Opteron Postad 27 Juni , 2009 Rapport Postad 27 Juni , 2009 Finns det några anledningar att inte köra win 7 RC på grind-datorn? Fördelarna för mig vore att operativsystemet tog mindre plats på disken och att det är lite bättre optimerat i default för SSD (jag har en Intel X-25M 80gb systemdisk), samt förstås att det vore trevligt att testa Citera
devalanteriel Postad 27 Juni , 2009 Rapport Postad 27 Juni , 2009 Nackdelen är att du riskerar att råka ut för någon nasty glitch som raderar data eller nåt. Men den risken är ärligt talat ganska liten - som vanligt är Microsofts RCs mycket stabila. Gillar själv Win 7 skarpt även om jag lär fortsätta köra OS X som primär-OS. Spela på du! Citera
Loveless Postad 27 Juni , 2009 Rapport Postad 27 Juni , 2009 Inte förutom att RC:n blir ogiltig i juni 2010. Citera
brainslicer Postad 27 Juni , 2009 Rapport Postad 27 Juni , 2009 de som inte kan lämna xp bakom sig kanske kan finna nåt av intresse där ReactOS Project http://www.reactos.org/en/index.html still alpha men vem vet... Fast somliga kör ju windows 7 på pentium II 266MHz, 96MB RAM, 4MB grafikkort så kanske inte så relevant ur prestanda synpunkt... Och andra sidan är det ju gratis.... Citera
heltok Postad 27 Juni , 2009 Rapport Postad 27 Juni , 2009 undrar också... för att faktiskt bidra till tråden något; sökte på holdemmanager och verkar som man måste köra postgresql 8.37 eller något. lite sugen på att slaska en ssd och slänga in win7 på den, men fegar lite, vista funkar bra för mig. Citera
Dead-Inside Postad 27 Juni , 2009 Rapport Postad 27 Juni , 2009 Åhå, den är optimerad för SSD? Blir ju en SSD disk i framtiden isf, for sure. Citera
heltok Postad 27 Juni , 2009 Rapport Postad 27 Juni , 2009 Åhå, den är optimerad för SSD? Blir ju en SSD disk i framtiden isf, for sure. marginellt bättre prestanda i win7 stöd för trim med vilket medför mindre degradation om man kör benchmarkprogram dygnet runt. Citera
greywolf Postad 27 Juni , 2009 Rapport Postad 27 Juni , 2009 kör windows 7 funkar hyffsat för mig men kör mest bara poker på den. mindre resurskrävande och mer användarvänligt. Använder inga holdem managers poker tracker eller dylikt. Bästa windows versionen hittils för övrigt vilket förstås inte säger så mycket..måste vara medvetet att tilverka så dåliga OS som dom gör. Citera
Recommended Posts