. Jag köper inga fler nummer och hoppas att ingen annan gör det heller. Då kanske någon publicist inser att kvalitet lönar sig och gör en kvalitetspokertidning istället (naivt, jag vet).

 

Ursäkta mina hårda ord, men jag tycker man kan ställa mycket högre krav på en annonsfinansierad tidning som dessutom är SVEPOFs "officiella organ". (Hittills verkar SVEPOFs intresse ha sträckt sig till inbördes onaniorgie. Ska dock inte uttala mig för mycket om det eftersom jag själv inte är engagerad eller medlem i förbundet. Men var i tidningen, förutom de uppenbara "stjärnorna", är medlemmarna???)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att så många verkar tycka denna tidning är dålig, jag tycker tidningen är kanon och håller fin klass, visst lite småfel men va *** vem har sånt tråkigt liv att de måste bry sej om det står 99off????? Tydligen några. För dej som undrade om tidningen hade googlat fram några bilder och text så kan jag säga att om du läser Kens krönika i början så står det att Poker Magazine är första tidningen i världen som släpps in i Doyle Brunsons hus och sen har man också klippt in en bild med poker magazines fotograf tillsammans med Doyle. Jag tänker iallafall fortsätta att prenumunera på vad jag tycker är Sveriges bästa pokertidning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som sagt synd att korrekturen har mer att önska, och då tänker jag inte på att det står 77o någonstans. Ta istället knivens krönika som har en meningsbyggnad som gör att den är svårt att läsa. Har svårt att tänka mig att någon redaktör läst den överhuvud taget.

 

I "dödarns" dagbok på sida 96 skriver han att han får 99 off-suit :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu måste jag säga mitt. Tyvärr. PM är inte ett dugg bättre än papperet på utedasset på lantstället i dalarna. Jag slickar inte r*v, men det enda läsvärda var qdailys handanalys. Skicka alla skicklighetsskeptiker den artikeln så får vi punkt i den frågan.

 

Mabn tackar!

 

Sedan, ja till skillnad från First Poker, så är det verkligen ett tvättäkta hemmahos-reportage dom gjort hos Doyle.

 

First Poker spelar inte i samma division, man kan leta upp nästan hela tidningen i den engelskspråkiga förlagan typ tre månader i förväg. Det tycker jag är synd, även om First Poker gjort en rejäl upplyftning i och med nummer tre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får jag väl förtydliga med att jag faktiskt inte trodde att dom googlat ihop hela "hemma hos repotaget", det var bara kritik om att det lika gärna kunde vara så. Tyckte helt enkelt att det var kass.

 

Jag läste krönikan, underhölls mest av att Ken skriver vad man ska ge till svar på olika påståenden om poker. Har man inte argument för det man håller på med så är det bäst att plugga in svaren. :D Skönt när man kan ha en tidning som substitut till en hjärna.

 

Vilken är den tredje svenska pokertidningen? Känner bara till First Poker (läst första numret) och PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken är den tredje svenska pokertidningen? Känner bara till First Poker (läst första numret) och PM.

 

Jag tror dom tänker på ett specialnummer från Allt om PC som hette "Allt om Poker".

 

Om First Poker har betyg tre, Poker Magazine betyg fyra, så har Allt om Poker betyg ett... om man är snäll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

qdaily: Vad skriver du i tidningen?... Förlåt om det är en dum fråga, men jag har inte surfat så mycket på detta forum förut.

 

Det varierar. I något nummer tillbaks skrev jag den här långa Omahaartikeln

http://www.pokermagazine.se/index.php?option=com_content&task=view&id=374&Itemid=97

 

I det senaste numret var det någon pott-limit Texasanalys.

 

Det varierar beroende vilka artiklar de vill ha "experthjälp" med :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

qdaily: Vad skriver du i tidningen?... Förlåt om det är en dum fråga, men jag har inte surfat så mycket på detta forum förut.

 

Det varierar. I något nummer tillbaks skrev jag den här långa Omahaartikeln

http://www.pokermagazine.se/index.php?option=com_content&task=view&id=374&Itemid=97

 

I det senaste numret var det någon pott-limit Texasanalys.

 

Det varierar beroende vilka artiklar de vill ha "experthjälp" med :-)

 

Då förstår jag, visste bara inte vad ditt riktigt namn var ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en snabb fråga...stämmer detta in på pokermagazine ?

 

Som många andra svenska specialtidningar, så köper dom in / eller så ingår dom under nån stor utländsk amerikanskeller engelsk tidning och får avrtiklar av som dom översätter till svenska,,,

 

vet att det finns filmtidningar som gör så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en snabb fråga...stämmer detta in på pokermagazine ?

 

Som många andra svenska specialtidningar, så köper dom in / eller så ingår dom under nån stor utländsk amerikanskeller engelsk tidning och får avrtiklar av som dom översätter till svenska,,,

 

vet att det finns filmtidningar som gör så..

 

First Poker gör så. Poker Magazine skriver sitt eget material, samt har några artiklar från Card Player.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...