Gå till innehåll

Hur långa sessioner spelar ni?


trexter

Recommended Posts

1. Varierar extremt mycket. Nu för tiden lirar jag sällan mer än en timma eller två i sträck, utan oftast i flera korta perioder istället.

 

2. Varierar extremt mycket. En del människor kan spela sitt A-spel i 10 timmar, en del inte ens i en timma.

 

Vilken nivå spelar du på?

 

Sedan undrar jag också om ni har några fasta "principer" ni följer - t ex att ni alltid slutar vid det klockslaget eller liknande. Eller fortsätter ni hela natten om förutsättningarna är de rätta? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varierar extremt mycket :P

 

Eller inte så extremt. 0.05/0.1 (Omaha Hi/Lo) till 0.5-1 som mest (NL Texas), SnGs och MTT's $5-30.

 

Jag brukar spela medan jag tankar ner serier. Spelar en turnering eller två (ett cashgame samtidigt), när touren är klar så fimpar jag cashgamet och kollar serier tills suget kommer tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar köra sessioner på 1-2h, sen gör jag något annat en stund för att rensa skallen. Träning är ett mycket bra sätt att hålla sig mentalt skärpt på. Gå till gymmet, ut och cykla lite, ta en promenad. Vad man nu känner för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Två sessioner a 2 timmar tis-lör.

 

Vanligen frukost vid arbetsplatsen under första passet. Sedan en paus för att kolla forum, läsa nyheter, ta en bensträckare och laga lunch. Äter min lunch under andra passet.

 

Eftersom jag är en så otroligt fiffig person så spelar jag nästan all min poker under dygnets absolut sämsta pokertid. Förmiddagen svensk tid. Det gör table selection till en riktig utmaning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga på en tidigare persons fråga, när är bäst att spela i Sverige?

Alltså när är mest fiskar ute och simmar?

 

Det där märker man väl av ganska fort om man sitter och spelar? Lördagar har iaf jag upplevt som absolut tokigast spel, samtidigt kan det vara svårt att sätta folk på en hand när dom callar preflop raises med vilka två kort som helst (bara dom är suited). :D

 

Många tjatar om mornarna när amerikanerna är trötta, men ärligt talat så märker iaf inte jag skillnad på om man sitter vid ett bord proppat med amerikaner eller om det är fullt av svenskar.

 

Bästa är väl att lira när man själv är pigg och har lust/tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...