Gå till innehåll

Full Tilt blockar OPR


gsus

Recommended Posts

Såg just detta:

http://www.officialpokerrankings.com/fulltiltpokerchange.html

 

De har tydligen beslutat att stoppa informationen om turneringsresultat från Full Tilt till www.officialpokerrankings.com

 

Ganska sick med tanke på att om man inte vill att information om sina turneringsresultat ska visas på OPR är det väldigt lätt att blocka sitt nick från OPR-tjänsten. Så alla som använder tjänsten för att kolla sina egna resultat kan alltså glömma det nu.

 

Tur att man sedan länge har bojkottat fascistsiten Full Tilt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är det en dålig sak (om de nu bara blockar alla liknande sajter också såklart)?

 

På vilket sätt är det en BRA sak?

 

Verktyget är fritt för alla att använda. Varför inte gå ut med information (i tex ett nyhetsbrev samt på deras webplats) om att detta finns, och hur man går till väga för att blocka sig om man inte vill finnas med i registret? På så vis finns det ingen "gives players an unfair advantage" vilket är rent bullshit. Hur kan något som är fritt för alla att använda ge någon en orättvis fördel (förutsatt då att alla vet om det, därav delen ang informationen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är det en BRA sak?

 

Verktyget är fritt för alla att använda. Varför inte gå ut med information (i tex ett nyhetsbrev samt på deras webplats) om att detta finns, och hur man går till väga för att blocka sig om man inte vill finnas med i registret? På så vis finns det ingen "gives players an unfair advantage" vilket är rent bullshit. Hur kan något som är fritt för alla att använda ge någon en orättvis fördel (förutsatt då att alla vet om det, därav delen ang informationen).

 

Att automatiskt bli "medlem" är sjukt kasst. Bättre att de som vill bli trackade får gå in och regga sig än att de som inte vill ska behöva hoppa runt bland 30 olika sidor bara för att slippa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är det en BRA sak?
Skattemässigt till att börja med.
Hur kan något som är fritt för alla att använda ge någon en orättvis fördel (förutsatt då att alla vet om det, därav delen ang informationen).
Hur kan något som är fritt för alla att använda ge någon en orättvis fördel (förutsatt då att alla vet om det, därav delen ang informationen).
Du kan aldrig få ut informationen till precis alla. Dessutom, det måste vara enklare att man opt-in på de sajter man vill bli trackad på än att man måste opta-ut på de typ 30 sajter man inte vill synas på.
Personligen tycker jag att det hade varit ett mycket bättre system att alla som VILL ha sin data trackad får gå in på siten och ge sitt medgivande.

 

Enda anledningen att tracka automatiskt hade varit för att upptäcka collusion då, men det lär väl FTP ha rutiner för själva?

Collusionargumentet är det enda argument jag kan hålla med om att dessa sajter gör en nytta.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skattemässigt till att börja med.

Så att underlätta för folk att begå brott är då en bra sak? Ja, det var ju en intressant synpunkt... Dessutom är det ju bara för de som vill dölja sina vinster att opt-out. Och de som Skatteverket vet nicken på känner nog garanterat till OPR.

 

Du kan aldrig få ut informationen till precis alla.

 

Nej, självklart inte till absolut 100%, men du når ju en väldigt stor del genom att använda de verktyg för CRM som tex Full Tilt har. Och den lilla procent som då går miste om denna information eller inte känner till OPR bryr sig nog förmodligen ändå inte. Det handlar ju mycket om att söka efter den information man är intresserad av i grunden.

 

Dessutom, det måste vara enklare att man opt-in på de sajter man vill bli trackad på än att man måste opta-ut på de typ 30 sajter man inte vill synas på.

 

Det kan absolut vara ett alternativ. Dock har ju Full Tilt total blockat siten och inte ens gett denna möjlighet. Vilket är helt sjukt.

 

Collusionargumentet är det enda argument jag kan hålla med om att dessa sajter gör en nytta.

 

Personligen tycker jag att de fyller en stor funktion utöver "att skaffa sig en edge"-tänket. Tex följer jag mina vänners resultat och de kan följa mina, utan att behöva få "rapporter" titt som tätt. Dessutom är det som du säger att siterna inte alltid är de bästa på att upptäcka collution och fusk.

=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så att underlätta för folk att begå brott är då en bra sak? Ja, det var ju en intressant synpunkt... Dessutom är det ju bara för de som vill dölja sina vinster att opt-out. Och de som Skatteverket vet nicken på känner nog garanterat till OPR.
Jag säger inte Skv i Sverige, utan totalt sätt. Dessutom: Problemet är inte bara OPR, utan att det kommer nya sajter hela tiden.
Nej, självklart inte till absolut 100%, men du når ju en väldigt stor del genom att använda de verktyg för CRM som tex Full Tilt har. Och den lilla procent som då går miste om denna information eller inte känner till OPR bryr sig nog förmodligen ändå inte. Det handlar ju mycket om att söka efter den information man är intresserad av i grunden.
Skulle jag få ett mail varje gång en ny trackingsajt ser sitt ljus, från Full Tilt? Hur menar du att Tilt ska känna till när nya sajter ploppar upp?
Personligen tycker jag att de fyller en stor funktion utöver "att skaffa sig en edge"-tänket. Tex följer jag mina vänners resultat och de kan följa mina, utan att behöva få "rapporter" titt som tätt
Då är det bara för er att opt-ina på random trackingsajt, så var just det problemet löst.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

weeee, tillbaka :D:D

 

July 03, 2009:

To solve the dispute with Full Tilt Poker (see below) we have accepted not to display sit-and-goes tournaments with less than 30 players going forward. Full Tilt Poker has decided that displaying statistics based on these tournaments gives our users an unfair advantage.

 

In addition we have agreed that our users will have to accept a "Fair use policy" before they can access ROI, Profit and ABI on Official Poker Rankings.

 

We have suggested Full Tilt Poker, that in addition to their decision players could be given a choice to release their own restricted (sit-and-goes with less than 30 players) statistics to the public themselves or at least get access to their own complete statistics, but for now Full Tilt Poker has turned down these suggestions.

 

Anyway, we are glad that we again are able to display the most important Full Tilt Poker tournaments and statistics and we hope you still will find Official Poker Rankings a useful service.

 

Thanks to all of you who took time to forward your opinion to us and directly to Full Tilt Poker. Your help has undoubtedly been instrumental in highlighting the importance of Official Poker Rankings to Full Tilt Poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...